Forfatter |
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 26 April 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok...her er gåden:
2,5 kvmm, 3 faset, gennemsigtig PVC kappe med flettet kobberskærm......
Vareteksten lyder: Styrekabel 3G2,5 YCY-JZ TR.
Det er Solar i Vejen der levere kablet.
Pris: 25,23 kr/meter plus moms og plus en afklipspris på 100 kr.
Det styrer fand.........
Mvh
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 26 April 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=mr highend]
Hej 270961 - Dr. Lyd.
Hvordan er det gået med Alex! Har du fået hjælp til at fremskaffe disse kabler til at styre din "Kran".
I såfald - hvordan lyder det ? Er det bedre end Jorma? Hvad er prisen og hvor kan de købes? Sådanne informationer skal da ud til folket!
Hvad med stik og forbindelser i al almindeliged?
Hej
Nææææ....han reagerer ikke, men jeg har fundet frem til et kabel, som måske er identisk. Jeg kan af førnævnte grunde ikke vide om det er det samme, men godt er det, især til en pris med stik til ca. 180 kr/ 2 m.
Jeg er yderst tilfreds med lyden. Mine Martin Logans kører med Jorma, ligesom mit effektrin (Disse kabler havde jeg)...resten er med omhandlende kabel. Lyden er særdeles varm og lækker med en fremragende homogen lyd. Det lyder lidt varmere end Jormas, men dog også med lidt mere rund bas, men denne får så til gengæld lidt mere 3-D effekt og virker ikke så tørt som med Jormas kabel. Det er tydeligt, at mine 2 subwoofere bliver hurtigere. Meget autentisk. Meget meget tilfreds.
Stik generelt.... kan man desværre kun få div. standard. Jeg har brugt et standard hun-stik og et grønt håndværkerstik til hanstikket. Jeg anser det for at været godt nok. Jeg vil helst ikke ud i at give mange penge for noget som jeg dybest set anseer for at have ringe eller slet ingen indflydelse på lyden....det er blot blær...men hvis selvtilliden stiger er det vel OK. Men en god kvalitet er altid lækkert.
Mvh
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 03 November 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg lige benytte lejligheden til at rose dit valg af effektforstærker! Jeg har tilfældigvis lige købt en magen til 
Jeg kommer selv fra langt billigere forstærkere. Har du sammenlignet den med andre inden du valgte?
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 03 November 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Må jeg lige benytte lejligheden til at rose dit valg af effektforstærker! Jeg har tilfældigvis lige købt en magen til 
Jeg kommer selv fra langt billigere forstærkere. Har du sammenlignet den med andre inden du valgte?
|
|
|
Hej LB. Jamen det må du da og et stort tilykke herfra med DIT valg. . Jeg har haft min 331 i over 10 år nu og den har kørt upåklageligt i alle 10 år, så du har noget at glæde dig til.
Andre forstærkere spørger du om, åhh jo, har da haft en del igennem de sidste 25 år, men ingen så god som ML. Har haft bla Luxman LV 105u, Sony taf 770ES, Sony taf 808ES, Acurus d100(eller noget i den retning..og andre jeg ikke lige husker model betegnelse på , samt haft låneting hjemme m.m.
Mark Levison har slået dem alle med mange klasser i mine øre , den er noget mere neutral og ikke så uglattende som alle de mos fet forstærkere jeg lige har nævnt( - Acurus). En stor forskel på den og de andre er roen og overblikket den har,meget betagende .
Den får lov at stå her indtil den ikke kan mere og det vare forhåbentligt mange år. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit svar og tak for lykønskningen! 
Det er netop roen og "magten over tingene" jeg synes kendetegner den. Alt bliver holdt på plads uden at det bliver kedeligt. Det var godt at få bekræftet min holdning til dette, da den visuelt udstråler autoritet og man hurtigt foranledes til at synes den bør spille sådanne.
Bassen er også blevet mere udstrakt eller sagt på en anden måde, den rækker dybere. Mine bætte højttalere leverer smæk som aldrig før. Jeg købte den lidt af nysgerrighed for at prøve noget ML, men er blevet så positivt overrasket at den aldrig skal væk igen.
Har du nogle erfaringer med forforstærkere til den? ML380 virker som et logisk valg, men jeg synes bare den er for dyr brugt.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 November 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Tak for dit svar og tak for lykønskningen! 
Det er netop roen og "magten over tingene" jeg synes kendetegner den. Alt bliver holdt på plads uden at det bliver kedeligt. Det var godt at få bekræftet min holdning til dette, da den visuelt udstråler autoritet og man hurtigt foranledes til at synes den bør spille sådanne.
Bassen er også blevet mere udstrakt eller sagt på en anden måde, den rækker dybere. Mine bætte højttalere leverer smæk som aldrig før. Jeg købte den lidt af nysgerrighed for at prøve noget ML, men er blevet så positivt overrasket at den aldrig skal væk igen.
Har du nogle erfaringer med forforstærkere til den? ML380 virker som et logisk valg, men jeg synes bare den er for dyr brugt.
|
|
|
Jeg ville i hvert fald nok ikke vælge et andet mærke i forforstærker i det at den lyd karaktistik som vi begge kan lide går igen i alle deres produkter, også Proceed for den sags skyd. Jeg har haft en ML38 som min far låner, da jeg finder lyden bedre ved at køre udenom den og lade min Proceed DAP klare kontroldelen ned til ML331, det skyltes temlig sikkert en kortere signalvej vil jeg tro. Der er mange delte meninger om det at køre direkte ned i effektrinnet, hos mig er det gået over al forventning hvilke nok også skyldtes at det jo er samme fabrikant . Men alt efter din pengepung, så ville jeg ikke betænke mig ved en ML forforstærker, nogen siger at ML38S skulle være een af de bedre. En 380 er dog nyere og temlig sikkert ikke spor dårligere. Hvis du spørger Jensen så er han helt tilbage i en gammel model 28 elelr noget iden retning,den har vidst ikke fjerbetjning, men skulle spille som en drøm. Alternativt burde du måske kigge efter en Proceed PRE tror jeg nok den hedder, den er fra samme serie som mit Proceed sæt og skulle spille ret godt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har svært ved at undvære SS må jeg indrømme og er meget i tvivl om hvilken pre der skal være den næste. Jeg har en H/K Signature 1.0 med analogt 5.1 input som så fungerer fint til mit system, men jeg er ikke sikker på, at den yder resten af anlægget retfærdighed.
Jeg må også indrømme at uanset hvor god en pre det er, skal jeg bruge en fjernbetjening. Det kunne være man skulle holde øje med om der dukker en Proceed Pre op. Nu når mærket er lukket ned, har de det med at falde i pris. Nå, kommer tid, kommer råd.
Jeg kan se at ML har modellerne 38, 38S og 380, hvis man holder sig fra det helt gamle og det helt nye. Til gengæld køber jeg aldrig en Madrigal CD-afspiller, med de probelmer det måtte give .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 November 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jeg har svært ved at undvære SS må jeg indrømme og er meget i tvivl om hvilken pre der skal være den næste. Jeg har en H/K Signature 1.0 med analogt 5.1 input som så fungerer fint til mit system, men jeg er ikke sikker på, at den yder resten af anlægget retfærdighed.
Jeg må også indrømme at uanset hvor god en pre det er, skal jeg bruge en fjernbetjening. Det kunne være man skulle holde øje med om der dukker en Proceed Pre op. Nu når mærket er lukket ned, har de det med at falde i pris. Nå, kommer tid, kommer råd.
Jeg kan se at ML har modellerne 38, 38S og 380, hvis man holder sig fra det helt gamle og det helt nye. Til gengæld køber jeg aldrig en Madrigal CD-afspiller, med de probelmer det måtte give .
|
|
|
Tja, nu er jeg så heldig at have et seperat surround anlæg i stuen .
Jeg vil gætte på at du vil få noget nær en 60- 70% forskel med en ML/Proceed kontroldel på. Men det skal så siges at jeg ikke kender lyden fra en HK signature .
Nu er det ikke alle der har problemer med deres drev, men det er forholdsvis mange,men man kan altid ringe op til steensen og tjekke om der er kommet nyt drev i osv.., hvis der ikke er det ville jeg ikke købe(hvis vi taler om en brugt.). Alternativ så køb en løs ML-Proceed konveter, de fejler sjældent noget.
Held og lykke i jagten på en ny forforstærker, lad os høre hvad det bliver til hen ad vejen. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Held og lykke i jagten på en ny forforstærker, lad os høre hvad det bliver til hen ad vejen. |
|
|
Jamen, tak for hjælpen da! 
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 03 November 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
|
|
Hej LB!
Problemer med Proceed - drev 2 år tilbage! Ja det har du ret i men alt dette er på plads nu.
Jeg kender ingen der ikke har fået deres lavet , hvis den har været i stykker. Og hvormange har du kendskab til der ikke dur? Prøv at tage andre mærker og se fejlprocenterne på dem i forhold til Proceed.
Jeg ville slet ikke være bange for at købe en sådan - min har bare kørt i 6-7 år uden problemer. Jeg har endda fået den opdateret gratis - find lige et mærke der gør det!
__________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
Hej LB!
Problemer med Proceed - drev 2 år tilbage! Ja det har du ret i men alt dette er på plads nu.
Jeg kender ingen der ikke har fået deres lavet , hvis den har været i stykker. Og hvormange har du kendskab til der ikke dur? Prøv at tage andre mærker og se fejlprocenterne på dem i forhold til Proceed.
Jeg ville slet ikke være bange for at købe en sådan - min har bare kørt i 6-7 år uden problemer. Jeg har endda fået den opdateret gratis - find lige et mærke der gør det! |
|
|
Jeg kender ikke indgående til problemet, men bliver da skræmt når rygterne går. Jeg er pt ikke i markedet for en CD-afspiller og for den sags skyld heller ikke en pre lige her og nu, men det er godt at samle information til når tid kommer.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Madrigal i det hele taget laver holdbare produkter. Til prisen skal det dog også være sådanne. Det er godt at høre, at deres service-niveau så samtidig er i top. Dette er et nyt pris-niveau for mig og man bliver altså lidt lun om ørerne når man hører om problemer.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt kabel har set dagens lys hos undertegnede.
*Kimber Select Ks -1111*
Det vel nok det bedste jeg har gjort for mit anlæg i mange år, her er en fantatisk kontrol over hele frekvensområdet, massere af luft mellem de udøvende . Detaljer er der massere af uden at det bliver for analytisk (her afhænger det nok af det øvrige udstyr.) bassen er rigtig dyb , fast og hurtig(dog ikke hurtigere end bassisten ).
Så det kan det hele og lidt til, det har en klang ægthed over sig som jeg ikke har hørt tidligere fra andre kabler , man har en fornemmelse af at alle overtoner fra intrumenter virkelig er med, det er helt fantastisk som feks klaver og akustiske guitarer lyder over det her kabel.
Kablet er som de fleste kobber kabler let opblødende i toppen, det kan man lide eller lade være, men her er ingen generende s-lyde, så kalbet er egetlig pænt neutralt syntes jeg bortset fra en let betoning i mellemtonen hvor man finder et strejf af varme, glød og nærvær som jeg kun har hørt fra rør grej.
Så dette kabel får et langt liv hos undertegende og det får mine varmeste anbefalinger

__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Nyt kabel har set dagens lys hos undertegnede.
*Kimber Select Ks -1111*
Det vel nok det bedste jeg har gjort for mit anlæg i mange år, her er en fantatisk kontrol over hele frekvensområdet, massere af luft mellem de udøvende . Detaljer er der massere af uden at det bliver for analytisk (her afhænger det nok af det øvrige udstyr.) bassen er rigtig dyb , fast og hurtig(dog ikke hurtigere end bassisten ).
Så det kan det hele og lidt til, det har en klang ægthed over sig som jeg ikke har hørt tidligere fra andre kabler , man har en fornemmelse af at alle overtoner fra intrumenter virkelig er med, det er helt fantastisk som feks klaver og akustiske guitarer lyder over det her kabel.
Kablet er som de fleste kobber kabler let opblødende i toppen, det kan man lide eller lade være, men her er ingen generende s-lyde, så kalbet er egetlig pænt neutralt syntes jeg bortset fra en let betoning i mellemtonen hvor man finder et strejf af varme, glød og nærvær som jeg kun har hørt fra rør grej.
Så dette kabel får et langt liv hos undertegende og det får mine varmeste anbefalinger

|
|
|
Hej hvad har du måtte give for dette kabel..? Har du hørt deres KCAG signalkabel? 2800,- for en halv meter... __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været heldig at finde det brugt.
Prisen som ny for en meter er herhjemme 6.400 kr. Den kan sikkert skaffes lidt biligere i udlandet, mener den koster ca 5.800 i england.
Elelrs her en pris liste over kimbers kabler : http://www.mcintoshnordic.com/mac/kimber.html
Kcag er en gammel svend fra mine unge dage .
Jeg har desværre ikke hørt den, men den omtales som meget åben og klar, lettere analytisk og et lille løft i diskanten som nok skyldtes at det er rent sølv. Jeg tror ikke man helt kan sammenligne Select med Kcag der det ene er rent kobber og det andet sølv. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangler du bare sådan et sæt:

__________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Så mangler du bare sådan et sæt:

|
|
|
Åhh ja , jeg ved det, der arbejdes også derhenad , men det bliver ikke nu, næste år skal Caribien nemlig besejles og det er jo nogenlunde samme pris, så jeg vælger i første omgang at få een på opleveren og glæde mig over at mine 8tc ér trods alt er er gode højtalerkabler. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slips
Fede kabler.....jeg kan læse de går godt sammen med ML og Proceed ? Bedre en CZ gel ?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
Hej Slips
Fede kabler.....jeg kan læse de går godt sammen med ML og Proceed ? Bedre en CZ gel ?
|
|
|
Hej Doktor .
Ja det er lige en klasse over GEL kablet, du får lige det mere luft, lidt flere detaljer, en fastere bund, i det hele taget har Select en fantastisk kontrol på det der foregår, krydret med denne specielle glød som jeg kun har hørt fra rør. Den får man ikke i Gel kablet, men ellers ikke et ondt ord om Gel kablet, det er et kabel man ikke kan genere på nogen måde fordi det gør faktisk alt rigtigt og grunden til at jeg overhovedet har skiftet det var fordi det kun var på ½ meter og det er ikke særligt fleksibelt når det ikke er længere, så defor ville jeg have et kabel på en meter.
Jeg kunne jo så godt have forsøgt at finde en meter af Gel kablet, men når nu jagten var igang kunne jeg jo ligeså godt tage chancen og prøve et andet og det gav bonus.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Ikke Slipsefyr,
jeg har læst mange af dine indlæg ikke mindst om Tannoy.... Jeg har glædet mig meget til at se dit anlæg, har ikke set det før.
Det er vidst ikke helt nyt med 13 sider på bagen.
Anyway det ser superfedt ud, jeg fortryder næsten at jeg solgte mine tannoy D 500
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Dr. Lyd skrev:
Hej Slips
|
|
|
Hej Doktor .
Ja det er lige en klasse over GEL kablet, du får lige det mere luft, lidt flere detaljer, en fastere bund, i det hele taget har Select en fantastisk kontrol på det der foregår, krydret med denne specielle glød som jeg kun har hørt fra rør. Den får man ikke i Gel kablet, men ellers ikke et ondt ord om Gel kablet, det er et kabel man ikke kan genere på nogen måde fordi det gør faktisk alt rigtigt og grunden til at jeg overhovedet har skiftet det var fordi det kun var på ½ meter og det er ikke særligt fleksibelt når det ikke er længere, så defor ville jeg have et kabel på en meter.
Jeg kunne jo så godt have forsøgt at finde en meter af Gel kablet, men når nu jagten var igang kunne jeg jo ligeså godt tage chancen og prøve et andet og det gav bonus.
|
|
|
Selvfølgelig......det er altid spændende at prøve noget nyt....jeg tænker selv lidt i MIT shotgun balanceret.....men synes nu alligevel mine gel-kabler gør det godt....MIT åbner lidt mere i øvre mellemtone, hvor gel`en lukker lidt sammen....ikke meget...men nok til at høre det med en direkte a-b sammligning. Har også prøvet et lidt dyrere Taralabs af typen Air....det var knagme også godt.
|
Til top |
|
|