Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Afløser til Dali Grand (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 25 August 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Medmindre noget har ændret sig i ny tid, så er der eneforhandling på Kimber herhjemme, så den skulle være til at lure. Jeg gider ikke tage fat i dem, har undersøgt mulighederne for at trække nogle folk ind i det der har lidt mere gennemslagskraft end den alm. dødelige forbruger, de høje herrer mener dog sagen er tabt på forhånd eftersom kablet har virket i dens garantiperiode. Det havde jeg sådan set også forventet ville være realiteten på det. Jeg er derimod ved at lave en lille skrivelse til Kimber hvor det nuværende problem bliver forklaret, det kunne være der med lidt held kunne redes noget denne vej - om ikke andet kan de få givet nogle røde ører videre.

dan a. skrev:

Jag har da aldrig hørt magen til sjusk, det er da total uproffesionelt at sælge Kimber kabler i den stand, forhandleren burde jo miste retten til at sælge kimber. Er også enig i at forhandleren burde betale regningen for rep. af din krell samt levering af et nyt kimber kabel.

Har først nu været inde på denne tråd, min første tanke var at det måtte være de forgyldte fjedere skiver på terminalerne der var blevet slappe, hele Grand serien har den svaghed at fjederskiverne bliver slappe med tilden, da jeg selv havde dali grand diva spændte jeg også møtrikerne efter for at sikre fjedere effekt fra skiverne, hvis du ikke har gjordt det, så gørd dig selv den tjenste at gå dem efter.

Problemet beskrevet i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32824&K W

Slet ikke en dårlig gennemgang Dan, men altsammen noget der er prøvet. Det har så også vist sig at der faktisk ikke er noget problem efter kablerne er blevet repareret. Jeg kan ikke begynde at skulle forklare hvorfor det har lydt som en løs forbindelse at der har været noget blotlagt + og - i nærheden af hinanden, i min logik burde det have været kortslutning eller ingen effekt - det må der være nogle klogere mennesker end mig der kan have et bud på. Men, de spiller i øjeblikket lystigt videre på låneforstærker og rep. Kimber kabler uden nogen mislyde.

Måske mislydene har haft bund i skader på forstærkeren som følge af tidligere kortslutninger hvor udgangene har overlevet det uden at gå op i røg, er jeg uheldig kan det så også betyde at den anden udgang skal under behandling - der røg vinterferien  Nu ryger den afsted til USA, Krell har tilbudt at betale fragt den ene vej og ellers holde prisen "meget konkurrencedygtig". De har naturligvis ikke kunne give en pris uden at have set dem, men jeg har efter at have mailet med dem tiltro til de ikke vil rende om hjørner med en.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

freako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 August 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Surt show!

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 August 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Trist at det er sket uden for garenti perioden, tror også at du kan vinde mere ved at kontakte Kimber frem for forhandleren, hvis de har noget at miste så er de nok også mere medgørrelig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes