| Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ledt præcis efter det samme. Men er kommet frem til at det nemmeste/hurtigste er at gøre som jeg gjorde første gang jeg fik samme ide som dig. Brug simpelthen pre-outs fra fronterne på din Denon og før dem ind på en ledig indgang på din Lyngdorf. Så sætter du bare LYngdorf'en på ca kl 11. og juster volumen ind så det passer via dine seperate volumeninstillinger i din Denon. Det virkede fint med min gamle Denon 2805 og mit silverline Stereosystem.
Du vil selvfølgelig få en lille bitte klangforskel, idet dine forstærkere ikke er ens. Men da ca 80% af en film er snak, som jo ligger i centerkanalen... og fronterne jo hovedsageligt klare de større effekter og selve stemningsmusikken, så går det nok alligevel.
Men dette er jo blot min mening. Jeg hørte f.eks NAD Masterserie dengang det kom frem. og syntes at deres surround combo lød kedeligt og sammenpresset i forhold M3'eren. Så derfor valgte jeg specifikt at adskille surround og stereo. En surround pre der kan spille stereo, bliver simpelthen for dyr i mine øre. Men igen, det er jo en smagsag. Har en gammel Surround fra Lexicon... og den gør det afsindigt godt hele vejen rundt.. men i stereo får den stadig sved på panden i forhold til en gedign og simpel stereo forforstærker. Just my humble opinion 
|