Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 21:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt tv og hvad med fremtiden?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sergio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Står foran indkøb af nyt lcd tv og har i den forbindelse snakket med vores antenneforening om hvad deres planer for fremtiden mht. digital tv i Deres anlæg.

De anbefalede at købe et tv med DVB-C tuner så det var "fremtidssikret", de ville åbenbart benytte "det digitale spejl" i fremtiden.

Mit spørgsmål er hvad jeg så gør nu, det tv jeg er mest hooked på Philips 37PF9731D men det har "kun" DVB-T og så vidt jeg har forstået skal man så have en DVB-C boks efterfølgende for optimalt brug (når altså antenneforeningen sender digital) og dermed ekstra fjernbetjening og det er jeg ikke interesseret i..!!

Har også kigget på Loewes Individual 40 tv, de er jo lidt dyrere men har DVB-T og DVB-C indbygget - S U P E R nok, men hvad med kvaliteten på billedet osv på dette tv er der nogen erfaringer med dette tv?

 

På forhånd tak

 

En forvirret tv-seer

Til top Vis Sergio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sergio
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Loewe er så vidt jeg ved den eneste mulighed for dig. Ingen andre satser på DVB-C tunere, fordi der er for mange aspekter at tage med i udviklingen, som f.eks komprimeringsunderstøttelse, slot-kort mm.



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Sig det ikke passer, fortael det ikke passer

skriver de virkelig med DVB-C tuner ? Reaktionerne hvis jeg havde foreslaaet dette, ville vaere saa kraftige at det var l i g e foer jeg ville forlade Forum'et her.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Det Metz tv som hifiklubben har, har vist både DVB-T, DVB-C og gammeldags analog tuner. Derudover ved jeg ikke noget om emnet...

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Sergio skrev:

Står foran indkøb af nyt lcd tv og har i den forbindelse snakket med vores antenneforening om hvad deres planer for fremtiden mht. digital tv i Deres anlæg.

De anbefalede at købe et tv med DVB-C tuner så det var "fremtidssikret", de ville åbenbart benytte "det digitale spejl" i fremtiden.

Mit spørgsmål er hvad jeg så gør nu, det tv jeg er mest hooked på Philips 37PF9731D men det har "kun" DVB-T og så vidt jeg har forstået skal man så have en DVB-C boks efterfølgende for optimalt brug (når altså antenneforeningen sender digital) og dermed ekstra fjernbetjening og det er jeg ikke interesseret i..!!

Har også kigget på Loewes Individual 40 tv, de er jo lidt dyrere men har DVB-T og DVB-C indbygget - S U P E R nok, men hvad med kvaliteten på billedet osv på dette tv er der nogen erfaringer med dette tv?

 

På forhånd tak

 

En forvirret tv-seer

I dit sted ville jeg nok købe et tv uden DVB-C-tuner og hvis det så viser sig at skulle bruges på et senere tidspunkt - hvilket vel er et hvis - så ville jeg købe en ekstern DVB-C-tuner til den tid og slutte den til med HDMI eller component.

Det kan selvfølgelig være irriterende med en ekstern boks, men omvendt er man mindre bundet, fx hvis man på det tidspunkt kunne tænke sig en HDTV-kompatibel tuner (hvilket jeg ikke går ud fra den indbyggede i Loewe-tvet er).

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

En Antenneforening skrev samme kun ville begynde fordele HDTV hvis det var med MPEG 4; derfor min lidt kraftige udmelding om en Indbygget DVb-C tuner. Og hvad med Viasat og Canal Digitals godkendelser?

Det er jo noget vås, dybt godnat. DVB-C er jo Selectorer eller Stofa Godkendte, jeg klebager    (Politikens At Tænke Sig) opretshavsligt.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
Sergio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

så jeg køber altså ikke katten i sækken hvis jeg køber Loewe der både har dvb-c og dvb-t indbygget + analog. Var lige i expert i Holbæk i dag og få syn for sagen og det er godt nok lækkert design og fint billede og lyd..
Til top Vis Sergio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sergio
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes