Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 21:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvor lang afstand ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MissMette
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Er der nogel der ved hvor lang en afstand der skal være fra tv´et og til hvor man sidder ??

På forhand tak



__________________
Mvh MissMette
Til top Vis MissMette's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MissMette
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

3m og 28,4cm PRÆCIS
Det kommer jo ligesom an på hvor stort det er
MVH WRONG


__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Har du et godt billed på din skærm fx. fra en dvd film eller fra canal-digital kan man godt komme temmelig tæt på skærmen uden at det ser kunstigt ud. Men du vil hurtig opdage at en del udsendelser og dvd'er er af så dårlig kvalitet at man ikke skal være al for tæt på skærmen. Min personlige mening om min. afstand til skærmen er min. 3.5 m for 42" og 4 m for 50".
Til top Vis Milca15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milca15
 
MissMette
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Ja det er jo rigtigt. Tænkte på en 42

__________________
Mvh MissMette
Til top Vis MissMette's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MissMette
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

2,5 - 3 meter er helt fint med 42 tommer. 
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
2,5 - 3 meter er helt fint med 42 tommer. 

det kommer da lidt an på ens signal.. jeg synes godt nok 2,5 m er ret tæt på en 42" hvis man ikke har et godt signal.. jeg ville sige over de 3 meter...



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

tja, kommer lidt an på tv'et og på signalet. Sidder ca 3,5m fra 43" plasma. Det kommer vel an på dine personlige præferencer, men der er ikke den store grund til at sidde så langt fra tv'et som med billedrørstv.
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
beo4
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Der er et gammelt råd. Du skal sidde med sådan en afstand at du med din knyttede hånd lige kan dække skærmen. Altså knyt næven og stræk armen ud, gå så frem eller tilbage, når din næve dækker skærmen er du i rigtig afstand.

__________________
Michael Munk
Til top Vis beo4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beo4
 
kamila
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=MissMette]

Er der nogel der ved hvor lang en afstand der skal være fra tv´et og til hvor man sidder ??

På forhand tak

[/ indtil det bliver tydeligt]
Til top Vis kamila's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kamila
 
beo4
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Det er der ligesom svarret på ikke!

__________________
Michael Munk
Til top Vis beo4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beo4
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

beo4 skrev:
Der er et gammelt råd. Du skal sidde med sådan en afstand at du med din knyttede hånd lige kan dække skærmen. Altså knyt næven og stræk armen ud, gå så frem eller tilbage, når din næve dækker skærmen er du i rigtig afstand.

jeg går ud fra at skærmen på din pc er over 4" ???

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 04:11 | IP-adresse registreret  

Det med den knyttede hånd er lidt bob bob. Hvis en spinkel kvinde knytter sin hånd, og en STOR fisker fra Esbjerg også knytter sin hånd mod den samme skærm så er de vidst ikke ening om hvilken størelse TV-skærm der ville passe.

Som udgangspunkt for fladskærme, sæt et komma i midten og du har afstanden. Om man så vil sidde tættere på sin TV-skærm er vel op til en selv, men jeg har set folk der sidder 2,5 meter til et 42" flad-tv og det syntes jeg er alt for tæt på.

32" 3,2 Meter

37" 3,7 Meter

40" 4.0 Meter

42" 4,2 Meter

50" 5,0 Meter

 

Til top Vis Azeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azeone
 
beo4
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Du har måske din ipod monteret på dine brilleglas?? Det med at sætte komma holder vist ikke så længe. Hvad når du sidder i palads biografen på første række, så husk lige at sætte det der komma.

__________________
Michael Munk
Til top Vis beo4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beo4
 
Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

beo4 skrev:
Du har måske din ipod monteret på dine brilleglas?? Det med at sætte komma holder vist ikke så længe. Hvad når du sidder i palads biografen på første række, så husk lige at sætte det der komma.

 

Nu er det at se film i biografen ikke helt det samme som at se analog TV der hjemme. Nej jeg har ikke nogle Ipod, heller ikke på brillerne da jeg ikke bruger briller. Men er en Ipod et tv.... Hmmm derfor er det ikke det samme.

Det holder da en hel del mere en din regel med en knyttet hånd. Hvis  du så sidder 2 meter til din 42" bilka skærm er HELT op til dig selv, men jeg gidder ikke og se på de MEGEA pixels som der kommer ud af analog TV på 2 meters afstand på en 42". Men som jeg tideligere har skrevet så er det jo en smagssag. Den med at sætte komma er KUN en guide til ca afstand.

Til top Vis Azeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azeone
 
beo4
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Ja OK. Spøg til side. Jeg kunne bare ikke lade være med at jóke med det. DU har ret meget ret i at det er en smags sag. GODT ord igen.

God Søndag



__________________
Michael Munk
Til top Vis beo4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beo4
 
Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

beo4 skrev:

Ja OK. Spøg til side. Jeg kunne bare ikke lade være med at jóke med det. DU har ret meget ret i at det er en smags sag. GODT ord igen.

God Søndag

Det er bare super med en joke  Men jeg opfattede det ikke som en joke  Godt ord igen  Jeg håber at du vil få mange gode timer, med din Ipod påmoteret på dine briller

 

 

Til top Vis Azeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azeone
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Azeone skrev:

Det med den knyttede hånd er lidt bob bob. Hvis en spinkel kvinde knytter sin hånd, og en STOR fisker fra Esbjerg også knytter sin hånd mod den samme skærm så er de vidst ikke ening om hvilken størelse TV-skærm der ville passe.

Som udgangspunkt for fladskærme, sæt et komma i midten og du har afstanden. Om man så vil sidde tættere på sin TV-skærm er vel op til en selv, men jeg har set folk der sidder 2,5 meter til et 42" flad-tv og det syntes jeg er alt for tæt på.

32" 3,2 Meter

37" 3,7 Meter

40" 4.0 Meter

42" 4,2 Meter

50" 5,0 Meter

Tjae jeg er så ikke enig i de tal! Vi sidder 2,4 meter fra et 42" plasma og det fungerer fint. Ved tv-signal er svaghederne tydelige, men det er de på den anden side også på naboens 28" crt fra 3,5 meters afstand. Med dvd er der ingen problemer overhovedet.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
beo4
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  



__________________
Michael Munk
Til top Vis beo4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beo4
 
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Når det kommer til afstanden er der ikke nogen tommelfinger regel. Det er helt op til personen selv. Jeg var selv i elgiganten i Randers og sidde ca. 2.5 meter væk fra et 50" Plasma Tv med et HD signal, og jeg synes ikke, at det var for stort. Jeg skal helt sikkert op i den ca. størrelse, hvor jeg kommer til at sidde 3 meter væk herhjemme i stuen.

Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 
Azeone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:

Når det kommer til afstanden er der ikke nogen tommelfinger regel. Det er helt op til personen selv. Jeg var selv i elgiganten i Randers og sidde ca. 2.5 meter væk fra et 50" Plasma Tv med et HD signal, og jeg synes ikke, at det var for stort. Jeg skal helt sikkert op i den ca. størrelse, hvor jeg kommer til at sidde 3 meter væk herhjemme i stuen.

Det er lige præsis op til en selv hvorlangt man vil sidde fra sit Flad-TV. 2.5 meter til en 50" plasma lyder for mig MEGET tæt på ! Men hvis ikke du syntes det er for tæt på så er det jo op til dig.

Til top Vis Azeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azeone
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes