| Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6419
|
| Sendt: 14 Juni 2015 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Birger, rart at se/læse lidt "nede på jorden" logik  . Krummer somme tide tæer over folks "rasen" på forum. En ny stakkel spørger forsigtigt ind til lidt højttalerkabler, og inden der er gået 5 sekunder, har folk fået flækket hans setup/lytterum med ustyrlige fejl, der næsten ikke er til at rette. En gang imellem kunne det være sjovt at se, at nystartede medlemmer fik svar på det, de spurgte om, og ikke blev skræmt fra vid og sans af alle de selvlærte forumguruer. Spændt på at se, om trådstarter overhovedet tør komme tilbage   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 14 Juni 2015 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Tja, man skal sgu selv prøve, måske besøge nogen der har lidt forskelligt at høre på, enten kan man høre forskel, eller kan man ikke ... Nemt? Jeg er selv blevet oplyst, først med signalkabler og senere med strømkabler, men heldigvis siger fornuften og budgettet, at man skal holde mens legen er god, og nyde det man har... Alle disse debatter om især kabler går hurtigt af sporet, nok fordi det er om vores sanser som er tæt forbundet med følelser.... Og her bliver det sgu svært at kapere at nogen foretrækker kabler til 1000 vis af kroner pr lbm når man ikke selv kan høre forskel... Og heldigvis kan nøjes med billigere alternativer... Men som andre skriver, brug pengene på anlægget, og er der noget tilbage, så kablerne... Men husk at ligge lidt til side til god øl og vin...  Livet er ikke kun for det mellem ørerne...
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 14 Juni 2015 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg anbefale en Frejdahl Herja 8% Eller hvis det er rigtig slemt en "Hand and seal" fra brooklyn brewery 13.3% Efter et par sip, så er man væsentlig mere tolerant over for det meste
|
| Til top |
|
| |
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 15 Juni 2015 kl. 06:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Placering placering placering (HT) og lån kabler med hjem, som flere skriver det er kun dig der kan afgøre hvad der er best i dit setup og giver den bedste lyd hos dig.....
|
| Til top |
|
| |
olepro Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 15 Juni 2015 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kobber nok og en ordentlig terminering, that's all it takes. Resten foregår i dit hoved :-)
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2015 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
olepro skrev:
|
Kobber nok og en ordentlig terminering, that's all it takes. Resten foregår i dit hoved :-) |
|
|
 [QUOTQ=Digital_Thor]
Må jeg anbefale en Frejdahl Herja 8% Eller hvis det er rigtig slemt en "Hand and seal" fra brooklyn brewery 13.3% Efter et par sip, så er man væsentlig mere tolerant over for det meste  [/QUOTE] Det er en helt anden tråd  :
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Wilmardk Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2015 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 15 Juni 2015 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle - tak for en række gode input..
Men hermed uddybning - bassen er ikke "voldsom" men jeg efterlyste bare et "kabel" der ikke gjorde det være.
Jeg tænkte der måske var nogen herinde som havde samme setup eller havde hørt det... også kom med input.
Ikke desto mindre resten af setup upppet er følgende:
1. cambrigde dacmagic
2. argon 5482 RCA- Adapte
3. argon RCA- blue edition
4. Sonos connect
5. argon digitalkabel - blue edition
rummet er 210 højt med trælofter. Trægulve i en stue på 40 m2
Der er 20 cm til bagvæg af "gips"
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3042
|
| Sendt: 15 Juni 2015 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struktøren skrev:
Hejsa Tja, man skal sgu selv prøve, måske besøge nogen der har lidt forskelligt at høre på, enten kan man høre forskel, eller kan man ikke ... Nemt? Jeg er selv blevet oplyst, først med signalkabler og senere med strømkabler, men heldigvis siger fornuften og budgettet, at man skal holde mens legen er god, og nyde det man har... Alle disse debatter om især kabler går hurtigt af sporet, nok fordi det er om vores sanser som er tæt forbundet med følelser.... Og her bliver det sgu svært at kapere at nogen foretrækker kabler til 1000 vis af kroner pr lbm når man ikke selv kan høre forskel... Og heldigvis kan nøjes med billigere alternativer... Men som andre skriver, brug pengene på anlægget, og er der noget tilbage, så kablerne... Men husk at ligge lidt til side til god øl og vin... Livet er ikke kun for det mellem ørerne...  |
|
|
Munden sidder også imellem ørerne
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 15 Juni 2015 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har du store ører... Eller mund
Hende jeg sidder overfor lige nu, der sidder munden perfekt under næsen, og der er et godt stykke op til ørerne, dog ikke når hun smiler, så er afstanden mindre...
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4903
|
| Sendt: 15 Juni 2015 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, hyggeligt med al den udenomssnak, men emnet var nu højtalerkabler...
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 15 Juni 2015 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Mikkel G.
Sådan gå det let, men det er da god at bruge her ved at det er øren at høre med, og det er også god at de også ved at der sidder mange sjove ting i nær område
Men en kort og en lang, er at det er øren at høre med og tid øjner men købe højtale kable med, og så er vi tilbage til emnet som engang var højtalerkabler...
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2015 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så lad os dog alle bruge ørerne, stikke hovedet ned mellem benene, og se hvad der findes i nærområdet.... en kort, en lang???? StarTrek...... Pause???    __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Wilmardk Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2015 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 21 Juni 2015 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der slet ikke nogen som har et bud efter jeg har sendt de sidste info omkring mit setup?
Jeg har 3 input lige nu:
Dyrholm Audio Gemmi
Van den Hul The WIND Mk II HYBRID
QED XT40
Supra Quadrax
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 21 Juni 2015 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skriver at du har en Dacmagic. Det er en fornuftig DAC, men før du begynder at prøve andre kabler, så ville jeg prøve en anden DAC først - de findes bedre, til en ganske overkommelig pris - især hvis det er den første version du ejer og her er det især en fordel at bruge de balancerede udgange, da der sidder ekstra op-amps i den ubalancerede udgang. Der findes masser af tråde herinde om gode DAC's til fornuftige priser - det ville jeg prøve først. Og prøv desuden at flyt dine højttalere lidt længere ud end 20cm fra bagvæggen - det er ret tæt på. Eller i det mindste opsætte noget der absorbere reflektionerne fra bagvæggen. Alt dette vil jeg prøve før jeg køber/prøver kabler.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 21 Juni 2015 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
olepro skrev:
Kobber nok og en ordentlig terminering, that's all it takes.Resten foregår i dit hoved :-)
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 21 Juni 2015 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Jamen så lad os dog alle bruge ørerne, stikke hovedet ned mellem benene, og se hvad der findes i nærområdet.... en kort, en lang???? StarTrek...... Pause???   |
|
|
Hehe, jeps man kan skam både for en kort, og en lang, når det komme til højtaler kable, eller en tyk eller en tynde, men at stikke hovedet ned mellem benene, er nu et meget god råd, i det at de fleste højttaler kabel forfinede på gulvet
Audio cable Gibraltar Bi-Wire 72V DBS speaker cable 7.5m art HIFI
TEFLAR 2
Men det sige så ikke noget om lyd kvalitet og prisen gør det slet ikke, der er ikke anden at gøre end at man må låne sig frem og teste de kable man nu har mulighed for at låne, og finde det der lyder bedst i ens anlæg.
Et god råd er at kontakte Poul fra Dansk Audio Teknik, og få nogle gode ideer, du kan værre sikker på at denne Poul følge med i denne debat.
|
| Til top |
|
| |
Richard Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 15 August 2015 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er svært at rådgive, hvilket grej bruges, lytterum, setup, hvad hører du, hvor gode er dine ører, hvad koster dine elektroniske komponenter, hvor godt er dit lytterum? har du styr på akustikken. Det hele skal vurderes før det er rimeligt at sige noget om kabler, et megadyrt kabel har ingen mening på en discounthøjttaler osv. __________________ Richard - Mr Music
|
| Til top |
|
| |