Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 08:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: lp eller cd lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Granberg skrev:

Slettet af moderator/-A

Ved det ikke - man kan jo ringe til dem. Men årsagerne kan være mange:

- Man havde ikke adgang til master tape

- Man havde ikke råd til at betale for adgangen til master tape

- Pirat kopi

- Profit, bare lav den

- Master tape er gået tabt

Måske, i beg. af 80érne eller hvornår det nu var CD afspillerne blev opfundet, gik man igang med at kopiere alt over på CD, fed forretning, bare der ud af i masse kopiering af 30 års musik på nul tid. Man kan forstille sig dette show - "hey, vi mangler lige to numre, der er et hak i pladen, casettebåndet har en fejl lige her - bare skaf noget - de siger vi ikke kan låne mastertape, det er udlånt, og derefter lovet til en anden - vi har 3.000 LP der skal kopieres - bare løs problemet - find en LP eller casettebånd og kopier nummeret".

Årsagen er egentlig irelevant, det kan der ikke ændres på, medmindre du selv tar affære og producerer en ny CD med optimal kildekvalitet.

Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:
Granberg skrev:

Slettet af moderator/-A

- Pirat kopi

- Profit, bare lav den

Måske, i beg. af 80érne eller hvornår det nu var CD afspillerne blev opfundet, gik man igang med at kopiere alt over på CD, fed forretning, bare der ud af i masse kopiering af 30 års musik på nul tid. Man kan forstille sig dette show - "hey, vi mangler lige to numre, der er et hak i pladen, casettebåndet har en fejl lige her - bare skaf noget - de siger vi ikke kan låne mastertape, det er udlånt, og derefter lovet til en anden - vi har 3.000 LP der skal kopieres - bare løs problemet - find en LP eller casettebånd og kopier nummeret".

Årsagen er egentlig irelevant, det kan der ikke ændres på, medmindre du selv tar affære og producerer en ny CD med optimal kildekvalitet.

Heldigvis bliver der også lavet virkelig kvalitets medier - både CD og LP - fra virksomheder som f.eks. Mobile Fidelity Sound Lab. Hvor man kører direkte fra første generation master bånd til medie.

Jeg har nogle af deres udgivelser såvel på CD som LP - og ved gennemlytning af disse, fremgår det helt klart, at det er det oprindelige grundlag og grundigheden i medie produktionen som betyder alt. Prøv at høre en LP eller en CD fra MFSL og den tilsvarende konsumudgave - der er en forskel i lydkvalitet, som kan få en til at spære ørene op.

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Januar 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
A127 skrev:
Granberg skrev:

Slettet af moderator/-A

- Pirat kopi

- Profit, bare lav den

Heldigvis bliver der også lavet virkelig kvalitets medier - både CD og LP - fra virksomheder som f.eks. Mobile Fidelity Sound Lab. Hvor man kører direkte fra første generation master bånd til medie.

Jeg har nogle af deres udgivelser såvel på CD som LP - og ved gennemlytning af disse, fremgår det helt klart, at det er det oprindelige grundlag og grundigheden i medie produktionen som betyder alt. Prøv at høre en LP eller en CD fra MFSL og den tilsvarende konsumudgave - der er en forskel i lydkvalitet, som kan få en til at spære ørene op.

Øhh, kan du give mig et par titler fra MFSL  - Deep Purple, Grand Funk, Led Zeplin, Hendrix, Geordie, Moody Blues, Ten Years After, Cat Mother, Doors, Redbone,  Amanda Lear, Carl Douglas, Band on The Run ?

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:

Øhh, kan du give mig et par titler fra MFSL  - Deep Purple, Grand Funk, Led Zeplin, Hendrix, Geordie, Moody Blues, Ten Years After, Cat Mother, Doors, Redbone,  Amanda Lear, Carl Douglas, Band on The Run ?

Uha, der er mange - prøv selv at kigge listen igennem på deres hjemmeside: http://www.mofi.com/ og så kan jeg se, at der er nogle af de gamle jeg har, som ikke længere lagerføres; men som sikkert kan findes brugt - det har jeg faktisk gjort ved et par stykker.
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Januar 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Kan se de har Santana både på LP og CD. Men det er vidst desværre den eneste jeg lige kan genkende fra min samling.

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:

Kan se de har Santana både på LP og CD. Men det er vidst desværre den eneste jeg lige kan genkende fra min samling.

Ja, jeg har også Santanas Abraxas i original versionen fra 1970 (i en "near mint" stand) - det kunne være rigtigt sjovt at få fat i de 2 produkter fra MFSL og så lave en lyttetest. Både for at hører forskellen på LP/CD og ligeledes på kvalitetsinspilningen i forhold til konsum udgaven fa 1970. Og selvfølgelig også en 59 kr's CD fra 1999 - dagsprisen hos cdwow. Og når man alligevel er igang, kunne en MP3 udgave jo også aflyttes.

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Januar 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Det er Santana albummet jeg har ( debut albummet frra 69 det med løven ) , jo det kunne være interessant at høre forskellen, især LP kontra LP. Ikke sikker på mit er i mint eller near mint, det har nok for mange fester på CVét

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:

Det er Santana albummet jeg har ( debut albummet frra 69 det med løven ) , jo det kunne være interessant at høre forskellen, især LP kontra LP. Ikke sikker på mit er i mint eller near mint, det har nok for mange fester på CVét

Ja, det er desværre en af LP'ens svagheder, den er ikke særlig god til fester.

Sidder lige nu og lytter til en japansk presning af Bod Dylands The Basement Tapes. Fedt - ingen kasen eller knitren, kun en svag susen af tapesus fra den anvendte Revox A77 og en fantastisk opløsning og definition. Så kan det ikke blive mere musikalsk og nostalgisk.

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Januar 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

"Ja, det er desværre en af LP'ens svagheder, den er ikke særlig god til fester"

Jo da - LP er fedt til fester, autentisk, fed stemning, fed musik   

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

A127 skrev:

Ja-da, det har du fuldstændigt ret i - men den får desværre let en alvorlig "hang over"

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Januar 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
A127 skrev:

Ja-da, det har du fuldstændigt ret i - men den får desværre let en alvorlig "hang over"

Arhhh - efter godt 15 år med fester, herefter godt 20 år i kælderen, lidt pladerens, er der ikke knas eller anden støj. Måske et enkelt crack hist og her - men ikke noget der går ud over lydoplevelsen. Hørt med JBL L100A nådesløse monitors, alt høres.

Er pladen for mærket med for megen hangover, kan man jo finde den på nettet, koster 60 kr. - det er jo utroligt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 10
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes