| Forfatter |
|
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg må tilslutte mig koret. Netop din model er en af de bedste DALI nogensinde har lavet i forhold til prisen IMHO og absolut en renovering/reparation værd.
Skønt at se hvordan andre HIFI-smittede iler til med tilbud om hjælp. En herlig afveksling fra de til andre tider "trælse" diskussioner herinde, hvor alt om god tone tilsyneladende er helt glemt!
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
Ronnie B. R. skrev:
| ved du hvad tykkelse bagpladen som terminalerne sidder i er? |
|
|
Benzin penge skal jeg nok smide i nakken på dig. Jeg er på arbejde i øjeblikket, tager et mål på dem i eftermiddag.
|
|
|
Tykkelsen er 2 cm. Men, delefilteret bliver holdt på plads af terminalerne, skal der ændres på terminal type kunne det måske være lige så nemt at lave en ekstern kasse til dem frem for at skulle finde en måde at få dem fastgjort i kabinettet igen. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det vil da helt sikkert være forsøget værd da Grand jo slet ikke er en dårlig ht. Og hvis den alligevel er defekt nu kan man lige så godt prøve at redde den. Om ikke andet får du da set hvordan delefilteret ser ud på sådan nogle basser.
God vind med projektet :)
|
| Til top |
|
| |
Ronnie B. R. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
Ulvin skrev:
Ronnie B. R. skrev:
|
|
Benzin penge skal jeg nok smide i nakken på dig. Jeg er på arbejde i øjeblikket, tager et mål på dem i eftermiddag.
|
|
|
Tykkelsen er 2 cm. Men, delefilteret bliver holdt på plads af terminalerne, skal der ændres på terminal type kunne det måske være lige så nemt at lave en ekstern kasse til dem frem for at skulle finde en måde at få dem fastgjort i kabinettet igen.
|
|
|
en extern kasse gør kun gode ting for lyden, men det bliver bekosteligt i terminaler, for du skal have et sæt til hver enhed (dog kun et sæt, til de som kører parralelt eller i serie)
men delefilteret, det kan da snildt ligge nede i bunden af det ene baskammer, på noget skum eller noget andet så det ikke rasler __________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Ronnie B. R. skrev:
|
ullder drengen
inviter mig på kaff en dag, så finder vi ud af hvor problemet ligger, og så fixer vi det sammen
samtidig kunne vi lige varme alle dine komponenter efter i delefiltret, så der ikke er nogle løse forbindelser
|
|
|
Super tilbud - det havde jeg taget i mod.
Det er satme god stil, Ronnie!
|
|
|
Enig, det er sku til at værdsætte at man springer til hjælp så hurtigt.
klypstefan skrev:
I øvrigt er det ikke så svært at lodde.
Du skriver i starten at diskanten ikke kan få rigtig fat. Er du sikker på det ikke er diskanten der er defekt?
|
|
|
Det kunne jeg nok lære mig selv hvis jeg satte tiden af til det - men med meget lidt forstand på hvad der er op og ned på et delefilter, så er det nu rart nok at få lidt hjælp udefra alligevel. Diskanter er byttet rundt på de to HT'ere før jeg forsøgte mig med spændeskiver og rensning - så den er udelukket.
finlytteren skrev:
|
Hatten af for Ronnie! Det var sgu et godt tilbud!
Jeg bor tæt på dig Ulvin. Hvis du vil høre mine ht, skal du være velkommen. De rocker hytten lidt mere end Dali Grand!
Bare send en PB
|
|
|
Nu bliver jeg da lidt nysgerrig efter hvad du har stående - er altid frisk på at lytte på noget nyt. Bor du i esbjerg eller en af nabo byerne? __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronnie B. R. skrev:
Ulvin skrev:
Ulvin skrev:
Ronnie B. R. skrev:
|
|
|
|
|
Tykkelsen er 2 cm. Men, delefilteret bliver holdt på plads af terminalerne, skal der ændres på terminal type kunne det måske være lige så nemt at lave en ekstern kasse til dem frem for at skulle finde en måde at få dem fastgjort i kabinettet igen.
|
|
|
en extern kasse gør kun gode ting for lyden, men det bliver bekosteligt i terminaler, for du skal have et sæt til hver enhed (dog kun et sæt, til de som kører parralelt eller i serie)
men delefilteret, det kan da snildt ligge nede i bunden af det ene baskammer, på noget skum eller noget andet så det ikke rasler
|
|
|
Det kunne være en mulighed, men på den anden side - så er det ikke den største udskrivning i forhold til at skulle jagte et nyt sæt højttalere - så det kunne være værd at ofre __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
mogens_oestjyll Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Maj 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastian skrev:
|
Ja jeg må tilslutte mig koret. Netop din model er en af de bedste DALI nogensinde har lavet i forhold til prisen IMHO og absolut en renovering/reparation værd.
Skønt at se hvordan andre HIFI-smittede iler til med tilbud om hjælp. En herlig afveksling fra de til andre tider "trælse" diskussioner herinde, hvor alt om god tone tilsyneladende er helt glemt!
|
|
|
Jeg har hørt den pågældende højttaler og i mine ører er den bestemt bestået; dog er den lige romantisk nok til mig; men det er en højttaler, man kan spille på i timevis uden lyttetræthed af nogen art = meget højt kvalitet.
Jeg synes da også at du skulle få den lavet.
Hvis du ønsker en anden højttaler, der har en lyd, der ikke er ekstremt langt fra Dali'ernes kunne du jo kigge til Proac.
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om du kender Dali's delefilter Ronnie, tog lige et par billeder så du har en idé om hvad du måske kaster dig ud i.

__________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
super med de billeder
ang hvad jeg selv har, så kan du jo kigge på min TINYURL under min "underskrift" så ser du min tråd med billeder
men det er godt lige at se billederne af delefiltret, men det er lettest at se når man står med det i hånde, hvor de forskellige ledninger går hen og hvordan, er trikker til dagligt, så det skræmmer mig ikke
__________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
finlytteren skrev:
|
Hatten af for Ronnie! Det var sgu et godt tilbud!
Jeg bor tæt på dig Ulvin. Hvis du vil høre mine ht, skal du være velkommen. De rocker hytten lidt mere end Dali Grand!
Bare send en PB
|
|
|
Nu bliver jeg da lidt nysgerrig efter hvad du har stående - er altid frisk på at lytte på noget nyt. Bor du i esbjerg eller en af nabo byerne?
|
|
|
Jeg har disse stående:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=84574&P N=1
P.t. midlertidig monteret med 4 Illuminator bas-/mellemtoner på fronten. De kan nok rocke huset!
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grand'en oplever jeg også som rigtig god til prisen, og de kan sikkert blive fantastiske med endnu bedre filtre - om end også anderledes - bliver sjovt at følge.
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
| Grand'en oplever jeg også som rigtig god til prisen, og de kan sikkert blive fantastiske med endnu bedre filtre - om end også anderledes - bliver sjovt at følge. |
|
|
Jeg må indrømme det måske er lidt begrænset hvad jeg har givet et seriøst lyt efter at have fået Grand, men det jeg har lånt mig til og lyttet på - selvom noget af det har været i noget højere prisklasser som f.eks. Euphonia MS5 - har været lidt befriende at slippe ud af stuen igen. Der er et eller andet der fanger ved Grand når først man er blevet hjemmevant med dem.
Jeg prøvede at give det syge delefilter en tur med hård hånd og fik renset lidt mere i bund med sandpapir, skiftede også bolte på terminaler ud med nye - det hjalp i nogen grad på det. Men i mål er jeg ikke, så jeg trækker nok lidt på din velvilje senere Ronnie - er ude af byen nogle dage, smider en PB når jeg er hjemme igen. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 August 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
Knoxville skrev:
| Grand'en oplever jeg også som rigtig god til prisen, og de kan sikkert blive fantastiske med endnu bedre filtre - om end også anderledes - bliver sjovt at følge. |
|
|
Jeg må indrømme det måske er lidt begrænset hvad jeg har givet et seriøst lyt efter at have fået Grand, men det jeg har lånt mig til og lyttet på - selvom noget af det har været i noget højere prisklasser som f.eks. Euphonia MS5 - har været lidt befriende at slippe ud af stuen igen. Der er et eller andet der fanger ved Grand når først man er blevet hjemmevant med dem.
Jeg prøvede at give det syge delefilter en tur med hård hånd og fik renset lidt mere i bund med sandpapir, skiftede også bolte på terminaler ud med nye - det hjalp i nogen grad på det. Men i mål er jeg ikke, så jeg trækker nok lidt på din velvilje senere Ronnie - er ude af byen nogle dage, smider en PB når jeg er hjemme igen.
|
|
|
jamen det bar i orden, så ser vi på det __________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 20 August 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis hverken n800 eller euphonia ms5, er lykken i dine øre frem for Grand - mener jeg at sagen er klar - få dem lavet ;o)
De andre er begge væsentligt mere korrekte højttalere strengt set, men det er jo din - og kun din - smag, der tæller i dit hjem. __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker næsten som om der er kastet en eller anden hifi forbandelse over mig. HT'erne kommer til at vente Tændte forstærkeren i dag for lige at høre noget musik der kunne overdøve tømmermændene, det gav lige et plop i venstre side af forstærkeren, bagefter stod der en pæn røgsky i stuen. Tror sku snart jeg køber en ghettoblaster som det næste istedet, dem kan man da holde til at smide ud og genkøbe en gang årligt. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 22 August 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups, det lyder dyrt.....
Føler med dig. Det er godt nok ærgeligt..... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 22 August 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu SKAL du da ha lavet HT- det er nok dem der er skyldige!
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en en tur til Krell i USA for godt halvandet år siden, betalte dengang dyrt for at få den frisket op, den begynder at blive et dyrt bekendtskab. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 22 August 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argh, mand... hvor er det tarveligt!  Føler med dig Ulvin! Men god vind til Ronnie - dét er fandme godt gået med sådan et tilbud!
__________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| Nu SKAL du da ha lavet HT- det er nok dem der er skyldige! |
|
|
Den var ikke spændt på Grand i dag, havde den sat til nogle HT'ere jeg har taget en prøvetur på - men derfor kan det nok ikke udelukkes der måske er sket noget før Grand blev pillet fra. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |