| Forfatter |
|
MissMette Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogel der ved hvor lang en afstand der skal være fra tv´et og til hvor man sidder ??
På forhand tak __________________ Mvh MissMette
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
3m og 28,4cm PRÆCIS  Det kommer jo ligesom an på hvor stort det er  MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Milca15 Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du et godt billed på din skærm fx. fra en dvd film eller fra canal-digital kan man godt komme temmelig tæt på skærmen uden at det ser kunstigt ud. Men du vil hurtig opdage at en del udsendelser og dvd'er er af så dårlig kvalitet at man ikke skal være al for tæt på skærmen. Min personlige mening om min. afstand til skærmen er min. 3.5 m for 42" og 4 m for 50".
|
| Til top |
|
| |
MissMette Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er jo rigtigt. Tænkte på en 42
__________________ Mvh MissMette
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
2,5 - 3 meter er helt fint med 42 tommer.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| 2,5 - 3 meter er helt fint med 42 tommer. |
|
|
det kommer da lidt an på ens signal.. jeg synes godt nok 2,5 m er ret tæt på en 42" hvis man ikke har et godt signal.. jeg ville sige over de 3 meter...  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja, kommer lidt an på tv'et og på signalet. Sidder ca 3,5m fra 43" plasma. Det kommer vel an på dine personlige præferencer, men der er ikke den store grund til at sidde så langt fra tv'et som med billedrørstv.
|
| Til top |
|
| |
beo4 Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er et gammelt råd. Du skal sidde med sådan en afstand at du med din knyttede hånd lige kan dække skærmen. Altså knyt næven og stræk armen ud, gå så frem eller tilbage, når din næve dækker skærmen er du i rigtig afstand.  __________________ Michael Munk
|
| Til top |
|
| |
kamila Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=MissMette]
Er der nogel der ved hvor lang en afstand der skal være fra tv´et og til hvor man sidder ??
På forhand tak [/ indtil det bliver tydeligt]
|
| Til top |
|
| |
beo4 Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der ligesom svarret på ikke!  __________________ Michael Munk
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 02:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
beo4 skrev:
Der er et gammelt råd. Du skal sidde med sådan en afstand at du med din knyttede hånd lige kan dække skærmen. Altså knyt næven og stræk armen ud, gå så frem eller tilbage, når din næve dækker skærmen er du i rigtig afstand. |
|
|
jeg går ud fra at skærmen på din pc er over 4" ???
|
| Til top |
|
| |
Azeone Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 04:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med den knyttede hånd er lidt bob bob. Hvis en spinkel kvinde knytter sin hånd, og en STOR fisker fra Esbjerg også knytter sin hånd mod den samme skærm så er de vidst ikke ening om hvilken størelse TV-skærm der ville passe.
Som udgangspunkt for fladskærme, sæt et komma i midten og du har afstanden. Om man så vil sidde tættere på sin TV-skærm er vel op til en selv, men jeg har set folk der sidder 2,5 meter til et 42" flad-tv og det syntes jeg er alt for tæt på.
32" 3,2 Meter
37" 3,7 Meter
40" 4.0 Meter
42" 4,2 Meter
50" 5,0 Meter
|
| Til top |
|
| |
beo4 Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har måske din ipod monteret på dine brilleglas?? Det med at sætte komma holder vist ikke så længe. Hvad når du sidder i palads biografen på første række, så husk lige at sætte det der komma.  __________________ Michael Munk
|
| Til top |
|
| |
Azeone Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
beo4 skrev:
Du har måske din ipod monteret på dine brilleglas?? Det med at sætte komma holder vist ikke så længe. Hvad når du sidder i palads biografen på første række, så husk lige at sætte det der komma. |
|
|
Nu er det at se film i biografen ikke helt det samme som at se analog TV der hjemme. Nej jeg har ikke nogle Ipod, heller ikke på brillerne da jeg ikke bruger briller. Men er en Ipod et tv.... Hmmm derfor er det ikke det samme.
Det holder da en hel del mere en din regel med en knyttet hånd. Hvis du så sidder 2 meter til din 42" bilka skærm er HELT op til dig selv, men jeg gidder ikke og se på de MEGEA pixels som der kommer ud af analog TV på 2 meters afstand på en 42". Men som jeg tideligere har skrevet så er det jo en smagssag. Den med at sætte komma er KUN en guide til ca afstand.
|
| Til top |
|
| |
beo4 Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja OK. Spøg til side. Jeg kunne bare ikke lade være med at jóke med det. DU har ret meget ret i at det er en smags sag. GODT ord igen.
God Søndag __________________ Michael Munk
|
| Til top |
|
| |
Azeone Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
beo4 skrev:
|
Ja OK. Spøg til side. Jeg kunne bare ikke lade være med at jóke med det. DU har ret meget ret i at det er en smags sag. GODT ord igen.
God Søndag
|
|
|
Det er bare super med en joke Men jeg opfattede det ikke som en joke Godt ord igen Jeg håber at du vil få mange gode timer, med din Ipod påmoteret på dine briller 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Azeone skrev:
|
Det med den knyttede hånd er lidt bob bob. Hvis en spinkel kvinde knytter sin hånd, og en STOR fisker fra Esbjerg også knytter sin hånd mod den samme skærm så er de vidst ikke ening om hvilken størelse TV-skærm der ville passe.
Som udgangspunkt for fladskærme, sæt et komma i midten og du har afstanden. Om man så vil sidde tættere på sin TV-skærm er vel op til en selv, men jeg har set folk der sidder 2,5 meter til et 42" flad-tv og det syntes jeg er alt for tæt på.
32" 3,2 Meter
37" 3,7 Meter
40" 4.0 Meter
42" 4,2 Meter
50" 5,0 Meter
|
|
|
Tjae jeg er så ikke enig i de tal! Vi sidder 2,4 meter fra et 42" plasma og det fungerer fint. Ved tv-signal er svaghederne tydelige, men det er de på den anden side også på naboens 28" crt fra 3,5 meters afstand. Med dvd er der ingen problemer overhovedet. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
beo4 Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ Michael Munk
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når det kommer til afstanden er der ikke nogen tommelfinger regel. Det er helt op til personen selv. Jeg var selv i elgiganten i Randers og sidde ca. 2.5 meter væk fra et 50" Plasma Tv med et HD signal, og jeg synes ikke, at det var for stort. Jeg skal helt sikkert op i den ca. størrelse, hvor jeg kommer til at sidde 3 meter væk herhjemme i stuen.
|
| Til top |
|
| |
Azeone Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel skrev:
|
Når det kommer til afstanden er der ikke nogen tommelfinger regel. Det er helt op til personen selv. Jeg var selv i elgiganten i Randers og sidde ca. 2.5 meter væk fra et 50" Plasma Tv med et HD signal, og jeg synes ikke, at det var for stort. Jeg skal helt sikkert op i den ca. størrelse, hvor jeg kommer til at sidde 3 meter væk herhjemme i stuen.
|
|
|
Det er lige præsis op til en selv hvorlangt man vil sidde fra sit Flad-TV. 2.5 meter til en 50" plasma lyder for mig MEGET tæt på ! Men hvis ikke du syntes det er for tæt på så er det jo op til dig.
|
| Til top |
|
| |