Forfatter |
|
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 03 April 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
I lange tider har jeg haft disse enheder http://www.manger-msw.de/en/produkte/msw_inhalt.html liggene i "skuffen"
Men nu vil jeg prøve at få dem til at virke. Så her er mit første lille forsøg. Jeg bruger TacT til at dele mellem Manger og mine TacT W210 sub. De er sat til at dele ved 325 hz.
Når TacT har rodet med korrektion, så lyder det ikke helt umuligt. Men der er et stykke vej endnu.... men det vil selvfølgelig hjælpe når der kommer rigtigt kabinet.
Nu er det svært at se på skærmdump. Men gul og orange er Manger måling uden kabinet, og blå og lyseblå er mine 2 stk TacT W210 måling.

Her er så lidt billed af min prøve test.

Flere billeder vil følge. Det kommer nok bare til at tage tid, det går ikke så hurtigt her 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 03 April 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke nogen halvdyre enheder der havde forputtet sig i din skuffe der? Synes ikke jeg har hørt så meget om dem siden de kom frem. Har der været nogen på forummet der har haft nogen af deres højtalere?
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget spændende at høre om de erfaringer du gør dig
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 03 April 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er helt klart på tide at vi får eksperimenteret lidt med Torbens enheder.. og kabinetter til dem, ville jo sikkert hjælpe helt gevaldigt.. - men billederne, de må da være taget med mobillos, oder?
Mvh Jens/Modifix.
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
Er det ikke nogen halvdyre enheder der havde forputtet sig i din skuffe der? Synes ikke jeg har hørt så meget om dem siden de kom frem. Har der været nogen på forummet der har haft nogen af deres højtalere?
|
|
|
Hej JBL Ti
Jo, det var nogen dyre enheder engang. Har ikke hørt nogen andre på forummet som har haft sådan nogen enheder. Men Helio Audio bruger også de enheder i deres højttaler.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
Ja, det er helt klart på tide at vi får eksperimenteret lidt med Torbens enheder.. og kabinetter til dem, ville jo sikkert hjælpe helt gevaldigt.. - men billederne, de må da være taget med mobillos, oder?
Mvh Jens/Modifix.
|
|
|
Hej Jens
Jo, det er billed fra mobilkamera. Jeg har ikke andet som virker lige for tiden.
Og selvfølgelig skal vi eksperimentere med de enheder. Jeg sad bare og fik lyst til at prøve dem... og de lyder ikke helt umulige, selvom der ikke er noget kabinet?! Men som du kan se ud af måling, går de ikke særligt dybt i forhold til hvad de burde.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 04 April 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
For TACT ejere, er det vel i grunden, en billigere vej at tage, end at købe en færdig hter og dele ved 325 hz .
André
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
For TACT ejere, er det vel i grunden, en billigere vej at tage, end at købe en færdig hter og dele ved 325 hz .
André
|
|
|
Ja, jeg bruger jo det elektroniske delefilter som er i TacT'en, så det er jo i princippet simpelt?
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 05 April 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 05 April 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben skrev:
Modifix skrev:
Mvh Jens/Modifix.
|
|
|
Hej Jens
Jo, det er billed fra mobilkamera. Jeg har ikke andet som virker lige for tiden.
Og selvfølgelig skal vi eksperimentere med de enheder. Jeg sad bare og fik lyst til at prøve dem... og de lyder ikke helt umulige, selvom der ikke er noget kabinet?! Men som du kan se ud af måling, går de ikke særligt dybt i forhold til hvad de burde.
Mvh
Torben |
|
|
Når de ikke går så dybt uden kabinet, er det fordi de lave frekvenser 'svupper' om på bagsiden af membranen, og kortslutter akustisk. Du kører jo som dipol, og endda uden baffel.  Du kan jo lave et lille kabinet af en papkasse, og se hvad der sker med målingerne. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
490 Euro ~ 3675 Kr. Eller er det noget jeg har overset?
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det egentlig ikke lidt mærkeligt at enheden skal fæstnes med kun 4 skruer, når forpladen er så stor? Specielt når den også går så dybt?
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 05 April 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
|
|
|
Ja det er prisen for en med ferritmagnet. Neodymium versionen koster 5600kr. Man vinder så også 7 db i følsomhed.
André Jensen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 April 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
|
|
|
Det er dem med Neodymiummagneter. De koster lidt ekstra, men giver også 7dB (!) mere følsomhed. EDIT: Damn, der var du hurtigere, Andre. %&/#€&%€%#"  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
De enheder jeg har er Neodymium. Og de kostet ca. 8000 kr. stk i DK for et par år siden.
Spencer.
Jo, jeg skal da have dem i kabinet. Det er bare mit første prøvelyt. Mine TacT sub kan dele op til knap 400 hz, så det var bl.a derfor jeg ville prøve uden kabinet. I et trykkammer kabinet på ca. 8 liter, skulle de kunne komme ned på ca. 100 hz.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 April 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben skrev:
De enheder jeg har er Neodymium. Og de kostet ca. 8000 kr. stk i DK for et par år siden.
Spencer.
Jo, jeg skal da have dem i kabinet. Det er bare mit første prøvelyt. Mine TacT sub kan dele op til knap 400 hz, så det var bl.a derfor jeg ville prøve uden kabinet. I et trykkammer kabinet på ca. 8 liter, skulle de kunne komme ned på ca. 100 hz. |
|
|
Står der noget, i nogle medfølgende papirer, med hvordan delingen anbefales ? Jeg har vist nogle gamle blade, hvor den enhed nævnes. Kigger lige efter, her de nærmeste dage. Slaglængden er jo forholdsvis kort, så man skal nok være forsigtig med at dele for lavt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Torben skrev:
Spencer.
Jo, jeg skal da have dem i kabinet. Det er bare mit første prøvelyt. Mine TacT sub kan dele op til knap 400 hz, så det var bl.a derfor jeg ville prøve uden kabinet. I et trykkammer kabinet på ca. 8 liter, skulle de kunne komme ned på ca. 100 hz.
|
|
|
Står der noget, i nogle medfølgende papirer, med hvordan delingen anbefales ? Jeg har vist nogle gamle blade, hvor den enhed nævnes. Kigger lige efter, her de nærmeste dage. Slaglængden er jo forholdsvis kort, så man skal nok være forsigtig med at dele for lavt.
|
|
|
Jeg har en kopi af de origale papir på den Manger enheder.
Men jeg har tænkt mig at dele ved 2-300 hz med min TacT, så det bør ikke været noget problem 
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg lidt vidre i mit byggeprojekt af Manger. Jeg laver beskrivelse senere. Det er stadigvæk dårligt billed taget med mobiltlf.

|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en spændende enhed.
Specs ser fine ud.
Kan dog ikke mindes at have set den i en eneste kommerciel højttaler... Mon den er for dyr, eller..?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|