| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skrev at B&O ikke har råd til fejltagelser.
B&O har brugt mange penge på at udvikle det første BV8-26 tommer, så nu er det et forsøg på at få pengene hjem på fiaskoen.
Hvis de øger størrelsen, og fylder lidt mere elektronik i, og sætter prisen lidt ned, vil nogen måske sluge kamelen, og B&O får indskuddet hjem. For dem der køber BV8- 40" må det være efter mottoet kan man ikke få det man elsker må man elske det man får.
Det var der en gammel fiskehandler i Istedgade der en gang sagde, når råvarerne ikke var for gode. Nu sidder han og griner i et stort hus i Thailand.
Det ændre dog ikke på at BV8 er et grimt plastik tv at se på, og dermed ikke er værdigt til at bære navnet Bang&Olufsen, og den mening deler jeg vist med mange. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Daniel18 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaco89 skrev:
Daniel18 skrev:
Jeg er lidt splittet omkring synet på B&O og andre mærker.
Jeg ryster på hovedet, når jeg ser folk vælte ud med et Lumatron fladskærms tv'er fra Kvickly. Men jeg må også være så ærlig at indrømme at jeg ryster på hovedet af folk der køber B&O.
Kan godt være produkterne er gennemtestet, men hvad kan vi bruge de tests til? f.eks lod jeg mig fortælle i en hifi forretning jeg arbejdede hos, som forhandlede B&O at de blev temperatur testet. de stod i -18 grader og blev derefter slæbt over i 40 + grader. Jeg ved ikke med jer andre, men jeg har ikke behov for at kunne se tv i en dybfryser og derefter flytte det over i godt opvarmet stue.
|
|
|
For det første, det er netop her grænsen går mellem kvalitet og 'køb og smid væk' produkter. Når jeg køber et fjernsyn, anlæg eller en bil for den sags skyld, så satser jeg samtidig på at få en livslang 'makker'. Jeg kan ikke arbejde i halvdårlige løsninger fra Kvickly som jeg ved på forhånd har en begrænset kvalitet og levetid. - men vi er jo ikke alle ens.
Daniel18 skrev:
Derudover tror jeg ikke det er finanskrisen der holder kunderne fra
produkterne, men mere det med risikoen for indbrud når man har B&O.
|
|
|
Så det du siger er, at du hellere vil gå klædt som vagabond gennem hele livet for at mindske risikoen for overfald på gaden? Den undskyldning med indbrud er efterhånden gammel, og der er ikke hold i den; jeg har på det seneste erfaret, at folk oftere anvender denne undskyldning for at opveje og retfærdiggøre deres mangel på B&O - om de så er til B&O eller ej!
|
|
|
Forkert antaget i det at et indbrud sætter sit præg hos hele familien når der har været indbrud. Man har det ikke godt med der har været indbrud og nogen har været inde hos en. Tror jeg vi alle kan blive enige om. og så udover højtalere til en formue der er stjålet skal man også betale for reparation af døre og vinduer samt evt ødelagt inventar som nok i sidste ende os kan løbe op i samme værdi som en B&O højtaler har. Sammenligner du med en vagabond og almen klædte, eller vagabond og forretningsmand i dyrt hugo boss jakkesæt? For uanset hvad så vil en mand i jakkesæt og en almindelig klædt mand være intet værd for en tyv, idet det ikke er sikkert de render rundt med kontanter på sig. Så vil tyvene sgu hellere tage til en villavej i Hellerup og trykke på B&O fjernbetjeninger der og så nakke B&O højtalere hvis de finder noget. vær realistisk i hvad der kan ske når man har præstige produkter stående i sit hjem istedet for at sammenligne ting som ikke kan sammenlignes. __________________ Denon AVR-3805
Sony BDP-S550
B&W DM604S3
B&W LCR 600
B&W ASW750
SA 208
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt, at alle de firmaer der virkelig mærker krisen.. er firmaer der har glemt deres gamle dyder, og kun satset på flade fjernsyn…?
Måske lidt off-topic; men tv er i dag et marked der ikke er præget af nogen form for loyalitet, dels fordi folk ikke behøver en montør for at fortage installationen, i gamle dage var tv markedet utrolig regions opdelt, her i europa havde vi mærker som Philips, Grundig, Finlux og high-end b&o, også grundet alt det ballade med PAL, PAL-bg, NTSC ect, transport var dyr og besværlig, i start 90èrne begynte Japanerne så at ville sælge tv her, først Panasonic,Pioneer og Sony; Panasonic og Pioneer måtte hurtigt indse, at deres tv bare ikke var gode nok. Sony lykkes at bide sig fast ”hvad enten man brød sig om dem eller ej; så havde de en anderledes historie at sælge på ”trinitron” og dels fordi nettet tilbyder en utrolig pris-gennemsigtig, noget der er godt for forbrugerne men dårligt for den del af branchen der har sovet i timen.
Jeg syntes det ville være synd for b&o hvis det ikke kommer til at gå dem godt, men jeg syntes også at mange af firmaerne trænger til at bevise deres berettigelse, forbrugerne i dag har en utrolig adgang til at høre og læse om den nye teknologi, og naturligt nok kræve den. ”har selv arbejdet i firmaer, hvor beslutningstagernes viden om, hvad røre sig er nærmest lig nul….ak ak, det ikke fordi der ikke i virksomhederne findes folk med viden ”sikkert også hos b&o” men desværre bliver der ikke lyttet til disse folk ”for hvis de ”gamle-mænd” ikke kan forstå det, bliver det ikke til noget.
Hvis jeg kikker på denne site er der også en tydelig opdeling i forbruger interesser ”groft opdelt” dem hvor billede og surround er vigtigt, og dem hvor det er 2 kanals tweek er det alt, om det er tråde med hvilken olie der lyder bedst i centerlejet på deres grammofon. Og så dem der helst vil holde en sav i den ene hånd og en diy højttaler enhed i den anden.
Her er det vel branchen selv der har været med til at lave denne opdeling, lave det samme data-ræs som de gjorde med watt og hvad en video skulle, love at subwoofere med 5 bitte satellitter kan skabe nirvana lyd ”og den er der mange der køber” og så de ”gamle i gårde” der har indset at man ikke kan bøje naturlovene, de køber smykker ”kabler, spikes og dimser” til deres ”normale” gamle stereo systemer, de har ligesom indset at der ikke er så mange forskellige måder at lave en 1” dome på. Og så dem der har en brændende lyst til at skabe og prøve nyt ”måske er de vokset fra deres damplokomotiv eller har installeret nyt køkken, så nu det anlæggets tur.
Som branche er det utrolig svært at opretholde en anstændig omsætning på de 2 sidste grupper, og det de ”store” konstant leder efter er hits som eks. CDén, DVDèn, sub/sat systemer, Surround, fladskærme, men desværre har disse hit, ofte en meget kort levetid, da der ikke går lang tid før end der kommer en priskrig, og man skal love kunderne det hele for det halve….
Så lidt oprydning i ny og næ er vel meget godt..???
Husk på at vi i Danmark gennem de sidste 30 eller mere har haft flere gode firmaer der måtte dreje nøglen, Rank-Arena, Scandyna, Tungsram, Dantax mf. 
En solskins historie, da et firma som Ortofon blev store og lidt hov-ski-snowsky og begynte at lave forstærkere, højttaler, måleinstrumenter gik det ikke så godt igen, og i dag laver de hvad de er gode til, og køre over stok og sten… __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke B&Os problem, et af dem, er, at de gør sådan noget her: Et plasma TV på 500 kg?????
Hvorfor er det lige, at de kommer igennem krisen på det? Jeg har været på CES i Vegas mange gange og en del gange på IFA i Berlin. Begge steder står en eller anden asiatisk producent med dette års gigant LCD eller plasmaskærm og hver gang får de et par billeder i aviserne på at have dette års største skærm. Men at se det som et forretningsområde??? B&O er på skideren big time.. De bevæger sig væk fra folket med 300 km/t..;)
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjeffe skrev:
Mon ikke B&Os problem, et af dem, er, at de gør sådan noget her:
Et plasma TV på 500 kg?????
Hvorfor er det lige, at de kommer igennem krisen på det?
Jeg har været på CES i Vegas mange gange og en del gange på IFA i Berlin. Begge steder står en eller anden asiatisk producent med dette års gigant LCD eller plasmaskærm og hver gang får de et par billeder i aviserne på at have dette års største skærm.
Men at se det som et forretningsområde??? B&O er på skideren big time..
De bevæger sig væk fra folket med 300 km/t..;)
|
|
|
Nu har de jo kun lavet det tv pga så stor efterspørgelse og fordi der blev lagt en ordre så stor at det kunne betale sig at gå i krig med produktionen. Så på dette grundlag bevæger de sig ikke væk fra folket.
B&O er ikke mere på skideren end at de nok skal komme igennem denne verdens krise  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Ræven Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O solgte tidligere på deres navn ( læs prestige ) og deres enestående flotte design.
I dag prøver B&O næsten udelukkende at sælge på deres navn (forgæves ) , designet bliver der ikke satset meget på længere.
Før i tiden var B&O noget af det flotteste og lækreste design i verden. I dag ligner det noget der står "made in china på" . Det er nok noget af det mest rædselsfulde design man kan købe for pænge , og det har et "billigt look" over sig. Desværre er jeg ikke ene om denne holdning til B&Os design i dag. Langt de fleste jeg taler med mener det har et "billigt look" , og er grimt at se på.
før i tiden var alle nærmest enige om det modsatte , at B&Os design var fantastisk. Også alle dem der påpegede at kvaliteten ikke var det bedste.
Jeg tror desværre ikke B&O overlever mere end et par år endnu.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ræven skrev:
|
Desværre er jeg ikke ene om denne holdning til B&Os design i dag. Langt de fleste jeg taler med mener det har et "billigt look" , og er grimt at se på.
|
|
|
Ræven
Det er min fornemmelse at du kun snakker med dig selv. 
95% vil vælge en Beo4 istedet for den plastik fjernbetjening de har.
Beo4 er også B&O design, du skære alt over en kam, det er forkert. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Ræven skrev:
|
Desværre er jeg ikke ene om denne holdning til B&Os design i dag. Langt de fleste jeg taler med mener det har et "billigt look" , og er grimt at se på.
|
|
|
Ræven
Det er min fornemmelse at du kun snakker med dig selv. 
95% vil vælge en Beo4 istedet for den plastik fjernbetjening de har.
Beo4 er også B&O design, du skære alt over en kam, det er forkert. |
|
|
Jeg har 3 af dem. De er geniale, men....gamle...:(
|
| Til top |
|
| |
Ræven Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan der er uden tvivl stadig nogle der synes B&O er smukt , og fred være med det.
Det er bare ikke min holdning. Og du kan tro det eller lade være , men de fleste af dem jeg taler med , bryder sig heller ikke om designet i dag.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Designet er ikke så lækkert længere og technologien går nok for hurtigt for dem. Se et par nyere eksempler her:   De har solgt deres navn lidt for at få nogle kortsigtede succeser, det har bare kosted på prestigen og designet.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjeffe/ Ræven
BeoSound 5 må da være et design der kan henføre en til fortiden, man skal dreje på skalaen, og har ingen fjernbetjening.
Er det så OK med BeoSound 5 ?
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ræven Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. BeoSound 5 må jeg indrømme jeg ikke har set før nu. Den ser faktisk meget læker ud. Jeg kan især godt lide at skærmen ikke skal berøres ( det troede jeg i begyndelsen at den skulle ) men at betjeningen foregår via hjulet.
BeoSound 5 vil jeg betegne som et vellykket og smukt design , bare ærgeligt man stadig skal have en seperat FM/DAB tuner og CD-afspiller ved siden af før anlæget er komplet. Jeg forstår ikke hvorfor B&O ikke har indbygget en tuner i beomaster 5 , som man også bliver nødt til at købe for at få noget ud af BeoSound 5.
Jeg håber BeoSound 5 bliver B&Os comeback , men jeg har mine tvivl. Først og fremmest fordi det ikke er et komplet anlæg , du skal stadig investerer i en seperat tuner og cd-afspiller , og så er der prisen. Minimum kr. 50.000,- inklusiv beomaster 5 og de billigste aktive højtalere fra B&O. Det er mange penge for et ukomplet anlæg.
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ræven skrev:
..snip.. Minimum kr. 50.000,- inklusiv beomaster 5 og de billigste aktive højtalere fra B&O. Det er mange penge for et ukomplet anlæg.
|
|
|
For et par år sider gik det måske - verden drejer helt kontant og konkret en anden vej nu. Er der nok, som fortsætter derudaf og er ligeglad, ja så kan butikken komme gennem det her år også... men de har ikke lang tid.
De sidste måneder har vist fortalt enhver, at 'alle pengene' var luft, er tabt eller mangler alle andre steder.. Der er ingen der støtter og putter penge i underholdningsudstyr - det er jo ikke vitalt eller et uopfyldt behov eller en mangel i befolkningen. EDIT: Jo mere krisen kradser, jo mere af deres gode og dyre udstyr vil der strømme ud på brugtmarkedet.. det er dræbende for nysalg.
Jeg tror de bliver spist og puttet ind i sortimentet et eller andet sted udenfor DK. __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ræven Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bekymrende ved B&Os krise er , at den satte ind mens verden var i højkonjuktur og folk havde masser af penge mellem hænderne som de brugte på alverdens luksusvarer , herunder dyrt HI-FI udstyr. B&Os konkurenter inden for dyrt HI-FI udstyr oplevede ingen krise , Krisen var specifikt på B&Os produkter.
Var krisen først sat ind nu , hvor verden er i lavkonjuktur og folk holder på pengene , synes jeg det ville være mindre bekymrende.
Der er ingen tvivl om at B&O gør et eller andet galt , spørgsmålet er bare hvad. Personligt mener jeg det er en fejl man ikke kan købe deres produkter i lokale HI-FI butikker , men er nødt til at køre meget langt til deres specielle B&O butikker. Konceptet med rene B&O butikker er efter min mening noget snobberi der har kostet B&O milliarder i tabt omsætning.
Noget andet er selvfølgelig deres design , det føles ikke lige så lækkert og eksklusivt som dengang Jacob Jensen var tilknyttet virksomheden ( det er selvfølgelig min helt egen subjektive vurdering ).
Jeg håber jeg tager fejl , men jeg vil blive overrasket hvis B&O består om 10 år.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ræven Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej , der er en afgørende foreskel på de 2 koncepter ( i hvert fald endnu ). Sonys produkter er ikke indskrænket til kun at blive solgt i deres "sony centre" men kan også købes i almindelige butikker. Dog kunne jeg godt forestille mig , at når Sony centrene bliver mere udbredte , vil de fjerne deres varer fra de almindelige butikker. Gør de det er jeg 100% sikker på Sony vil opleve en meget stor omsætningsnedgang. Men Jeg håber de har lært af B&Os fejlslagne koncept.
Det er alt afgørende for såvel B&O som Sony at deres produkter er let tilgængelige. man kan ikke forlange af folk , at de skal køre hundredevis af kilometer for at se og opleve deres produkter.
Jeg går ud fra du er enig i B&O gør et eller andet galt ( deres krise taget i betragtning ). Hvis du ikke mener det er salgskonceptet eller designet den er gal med , hvad mener du så det er?
Jeg kan oplyse dig om det ikke har noget med den økonomiske afmatning at gøre ( havde det bare været det ville jeg ikke være så bekymret ). Deres krise startede længe før.
Hvad er dit bud?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ræven skrev:
|
Nej , der er en afgørende foreskel på de 2 koncepter ( i hvert fald endnu ). Sonys produkter er ikke indskrænket til kun at blive solgt i deres "sony centre" men kan også købes i almindelige butikker. Dog kunne jeg godt forestille mig , at når Sony centrene bliver mere udbredte , vil de fjerne deres varer fra de almindelige butikker. Gør de det er jeg 100% sikker på Sony vil opleve en meget stor omsætningsnedgang. Men Jeg håber de har lært af B&Os fejlslagne koncept.
Det er alt afgørende for såvel B&O som Sony at deres produkter er let tilgængelige. man kan ikke forlange af folk , at de skal køre hundredevis af kilometer for at se og opleve deres produkter.
Jeg går ud fra du er enig i B&O gør et eller andet galt ( deres krise taget i betragtning ). Hvis du ikke mener det er salgskonceptet eller designet den er gal med , hvad mener du så det er?
Jeg kan oplyse dig om det ikke har noget med den økonomiske afmatning at gøre ( havde det bare været det ville jeg ikke være så bekymret ). Deres krise startede længe før.
Hvad er dit bud?
|
|
|
Ræven
Jeg startede denne tråd "B&O debatten raser" som er på 28 sider Der finder du mine og rigtigt mange andres meninger.
Rigtig god fornøjelse. Tryk her.
Du kan også hygge dig med dfms B&o babes!

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |