Forfatter |
|
weblance Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 25 August 2014 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg kunne godt tænke mig bedre lyd til mit Samsung UE46F6755XXE, og overvejer derfor en soundbar. Er der nogen der har et
bud på en fornuftig soundbar, uden at den skal koste en krig, som følgesvend til mit TV? Eneste krav jeg har er at den skal
kunne styres af tv'et så jeg ikke skal have to remotes at jonglere med.
Kan denne evt. bruges? http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/wireless- sound/soundbar/HW-H550/XE
Pft.
/Carl
|
Til top |
|
|
Reni61 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 25 August 2014 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kan anbefale Soundbar'en fra Sonos. Har den selv - fantastisk lyd, og den fungerer godt med dit TV's fjernbetjening.
__________________ MVH: René
--------------
Stor fan af digitallyd med NAD M2 Master, Sonos/Cullen og Dali Helicon 400 MK2, koblet sammen med VdH kabler.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 25 August 2014 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også bruge phono out, hvis tv'et har dette, ellers kan en scart adapter gøre det, så du får phono (linie out) her og så et phono kabel over på dit anlæg.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 31 August 2014 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
er line out ikke fast på scart ?
Så kan der jo skrues op og ned for lyden med den originale remote som der ønskes.
Til trådstarter. Hvad er dit budget for lyd ?
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3370
|
Sendt: 31 August 2014 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scart kan ikke bruges. Der kommer slet ikke lyd - hverken fast niveau eller variabel - ud af Scart på det omtalte TV. Du har to muligheder. Det ene er
at bruge
hovedtelefonudgangen til en analog indgang på soundbaren eller HDMI. Med HDMI tilsluttet en soundbar med HDMI ARC (Audio Return Channel) kan
du styre lydstyrken med TV'ets fjernbetjening. Har soundbaren denne funktion er fabrikatet underordnet. I apparaternes menuer kan det være
nødvendig at tilkoble funktionerne før det virker.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2014 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke der kommer lyd ud af scart stikkene, hvordan kommer denne så med ved tilslutning af digital boks eller video hvis man benytter dette? Det kan da ikke kun være billede?? De er jo skøre hos Samsung så. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2014 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
er line out ikke fast på scart ?
Så kan der jo skrues op og ned for lyden med den originale remote som der ønskes.
Til trådstarter. Hvad er dit budget for lyd ? |
|
|
Hvis anlægget som jeg hentyder til, har remote, så bruger han da bare den og så kommer der ikke en ekstra remote ind i billedet som trådstarter jo vil undgå.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 07 September 2014 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop handlet en M4 fra Q-acoustics til mine forældre. Den lyder kanon, koster 3700. Den er uden "sub ved siden af" som
var et krav fra mine gl. Men den kan både spille højt, dybt og godt - en klar anbefaling. Den er foriøvrigt rigtigt godt anmeldt rundt
omkring. Indbygget bluetooth har den også. Den kan tage analog ind fra hovedtlf ud fra tv, som er den måde mine gl. benytter
den, så der kun skal bruges én remote.
|
Til top |
|
|