Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 04:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Afløser til Dali Grand (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 25 August 2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Fejlen er blevet fundet, det var ikke Grand der var problemet, hele problemet ser ud til at have ligget i Kimber kablerne. Det sidste jeg havde overvejet var at prøve med andre kabler, havde ikke haft dem i tanke overhovedet før jeg begyndte at rense delefiltre osv.

Jeg har nogle låneforstærkere på besøg som ikke kan tage spader, var derfor tvunget til enten at omterminere Kimber kablerne eller bruge nogle andre. Der var absolut ingen problemer med manglende kontakt til delefilter med låneforstærkere og andre kabler, jeg prøvede at omterminere Kimber med bananer i stedet og sætte dem til - der kom problemerne tilbage. Efter nærmere inspektion af kablerne kan jeg se der er lavet bidemærker med en tang der hvor kablerne bliver flettet fra hinanden ved termineringer - de blev købt færdig termineret, det er fandme dårlig stil at man har brugt en bidetang til dette! Umiddelbart før Krell'en satte gang i en røgsky havde jeg igen prøvet a bytte side på HT'ere, tror jeg i forbindelse med dette har fået krydset + og - de steder hvor bidetangen, eller hvad de skovler nu har brugt, har fået lavet hul i isoleringen.

Krell'en er ikke kommet på værksted endnu, men kunne forestille mig det nok er udgangen der skal skiftes hvis det er kortslutning på kablet der er synderen - røv!

** Jeg prøvede sidste uge at måle modstand på HT'erne, målte direkte på terminaler og fik i følge Dali korrekte værdier. Lige nu prøvede jeg så at måle med Kimber kablerne på, det bekræftede ovenstående, de kortslutter hinanden hvis jeg vrider dem lidt rundt der hvor de er flettet fra til terminering**

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 August 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

nooo møj kabler :S
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

jala skrev:
nooo møj kabler :S

Dét er vidst det bedste der er at sige om dem. Da jeg fik dem leveret havde de brugt de mest usle termineringer jeg nogensinde er stødt på, bananernes overflade var på 2 af dem begyndt at skalle af, det inden de overhovedet havde set skyggen af røven på mine HT'ere. Spaderne var så bløde at man kunne bøje dem ved at kigge på dem, så der måtte jeg selv igang med omterminering af dem. Ærgeligt jeg ikke dengang spottede bidemærkerne de har lavet.

Dali Grand
Se det her

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 25 August 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:
Efter nærmere inspektion af kablerne kan jeg se der er lavet bidemærker med en tang der hvor kablerne bliver flettet fra hinanden ved termineringer - de blev købt færdig termineret, det er fandme dårlig stil at man har brugt en bidetang til dette! 

Bare for at jeg kan visualisere - jeg har nemlig også prøvet at terminere f.eks. 8TC... Hvordan brugt bidetang? Ser det ud til at man med en bidetang har "flået" fletningen fra hinanden i stedet for stille og roligt at af-flette med fingrene? Jeg har selv haft fornøjelse af at købe brugt 8TC kabel hvor jeg heldigvis med det samme bemærkede at isoleringen ikke var helt intakt ned forbi flette-startpunktet, men har så bare kappet den del af.

Jeg oplever normalt større problemer med kabler hvor der er en ydre kappe, og man så kommer til at skære for langt ind, igennem de separate isoleringer - og har også set det på kabler jeg har købt brugt.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Man kan ved frafletningen se der sidder tandmærker fra en 2-3 mm bidetang/multitool. I bunden af frafletningen er tandmærkerne så desværre gået igennem isoleringen. Det kunne se ud som om at man har valgt at bruge en tang for at få det til at gå lidt hurtigere måske. Jeg sidder lige nu og er i gang med en omterminering på dem, og det er ganske ganske nemt at flette lederne fra hinanden, så jeg kan ikke gøre mig klog på hvorfor der har været brugt værktøj til det.

Kimber kablerne er ikke købt brugt, derfor udmeldingen som den er - dårlig stil. Nu vil jeg ikke nævne navne, men der er ikke voldsom mange der sælger Kimber kabler herhjemme.

Dali Grand
Se det her

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 August 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:
Man kan ved frafletningen se der sidder tandmærker fra en 2-3 mm bidetang/multitool. I bunden af frafletningen er tandmærkerne så desværre gået igennem isoleringen. Det kunne se ud som om at man har valgt at bruge en tang for at få det til at gå lidt hurtigere måske. Jeg sidder lige nu og er i gang med en omterminering på dem, og det er ganske ganske nemt at flette lederne fra hinanden, så jeg kan ikke gøre mig klog på hvorfor der har været brugt værktøj til det.

Det er nemlig ikke særlig svært at pille dem fra hinanden, så derfor undrer det også mig.

Ulvin skrev:
Kimber kablerne er ikke købt brugt, derfor udmeldingen som den er - dårlig stil. Nu vil jeg ikke nævne navne, men der er ikke voldsom mange der sælger Kimber kabler herhjemme.

Så er det i særdeleshed dårlig stil. Selvfølgelig vil man gerne have det til at gå lidt hurtigt, men det må ikke gå ud over kvaliteten. Jeg ved ikke om de måler kablerne for kortslutning først, hvilket sikkert heller ikke ville have givet noget eftersom der skal et vrid til - men visuelt bør de også inspicere kablerne, og det nøje.

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 August 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

hvis de er købt ved en forhandler, så er der dælme nogen der skal betale, det jo derfor at man køber hos en forhandler

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 August 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Ronnie B. R. skrev:
Ulvin skrev:

hvis de er købt ved en forhandler, så er der dælme nogen der skal betale, det jo derfor at man køber hos en forhandler

Jeg aner ikke om det forbrugerlovsmæssigt e.l. kan gøres - men jeg er enig.

Køber jeg et færdigtermineret kabel fra en forhandler forventer jeg også at det er 100% i orden. Ellers kunne jeg jo lige så godt gøre det selv.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Ronnie B. R. skrev:
Ulvin skrev:

Jeg havde lidt en kamp med dem fra start, tilstanden på spader/bananer var under alt kritik, og det lod jeg dem føle. De blev dengang bakket of af Kimber selv som mener deres standard terminering skulle være top dollar. Da jeg hentede kablerne ved dem var en af bananerne allerede gået i stykker - kommentaren da jeg påpegede det var "sådan skal de da se ud skal de ikke? Hmm den ser måske lidt sjov ud" Jeg fandt dengang også bidemærker på en af lederne, dog var den ikke gået igennem, dette blev påpeget men skudt væk som noget der ikke kunne være muligt (fra Kimbers side), forhandleren havde åbenbart lidt svært ved selv at vende tilbage med svar. 

Den kamp bliver taget op igen, tror ikke jeg får en skid ud af det, det er ved at være noget tid siden kablerne blev købt, men jeg er lige nu gal nok til at køre et smut forbi deres demo rum og få en lille "snak" om tingene. Er udgangen gået på Krell'en som følge af røv dårlig håndtering af kablet, så er det sku en dyr fejl at lave for at spare nogle sekunder på sit arbejde.

Dali Grand
Se det her

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 August 2010 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:
Jeg havde lidt en kamp med dem fra start, tilstanden på spader/bananer var under alt kritik, og det lod jeg dem føle. De blev dengang bakket of af Kimber selv som mener deres standard terminering skulle være top dollar. Da jeg hentede kablerne ved dem var en af bananerne allerede gået i stykker - kommentaren da jeg påpegede det var "sådan skal de da se ud skal de ikke? Hmm den ser måske lidt sjov ud" Jeg fandt dengang også bidemærker på en af lederne, dog var den ikke gået igennem, dette blev påpeget men skudt væk som noget der ikke kunne være muligt (fra Kimbers side), forhandleren havde åbenbart lidt svært ved selv at vende tilbage med svar. 

Ved du om det er Kimber der har lavet termineringen, eller om det er forhandleren? Jeg har aldrig haft et termineret sæt Kimber højttalerkablerne i hænderne, men de skal sgu være i orden. Jeg kan bedre forstå det hvis det er forhandleren der lige har fedtet kablet sammen, for ellers er Kimber's kvalitetskontrol jo intet værd.

Det skulle vel ikke tilfældigvis være et demo-kabel du har fået fat på?

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Det er termineret ved forhandler. Jeg fik det lavet i et skævt mål, så efter min overbevisning kan det ikke have været andet end nyt kabel fra en rulle. Kimber leverer hele ruller og deres egen terminering til forhandlere, uanset hvor meget de selv tester kablerne før de sender ruller ud af døren, så har de reelt ingen mulighed for at garantere kvaliteten af det "færdige" kabel.

Dali Grand
Se det her

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 August 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Jeg er ked af at høre om problemerne med Kimber kablerne. Jeg købte fornylig et sæt 4TC/8TC, og de var fint termineret. Jeg fik dog PostMaster spader på i stedet, og de virker som OK kvalitet.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejede dengang postmaster, men syntes prisen på dem er for høj i forhold til de materialer de bruger. Så min tanke var at starte med standard terminering og senere skifte dem ud hvis ikke de var gode nok - det var de i høj grad ikke.

Dali Grand
Se det her

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 August 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:
Det er termineret ved forhandler. Jeg fik det lavet i et skævt mål, så efter min overbevisning kan det ikke have været andet end nyt kabel fra en rulle. Kimber leverer hele ruller og deres egen terminering til forhandlere, uanset hvor meget de selv tester kablerne før de sender ruller ud af døren, så har de reelt ingen mulighed for at garantere kvaliteten af det "færdige" kabel.

Ja så kan det jo kun undre at forhandleren ikke kan skelne imellem en banan der er i orden og en der er gået i stykker, for det er trods alt noget han har haft i hænderne så og ikke bare en pakke han hiver ned fra hylden.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Sendt: 25 August 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

jeg synes bestemt at dem, der har termineret kablerne, burde blive præsenteret for regningen over rep. af din Krell!

Hvis min forstærker brændte af pga. en autoriseret kabelsvinger, ville jeg helt klart lade dem betale! Eller alternativt informere HELE cyberspace om, hvad det er for nogle uansvarlige og inkompetente klythoveder!

Jeg har stor respekt for, at du ikke har nævnt navnet, da miseren ikke er afklaret. Men hvis de ikke vil betale for det l€rt, de har lavet, bør du imø overveje at grille dem i cyberspace!

Men de skal naturligvis lige have en chance først! Hvis bidemærkerne fra tangen ikke er til at tage fejl af, kunne der måske være tale om en politianmeldelse og derigennem en erstatningssag.

Autoriserede forhandlere bare ikke sælge korssluttede kabler. Det ikke ske!

Føler med dig

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 August 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
Jeg har stor respekt for, at du ikke har nævnt navnet, da miseren ikke er afklaret. Men hvis de ikke vil betale for det l€rt, de har lavet, bør du imø overveje at grille dem i cyberspace!

Som Ulvin nævner er det nok ikke nogen hemmelighed da der ikke er mange forhandlere der sælger Kimber her i landet

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 August 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

så ville det måske være reelt overfor de få, der ikke er skyldige, at nævne den pågældende forhandler...

Ellers vil effekten af denne sag jo generelt gå ud over Kimber og deres få forhandlere...

Men det kan måske få Kimber op af stolen. De kan jo heller ikke have interesse i at sager som disse eksisterer. Det kan potentielt give så dårlig omtale, at det på lang sigt kan være billigst for Kimber, at betale for reparationen af Krell!

IKKE, KIMBER?!?

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 August 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

så ville det måske være reelt overfor de få, der ikke er skyldige, at nævne den pågældende forhandler...

Ellers vil effekten af denne sag jo generelt gå ud over Kimber og deres få forhandlere...

Men det kan måske få Kimber op af stolen. De kan jo heller ikke have interesse i at sager som disse eksisterer. Det kan potentielt give så dårlig omtale, at det på lang sigt kan være billigst for Kimber, at betale for reparationen af Krell!

IKKE, KIMBER?!?

Nu er det vel ikke Kimber, der har begået fejlen. Det har vel forhandleren, der har forestået den mangelfulde terminering.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 August 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

korrekt! Men HVEM lægger navn til?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 August 2010 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jag har da aldrig hørt magen til sjusk, det er da total uproffesionelt at sælge Kimber kabler i den stand, forhandleren burde jo miste retten til at sælge kimber. Er også enig i at forhandleren burde betale regningen for rep. af din krell samt levering af et nyt kimber kabel.

Har først nu været inde på denne tråd, min første tanke var at det måtte være de forgyldte fjedere skiver på terminalerne der var blevet slappe, hele Grand serien har den svaghed at fjederskiverne bliver slappe med tilden, da jeg selv havde dali grand diva spændte jeg også møtrikerne efter for at sikre fjedere effekt fra skiverne, hvis du ikke har gjordt det, så gørd dig selv den tjenste at gå dem efter.

Problemet beskrevet i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32824&K W

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes