| Forfatter |
|
sniper Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har 2 beovox redline højtalere på 2x45w som jeg vil bruge til væghøjtalere. Jeg har tænkt mig en XLS-12S sub fra cerwin vega til en god dyb bas men kan min gamle 5.1 surround forstærker med 5x85w godt bruges til denne opsætning ?
Mvh sniper
|
| Til top |
|
| |
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa det kan den nok, ved du om din forstærker har preout, for ellers kan den tilsluttes via højttalerudgangene på subben, jeg vil dog anbefalde dig at kikke lidt på andre modeller, måske fra Dali eller B&W og der er også mange andre, du kunne også vælge en brugt hvor meget vil du ofre på den. Ps velkommen til.
|
| Til top |
|
| |
sniper Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jo tak :) Hvad mener du med preout? Prøver først min yamaha forstærker om det kan bruges og kigger så måske efter en anden forstærker.
Tak for svar.
Sniper
|
| Til top |
|
| |
sniper Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej smider lige et link til min forstærker. Der står den har 9 crosover frekvenser fra 40 til 200Hz.
http://reviews.cnet.com/av-receivers/yamaha-rx-v450/1707-646 6_7-31288804.html
Kan jeg så stadig bruge den sub fra cerwin vega med indbygget 250w forstærker? Håber ikke jeg spørger for dumt men ville gerne beholde den jeg har hvis det virker. Jeg har ikke en brik forstand på Hz,watt, sinus, og hvad det nu hedder. :)
Sniper
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 23 Oktober 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svaret på det oprindelige spørgsmål er kort: Ja - enhver sub med indbygget forstærker (og det har langt de fleste) kan bruges i forbindelse med din surroundforstærker, og Beovox højtalerne kan sagtens bruges direkte på forstærkeren. Lyden er en anden snak, et spørgsmål om smag, krav o.s.v. Det vil nok kunne betale sig at eksperimentere lidt med lyden, når du har fået systemet sat op.
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ville ikke vælge en xls 12 sub men bare min menning hehe:)
|
| Til top |
|
| |
sniper Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Kazze27, hvilken sub ville du da vælge ? Har selv hørt en demo hos hifiklubben og synes den godt ka buldre og brage :) Og så har den lige de rigtigte mål ca 46cm i højden så den lige kan være under et lampebord.
Sniper
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oplevelse er vigtigere end rå data, men xls 12 spiller kun ned 43 Hz (-3 dB), så den går ikke specielt dybt. De fleste almindelige gulv højtalere går ligeså dybt, du kan endda også finde lidt større reolhøjtalere, der spiller ligeså dybt.
Xls 12 er nok nærmere designet til at give et meget højt lydtryk (forhold til dens størrelse).
Jeg ville i stedet kigge på denne dali sub, men det er jo som regel let at finde noget bedre, når prisen er højere...
Vurder om det er højt lydtryk, eller de helt dybe toner, der er vigtigst.
Uanset hvad tal siger, er din egen opfattelse den vigtigste...
|
| Til top |
|
| |
sniper Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok men hvad med modellen mindre som dali concept 12 da den jo koster næsten det samme som
XLS12 subben ? 4.500 er pænt over mit budget men overvejer da dali frem for cerwin vega hvis dybde bas er bedre hos dali.
Sniper
|
| Til top |
|
| |
sniper Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels_arl skrev:
|
Oplevelse er vigtigere end rå data, men xls 12 spiller kun ned 43 Hz (-3 dB), så den går ikke specielt dybt. De fleste almindelige gulv højtalere går ligeså dybt, du kan endda også finde lidt større reolhøjtalere, der spiller ligeså dybt.
Xls 12 er nok nærmere designet til at give et meget højt lydtryk (forhold til dens størrelse).
Jeg ville i stedet kigge på denne dali sub, men det er jo som regel let at finde noget bedre, når prisen er højere...
Uanset hvad tal siger, er din egen opfattelse den vigtigste... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
sniper Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
sniper skrev:
Niels_arl skrev:
|
Uanset hvad tal siger, er din egen opfattelse den vigtigste...
Ups, prøver lige igen :)
Ok men hvad med modellen mindre som dali concept 12 da den jo koster næsten det samme som
XLS12 subben ? 4.500 er pænt over mit budget men overvejer da dali frem for cerwin vega hvis dybde bas er bedre hos dali.
Sniper |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |