Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 20:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Har B&O en fremtid? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har længe fundet tanken om en modulopbygget bærbar PC i Beomaster 2400/3500/4500 design interessant.
Fladere i højden selvfølgelig, men ellers i den dur.
Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight

Jaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Nu har B&O jo fået succes med at installere anlæg og højtaler systemer i biler som Audi osv
Måske den vej de skal til at bevæge sig fremover.

Nu bliver det heller ikke bedre af at finanskrisen rammer os, og forbrugerne ikke længere vil betale de hvide ud af øjnene for et flot anlæg.

Ps ejer en b&O telefon så jeg støtter dem da lidt

Til top Vis Jaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco

andkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
B&O er teknologisk bagefter, og når deres design (i min bog er det pænt) matches af mange fladskærmsfabrikanter efterhånden herunder Pioneer, Panasonic, Samsung og LG ja så har struerboerne skisme da et problem

Definér lige ordet design... For hvis du mener at mærker som LG og Panasonic kan matche B&O's design... Det er sku da for langt ude!  Det er da det værste plastic pis med dårlige samlinger, ikke-eksisterende lyd og generel dårlig kvalitet! 

Beovision 8-26
Beolab 3
Beolab 4
Beo4
Til top Vis andkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andkjaer

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

andkjaer skrev:

Det er da det værste plastic pis med dårlige samlinger, ikke-eksisterende lyd og generel dårlig kvalitet! 

Enig, B&O er de eneste der laver kvalitet i dag. Som nævnt i et andet indlæg:

Jaco89 skrev:

Producenterne går ned på samlekvaliteten hvilket sætter produktionstiden og prisen ned, to faktorer der begge imødegår kundernes efterspørgelse og ønske om at få det hele til ingen penge.

Dette fænomen er også kendt som 'køb og smid væk produkter'
Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89

beo4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jaco89 skrev:
andkjaer skrev:

Det er da det værste plastic pis med dårlige samlinger, ikke-eksisterende lyd og generel dårlig kvalitet! 

Enig, B&O er de eneste der laver kvalitet i dag. Som nævnt i et andet indlæg:

Jaco89 skrev:

Producenterne går ned på samlekvaliteten hvilket sætter produktionstiden og prisen ned, to faktorer der begge imødegår kundernes efterspørgelse og ønske om at få det hele til ingen penge.

Dette fænomen er også kendt som 'køb og smid væk produkter'

HELT RIGTIGT.

Og så lige til jer der syntes at B&O ikke har nogen fremtid pga. design - lyd - pris - og hvad i ellers kan finde på som meget tit grunder i jeres misundelse, nu og sikkert også i fremtiden kan få lov til at være med til at købe disse vidunderlige og skønne produkter da priserne på fremtidige B&O livstilsprodukter er på vej ned i et leje så i også MÅSKE kan være med.

Og lad os så glemme alt om den opskruede FINANSKRISE som medierne har skudt totalt i vejeret, og se frem ad :-)

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Korrekt, medierne har gjort situationen værre end den i virkeligheden er.

Men vi får billig benzin så jeg brokker mig ikke, i december måned så jeg benzin til 6.69..

En af de ting jeg dog frygter ved B&O's fremtid, om de så bliver opkøbt eller ej, er at deres suveræne service falder til et uacceptabelt niveau. At have Penta højtaler og et Beosystem 9500 som man stadig kan få reservedele til trods en alder på +20 år er jo suverænt, samt en fremragende mulighed for support og service på fabrikken i Sturer er noget jeg sætter pris på.

beo4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Jaco89 skrev:
Korrekt, medierne har gjort situationen værre end den i virkeligheden er.

Men vi får billig benzin så jeg brokker mig ikke, i december måned så jeg benzin til 6.69..

En af de ting jeg dog frygter ved B&O's fremtid, om de så bliver opkøbt eller ej, er at deres suveræne service falder til et uacceptabelt niveau. At have Penta højtaler og et Beosystem 9500 som man stadig kan få reservedele til trods en alder på +20 år er jo suverænt, samt en fremragende mulighed for support og service på fabrikken i rer er noget jeg sætter pris på.

Dejligt med billigt brændstof

Det med service niveauet tror jeg ikke man skal være så bange for da Bang & Olufsen jo godt ved hvor stor gensalgsværdien er, og hvor meget brugt der er i handlen

Bungi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Efter min mening er B&O mere symbolsk end det er brugbart, som nævnt tidligere har de ikke mere at byde på end det gennemsnitlige hvis man snakker om kvaliteten (Det har jeg selv oplevet, ikke noget imponerende i hverken lyd eller billede). Men jeg støtter op omkring B&O fordi det er dansk. Jeg håber for dem at de vil øge kvaliteten i deres produkter, så gør ders specielle design mig ikke så meget, det kendetegner bare B&O som værende "Unik design", (Selvom det måske ikke ligefrem rammer de fleste borgere.) Men som jeg skrev så har man B&O for at symbolisere noget, det er desværre også derfor at det er mere tilfældigt hvem der køber det, altså ikke nødvendigvis hif elskere.

* Øgelse af lyd og billede kvalitet til B&O, så burde der ske lidt.

overlevelse til B&O
Til top Vis Bungi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bungi

Daniel18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt splittet omkring synet på B&O og andre mærker.

Jeg ryster på hovedet, når jeg ser folk vælte ud med et Lumatron fladskærms tv'er fra Kvickly. Men jeg må også være så ærlig at indrømme at jeg ryster på hovedet af folk der køber B&O.

Kan godt være produkterne er gennemtestet, men hvad kan vi bruge de tests til? f.eks lod jeg mig fortælle i en hifi forretning jeg arbejdede hos, som forhandlede B&O at de blev temperatur testet. de stod i -18 grader og blev derefter slæbt over i 40 + grader. Jeg ved ikke med jer andre, men jeg har ikke behov for at kunne se tv i en dybfryser og derefter flytte det over i godt opvarmet stue. Derudover tror jeg ikke det er finanskrisen der holder kunderne fra produkterne, men mere det med risikoen for indbrud når man har B&O. Nu er der selvfølgelig nok nogle af jer der siger at B&O har pinkode på deres produkter. Det er en god ting ingen tvivl, men den foranstaltning er kun på fjernsyn og anlæggene. Højtalerne vil stadigvæk være brugbare og det vil uanset model være et dyrt tab at skulle få erstattet. Som sagt er det hvad jeg tror. Jeg kommer bare med nogle kvalificeret gæt på hvad årsagen er.

Jeg synes kanon om deres link system. Alt er enormt let at koble til og deres linksystem er blæret. Men jeg synes dælmer ikke om deres pris niveau. pris og ydelse ligger langt fra hinanden i mine øjne hvad angår B&O's produkter.

B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208
Til top Vis Daniel18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel18

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Daniel18 skrev:

Jeg ryster på hovedet, når jeg ser folk vælte ud med et Lumatron fladskærms tv'er fra Kvickly. Men jeg må også være så ærlig at indrømme at jeg ryster på hovedet af folk der køber B&O.

Jeg har det på samme måde med B&W og Dennon

I er så fokuseret på B&O krisen men glemmer at Sony, Philips osv også er i økonomisk krise med milliard (i dollars) underskud  hvad har i af "klove" råd til dem........ Mange af jer burde sku sidde i en mega koncern som top direktør, da i ved lige hvad folk vil have

B&O kommer over krisen og vil forsætte med at lave flotte tv, anlæg og højtalere i fremtiden.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

de folk på H4A der besværer sig over prisen på B&O, er tavse, når folk jubler over deres nye RIAA eller HT-kabler til 20.000 kr.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Håber også B&O overlever. Mener dog ikke designet er som det var i gamle dage i forhold til de andre mærker...

En her i tråden skrev/forslog, et MX7000 design som fladskræm... genialt... men kan man gentage eller er det ikke det de gjorde førhen og
derved skabte den viden hos alle, at når de så et B&O produkt så vidste alle at det var fra B&O.

Mht at deres FullHD model kan alverdens osv og til "kun" 60.000,- og at det kan andre ikke matche ?????

F.eks har Sony et tv til 10.000,- som kan rigeligt eller det samme og med den prisforskel er der da ikke noget at snakke om. KUN og jeg
gentager KUN hvis det samme B&O kostede 20.000,- Ja så købte man da B&O. Pga designet og måske pga. de "smarte" løsninger de er kendt
for, som f.eks. LINK. (som idag iøvrigt findes i flere udgaver af andre producenter, og som har flere bedre muligheder, f.eks, Apple).

Vi er gået fra at have B&O til alt andet, kun fastnet tlf har overlevet, og vi bliver nok der hos de andre så længe B&O er for dyre....
selv GULD kan købes for dyrt....

Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Daniel18 skrev:
Jeg er lidt splittet omkring synet på B&O og andre mærker.

Kan godt være produkterne er gennemtestet, men hvad kan vi bruge de tests til? f.eks lod jeg mig fortælle i en hifi forretning jeg arbejdede hos, som forhandlede B&O at de blev temperatur testet. de stod i -18 grader og blev derefter slæbt over i 40 + grader. Jeg ved ikke med jer andre, men jeg har ikke behov for at kunne se tv i en dybfryser og derefter flytte det over i godt opvarmet stue.

For det første, det er netop her grænsen går mellem kvalitet og 'køb og smid væk' produkter. Når jeg køber et fjernsyn, anlæg eller en bil for den sags skyld, så satser jeg samtidig på at få en livslang 'makker'. Jeg kan ikke arbejde i halvdårlige løsninger fra Kvickly som jeg ved på forhånd har en begrænset kvalitet og levetid. - men vi er jo ikke alle ens.

Daniel18 skrev:

Derudover tror jeg ikke det er finanskrisen der holder kunderne fra produkterne, men mere det med risikoen for indbrud når man har B&O.

Så det du siger er, at du hellere vil gå klædt som vagabond gennem hele livet for at mindske risikoen for overfald på gaden?
Den undskyldning med indbrud er efterhånden gammel, og der er ikke hold i den; jeg har på det seneste erfaret, at folk oftere anvender denne undskyldning for at opveje og retfærdiggøre deres mangel på B&O - om de så er til B&O eller ej!

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 06:08 | IP-adresse registreret  

Jaco skrev:

Nu bliver det heller ikke bedre af at finanskrisen rammer os, og forbrugerne ikke længere vil betale de hvide ud af øjnene for et flot anlæg.

Ps ejer en b&O telefon så jeg støtter dem da lidt

Ja hvis en forretning kun kan overleve/leve i buldrende højkonjuktur, hvor alle lever over evne og er ligeglad med kvalitet/ydelse vs prisen ('must have it'), så kan man tvivle på om det forretningssyn overhovedet fortjener at overleve.

Husk bankerne m.fl. vanvid - de får da heller ikke ros for dumhederne vel

Jeg tror de forlængst har tabt ånden og lever nu på kurvøsestadiget. For mig selv personligt synes jeg det er synd, da de engang havde både evner og kreativitet, som blev soldet op undervejs.

Har som ung haft nogle stumper af deres udstyr, det var godt, men har derefter i utallige år valgt god->høj kvalitet uanset mærke til rimelige penge - og i det segment kom B&O aldrig aldrig ind i overvejelserne. Selv som brugt koster det spidsen at en jetjager.. tror det mærke mere har appel til bondesnu tegnebogstanker og (unævnelige) 'følelser'

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

Triste tider

Læs: B&O debatten raser.

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Triste tider

Læs: B&O debatten raser.

Peter ..det skal nok gå de har været "nede" før og kommet igen .. det kræver dog at vi som danskere står bag " vores egne" virksomheder .. i denne tid, husk det, der ude når i køber østvære..

køb dansk for tiden, det kræver sin mælk at overleve, hvis vil ikke står sammen..

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

beo4 skrev:
Og så lige til jer der syntes at B&O ikke har nogen fremtid pga. design - lyd - pris - og hvad i ellers kan finde på som meget tit grunder i jeres misundelse,

Hold nu OP med at spille misundelses-kortet. Når folk betaler 30-40.000,- for luksus-tv fra Loewe, Pioneer, Sony, Philips osv i stedet for at købe et Beovision 8 til samme pris, så er det fordi de ikke bryder sig om dét Beovision 8 tilbyder, ikke fordi de ikke har råd.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Lige en, synes jeg, væsentlig detalje i den her diskussion: De fleste tv-producenter har problemer lige nu (bortset fra Loewe, åbenbart). Men der er en væsentlig forskel på B&O og så de andre i dén sammenhæng: De fleste andre har et salg i 2008 der var enten på niveau med 2007 eller stigende, men er faldet på indtjeningen grundet en faldende gennemsnitspris - man har solgt flere tv, men til lavere gennemsnitspris så den samlede omsætning er cirka den samme, men med lavere indtjening. Det er ikke dét der har været tilfældet for B&O. B&O's problem har som jeg har forstået det været faldende salg, hvilket de nærmest står alene om. Netop derfor synes jeg det er berettiget at kritisere B&O for at levere de forkerte produkter til markedet.

Og de sidste man kan kritisere for B&O's nedtur er slutbrugerne. At kaste skylden på at forbrugerne bare ikke "forstår" hvor godt B&O er, er ekstremt forfejlet. Det er netop dét der er B&O's opgave, at lave nogle produkter af en given kvalitet, og så overbevise forbrugerne om at det er dét de vil have. Hvis B&O ikke har formået at ramme forbrugernes ønsker, så er det B&O's skyld og ikke forbrugernes. Det er selvmodsigende at sige at B&O har et stærkt brand, som forbrugerne bare ikke forstår. Hvis forbrugerne ikke forstår B&O, så har de netop IKKE et stærkt brand - eller måske rettere, så udnytter de ikke dét brand de har godt nok.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Hvor meget man kan betale for et TV er meget forskelligt. Studerende, familier med mange børn, dyr husleje osv.

Der blev, og bliver skrevet meget om BeoVision 8. Hensigten med dette tv var et forsøg på at hente de kunder der kun vil have et lille og enkelt tv hvor billede kvaliteten er iorden. Ofte er det de unge der køber BeoVision 8 fordi det kan der lige blive råd til. Kort efter købet, har vi de samme personer på de forskellige hi-fi forums, hvor de søger råd til opdateringer, så det svare til et langt dyrere BeoVision TV, og de bliver sure over at få at vide at det kan man ikke.

Enten har de aldrig fået at vide at BeoVision 8 aldrig må blive en konkurrent til de dyre BeoVision tv i B&O's sortiment, eller også vælger de at glemme det.

Andre TV producenter har produkt sortiment hvor det enkelte tv, selv om prisen er lav, ser ud i annoncerne som om det kan det samme, og har samme kvalitet som et dyrt tv fra samme producent. Køber man det billige tv, finder man for det meste først ud af at det er billigt når man kommer hjem og ser hvad det kan, når det skal vise almindeligt tv, og ikke de tegne film man så i butikken.

Køber man et BeoVision 8 får man et godt tv, hvor billede kvaliteten er ok, men vil man have alle de andre tekniske detaljer med, er man nødt til at vælge et anden BeoVision TV, og lægger flere tusind kroner oven i.

Kan du huske de første reklamer af BeoVision 8-26" til ca. 20.000 Kr. hvor børnene ligger på gulvet på deres værelser og ser på tv. Det er det BeoVision 8 er skabt til, glem ikke det.

Så er der designet. Når BeoVision 8-26" er skabt til børn der ligger på deres værelser og ser på tv, er designet da ok, men har Bang & Olufsen drømt om at det også skulle have plads i folks stuer, og derfor lavede et BeoVision 8-32" til  28.000 Kr. har de efter min mening taget grundigt fejl.

Når BeoVision 8-32" stadig står i butikkerne, er det fordi B&O ikke har råd til  fejltagelser, men det gør de nok klogt i at indse, jo før jo bedre.  

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Kan du huske de første reklamer af BeoVision 8-26" til ca. 20.000 Kr. hvor børnene ligger på gulvet på deres værelser og ser på tv. Det er det BeoVision 8 er skabt til, glem ikke det.

Så er der designet. Når BeoVision 8-26" er skabt til børn der ligger på deres værelser og ser på tv, er designet da ok, men har Bang & Olufsen drømt om at det også skulle have plads i folks stuer, og derfor lavede et BeoVision 8-32" til  28.000 Kr. har de efter min mening taget grundigt fejl.

Når BeoVision 8-32" stadig står i butikkerne, er det fordi B&O ikke har råd til  fejltagelser, men det gør de nok klogt i at indse, jo før jo bedre.  

Jamen kommer de ikke med et BV8- 40" inden længe  Hvad jeg høre er at det skulle være Full HD 100Hz og med 2 HDMI indgange samt mulighed for at indbygge et surround modul ala det som var i Avant`n. Til ca. 30.000,- kr. det må da betegnes som et stue tv.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes