| Forfatter |
|
qroth Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at gøre det lidt nemmere hører jeg ikke jazz og klassisk og opera. Men stort set alt andet, håber der er nogen med lidt erfaringer. Budget 20-30k
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Groth
Jeg har selv haft Mahler i nogle år efterhånden. Jeg har to Vincent SP991 mono-blokke og de gør det da nogenlunde. Jeg har et par gange prøvet med Audia Flight 100, senest lånte jeg min kammerats et par uger, mens han ventede på ny pre. Og Den er klart mine Vincent overlegne, også selv om den er kold. Og Audia spiller ellers ikke optimalt den første times tid... 
Der er mere ro, dynamik, stereoperspektiv - bare bedre på alle punkter. Den væsentligste forskel, i forhold til Mahler, synes jeg er at der kommer noget mere styr på bassen, så den ikke virker så fyldig/kraftig. Især på Mahler giver det en god helhed, da Mahler med billigere effekttrin kan have tendens til en lidt loudness-agtig lyd - selv i ret store stuer.
Jeg har også hørt Flight 100 lammetæve nogle rør-monoblokke - ka' sgi ik lige huske hvad de hed - "Svampebas Firkant måske?!? Men de var vist endda en anelse dyrere.
Umiddelbart er det de eneste direkte sammenligninger jeg har prøvet, men jeg har da hørt om en der skiftede sine Gamut monoblokke ud med en Flight 100 efter en direkte test.
Den ligger npget over det nævnte i listepris, men Vassagohifi plejer at være til at snakke med. Ellers er der jævnligt nogle til salg brugt i det prisleje du søger. Eks. denne her:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=101543
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Denne her får meget ros og du skal såmen bare have 2 af dem....
De burde osse have nok af kræfter til, at få Mahler ud af boxen 
Mahler har jo en rigtig flot lyd. Vel nok en af de højtalere man aldrig kommer af med når den først er kommet indenfor døren. Men de kraver noget af forstærkeren for, at lyden skal komme ud til dig og være så åben som mulig.......Har hørt dem med en Marantz PM-11 og det var alt for tilbagelænet for min smag....Derfor tror jeg denne fra Vincent ville gøre det bedre. De er noget mere åbne i lydbilledet end Marantz. Nå, men du må give dem et lyt om ikke andet...God jagt. __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 05 Januar 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
snakeie Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må give finlytteren ret, selv om det er uden for dit budget ,Audia Flight 100 klare det helt fint.
P.S Har selv Mahler og flight 100.
__________________ vienna mahler
audia flight 100,pre.cd one
|
| Til top |
|
| |
qroth Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med rogue audio m150 ?? nogen der har prøvet dem på mahler ??
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen er ret vild med en Crown studio reference II til sine, jeg er sikker på at du kan få et lyt hvis du spørger pænt.
På trods af at have hørt en del forskellige amps på mahler, har jeg dog endnu ikke selv fået snøvlet mig sammen til at besøge ham og hører hvordan en ref lyder på hans mahler (hvilket nok hænger sammen med at jeg også selv bruger en, og derfor ved hvad den kan ) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med og prøve en Coda CSi limited. Den har nærmest oceaner af power og lydr samtidig utroligt musikalsk. Har selv haft en hjemme og det er klart den næste jeg skal have inden for dørerne.
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
qroth skrev:
| Hvad med rogue audio m150 ?? nogen der har prøvet dem på mahler ?? |
|
|
jeg har ikke haft ærene at lytte til den combo men ved at jakobsen har haft begge produkter sammen, er dog blevet opgraderet. Du kunne jo prøve at skrive en pb til ham, så kan du da få svar på dit spørgsmål.
Link til hans tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60768&K W=mahler
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
hansen er ret vild med en Crown studio reference II til sine, jeg er sikker på at du
kan få et lyt hvis du spørger pænt.
|
|
|
Mahler har en "stor" lyd, men også lidt tendens til bulder og ukontrolleret bund. Man hører altid at det nok
er pga. de sidevendte basser, placering osv osv. Medicinen hos mig har været en Crown Studio Ref. II, der med
sin ultra høje dæmpningsfaktor har godt fat i røven på Mahler som jeg ikke har hørt andre forstærkere have det.
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 20 Januar 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|