Forfatter |
|
Achermann Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 04 Juli 2014 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at investere i denne receiver, da dens mange muligheder inkl. f.eks. AirPlay tiltaler mig.
Jeg er lige flyttet i en ny lejlighed, og stuen, hvor anlægget skal stå, er ikke voldsomt stor. Planen er at bruge receiveren til både musik og film, og det
bliver i første omgang i stereo. (Her kigger jeg i øvrigt på Dali Zensor 5?) På sigt vil jeg så måske supplere med flere højttalere.
Budgettet ligger altså omkring de 7-8.000 kr. (inkl. højttalere), men jeg er ikke låst fast på ovenstående, hvis der skulle være andre mere interessante
muligheder. Jeg var i Hifiklubben for at høre en lignende opsætning, og jeg var egentlig godt tilfreds. Men heller ikke blæst bagover.
Jeg foretrækker en for så vidt neutral og troværdig lyd, hvilket nok er påvirket af, at jeg har siddet en del og mixet musik i studiet.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 04 Juli 2014 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kigge lidt på Pioneer, her er der AV-Connection og KT Radio at kigge på
Pioneer SC-LX 57 sidste års model, men prisen er også skarp.
|
Til top |
|
|
Achermann Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Prøv at kigge lidt på Pioneer, her er der AV-Connection og KT Radio at kigge på
Pioneer SC-LX 57 sidste års model, men prisen er også skarp. |
|
|
Jeg fik vist ikke skrevet i første omgang, at budgettet var inkl. højttalere.
Hvordan ville en fætter som Marantz NR1604 klare sig?
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se de har sat X2000 receiveren ned til 3k på hjemmesiden. Denon er et mærke der holder, jeg har haft denon i
25 år og har aldrig haft noget som helst til reperation. Derfor går du næppe galt her. Men som altid køb lidt men af god
kvalitet, hvis du lige så gerne vil have stereo, skal du købe en stereo forstærker, og her er der mange muligheder også
brugt. Samtidig sparer du udgifterne til surround delen.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
The_wire_man Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står også og er meget i tvivl, har også set tilbudet på den samme dennon, men har også kig på Sony-STR-DN1040
Det er ret svært hvad der er bedst af de 2 modeller, jeg har fundet en hjemmeside til sammenligning, desværre er jeg heller
ikke blevet klogere af det.
De 2 sammenlignet:
http://www.crutchfield.com/S-
QjzKdVhVmfV/compare_033AVX2000_158STN1040/Denon-AVR-X2000-IN -Command-vs-Sony-STR-DN1040.html
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 05 Juli 2014 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
The_wire_man skrev:
Jeg står også og er meget i tvivl, har også set tilbudet på den samme dennon, men har
også kig på Sony-STR-DN1040
Det er ret svært hvad der er bedst af de 2 modeller, jeg har fundet en hjemmeside til sammenligning, desværre er jeg
heller ikke blevet klogere af det.
De 2 sammenlignet:
http://www.crutchfield.com/S-
QjzKdVhVmfV/compare_033AVX2000_158STN1040/Denon-AVR-X2000-IN -Command-vs-Sony-STR-DN1040.html
|
|
|
Det er sikkert begge fine surroundreceivere til prisen, så du må også tænke på hvad du slutter til. Hvis du vil købe
Denon CD og Bluray, så er det nok optimalt at købe en Denon receiver og omvendt for Sony. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
futtehund Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 11 Juli 2014 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Du må ikke spare på Avr Reciver delen hvis du vil bruge den til musik. Har prøvet de lidt billige (under 10K) Pioneer, Sone, Yamaha,
Samt Denon. I mit tilfælde endte det med en af Denon's topmodeller Avr 4520 som trækker mine Dynaudio Audience 82.
Men både Pioneer,Sony,Yamaha og andre laver gode forstærker, måske du skulle kigge efter en demo model som man nogle gange
kan få til en go pris. Angående Suround så levere de lidt billige Avr forstækere (fra 2k-4k) faktisk en rimelig go effekt.
MVH
|
Til top |
|
|