Emne: DIY Top netkabel ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun tilslutte mig ovennævnte, ærgeligt at se en DIY tråd udvikle sig til religionskrig - enda når det, som altid, er gentagelser på gentagelser af gentagelser der også var gentagelser der gentagende gange har hijacket alt snak om kabel uanset emne. Keep it DIY i en DIY tråd.
Ud over det, så ser det ikke tosset ud. Det eneste der lige kunne mangle var forisolerede/skærmede kabler. Fandt for kort tid siden en svensk kabel pusher der havde 4kvt kabel med kobber skærm til menneskepenge, han nåede lige akkurat at lukke biksen før jeg fik bestilt noget hjem.
CE mærkningen som blev nævnt må man som virksomhed (hvis han nu havde tanke for at sælge dem) gerne selv mærke sine varer med ud fra egne test - så længe man selv er parat til at stå inde for at varen overholder direktiverne inden for varegruppen, bøderne er ikke små hvis en evt test viser noget andet. Så om kablet på nogen måde er ulovlig er vidst en udvisket omgang. CE diretiverne er uhyre simple, er resten af delene CE mærkede vil der ikke være stor fare for at CE mærke det som et samlet produkt så længe enkeltdelene benyttes til deres formål. Skal man gå videre i de lidt mere tekniske sko, så er der EN mærkninger - de er frivilige og ikke noget krav for evt. salg. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
Enig
Det kan simpelthen ikke passe, at 1 meter ledning der sidder mellem en strømforsyning med dioder (som forøvrigt støjer helt forfærdeligt), spændingsregulering, diverse ladelytter, en transformator, netafbryder, sikringer og det store el-net med diverse støjgivende apparater og kabler i hifi mæssig forstand af dubiøs kvalitet, kan have en hørbar betydning.
|
|
|
Powerkablet forbinder apparatet til nettet via en fordelerdåse. Den går typisk også til andre apparater i samme anlæg. Hvis nu impedansen tilbage ind i et anden apparat er mindre end retur til hovednettet (måske bare i en periode af netspændings cyklussen?), så vil støj UD af et apparat (måske fra dioder) kunne kommer ind i et andet apparat i kæden. Eller omvendt et støjsvagt apparat vil modtage støj fra et støjende apparat...
Støj og gensidig påvirkning apparaterne imellem kan netop være en årsag til hørbare forskelle....og er uafhængig af nettets udseende bagud imod elproduktionen.
Jeg siger ikke det kan høres eller ikke, men en "skrivebords afgørelse" er ikke helt fornuftig.
Blind test er (også) her vejen frem....den kan modvirke menneskets svagheder, såvel teoritiske som forudintagede...
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Videnskabeligt set så kommer det svære arbejde når man efter et eksperiment er lykkedes at kune gentage processen om og om igen, og dermed bevise at det ikke var et tilfælde Dertil kan komme yderligere forsøg med at påvirke processen med andre ting og se hvordan resultatet så bliver, og lige præcis her går det ofte helt galt Og man skal til at starte helt forfra
Men nu er vi jo ikke videnskabsmænd Jeg finder det også ret morsomt at folk der har har forklaret feks et akustisk fænomen kan smykke sig med doktor titler, og betragter sig som professorer(udlandet)
Men kom nu lige ned på jorden igen Der er ingen som har en fuldgyldig forklaring, og jeg kan heller ikke se hvordan vi skulle kunne Man kan nok finde på nogle mulige forklaringer på hvad der egentlig foregår i en process Men så skal det jo også bevises at det forholder sådan Derfor kommer dette ingen vegne
Det eneste fornuftige jeg kan se vi kan er at vi kan hjælpe hinanden med at finde nogle metoder og rimelige matrialer til at få et acceptabelt resultat Men vi skal forhåbentlig ikke til at levere en komplet produkt dokumentation på alt
Men skulle det føre nogen vegne må de implicerede nok bedst være positivt indstillet på at finde ud HVORFOR og HVORDAN det virker Jeg mener, et laboratorium ansætter vel ikke folk som kun vil modbevise gyldigheden af en process Og modstandere vil næppe heller bruge tid på at bevise hvorfor det IKKE virker, men blot nøjes med at argumentere
Men at forholde sig kritisk og realistisk er altid godt
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
Videnskabeligt set så kommer det svære arbejde når man efter et eksperiment er lykkedes at kune gentage processen om og om igen, og dermed bevise at det ikke var et tilfælde Dertil kan komme yderligere forsøg med at påvirke processen med andre ting og se hvordan resultatet så bliver, og lige præcis her går det ofte helt galt Og man skal til at starte helt forfra
Men nu er vi jo ikke videnskabsmænd Jeg finder det også ret morsomt at folk der har har forklaret feks et akustisk fænomen kan smykke sig med doktor titler, og betragter sig som professorer(udlandet)
Men kom nu lige ned på jorden igen Der er ingen som har en fuldgyldig forklaring, og jeg kan heller ikke se hvordan vi skulle kunne Man kan nok finde på nogle mulige forklaringer på hvad der egentlig foregår i en process Men så skal det jo også bevises at det forholder sådan Derfor kommer dette ingen vegne
Det eneste fornuftige jeg kan se vi kan er at vi kan hjælpe hinanden med at finde nogle metoder og rimelige matrialer til at få et acceptabelt resultat Men vi skal forhåbentlig ikke til at levere en komplet produkt dokumentation på alt
Men skulle det føre nogen vegne må de implicerede nok bedst være positivt indstillet på at finde ud HVORFOR og HVORDAN det virker Jeg mener, et laboratorium ansætter vel ikke folk som kun vil modbevise gyldigheden af en process Og modstandere vil næppe heller bruge tid på at bevise hvorfor det IKKE virker, men blot nøjes med at argumentere
|
|
|
OUI Musicus!
Det var noget lignende det jeg også prøvede og flække ned....
Og go weekend til alle iøvrigt... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
Et lille ønske!
Kunne diverse kritikkere og andre med en tyrker-tro om at der IKKE er forskel på kabler, diskutere det i ÉN tråd som fx. den der hedder noget i nærheden af: "Ikke mere kabelvrøvl" eller lign., i stedet for at hi-jacke ALLE tråde der har med kabler at køre?
Ovenstående skal ikke forstås som et surt opstød, men blot, at det hver gang fjerner fokus fra det oprindelige emne. I dette tilfælde Gorms oplevelse med lidt fin DIY, og det er synd da alt det konstruktive og diverse erfaringer drukner i påstande om det ene og det andet.
Jeg besidder ikke viden til at forklare hvorfor kabler har indvirkning på lyden, og har egentlig heller ikke lyst til at grave, analysere og dokumentere hvorfor, da mine ører ganske enkelt fortæller mig at der ER forskel. Med andre ord: Hvorfor SKAL vi absolut kunne dokumentere og fremskaffe beviser hver gang vi snakker kabler?
Det er fint at man forholder sig kritisk (det SKAL man gøre), men at man ikke "tror" på at noget virker/fungerer bare fordi at der ikke foreligger én 10000 siders videnskabelig korrekt udført dokumentation er i min verden underligt!
Og slutteligt, så er det også helt fint med mig hvis folk ikke mener der er forskel. Det minder for meget om "religionskrig", hvor man absolut SKAL overbevise den anden, og hvis ikke det kan lade sig gøre, som bekriger man ham (i dette tilfælde skriftligt).
Ro og orden, og hver mand sin "tro". Er det ikke OK?
|
|
|
Min ører siger mig, at der IKKE er forskel - det er den væsentligste årsag til, at jeg ikke tror på det... At du påstår at du kan høre forskel kan lige så godt skyldes ren indbildning. Hvis du er villig til at accepere det, så er der en mindre for mig at diskutere med - er du det? Jeg er nemlig helt indforstået med, at det meget vel kan tænkes, at mine ører bare ikke er god nok. Så slipper vi nemlig for religionskrigen, som du kalder det.
Det er jo gentagne gange blevet påvist, at alle kabelfortalerne ikke har noget at have deres forestillinger i. Derfor vil det være meningsløst at oprette en tråd der hedder "Ikke mere kabelsnak" - alle kabelfortalerne vil jo bare holde sig væk fra den tråd af den simle årsag, at de hverken har målinger, tests eller fornuftige argumenter, som støtter deres teori.
Jeg har tidligere redegjort for hvorfor hver mand sin tro ikke bare er i orden. Og jeg ville stadig ønske, at nogen ville undersøge sagen sådan for alvor.
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
[QUOTE=Friman] Min ører siger mig, at der IKKE er forskel - det er den væsentligste årsag til, at jeg ikke tror på det |
|
|
Trådens emne er om bygning af et netkabel, like it or not Og jeg synes da bestemt også det er ok at diskutere de anvendte matrialer, eller eventuelle alternativer, priser osv Men mange indlæg her falder reelt ind under hvad man populært kalder threadjacking, flaming, trolling, og noget som der andre steder slås virkelig hårdt ned på, da det oftest kun resulterer i en ødelagt tråd  Villle du møde op i en tråd om rørforstærkere og agitere for classD, eller omvendt - nej vel!  Eller hvis en mand har lavet en fin højtaler begynde at sige at det reelt er en l**tehøjtaler - formodentlig heller ikke Hvis du virkelig er seriøst indstillet på at diskutere kabler generelt og mere indgående, så bør du som anbefalet oprrette en tråd om emnet - læser du ikke overskriften  Men du har jo også klart sagt at du IKKE har nogen som helst interesse i kabler, og så forstår jeg slet ingen ting Og forstår da slet ikke hvorfor man skal blande sig i noget andre finder sjovt, bare fordi man ikke selv har interesse i det For så vidt er det vel også ok med en kort bemærkning at lufte sin uforbeholdne mening og sige at det er spild af tid og penge Men det er HELT meningsløst at smadre en tråd med vedholdende negative argumenter Folk der søger på kabler og finder denne tråd, finder sort set kun en tråd med en masse meningsløst vås, uden meget brugbart indhold Det er EN af de vigtige årsager at man ALTID bør holde sig til emnet, ellers bliver det hele en stor rodebutik
|
Til top |
|
|
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
Hvis du virkelig er seriøst indstillet på at diskutere kabler generelt og mere indgående, så bør du som anbefalet oprrette en tråd om emnet - læser du ikke overskriften
|
|
|
Jeg har allerede svaret en gang på hvorfor jeg gør det.
musicus skrev:
Folk der søger på kabler og finder denne tråd, finder sort set kun en tråd med en masse meningsløst vås, uden meget brugbart indhold
|
|
|
Desværre er det jo sådan, at folk der søger på kabler ikke finder andet end meningsløst vås ligegyldigt hvor de søger henne - det er jo lige netop det som jeg opponerer mod, og lige netop derfor jeg skriver her; det jeg søger og efterspørger er jo netop indlæg, som kan kvalificere debatten - nemlig seriøse tests og undersøgelser.
Men jeg skal nok holde mig væk fra debatten fra nu af. Jeg har engang prøvet at diskutere med en fra Jehovas Vidner, og det her forekommer mig efterhånden at være lige så meningsløst. Folk vil jo ikke overbevises, når det kommer til stykket. Jeg tror jeg vil trække mig nu...
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok anbefale at en moderator mødte op og rensede tråden for alle "offtopic" indlæg Men næppe muligt og sikkert også for sent Det ville nok være nemmere at ændre overskriften/tråd emnet
|
Til top |
|
|
1966 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op en tråd det er blevet til på meget kort tid og sikker masse vås der også er blevet skrevet i en ellers rigtig god tråd som blev startet af Gorm, man kan kun sige en ting og det må være den danske jantelov der for alvorlig viser tænder her og det er synd for det er ellers et meget interesandt emne til alle jer som ikke fatter en sk.. og som skulle lægge inde med et blad som hedder HIGH FIDELITY hvis i har og kan læse skulle finde blad nr.2 årg2003 frem og læse det som emnet handler om nemlig NETKABLER så kunne det måske og kun måske få svar på jeres kritik og ikke ødelægge en god tråd her inde. MVH.
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
bjerager skrev:
[QUOTE=Friman] Min ører siger mig, at der IKKE er forskel - det er den væsentligste årsag til, at jeg
ikke tror på det |
|
|
Trådens emne er om bygning af et netkabel, like it or notOg jeg synes da bestemt også det er
ok at diskutere de anvendte matrialer, eller eventuelle alternativer, priser osvMen mange indlæg her falder reelt ind under
hvad man populært kalder threadjacking, flaming, trolling, og noget som der andre steder slås virkelig hårdt ned på, da det
oftest kun resulterer i en ødelagt tråd Villle du møde op i en tråd om rørforstærkere og agitere for classD, eller omvendt
- nej vel! Eller hvis en mand har lavet en fin højtaler begynde at sige at det reelt er en l**tehøjtaler - formodentlig heller
ikkeHvis du virkelig er seriøst indstillet på at diskutere kabler generelt og mere indgående, så bør du som anbefalet oprrette
en tråd om emnet - læser du ikke overskriften Men du har jo også klart sagt at du IKKE har nogen som helst interesse i
kabler, og så forstår jeg slet ingen tingOg forstår da slet ikke hvorfor man skal blande sig i noget andre finder sjovt, bare
fordi man ikke selv har interesse i det For så vidt er det vel også ok med en kort bemærkning at lufte sin uforbeholdne
mening og sige at det er spild af tid og pengeMen det er HELT meningsløst at smadre en tråd med vedholdende negative
argumenterFolk der søger på kabler og finder denne tråd, finder sort set kun en tråd med en masse meningsløst vås, uden
meget brugbart indhold Det er EN af de vigtige årsager at man ALTID bør holde sig til emnet, ellers bliver det hele en stor
rodebutik |
|
|
Bravo  Jeg er helt enig i at placebo eller ej skal diskuteres, men sgu' ikke i denne tråd.
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
Jeg har allerede svaret en gang på hvorfor jeg gør det. Desværre er det jo sådan, at folk der søger på kabler ikke finder andet end meningsløst vås ligegyldigt hvor de søger henne - det er jo lige netop det som jeg opponerer mod, og lige netop derfor jeg skriver her;
|
|
|
Det er fuldstændig ligegyldigt Hvis man vil deltage i en tråd bør man RESPEKTERE "tråden" og holde sig til emnet, og ALTID undgå at forplumre og ødelægge tråden for dem der nu har den interesse som tråden/emnet omhandler Det er ikke mere kompliceret end det, men det kan bestemt være svært nok
|
Til top |
|
|
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen syntes på en plausibel måde, at kunne beskrive hvorfor der skulle være en forskel på netkabler, men er der nogen bud på hvorfor alverdens hifi producenter smider standartnetkabler med produkterne? Efter måneders/års udvikling af hvert enkelt produkt, overser de så allesammen vigtigheden af strømtilførsel?
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bigmaac skrev:
<BLOCKQUOTE dir=ltr style="MARGIN-RIGHT: 0px">
Ingen syntes på en plausibel måde, at kunne beskrive hvorfor der skulle være en forskel på netkabler, men er der nogen
bud på hvorfor alverdens hifi producenter smider standartnetkabler med produkterne? Efter måneders/års udvikling af hvert
enkelt produkt, overser de så allesammen vigtigheden af strømtilførsel? |
|
|
Please, find nu en anden tråd at diskutere det i!
|
Til top |
|
|
Sønnen Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny
Bruger siden: 16 April 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 505
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bigmaac skrev:
Ingen syntes på en plausibel måde, at kunne beskrive hvorfor der skulle være en forskel på netkabler, men er der nogen bud på hvorfor alverdens hifi producenter smider standartnetkabler med produkterne? Efter måneders/års udvikling af hvert enkelt produkt, overser de så allesammen vigtigheden af strømtilførsel? |
|
|
Forskellen må næsten ligge i den forskellige opbygning. Nogle er flettede andre er snoet, nogle har skærm og nogle har en ekstra leder forbundet til den skærm. Med hensyn til at producenter lægger et standardkabel med i kassen er jo lidt som når man køber en fjernstyret bil. Der er batterier med men de er som regelt ikke meget værd, men man kan se at apperatet virker. Det er så op til en selv hvilke batterier man vil bruge fremover. Signalkablerne der følger med til en cdafspiller er jo også noget billigt bras og der kan man så selv vælge om man vil invistere i nogle mere eksotiske, eller bruge dem der følger med.
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bigmaac skrev:
Ingen syntes på en plausibel måde, at kunne beskrive hvorfor der skulle være en forskel på netkabler, men er der nogen bud på hvorfor
alverdens hifi producenter smider standartnetkabler med produkterne? Efter måneders/års udvikling af hvert enkelt produkt, overser de så
allesammen vigtigheden af strømtilførsel? |
|
|
Til mit Panasonic TV, fulgte der et netkabel med, med ferritkerner i begge ender. Såvidt jeg husker, angives der i manualen, at dette netkabel
skal anvendes for at reducere/eliminere indstrålet støj i kablet, som vil kunne virke forstyrrende på billedkredsløbene.......
Har ikke prøvet med andet kabel (gider ikke pille det ned af væggen for at skifte).
Grunden til, at der ikke vedlægges eksotiske netkabler sammen med apparatet er jo nok, at der er mange der ikke tror at det gør en forskel, og
derfor ville føle sig snydt hvis de skulle betale + X antal kroner.
Dem der mener der er store forskelle mellem kabler, foretrækker måske en "anden lyd", end det pågældende kabel giver.
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
Bigmaac skrev:
Ingen syntes på en plausibel måde, at kunne beskrive hvorfor der skulle være en forskel på netkabler, men er der nogen bud på hvorfor alverdens hifi producenter smider standartnetkabler med produkterne? Efter måneders/års udvikling af hvert enkelt produkt, overser de så allesammen vigtigheden af strømtilførsel?
|
|
|
Til mit Panasonic TV, fulgte der et netkabel med, med ferritkerner i begge ender. Såvidt jeg husker, angives der i manualen, at dette netkabel skal anvendes for at reducere/eliminere indstrålet støj i kablet, som vil kunne virke forstyrrende på billedkredsløbene.......
Har ikke prøvet med andet kabel (gider ikke pille det ned af væggen for at skifte).
Grunden til, at der ikke vedlægges eksotiske netkabler sammen med apparatet er jo nok, at der er mange der ikke tror at det gør en forskel, og derfor ville føle sig snydt hvis de skulle betale + X antal kroner. Dem der mener der er store forskelle mellem kabler, foretrækker måske en "anden lyd", end det pågældende kabel giver.
|
|
|
Kan også være udstrålet støj... Hvis der sidder en switchmode i tv'et kan den jo nok godt finde på at sende en masse støj retur. Og der er vist regler for, hvor meget dette må være? Så det kan lige så godt være en nødløsning for at overholde reglerne...
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hæfter jeg mig ved, at det oprindelige indlæg hævder, at kablet lyder bedst, hvis de 3 ledere flettes. Parsnoede kabler udmærker sig ved større
ufølsomhed for indstrålet støj.
Det mest almindelige ethernet kabeltype er UTP; unshielded twisted pair.
http://da.wikipedia.org/wiki/Parsnoet_kabel
http://en.wikipedia.org/wiki/Twisted_pair
Tror at et af de mere "respekterede" producenter (Nordost) netop anvender fletning.
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
golfdane skrev:
Bigmaac skrev:
Ingen syntes på en plausibel måde, at kunne beskrive hvorfor der skulle være en forskel på netkabler, men er der nogen bud på hvorfor
alverdens hifi producenter smider standartnetkabler med produkterne? Efter måneders/års udvikling af hvert enkelt produkt, overser de så
allesammen vigtigheden af strømtilførsel?
|
|
|
Til mit Panasonic TV, fulgte der et netkabel med, med ferritkerner i begge ender. Såvidt jeg husker, angives der i manualen, at dette
netkabel skal anvendes for at reducere/eliminere indstrålet støj i kablet, som vil kunne virke forstyrrende på billedkredsløbene....... Har ikke
prøvet med andet kabel (gider ikke pille det ned af væggen for at skifte). Grunden til, at der ikke vedlægges eksotiske netkabler sammen med
apparatet er jo nok, at der er mange der ikke tror at det gør en forskel, og derfor ville føle sig snydt hvis de skulle betale + X antal kroner. Dem
der mener der er store forskelle mellem kabler, foretrækker måske en "anden lyd", end det pågældende kabel giver. |
|
|
Kan også være udstrålet støj... Hvis der sidder en switchmode i tv'et kan den jo nok godt finde på at sende en masse støj retur. Og der er vist
regler for, hvor meget dette må være? Så det kan lige så godt være en nødløsning for at overholde reglerne... |
|
|
Så sandt, så sandt :)
Tidligere i tråden står der dog en historie hvor teleteknikere netop ser forskel mellem netkabler.
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem der vil diskutere den praktiske opbygning af netkabler og diverse matrialer, vil jeg foreslå at DE opretter en ny tråd i stedet Og overlader denne tråd til dem der har lyst til at fortsætte den ellers udmærkede teoretiske diskussion omkring kabler generelt Så lad tråden fortsætte som nu, og lav en ny tråd om praktisk bygning af diverse kabler, matrialer, priser, osv Synes det burde være en rigtig fin løsning for alle parter  edit, husk lige at overveje den nye tråds "emne"/overskrift rigtig grundigt
|
Til top |
|
|
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 17 April 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bigmaac skrev:
|
|
|
Kan du give en plausibel forklaring på hvorfor der er forskel på lyden fra 2 forstærkere der måler ens ?
Alt den der diskussion om videnskabelige beviser, er ret ligegyldig. Hvis målinger var det eneste der betød noget, så var der ingen grund til at købe et anlæg til mere end 4-5000 kroner. Til den pris kan man få et komplet anlæg der måler ligeså godt, som et til 50.000 elller 100.000 Kr. Videnskabelige målinger siger ikke en skid om lyden, medmindre afvigelserne er så store at man direkte kan tale om fejlkonstruktion.
Og til sidst, producenterne vedlægger ikke dyre kabler fordi det nedsætter deres fortjeneste. Og forskellige kunder har forskellige ønsker, så hvilket kabel skulle de vælge?
mvh.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|