Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: omskifter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dmskay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

jeg afspiller surround og stereo på hvert sit anlæg men på samme front højtaler. Er det muligt at få en omskifter boks så jeg er fri for at skifte højtalerkabel mellem surrond og effekt forstærker ?

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har ledt præcis efter det samme. Men er kommet frem til at det nemmeste/hurtigste er at gøre som jeg gjorde første gang jeg fik samme ide som dig. Brug simpelthen pre-outs fra fronterne på din Denon og før dem ind på en ledig indgang på din Lyngdorf. Så sætter du bare LYngdorf'en på ca kl 11. og juster volumen ind så det passer via dine seperate volumeninstillinger i din Denon. Det virkede fint med min gamle Denon 2805 og mit silverline Stereosystem.

Du vil selvfølgelig få en lille bitte klangforskel, idet dine forstærkere ikke er ens. Men da ca 80% af en film er snak, som jo ligger i centerkanalen... og fronterne jo hovedsageligt klare de større effekter og selve stemningsmusikken, så går det nok alligevel.

Men dette er jo blot min mening. Jeg hørte f.eks NAD Masterserie dengang det kom frem. og syntes at deres surround combo lød kedeligt og sammenpresset i forhold M3'eren. Så derfor valgte jeg specifikt at adskille surround og stereo. En surround pre der kan spille stereo, bliver simpelthen for dyr i mine øre. Men igen, det er jo en smagsag. Har en gammel Surround fra Lexicon... og den gør det afsindigt godt hele vejen rundt.. men i stereo får den stadig sved på panden i forhold til en gedign og simpel stereo forforstærker. Just my humble opinion

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Min logiske fremgang til denne sag. Er at de fleste surrround maskiner, er lavet til at kunne kobles på kryds og tværs med alverdens ind- og ud- gange. Og her i alle disse små kredsløb, omskiftere, IC'er osv. ender musikken op med at miste sin glød, dybde og evne til at få en til at sidde og tappe med foden, til rytmen af ens ynglingsmusik. Sådan nogle småsignaler fra f.eks en cd-afspiller er jo følsomme, så det overrasker ikke mig at det lyder bedst, når signal vejen er kort, simpel og bygget med kvalitet og ikke kvantitet for øre
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

dmskay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

lynggdorfen er ren effekt. Jeg har prøvet over nad,en som du beskriver. Der er bare den hage ved det at når man så høre ren stereo efter surrond skal jeg huske at skrue ned for nad,en

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes