Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 05:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Krell eller Accuphase? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Juli 2010 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Accuphase lytter ikke til andre apparater end deres egne og har for hvert produktlinie altid en tiltænkt klang.

Et japansk firma der ikke står på hovedet i andres produkter, kan det nu også passe?

Jeg tror samtlige større producenter har et budget til at indkøbe og dissekere konkurrenternes produkter, dels for at have noget at sammenligne med, men også for at se om der er blevet fundet på noget smart. Det gælder ikke kun japanerne, det er ganske worldwide, men japanerne har i en lang periode været direkte kendt for at lave bedre og billigere versioner af andres produkter.

Dermed ikke sagt at Accuphase ikke kan være undtagelsen der går 100% egne veje uden at skele til om deres produkter nu også tåler sammenligning med andres produkter, det lyder bare lidt utroligt..
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juli 2010 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan faktisk godt passe.

Jeg ser ingen grund til at fare frem med en masse postulater om Accuphases gøren og laden - nogle ville sikkert være
forkerte, og så ville jeg pludselig være en løgner - sådan som du allerede er tæt på at antyde.

Men at Accuphase er et specielt selskab er hævet over tvivl. De laver og har i hele deres historie lavet exceptionelle
produkter der tåler sammenligning med enhver konkurrent i hver af de respektive prisklasser og vel stort set aldrig taber en
sådan sammenligning på andet end subjektiv smag.

Hvad jeg finder interessant er at Accuphase ofte opnår rigtigt gode resultater med elektroniske komponenter som er relativt
standard - her er der ikke noget der kun dur hvis det drives af eksotiske russiske rør som der kun findes 20 af. Det handler
om to ting, nemlig exceptionel ingeniørkunst og et meget bevidst og firkantet syn på, og det har de aldrig selv lagt skjul på,
voicing processen.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Juli 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Voicing ? (klangfarve) - er det ikke det, som vi kan aflæse på en frekvenskurve?

I så fald vil jeg - uden at have studeret kurverne på Accuphase, antage at disse kurver vel nærmest er linealrette fra 20 - 20K (og et godt stykke derover) - så der kan vel ikke være tale om særlig meget "speciel" - Accuphase-voicing, men snarere en linealret frekvenskurve, som flere andre gode fabrikanter også kan fremvise på deres udstyr.?

Jeg har et gammelt billede af nogle Accuphase ingeniører (i hvide kitler!), som sidder og måler og lyttetester nogle Sluttrin fra Accuphase - og de anvender JBL 4320 studiomonitors til dette. Må gå udfra, at dette også har indflydelse på voicingen? - mon ikke de "voicingsforskelle", som der måtte være i forhold til andet grej fra andre fabrikanter ville blive overdomineret af højttalervalget, som har en helt anderledes heftig påvirkning af det samlede lydbillede end elektronikken typisk har?

Jeg synes det er fint, at vi sammen kan kåre Accuphase til at besidde en særlig høj kvalitet og et lækkert design osv, men derfra og til at Accphase er specielt voiced til kun at kunne yde deres bedste i samvær med deres kammerater synes jeg er lidt langt ude.- Accuphase er selvfølgelig interesserede i at så mange som muligt køber Accuphase - og man kan da ikke lade en potentiel køber af Accuphase stå uden for det fine selskab, hvis resten af hans kæde er af et andet mærke.

Derfor kan Acuphase vel godt "lige" lade et ord falde om, at det selvfølgelig vil være allerbedst, hvis man købte ren Accuphase fra start til slut.

Jeg har intet imod Accuphase - og har 4 af mærket i mit hjem - men min bottom line er, at jeg tror, at det spiller fint og tilsigtet med det meste andet grej - forudsat at dette i i god kvalitet.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Ja, det kan faktisk godt passe.

Jeg ser ingen grund til at fare frem med en masse postulater om Accuphases gøren og laden - nogle ville sikkert være
forkerte, og så ville jeg pludselig være en løgner - sådan som du allerede er tæt på at antyde.

Jeg har ingen som helst grund til at betvivle din ærlighed og jeg tror godt på at Accuphase har sagt de ikke kigger andre i kortene og kan det hele selv, det er en ret normal udtalelse fra et firma. Spørgsmålet er bare om det så også er korrekt når de påstår det?

TruthSpinner skrev:
Men at Accuphase er et specielt selskab er hævet over tvivl. De laver og har i hele deres historie lavet exceptionelle
produkter der tåler sammenligning med enhver konkurrent i hver af de respektive prisklasser og vel stort set aldrig taber en
sådan sammenligning på andet end subjektiv smag.

Hvad jeg finder interessant er at Accuphase ofte opnår rigtigt gode resultater med elektroniske komponenter som er relativt
standard - her er der ikke noget der kun dur hvis det drives af eksotiske russiske rør som der kun findes 20 af. Det handler
om to ting, nemlig exceptionel ingeniørkunst og et meget bevidst og firkantet syn på, og det har de aldrig selv lagt skjul på,
voicing processen.

Der er ingen tvivl om at de er dygtige og kan nogle ting når det er lykkes dem at opnå flotte anmeldelser og lovprisning gennem 40 år, det kan ikke bare være rent held. Omvendt er det helt usandsynligt heldigt hvis det kan lykkes dem at holde sig helt i front gennem 40 år uden undervejs at have sammenlignet med andres produkter.

Så jeg tror godt på at du ikke bare har grebet påstanden ud af den blå luft. Jeg tror også godt på at Accuphase selv hævder at de ikke sammenligner sig med nogen og kører den hjem på overlegen teknik. Jeg tror bare ikke en skid på at Accuphase's påstand holder, det lyder helt ufatteligt hvis ikke de jævnligt køber topprodukter fra andre fabrikanter for at lytte og undersøge om det de selv har gang i kan måle sig med hvad andre har gang i..
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren

Aragon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Juli 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis Aragon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aragon

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 16 Juli 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hvis vi skal blive ved trådens emne så kørte jeg i 3 år med en Accuphase A60 effektforstærker. Den trak ALT! .. selv noget der lignede en kortslutning i venstre høj. De digitale effektmetre viste pluselig 300 Watt i den ene kanal og 1,2 Watt i den anden. Men det hele spille fint videre.

Jeg solgte forstærkeren, da 2 x 60 Watt (reelt nærmere 2 x 100) var for meget til et sæt diskanter med følsomhed over 100 dB. 

Jeg har også haft et par Accuphase CD-afspillere. DP77 og DP78. Begge var kendetegnet ved den specielle Accupase lyd. Rundt blødt, behageligt men stadig med masser af detaljer. Hele tiden med fokus på det glatte og "lækre".

P.t. benytter jeg en Accuphase C2400 forforstærker incl. MC/RIAA boksen. Den skal jeg nok ikke af med foreløbig. Lidt nostalgisk med de mange muligheder og et væld af indgange. Men med 2 stk. tapemaskiner og mange signalkilder er den en fryd at have med at gøre. Ikke mindst er det rart, at det hele bare virker - hele tiden! Der er nærmest tænkt på alt. For nyligt fik jeg højttalerne i hovedet efter at have koblet en lap-top PC til tape-out (målinger). Det varede dog kun en brøkdel af et sekund før forstærkeren lukkede af for alle ind- og udgange. Da PC'en blev fjernet virkede alt igen. Sådan!

Vil meget gerne købe Accuphase igen ... når de kommer med en 6 x 20 Watt klasse A effektforstærker!

Iøvrigt så er Accuphase jo faktisk en high-end underafdeling af SONY. Hvordan de økonomisk hænger sammen ved jeg ikke. Men kigger man internt i apparaterne står der SONY på flere komponenter og dele. Tidligere bruge man f.eks. løbeværk fra SONY, men i dag har Accuphase udviklet deres egne.

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juli 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Jeg har også haft et par Accuphase CD-afspillere. DP77 og DP78. Begge var kendetegnet ved den specielle Accupase lyd.
Rundt blødt, behageligt men stadig med masser af detaljer. Hele tiden med fokus på det glatte og "lækre".

Her er vi inde på sagens kerne. Voicing er mere end frekvenskurver. Det handler vel dybest set om at have en holdning til
hvad musik egentlig er for noget og hvordan det skal lyde. Dernæst isolerer du de tekniske parametre som er vigtige for at
du kan nå dine mål (ting som kraft vs. præcision og dynamik vs. rafinement på højt niveau, hurtige vs. langsomme
transistorer og blah blah andre meget tekniske valg på mikroniveau).

Klangidealet nås som en form for synergistisk kompromis af ydelsen på hver af de vigtige tekniske parametre. Men da
næsten ingen af disse tekniske parametre kan isoleres til effekttrinnet eller forforstærkeren alene må du, hvis du er opsat på
at nå dine mål, indgå de nødvendige kompromisser på tværs af et givent sæt af enheder.

Det er klart at de gode egenskaber ved et enelt apparat ikke uden videre går tabt. Men hvis du fjerne halvdelen af et globalt
optimeret system (med lokal optimimum i forhold til klangbalance) og erstatter den med en mere eller indre tilfældig anden
halvdel så er det langt fra sikkert (læs: næsten umuligt) at du uden videre opnår et nyt lokalt optimum.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
janils skrev:

Jeg har også haft et par Accuphase CD-afspillere. DP77 og DP78. Begge var kendetegnet ved den specielle Accupase lyd.
Rundt blødt, behageligt men stadig med masser af detaljer. Hele tiden med fokus på det glatte og "lækre".

Her er vi inde på sagens kerne. Voicing er mere end frekvenskurver. Det handler vel dybest set om at have en holdning til
hvad musik egentlig er for noget og hvordan det skal lyde. Dernæst isolerer du de tekniske parametre som er vigtige for at
du kan nå dine mål (ting som kraft vs. præcision og dynamik vs. rafinement på højt niveau, hurtige vs. langsomme
transistorer og blah blah andre meget tekniske valg på mikroniveau).

Klangidealet nås som en form for synergistisk kompromis af ydelsen på hver af de vigtige tekniske parametre. Men da
næsten ingen af disse tekniske parametre kan isoleres til effekttrinnet eller forforstærkeren alene må du, hvis du er opsat på
at nå dine mål, indgå de nødvendige kompromisser på tværs af et givent sæt af enheder.

Det er klart at de gode egenskaber ved et enelt apparat ikke uden videre går tabt. Men hvis du fjerne halvdelen af et globalt
optimeret system (med lokal optimimum i forhold til klangbalance) og erstatter den med en mere eller indre tilfældig anden
halvdel så er det langt fra sikkert (læs: næsten umuligt) at du uden videre opnår et nyt lokalt optimum.

Jeg er ikke i tvivl om, at vi begge, blandt mange, synes vældig godt om Accuphases produkter og de ER fede. Lyder altid behageligt (i mine ører) og kan det hele.

Dog kan jeg mærke, at vi grundlæggende ikke kan finde hinanden i opfattelsen af, hvad Accuphases produkter betyder for hinanden contra andre produkter af høj kvalitet.

Det bliver mig (undskyld udtrykket) en tand for frelst/kosmisk/teoritisk, når tingene kommer ud i forklaringer som ikke umiddelbart kan tages og føle på.  Dertil er der i din fremstilling, set med mine briller, for meget salgstale, selv om jeg selvfølgelig er helt klar over, at du ikke skal sælge noget her.

Det med, at man skal have en holdning til musikken osv- og hvordan det skal lyde, er Accuphase nok ikke ene om - mon ikke de fleste producenter med blot en smule seriøsitet gennemgår samme øvelse? Nok går de i hvide kitler derovre i Japan (i hvert fald i brochurerne), men de fremstiller altså stadig konsumerudstyr - ganske vist ikke helt billigt, meeen.....

Jeg er stadig sikker på, at hvis man spænder en fin slutforstærker fra et andet mærke (Pass?) på en Accuphase pre-amp, så har man sikkert en kongelyd, som er helt på højde med en ditto fra Accuphase - og som nok også skal indgå fint i "den samlede globale synergi".

Jeg trækker mig fra debatten - men kan - jf. trådens oprindelige formål, varmt anbefale Accuphase, da jeg kender dem - Krell kender jeg ikke og kan derfor ikke udtale mig om.

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juli 2010 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Tja, rygtet vil vide at Krell, særligt forstærkerne, også kun går rigtigt godt sammen med Krell.

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juli 2010 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden oplevet en del Accuphase komponenter som i mine ører lyder fedt med deres tiltænkte partner men på
mange måder uacceptabelt når de matches med produker fra andre Accuphase serier. Særligt med produkter fra meget
forskelige generationer har jeg oplevet problemer.

F.eks. går en C-200 fint med en P-20, en T-101 fint med en E-202. En C-200 ikke godt med en P-102. En C-222 lidt bedre med
en P-102, men stadig ikke helt godt.

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Til de nysgerrige og som opfølgning på mit oprindelige indlæg endte jeg med at kyle pengene efter Krell'en, helt konkret den her http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemVersion&ite m=280524728842&view=all&tid=538094801018 . Billederne gider ikke "supersize" længere, men hvis I højreklikker og vælger "Åbn i et nyt vindue" kommer de op i stor størrelse..

Jeg må tilstå at jeg undervejs i tråden her var blevet mere og mere varm på Accuphasen, men jeg ventede for længe så den er nu røget til en anden.. I stedet vil jeg så glæde mig over at mit valg blev lettere..

Nu ser jeg så frem til at få den hjem og en tur forbi en tekniker jeg kender så han kan starte den blidt op og checke om der er ting der skal justeres eller udskiftes. Tålmodighed, tålmodighed, det er ikke nemt..

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
Til de nysgerrige og som opfølgning på mit oprindelige indlæg endte jeg med at kyle pengene efter Krell'en, helt konkret den her http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemVersion&ite m=280524728842&view=all&tid=538094801018 . Billederne gider ikke "supersize" længere, men hvis I højreklikker og vælger "Åbn i et nyt vindue" kommer de op i stor størrelse..

Jeg må tilstå at jeg undervejs i tråden her var blevet mere og mere varm på Accuphasen, men jeg ventede for længe så den er nu røget til en anden.. I stedet vil jeg så glæde mig over at mit valg blev lettere..

Nu ser jeg så frem til at få den hjem og en tur forbi en tekniker jeg kender så han kan starte den blidt op og checke om der er ting der skal justeres eller udskiftes. Tålmodighed, tålmodighed, det er ikke nemt..

tillykke med købet !

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dimsen ... 

tålmodighed ved jeg jo du har   (hint: alfasud :)

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Lux550 Freak skrev:
tillykke med købet !

Takker..

Nu skal jeg så igang med at re-tænke mit "hifimøbel". Jeg tænder ikke ret meget på det der lave, flade "husalter" der er så almindeligt, derfor fik jeg lavet et par runde hjørnehylder af noget bordplade og har indtil videre haft mit anlæg stående på skrå i hjørnet. Samtidigt har jeg kunnet holde kabelrodet skjult i "trekanten" bag anlægget, men det er bare på ingen verdens måde muligt at få plads til sådan en Krell på hylden, så nu er det på med tænkehatten for at se om jeg kan finde på et alternativ.. Mon sådan en forstærker kan tåle at være monteret lodret?

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juli 2010 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
Lux550 Freak skrev:
tillykke med købet !

Takker..

Nu skal jeg så igang med at re-tænke mit "hifimøbel". Jeg tænder ikke ret meget på det der lave, flade "husalter" der er så almindeligt, derfor fik jeg lavet et par runde hjørnehylder af noget bordplade og har indtil videre haft mit anlæg stående på skrå i hjørnet. Samtidigt har jeg kunnet holde kabelrodet skjult i "trekanten" bag anlægget, men det er bare på ingen verdens måde muligt at få plads til sådan en Krell på hylden, så nu er det på med tænkehatten for at se om jeg kan finde på et alternativ.. Mon sådan en forstærker kan tåle at være monteret lodret?

personligt har jeg haft min Krell stående på gulvet, på en mamor-plade. Men det er kun fordi, jeg synes den har en form for monumental skønhed - lidt ligesom kunst - der bare osse lyder godt..

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:

Hvilke billeder? Det link ender blindt.
Nu bliver man jo nysgerrig - hvad har du købt? En sød lille Krell killing frem for en voksen farlig Accuphase tiger?

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Hvilke billeder? Det link ender blindt.
Nu bliver man jo nysgerrig - hvad har du købt? En sød lille Krell killing frem for en voksen farlig Accuphase tiger?

Oh, man skal vist være logget ind som mig for at få lov at se dem.. Hvad med det her link?
http://www.auctiva.com/hostedimages/showimage.aspx?gid=96498 7&image=383771239&images=383771239,383771257,3837712 82,383771313&formats=0,0,0,0&format=0

Der er sådan 1, 2, 3 og 4 for oven til de andre billeder, håber det virker.. Den ser rigtigt gammel og støvet ud indeni, men jeg satser på der er noget nice under støvet..

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Maj 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Juli 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
Meier skrev:
Strandvaskeren skrev:
.. Signalkilden er en Sonos boks der om nogle få dage kommer til at spille gennem en MHDT Havana rør-dac,

Det lyder spændende - fortæl mere

Jeg har googlet en masse på forskellige dac's, læst reviews og hvad ved jeg. Der er en masse spændende muligheder, forskellige designfilosofier og lige så mange forskellige meninger. Jeg endte dog med at bestille http://dhost.info/mhdtlab/havana.htm som er en dac uden oversampling og filtre, med et rørtrin i den analoge del. Det er et Taiwan produkt som har fået masser af lovprisninger på nettet, selv om den ikke rigtigt ser ud til at være opdaget her på hifi4all (endnu?)..

På head-fi.org er der er tråd der har kørt i et par år efterhånden om Havana'en hvor folk skriver om hvad det oplever med forskellige rør og modifikationer, så det er masser at tage fat på.

Jeg bestilte min Havana i fredags og den blev sendt mandag, så nu går jeg spændt og venter. Jeg håber ikke det danske toldvæsen skal bruge alt for meget tid på at checke den for bomber og al queda beskeder..

Jeg kunne ikke få dig til at lave en tråd om den DAC. For den er jeg efter lidt resaerch faktisk meget interesseret i selv.

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

mogens_oestjyll skrev:
Jeg kunne ikke få dig til at lave en tråd om den DAC. For den er jeg efter lidt resaerch faktisk meget interesseret i selv.

Jo, gerne, jeg skal dog lige have den hjem først..

Indtil da kan jeg anbefale at google på "mhdt havana", der er en masse at tage fat på fra forskellige kilder. Der er også en 69 sider lang tråd på http://www.head-fi.org/forum/thread/310441/mhdt-havana-dac med brugererfaringer, rørtyper og hvad folk nu ellers hitter på..

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Maj 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
mogens_oestjyll skrev:

Jo, gerne, jeg skal dog lige have den hjem først..

Indtil da kan jeg anbefale at google på "mhdt havana", der er en masse at tage fat på fra forskellige kilder. Der er også en 69 sider lang tråd på http://www.head-fi.org/forum/thread/310441/mhdt-havana-dac med brugererfaringer, rørtyper og hvad folk nu ellers hitter på..

Det ser jeg frem til. Og tak for tilbuddet om en lyttesession!!!

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes