Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 18:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Har B&O en fremtid? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er det kun B&O som bliver nævnt i denne krise  Sony kommer ud med et underskud på 1,1 milliarder dollers, forløbigt. Nogle mener at det kan blive dobbelt så stort, det er sku da en krise som også vil noget. Tror i også at de går konkurs, nej vel

B&O har været i krise før og kommet ud af det og det skal de nok gøre igen

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Braun LE1 laves af et lille tysk firma i moderne udgave. De har sågar genskabt ESL 63 i et Dieter Rams kabinet!
http://www.quad-musik.de/html/braun_le1___le2.html
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Uhh det ser skidt ud! Sad http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/01/15/152800.htm?rss=tru e

Håber snart det kommer med nogle gode nye spændende produkter.

Beo 5 sælger i det mindste godt. Det ser ud som om man får hdd på 500 GB med. Det mener jeg da ikke man altid har fået? Confused

Kan man egentlig sætte Beo 5 til sit tv sådan at man kan se f.eks. film fra den?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

B&O er teknologisk bagefter, og når deres design (i min bog er det pænt) matches af mange fladskærmsfabrikanter efterhånden herunder Pioneer, Panasonic, Samsung og LG ja så har struerboerne skisme da et problem

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har sagt det før i en anden tråd. B&O skulle lave alle deres fjerbetjeninger til universale, så ville de sælge i læssevis! 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Selv om det ser slemt ud for B&O, så gælder det for alle brancher at de har tabt op imod 60 -80 % af tidligere værdier. Det skyldes alene likviditet krisen. For at få rigtige kontanter, er mange store og små aktionærer nødt til at sælge ud af deres aktier, også selvom det er med voldsomme tab.

Iøvrigt tror jeg ikke aktierne i fremtid når samme højder som tidligere, da de mange (overbelånte) værdier til at købe aktier for, ikke findes mere. Mange milliarder er tabt for evigt i finansboblen, og derfor vil kursen nok kun stige behersket fremover. Måske det er bedst for os alle på langt sigt, hvis vi fremover ser en kurs der afspejler den reel værdi af selskaberne.

Set i det perspektiv skal B&O nok klare sig, da det grundlæggende er en sund virksomhed, bla. ICEpower ( kun mistet 18 mill sidste år) , B&O's automotive-produkter og hoteldelen går strygende, omend AV delen i øjeblikket halter noget.

Så kære Beofan, jeg tror på at Bang & Olufsen forsat vil bestå.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

I kan være med til at vende krisen og gøre som mig, støtte B&O ved at købe et rigtigt godt BeoVision 7 Mk III. Efter min mening får man rigtigt meget.

Hvad får man så for de 59.755 kr. som en BeoVision 7-40 Full HD, mk III fladskærm koster.

En LCD skærm hvor du kan opleve super flot billeder i 1920x1080 High Definition kvalitet. BV7 mk III ligger kvalitetsmæssigt blandt de bedste fladskærme du kan købe lige nu. Fuld integration af lyd og billede. DVD/ CD afspiller indbygget. - Dolby digital 7.1 surround dekoder/processer. -Tyveri sikring ( = kode indtastning ). - Automatic Picture Control (= måler indvirkningen fra rummets lysforhold og justerer kontrasten). - Set-Top-Box Controller (= tilsluttede produkter fjernbetjenes via BeoVision 7 mk III). - Det indbyggede Home Cinema Control Modul, giver dig mulighed for at dreje lydbilledet mellem et TV, og et Projektor setup, hvor også belysning og gardiner kan fjernbetjenes. - Verdens bedste fjernbetjenings system. - Opsætning og tilpasning hjemme hos dig selv, af en uddannet B&O tekniker, samt efterfølgende fuld support. Alt dette er med i prisen. De fleste af disse avancerede muligheder findes ikke i konkurrerende produkter.

BeoVision 7 mk III's stikpanel giver mulighed for ca. 70 tilslutninger. Jeg vil fremhæve 4 x HDMI version 1.2, og 5 x digital S/Pdif koaksial, samt et antal IR stikdåser, som bl.a giver tilslutnings muligheder af satellit receiver, harddiskoptagere, surround sound forstærkere, spillekonsoller, digitalkameraer, hvor fra lyden kan leveres i Dolby Digital (AC3)/5.1/6.1/7.1 Ex, DTS 5.1, DTS ES Matrix/Discrete 6.1 eller Dolby Pro Logic IIx.

Uanset kilden du vælger at tilslutte til BeoVision 7 mk III's stikpanel, så analyseres og optimeres alle indgående signaler, og der leverer den bedst mulige lyd- og meget præcise billeder AV Precision :-).

Kabinet finish: Er i sort stød absorberende specialplast og børstet aluminium. Du kan her vælge mellem flere farver. Kontrastskærmen er af 3 mm. tonet glas. Døm selv, i viklet andet TV produkt får du så meget for 59.755 kr.

Efter denne gennemgang skal oplyses, at afspilning af Blue-ray vil blive muligt i dette år, da B&O har valgt at producere et Blue-ray / DVD ind bygnings drev til BV7. Full HD TV'et.

Man kan lige nu købe en DVB-T tuner i MPEG2/ MPEG4 samt SD og HD modtagelse/ gengivelse, for ingbygning. Senere i dette år kommer en software opdatering til modulet, så det også kan kører DVB-C (kabel TV) MPEG2/ MPEG4 SD/ HD. Modulet vil samtidigt danner basis for videre udbygning af nye mulighederne i dette TV.

Man kan jo også vælge at købe brugt B&O, men det vender bestemt ikke krisen.

Den Svenske krone er i meget lav kurs lige nu. Du betaler kun 69.51 Danske kr. for 100 Svenske kr. Det betyder man som Dansker kan gøre et godt køb lige nu.

http://www.beoxperten.se/

Valuta omregner: Tryk her.

beo4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Ud over den økonomiske krise der har ramt det meste af verden, som så selvklart også har ramt b&o, så er det efter min mening gået rigtig ned af bakke da b&o bestyrrelsen valgte at skille sig af med  direktør Torben Ballegaard Sørensen, der var en personlighed i sig selv.

Som verden er idag kan man ikke undværre en producent som Bang og Olufsen, der vil simpelthen ikke være nogen fabrikker/producenter på jorden der vil kunne løfte den opgave, at skulle lave noget der svarer til b&o brodukter.

Bare min mening

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Uanset jeg gerne så at vi stadig havde en dansk billed/lyd producent så er B&O nok desværre færdige på scenen. Når vi er ovre denne krise så er B&O død og Pioneer står tilbage, jeg kipper ikke med flaget for der er sgu ikke noget at kippe for men B&O har desværre levet for længe på deres design uden at kunne levere varen    

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Men et eller andet sted ærger det sgu mig at B&O aldrig har kunnet lave rigtig hi-fi, det har altid været sådan en metervare de andre sagtens kunne matche til 1/3-prisen, det er synd . Er selv vokset op med B&O så jeg ønsker alt godt for firmaet

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Uanset jeg gerne så at vi stadig havde en dansk billed/lyd producent så er B&O nok desværre færdige på scenen. Når vi er ovre denne krise så er B&O død og Pioneer står tilbage, jeg kipper ikke med flaget for der er sgu ikke noget at kippe for men B&O har desværre levet for længe på deres design uden at kunne levere varen    

Hvorfor skulle det lige være Pioneer der står tilbage, hvad jeg ved så var de da i en stor økonomisk krise for ikke så lang tid siden.

Jeg forstår ikke hvorfor at der er så meget fokus på lige netop B&O`s krise, og som du og andre negativ fokus, enda lidt skade fro . Sony kommer ud med et underskue på over 1 milliard dollers og som måske enda er endnu større........ Ved godt at det er et større firma med en større egenkapital, men hvorfor får de ikke samme "behandling" herinde.

B&O skal nok komme sig over deres krise. De får nogle svære knups, men igen det gør så mange andre også, med der findes stadigvæk DANSK B&O om 10 år

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

beo4 skrev:

Ud over den økonomiske krise der har ramt det meste af verden, som så selvklart også har ramt b&o, så er det efter min mening gået rigtig ned af bakke da b&o bestyrrelsen valgte at skille sig af med  direktør Torben Ballegaard Sørensen, der var en personlighed i sig selv.

Som verden er idag kan man ikke undværre en producent som Bang og Olufsen, der vil simpelthen ikke være nogen fabrikker/producenter på jorden der vil kunne løfte den opgave, at skulle lave noget der svarer til b&o brodukter.

Bare min mening

Ja denne krise skal nok rense ud.

Men kedeligt er det for dem der mister deres job.

Men det skal nok komme op igen, det gør det altid så se lyst på det.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

Da jeg i sin tid "spillede" på B&O-aktier, købte jeg dem til spotpris i januar, når man kunne købe deres anlæg på en 12 måneders rentefri, eller leje dem i Fona. Når så kataloget kom til efteråret, og "alt var blevet som før", så solgte jeg aktierne igen. 100-150% tjent på lidt over et halvt år, var ikke ualmindeligt. Det kunne man gøre i det meste af 80´erne og 90´erne, men om tippet holder i år, det aner jeg ikke! 
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Dynaudio har lige fyret 25% af deres Skanderborg-medarbejdere. Det kunne man da sige sig selv, se hvor dyre Dynaudio er! Eltax kan da det
samme til 1/10 af prisen, ik´os?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Dynaudio har lige fyret 25% af deres Skanderborg-medarbejdere. Det kunne man da sige sig selv, se hvor dyre Dynaudio er! Eltax kan da det
samme til 1/10 af prisen, ik´os?

????? forstår ikke lige udskabet.

Men Eltax har trods dine synspunkter om noget der kunne minde om ekstrem høj værdi for pengene været ude i katastrofale problemer, som er endt med konkurs, dvs. aktionærer mistede det hele. Dog er problemerne med deres elektronikprodukter også en væsentlig årsag, sammen med katastrofale problemer med en uhæderlig kinesesisk leverandør. Ny ejer er kommet til, og Tangent skulle fortsætte som handelsvirksomhed, medens Eltax-delen flytter til Fjernøsten.

Jeg tror 2009 bliver skæbnesvangert for rigtig mange af de resterende audiovirksomheder. Så hvis man er i tvivl om valg af ny komponent til sit anlæg, så overvej positivt at købe dansk.

sjeffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

B&O har stået uden topchef i nærved et år fra Ballegaard blev fyret til de fandt en, der orkede jobbet.

B&O har ingen i bestyrelsen der har indsigt i teknologi - INGEN. Preben Damgaard er væk.

B&O har haft den samme formand, Jørgen Worning, i for mange år under hvem selskabet har gennemlevet sine største kriser, misset omstillingen til internettet, lanceret de mest problematiske produkter (aparte design til overpriser).

Det kan være, at de kommer igennem denne krise, men denne gang viser det med al tydelighed, at selskabets fjende er dem selv.

De har fjernet det historiske opkøbsværn ved at udvande familieaktiernes stemmeværdi. Herefter er der banet vej for, at Samsung kan købe selskabet. Bare som eksempel. Og de er helvedes billige lige nu!

B&O har lanceret en række produkter, som ingen mening gav:

De har i tre omgange forsøgt sig med at sælge mobiltelefoner. Alle gangene har det været en dundrende fiasko. Hvem siger ja til at satse så dumt så mange gange?

De har satset på at sælge HIFI til luksushoteller "for at være tæt på kernekunderne". Hvad hvis de havde leflet lidt mindre for Britney Spears segmentet med 160.000 kroners grimme fladskærme og lidt mere for dig og mig?

De har satset på HIFI i lystbåde af samme grund.

Og så har de måske ramt en lille succes på salg af hifi til biler, men undskyld mig: Findes der brancher hvor man presses mere på marginalerne end som underleverandør til bilindustrien? Gad vide hvad de tjener på det når alt kommer til alt?

Til top Vis sjeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjeffe

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Sjeffe's karakteristik rammer godt, og dertil kan man føje endnu et problem:

Havde de i tide retableret ledelseskraften til gode innovative tiltag til at rette op på driften, har de ikke nu kapitalen til det. Netop nu søger de kapital til opretholdelse af driften, men dertil bør lægges en ikke smålig investering i nye produkter med lidt brede apeal og lidt lavere prisniveau. Der er de 3 P'er til opnåelse af succes: Passion, Planning & Perseverance, og der er efter min opfattelse ikke i topledelsen Passion i audiovideoprodukter, som f.eks. Steven Jobs har for portable electronics and computers. Økonomer bør blive i økonomiafdelingerne, passionerede kompetente udviklere bør være i direktørstolen eller formandsposten/bestyrelsen.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Januar 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

TV2 News finans diregte. Se video fra 15 januar.

Her lidt inde i udsendelsen forklares hvad man vil gøre hos
Bang & Olufsen for at klare krisen.

http://news.tv2.dk:80/video/index.php/group-9904737.html

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid sat pris på B&O fordi, at de som nogle af de eneste ikke laver 'køb og smid væk' produkter, men derimod sågar garantere at man kan få reservedele til sit anlæg/tv mindst 10 år efter det er gået ud af produktion; og dette er netop vigtigt - i hvert fald for mit vedkommende - i det jeg udelukkende kun kan arbejde med tidsløse produkter. Jeg har ikke tid eller overskud i hverdagen til at kunne beskæftige mig med den nye udvikling af teknologi og design. Netop det er vel også princippet i tidsløst design: at man har et produkt hvor man ikke føler sig truet af at blive udkonkurreret og nødsaget til at købe sig til et nyt dagen efter, men derimod føler sig 'hjemme' med det man har.

Når vi snakker design, så synes jeg klart at deres bedste produkter var dem som kunne købes i starten af 90'erne. Tag eksempelvis Penta, Beosystem 9500 eller MX serien. Eller Beosound 9000 som endda stadig er i produktion.

Jeg står netop nu og mangler et fjernsyn, og jeg vil til enhver tid vælge et MX fjernsyn; jeg finder stadig designet flot og smukt. Og som nævnt i ovenstående, så kan jeg ikke overkomme at følge med i udviklingen; derfor ville jeg ikke vælge et fladskærm af følgende grunde: Designmæssigt ligner det hvad konkurrenter også kunne komme op med. Prismæssigt er det slet ikke det værd. Og med et billedrørs fjernsyn ved man hvad man har, i modsætning til et fladskærm hvor billedekvaliteten er som vinden den blæser.

Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

jo hvis de tager sig sammen og begynder at lave musik, højtalere og anlæg som folk også kan betale måske begyndte at kigge lidt i deres arkiver og måske fandt en rør tegning frem og fik genlært at det er først musikken så designet og gerne noget med kant, og måske genopdage at træ faktisk lyder bedre end plast..

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes