| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der friske billeder af de nye familiemedlemmer 
Her henledes mine tanker som jeg har haft på det seneste og det var: Hvorfor hører jeg ikke CD musik mere .
Tanken ledte mig hen på Denon 3910 som er alletiders DVD men den mangler altså kvaliteter som CD afspiller. Måske ikke for alle med det gør den for mig derfor kikkede jeg en rum tid efter en afløser som CD afspiller.
Valget blev en Copland CDA 289 i Sort

Den har et utroligt greb om bassen samt en sprød og detaljeret mellem og diskant tone. Jeg er indtil videre helt pjattet med den og selvom det foreløbigt har været et kort bekendskab så tro og håber jeg på at dette kan bleve et rigtig medlem af mit set up.
Min prossesor er jo også skiftet som tidliger skrevet og her er lige par par shots af den. Fedt at man selv kan bestemme hvad der skal så i hver linie indgang.

Og dertil et oversigts billed i den nye form.

Der er dog en fy ha ledning på gulvet for jeg skal lige finde ud af hvor Coplandén skal så. Jeg er ikke meget for at få racket til venstre højere så med mindre jeg får lavet et speciel rack så er det nok denne løsning der vælges. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser nu ret godt ud, nu er du vel nået til de 99% færdig af hjemme bif?
__________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Sandman skrev:
| Det ser nu ret godt ud, nu er du vel nået til de 99% færdig af hjemme bif? |
|
|
Det er vel ved at være tæt på. Mangler stadig de radiatorskjulere men det er snedkeren der ikke kan tage sig sammen for de er bestilt for over en mdr. siden....... __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
The Sandman skrev:
|
|
Det er vel ved at være tæt på. Mangler stadig de radiatorskjulere men det er snedkeren der ikke kan tage sig sammen for de er bestilt for over en mdr. siden.......
|
|
|
en god gardin skalle plejer at virke
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Henrik300 skrev:
The Sandman skrev:
|
|
Det er vel ved at være tæt på. Mangler stadig de radiatorskjulere men det er snedkeren der ikke kan tage sig sammen for de er bestilt for over en mdr. siden.......
|
|
|
en god gardin skalle plejer at virke
|
|
|
Det er også korrekt og det er i ordre. Det bliver sort mat mørklægning med velko overalt. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Plenty Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Ja, det ser jo nice ud. Hvad skal du dog så finde på når radiator skjuler og mørklægning er på plads? __________________ Min NAD + DALI "Stealth Bio"
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plenty skrev:
|
Hej Henrik
Ja, det ser jo nice ud. Hvad skal du dog så finde på når radiator skjuler og mørklægning er på plads?
|
|
|
Tror jeg skal prøve at undgå at blive rastløs
Næ jeg vil såment nyde biffen og se en masse film og høre en masse god musik . Det gør jeg såment også i dag, men de sidste ting skal altså på plads inden jeg bliver helt tilfreds.
Jeg har idag fået de sidste kabler på plads i kabelbakkerne så der er ingen løse kabler mere og det er rigtig dejligt. Nu kan ungerne nemlig løbe frit i biffen uden jeg skal være nervøs for at de hiver i kablerne. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Plenty skrev:
|
Hej Henrik
Ja, det ser jo nice ud. Hvad skal du dog så finde på når radiator skjuler og mørklægning er på plads?
|
|
|
Tror jeg skal prøve at undgå at blive rastløs
Næ jeg vil såment nyde biffen og se en masse film og høre en masse god musik . Det gør jeg såment også i dag, men de sidste ting skal altså på plads inden jeg bliver helt tilfreds.
Jeg har idag fået de sidste kabler på plads i kabelbakkerne så der er ingen løse kabler mere og det er rigtig dejligt. Nu kan ungerne nemlig løbe frit i biffen uden jeg skal være nervøs for at de hiver i kablerne.
|
|
|
en bio bliver aldrig komplet, det sværre er bare at finde ud af hvad det mangler, men ellers kan man selvfølgelig altid finde penge til at pille endnu mere ved designet.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil komme med den påstand at biffen er 100% færdig når det resultat er i hus som jeg havde planlagt og forestillet mig.
Man kan altid komme med en version 2 og 3 osv. men så er det fordi der er kommet nye ideér på tegnebrættet. Disse ideér er der masser af men bare ikke i den version som jeg først havde tænkt mig.
Derfor er jeg ved at nå målet  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Jeg vil komme med den påstand at biffen er 100% færdig når det resultat er i hus som jeg havde planlagt og forestillet mig.
Man kan altid komme med en version 2 og 3 osv. men så er det fordi der er kommet nye ideér på tegnebrættet. Disse ideér er der masser af men bare ikke i den version som jeg først havde tænkt mig.
Derfor er jeg ved at nå målet 
|
|
|
tjah, men måske mener jeg mere at hvis ikke man har prøvet rigtig meget så finder man jo aldrig ud af om man faktisk er tilfreds, det er det der er så fandens irriterende, men jeg kan kun sige held og lykke med tegnebrættet 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Henrik300 skrev:
|
|
|
|
tjah, men måske mener jeg mere at hvis ikke man har prøvet rigtig meget så finder man jo aldrig ud af om man faktisk er tilfreds, det er det der er så fandens irriterende, men jeg kan kun sige held og lykke med tegnebrættet 
|
|
|
Uha tegnebrættet er fyldt til randen med gode idéer specielt på projektor siden men det er bare en lidt stor udskrivning der skal til og den er der ikke lige pt. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Henrik300 skrev:
|
|
|
|
tjah, men måske mener jeg mere at hvis ikke man har prøvet rigtig meget så finder man jo aldrig ud af om man faktisk er tilfreds, det er det der er så fandens irriterende, men jeg kan kun sige held og lykke med tegnebrættet  |
|
|
Jeg behøver ikke, at prøve en hel masse forskelligt for, at vide om jeg er tilfreds. Jeg prøver ikke 50 forskellige biler når jeg skal have bil, jeg prøver ikke 50 forskellige sofaer når jeg skal have sofa, jeg prøver ikke 50 forskellige kvinder hvis jeg skulle have en ny (skal jeg ikke). Man skal bare vide hvad man går efter i første omgang  . Men en super hjemmebiograf lader det til du er ved at have færdig  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
interfacelift skrev:
Henrik300 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Uha tegnebrættet er fyldt til randen med gode idéer specielt på projektor siden men det er bare en lidt stor udskrivning der skal til og den er der ikke lige pt.
|
|
|
du må endelig ikke holde os udenfor med dine planer - selvom det tit er træls da tråden kan blive fyldt med andre idéer som du så skal argumentere imod, men selvfølgelig kan der altid opgraderes på billedsiden i en hjemmebio da der hele tiden, kommer nye på markedet der, er bedre end de forhenværende. Men held og lykke med at overtale konen Selvom det ikke ser ud til du har de helt store begrænsinger, men nu til noget andet.. Hvordan besluttede du egentlig at du ville have nogle gamle KEF modeller? Sad lyden bare i skabet første gang du hørte dem?
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver nok svært at få mere i biffen lige nu da det har kostet en del, ikke kun hardware men også selvve indretningen som har været meget mere kostbart end selve udstyret.....
Havde aldrig hørt 107/2 men har tidligere haft 105/3 og dem var jeg rigtig glade for. Så nummeret større måtte prøves da jeg fik chancen. De har indtil videre ikke haft konkurrence i prisklassen da de er super gode til prisen.
Dertil er det til at komme til for menneskepenge, altså mine bag ht. samt sub.
Har heller ikke haft nogen på besøg der ikke sad med en føgelse af " F**K det lyder godt" og når jeg så selv er tilfreds så er det jo lige i skabet  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg taget et par nye pics af CD 289éren da den har fået en ny stand og stå på. Det er den stand som min tidl. ML 331 stod på. Noget pænere indtil den anden bliver slebet og malet.

Og den spiller stadig fremragende på alle punkter ift DVD afspilleren __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Så fik jeg taget et par nyr pics af CD 289éren da den har fået en ny stand og stå på. Det er den stand som min tidl. ML 331 stod på. Noget pænere indtil den anden bliver slebet og malet.
Og den spiller stadig fremragende på alle punkter ift DVD afspilleren
|
|
|
den er ellers stor Lækker ser den ud, hvad står sådan en i ?
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Henrik300 skrev:
|
Så fik jeg taget et par nyr pics af CD 289éren da den har fået en ny stand og stå på. Det er den stand som min tidl. ML 331 stod på. Noget pænere indtil den anden bliver slebet og malet.
|
|
|
|
|
|
big is wonderful .
Ja den er lidt større end gennemsnittet. Den kunne rent faktisk godt være et par cm lavere men så ville den ikke passe ind i resten af Copland´s program.
Har lige haft toppen af den og den ser mega strømlinet ud, alt er på rad og række og det ser ikke ud til at være tilfældigt .
Den ligger et sted mellem 6 og 10 K brugt alt efter stand og farve. Nyprisen var vist omkring 20K har jeg læst i en test på nettet. Har ikke fundet nogen listepriser på den og jeg er faktisk ikke klar over hvem der har importen her i DK. Jeg købte min hos Vassago hifi i Odense og derved 1 års garanti, og det er jo altid dejligt hvis noget går galt.
Testen kan læses her hvor den er sammen med Audio Note CD-3:
http://www.audioconsult.dk/anmeldelser/audionote/audionotecd 3.htm __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 22 Marts 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
interfacelift skrev:
Henrik300 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
big is wonderful .
Ja den er lidt større end gennemsnittet. Den kunne rent faktisk godt være et par cm lavere men så ville den ikke passe ind i resten af Copland´s program.
Har lige haft toppen af den og den ser mega strømlinet ud, alt er på rad og række og det ser ikke ud til at være tilfældigt .
Den ligger et sted mellem 6 og 10 K brugt alt efter stand og farve. Nyprisen var vist omkring 20K har jeg læst i en test på nettet. Har ikke fundet nogen listepriser på den og jeg er faktisk ikke klar over hvem der har importen her i DK. Jeg købte min hos Vassago hifi i Odense og derved 1 års garanti, og det er jo altid dejligt hvis noget går galt.
Testen kan læses her hvor den er sammen med Audio Note CD-3:
http://www.audioconsult.dk/anmeldelser/audionote/audionotecd 3.htm
|
|
|
Mange tak, så vidt jeg kan se er din i ret god stand, men ja - stort er smukt 
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 04:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Så fik jeg taget et par nye pics af CD 289éren da den har fået en ny stand og stå på. Det er den stand som min tidl. ML 331 stod på. Noget pænere indtil den anden bliver slebet og malet.

|
|
|
Uhmm. Copland De gange jeg har hørt et Copland sæt, har jeg bare siddet med et smil over hele 5-øren. Tillykke med "bæstet" __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Scatcat
Takker mange gange, og ja det er en cool maskine  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |