Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 21:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung i 10.000 kr. klassen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
centric
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have et større TV da mit nuværende 27" er for småt når jeg spiller på boxen hvilket udgør 50 % af tiden Tv’et er tændt.

Jeg har kigget i diverse tråde og TH42PV60 bliver ofte nævnt. Men det har for lav opløsning da jeg vil have 1280 x 720 som xbox'en kører med samt det er denne opløsning DR har valgt til HD.

Jeg er desværre meget design orienteret så Tv’et skal se godt ud. Derfor har jeg tænkt på at købe et Samsung LE-37R72B eller et LE-40S71B. De koster det samme og jeg er klar over R er bedre end S og at der findes teknisk bedre fjernsyn. Men vil jeg kunne se, når jeg er vant til mit cheap-aas 27" Prosonic hvor jeg finder billedkvaliteten tilfredsstillende? (I SU-øjne i hvert fald!)

Er 40” for stort når man sidder 3 meter fra skærmen? (Det er vigtigt jeg kan se selv de mindste ting på boxen, ellers dør jeg bare ;-)

Jeg har også kigget på 37WL66Z som også er interessant da mange anbefaler det, men Samsungs design trækker mest da anlægget er i samme stil. Jeg har dog forgæves forsøgt at finde ud af hvad forskellen er på: 37WL66Z / 37WL66ZS / 37WL66SG / 37WL66P?
Til top Vis centric's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af centric
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Du går helt galt i byen med de nævte modeller... Måske får du en opløsning der passer med Xbox'ens, men hvad så med alt det andet du skal bruge den til?

Specielt TV-signal er de elendige til at håndtere
Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
centric
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

TV'et skal bruges til xboxen. Derefter TV-signalet fra den digitale box. Og ellers skal det kun bruges til HD-film fra computeren. Hvordan kan opløsningen være forkert?

Mht. TV-signalet ligner l**t. Det ved jeg. Jeg skriver jo også at jeg på nuværende tidpunkt har et billigt Prosonic LCD så det kan kun blive bedre. Og da jeg i forvejen kan nøjes med det, kan er nyt TV jo kun blive en fordel.

Jeg har selv haft samme holdning som dig og har fundet ud af det er ne kunst ikke at blive forvandt med det bedste. Ellers ligner alt andet l**t og øjet bliver oftes farvet af man ved det ene TV er teknisk bedre end det andet. Det betyder jo ikke nødvendigvis det giver et bedre billede i forhold til prisen

Men nu vi er ved det: hvilket TV vil du så anbefale jeg sulle købe?
Til top Vis centric's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af centric
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du absolut sværger til opløsningen pga Xbox og Media center ville jeg overveje et TV der håndterer 1:1 pixelmapping

Kig evt på LG's modeller

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
centric
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

troelsit skrev:

Hvis du absolut sværger til opløsningen pga Xbox og Media center ville jeg overveje et TV der håndterer 1:1 pixelmapping


Kig evt på LG's modeller


Kan du komme det en anelse nærmere omkring hvilket TV der er bedst under 10k?
Jeg kender ikke LG modeller og deres hjemmeside svarer ikke overens med modellerne på hifipriser.dk
Til top Vis centric's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af centric
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Det er så lang tid siden jeg sidst har kigget på det...

Men søg lidt på 1:1 pixelmapping - det er en klar fordel hvis du bruger den til mediacenter.

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
centric
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg så forsøge.

1:1 pixelmapping er vel kun en faktor hvis jeg skal bruge TV'et som computerskærm og skal kunne læse mails eller andet småt tekst. Der er vel ikke den store forskel når man ser film eller tager jeg fejl?
Til top Vis centric's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af centric
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Jeg mener stadig det er en fordel fordi man kan bruge diverse software såsom FFDShow som via avancerede algoritmer bruger computerens processor til at udføre skalingen. Altså istedet for at bruge TV'et interne skaler.

Men hvorvidt det er hysteri og for fanatikere må jeg lade dig om at vurdere... Det er som sagt lang tid siden jeg fordybede mig i emnet, så der kan være sket meget siden.

Men fokusér ikke alt for meget på specs - tag ud og se lidt på dem i virkeligheden

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes