Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: IMF transmissionslinie højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en rigtig god service.
Der var lignende kvaler med de TLS80, som Audio Consult på et tidspunkt før jul forlangte 10.000 kroner for.

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Jan < tak for det ! Det er mit klare indtryk at det er et generelt "problem" med de Celestion enheder. Så iøvrigt også lige på Roky's billeder at det er det samme hos ham..

De der til 10.000,-.......godt nok er de GO'E, men var de guldbelagte ?

Roky < lækre billeder og og forhåbentlig også lækker lyttevenlig lyd .....hvad er der under fliserne, er det en træplade ? Bordskånere af kork kan anbefales, hvis du altså har råd til 17,50 yderligere ?

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

@Thomas skrev:
"De der til 10.000,-.......godt nok er de GO'E, men var de guldbelagte?"

Nej, men de stod jo i en forretning, der har højttalere til næsten 100.000 !

diheor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Thomas, du har da ydet en fin service i den sag. Hvad angår de små kapper, så drattede en af mine også af for et par år siden. Jeg satte den på med noget lim på øjemål. Det er ikke raket-videnskab! 
Jeg kunne ikke høre forskel, men når jeg nu har kappen, kan den da ligeså godt komme på. I kan se billederne af mine højtalere på side 4 i denne tråd.
Til top Vis diheor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diheor

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

diheor skrev:
Thomas, du har da ydet en fin service i den sag. Hvad angår de små kapper, så drattede en af mine også af for et par år siden. Jeg satte den på med noget lim på øjemål. Det er ikke raket-videnskab! 
Jeg kunne ikke høre forskel, men når jeg nu har kappen, kan den da ligeså godt komme på. I kan se billederne af mine højtalere på side 4 i denne tråd.

Endeligt forstod jeg hvad det er tale om, angående den diskantkappe/-hætte her er den af netmetal eller plast 
Og er den der mest for at beskytte, og en mindre lydmæsig betydning da i ikke kan høre forskel på, med eller uden

Gladiator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2009
Lokalitet: Norge
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Der findes ingen rep. kit til dem, men Coles 4001 er en fuldgod erstatning som IMF også selv brugte. Bruger dem også selv her i hytten. Som skrevet i en mail (inden Gladiator lagde sit klageindlæg her) sender jeg 2 stk. Coles 4001 u/b.

Gladiator < jeg vil gerne be' dig returnere de 2 defekte Celestion's til mig....ok ?

Beskyttelseskapperne har hele tiden borte - som det også kunne ses på billederne der blev sendt inden købet - og det sker altså på 30-50% af alle de moddeller, hvor Celestion'en er monteret. Jeg regner det for normalt at de ikke er på ! At pappet bliver bøjet er en naturlig proces, som sker gennem tiden (fordi metalkappen ikke holder det inde). Jeg har ikke forsøgt at lime noget, men måske en af de tidligere ejere har.

Roky har fået TLS-80 i sidste uge, og der tror jeg også beskyttelseskappen er røget af tidligere. Diheor har også TLS-80 men om beskyttelseskappen stadig sidder på ved jeg ikke...

Hverken jeg eller tidligere ejer har bemærket at der lydmæssigt var noget at komme efter, og vi har heller ikke bemærket at en af diskanterne skulle være defekt. Jeg er absolut ikke tekniker, men har haft ørerne helt oppe i hver enhed. Jeg tvivler også på OM man overhovedet kan høre forskel om beskyttelseskappen er på eller ej.

Dete var forhåbentlig de sidste ord i denne sag.

Mvh Thomas

Jeg tror nok vi kan bli enige. Jeg kan godt begrave stridsøksen og ta fram fredspipen.

Men om noen kan finne 2 stk av disse beskyttelseskappene er jeg veldig interessert i dem!

Til top Vis Gladiator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gladiator

diheor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg: Min er vist af netmetal, jeg vil g�tte p�, den skal beskytte, men skal ikke kunne sige det.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Maj 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

diheor skrev:
Guldtuborg: Min er vist af netmetal, jeg vil g�tte p�, den skal beskytte, men skal ikke kunne sige det.

ja tænk hvor huskeren kan blive træt --  måtte da hen og kigge ....

mine beskyttelsesgitre sidder da fast endnu

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
Arh, mon ikke der findes andre diskanter, som kan det samme - med lidt eksperimenteren.
Hvad med KEF T27, sådan et par har været til salg her...

not even close ;)

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Gladiator < Nu er jeg lidt forvirret

Når du nu søger 2 beskyttelseskapper, betyder det så du beholder Celestion'erne og at de er iorden ?

Jeg sender gerne Coles 4001 om du får brug for det på et tidspunkt, men så må Celestions retur hertil. 

Jan Stevns < helt korrekt vedr. KEF T27

Gladiator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2009
Lokalitet: Norge
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Gladiator < Nu er jeg lidt forvirret

Når du nu søger 2 beskyttelseskapper, betyder det så du beholder Celestion'erne og at de er iorden ?

Jeg sender gerne Coles 4001 om du får brug for det på et tidspunkt, men så må Celestions retur hertil. 

Jan Stevns < helt korrekt vedr. KEF T27

Jeg ønsker å bruke Coles 4001 med beskyttelseskappene fra HF 2000'ene. Da blir høyttaleren mest mulig original!

Til top Vis Gladiator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gladiator

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man se, at det, der her skrives er korrekt - mere originalt end Coles uden kapper?

diheor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Coles med kapper fra Celestion. Det er ikke originalt i min bog. Men man kan selvfølgelig tage det ud fra et æstetisk synspunkt.

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen < KEF t27 passer meget dårligt mht. fysisk størrelse..

Gladiator < ok Coles'ne er klar til afsendelse (og endda 3, en ekstra).....men betyder det så at de defekte Celestions kommer retur til mig ??? 

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
diheor: Regner med at det bliver TR2080 som pre - Sådan lige foreløbeligt. Sjovt at den lød kraftigere end den Denon. forvrængningsmæssigt er den jo også med den dag i dag ! Fantastisk grej de lavede deroppe nordpå!

Nu har jeg fået købt et par fliser mere - 18 kr er lige til at overkomme hehe. Bassen er strammet en smule op.
Desværre nåede jeg ikke at teste med 3026A - Det bliver i morgen. Har haft travlt med at gøre rent, - En spurgte jo om billeder:

De er tiltet en smule bagover - Kan forstå at de oprindelige stativer er tiltet et par grader. Før pegede de lidt nedad.

Som i kan se er der ikke voldsomt meget plads. Men det går - God lyd bliver prioriteret over plads!

For sivan et par fantastiske kasser!

Sku nogle ordentlige bamser du har fået på besøg 2-mas

Rigtig gode billeder. Jeg er spændt på at høre hvad dine fine, nye højttalere kan, og ikke mindst den flotte Pioneer receiver

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2009 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

diheor skrev:
Coles med kapper fra Celestion. Det er ikke originalt i min bog.

Nej, heller ikke i min. Hvis det lyder som det skal, er det jo heller ikke nødvendigt.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Maj 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Roky < lækre billeder og og forhåbentlig også lækker lyttevenlig lyd .....hvad er der under fliserne, er det en træplade ? Bordskånere af kork kan anbefales, hvis du altså har råd til 17,50 yderligere ?

2-mas: Under fliserne er der faktisk kun MDF. Under MDF-pladen er der trackergummislange - Noget jeg lige havde liggende. Det er der også mellem fliser og HT. MDF-pladen var noget jeg havde i overskud fra et andet projekt. - De står i hvert fald ret godt nu! Det er kun foran der er kork - for lige at tilte dem en smule.

Har forsøgt mig med 3026A i dag og lidt igår. Der er sådan overall strammet noget mere op - Og den lidt fyldige bas er forsvundet. Det kræver nok lige lidt tilvænning - Syntes egentligt godt om det før.

Mathias: Du er altid velkommen ! Pioneer'en er noget blæret

fortsat god aften!
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2009 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

De er tiltet en smule bagover - Kan forstå at de oprindelige stativer er tiltet et par grader. Før pegede de lidt nedad.

Når de står på de originale "stands" -   er kabinettet tiltet 3,5cm bagover, hvis man sætter en loddestok på og måler ....

angiveligt skal det være for at få enhederne til at have samme akustiske centrum set lodret -  jeg kan nu ikke høre noget forskel ;)

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Stevns < det er imponerende hvilke detaljer, du kan huske . Har du ligefrem "studeret" IMF'erne ?

Roky < er sikker på du vil få masser af vellyd. Fedt at du tester opstilling, forstærkere mv. for før eller siden rammer du noget, hvor du sikkert selv vil synes "nu er den der"

Har haft FORforstærker tests her i weekenden. Accuphase C-240, Audio Research SP-5 var oppe mod min egen Xindak. De er alle gode, men efter min opfattelse er Xindak og Accuphase mere detaljerede og luftige end Audio Researchen. Ac+Xi har mere rum, hvorimod AR er mere bombastisk og pågående. Hvad man foretrækker er jo heldigvis op til en selv. Jeg kunne såmænd leve fint uanset hvilken af dem, der var spændt for.

Købte iøvrigt den Mcintosh MC-2600. Det er HELT VILDT MARKANT så stor en forskel den har gjort. IMF'erne og Mc'en er et formidabelt match, og lyden kommer bare HELT ud i rummet nu, og under super kontrol.

Specs her http://www.allegrosound.com/McIntosh_MC-2600.html hvis man har lyst til at lure lidt nærmere på den. Iøvrigt er der indbygget tyverisikring, idet den vejer 59 kg .

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Spænende med nye sager på besøg! McIntosh'en oser bare for vildt af overskud

Det er hovedsageligt TR2080 som agerer pre. Den gør det supergodt - Med masser af detaljer og luft. En ny effekt, når jeg kommer så langt, ønsker jeg skal være lidt opfront i lyden med masser af  Ampere

Har også forsøgt mig med SA9800 som effekt og det lyder skam også godt - Men det er lidt som at lyden bliver lidt inden i højttaleren.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes