Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 19 August 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Kurt von Kubik skrev:
JBL´s hjemme serier er ganske anderledes opbygget, typisk var de til for nyligt konstrueret af Steen Michaelsen og fabrikeret i Ringkøbing, men nu er det jo slut.I øvrigt er en modificeret JBL jo ikke ligefrem en JBL højttaler mere. |
|
|
Godaften i stuen!
Jeg kom for ikke så lang tid siden til at banke på siden af kabinettet til en JBL "hjemmehøjttaler".
Det lød foruroligende tyndt og hult!
Det er lidt sjovt at se dette firma på een gang lave seriøse studiemonitors, og med den anden hånd drysse lette konstruktioner ned over den almindelige bruger.
Det var da meget pænt sagt, ikk'...? ;-)
Med høflig hilsen G&S |
|
|
Halløjsa G&S! Jo det var i sandhed pænt sagt. I tidernes morgen var jo selv den mindste JBL HT næsten uopnåelig.
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 19 August 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft et par L15, en lille bitte sag...men med volsomt kabinetvægt for den tid....og god dynamisk 2dimentionel lyd  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare til info. Fandt en annonce på DBA.dk. Den ligner, men er det den samme?:

The LSR32 Linear Spatial Reference Studio Monitor combines JBL’s latest in transducer and system technology with recent breakthroughs in psychoacoustic research to provide a more accurate studio reference. The Linear Spatial Reference (LSR) philosophy is based on a set of design goals that carefully control the overall performance of the system in a variety of acoustic spaces. Pris: 7.525,- Normal pris: 12.995,-
Det er fra www.mia.dk
|
Til top |
|
|
xlarti Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er den gamle model.
Den nye hedder LSR6332 og de er ens bortset fra at diskanten er blevet
forbedret med noget ny teknologi, og delefilteret er blevet tilpasset
til den nye diskant.
Desuden, rent kosmetisk er der også sket noget med fronten. (den nye er hverken pænere eller grimmere, bare anderledes)
Hvis man har et af de gamle sæt kan man få dem opgraderet hos mia.
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa
At Hasselhoff oplever dynamik fra disse speakers er da vist ikke underligt. Kulfiber komposit i bassen, Kevlar komposit i mellemtonen og så titanium komposit i toppen.
Det vil, med mindre JBL simpelthen har knækket koden til universet, give en så skarp markering af transient opstarter, at løse tænder, høreapparater, kørestole og andre ikke fasttøjrede personlige hjælpemidler vil gå i kredsløb og aldrig senere vende tilbage.
Men OK! det er jo også det JBL´s studiomonitors er kendt for, så mon ikke den er OK! 
|
|
|
Forklar lige den med de skarpe markering af transienter for mig ?
Hvordan kan det lade sig gøre teknisk ?
Jeg har set andre skrive en overdreven markering af transientopstarter.
Jeg synes det lyder som det rene vås. Det har været forundt nogle få jbl højtalere at lave den korrekte markering af opstarter overhovedet ! - jeg synes den gamle xpl serie var en godt eksempel på lige netop dette forhold. Transienter skal dælme markeres. Og den kan ikke få for lidt. Strygernes anslag. Det rette attac i trompeterne. Det kommer aldrig frem på nogle ht ! - ikke at jeg iøvrigt gider have det i min egen stue - det er for besk 
|
Til top |
|
|
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
Sendt: 11 Marts 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Godaften i stuen!
Jeg kom for ikke så lang tid siden til at banke på siden af kabinettet til en JBL "hjemmehøjttaler".
Det lød foruroligende tyndt og hult!
Det er lidt sjovt at se dette firma på een gang lave seriøse studiemonitors, og med den anden hånd drysse lette konstruktioner ned over den almindelige bruger.
Det var da meget pænt sagt, ikk'...? ;-)
Med høflig hilsen G&S |
|
|
Hmmm... - Kunne dette mon have noget med den almindelige gennemsnitlige forbruger at gøre???
Ude i min butik, har vi kun ting i det vi kalder fra mellemklassen og opad, det vil sige separate komponenter i 43-cm, enkelte Teac Reference300 minianlæg der ligger fra omkring 4000,- og op for elektronikken, og de billigste højttalere Dantax OPUS Serie.
Og hvorfor blander vi så Dantax OPUS ind i det setup??
Fordi hr og fru Danmark, som desværre er de fleste folk, bliver småmopsede når man foreslår et sæt Aurum Cantus Leisure 2SE til 7000,- til deres stereoanlæg, fordi de spørger efter nogen pæne små højttalere der spiller godt...
Folk er simpelthen nogen forbandede nærrigrøve, med mindre de som os andre er grebet af HiFi-Itis, og det gør, at nogen af de gode gamle store firma'er er nødt til at sprede sig nedaf i MainStream mængden for stadig at overleve når man skal ha råd til at skyde adskillige milioner af kroneter af på at udvikle de rigtige højttalere til de kritiske personer.
Og til dem der kritiserer Hasselhoff og hans nye kærlighed! - Det er sgudda et spørgsmål om smag hva man er til, jeg elsker for eksempel mine Ti10K'ere, fordi de udover det mine gamle 4312'ere gjorde fantastisk, rent faktisk osse kan spille bas.
JBL's Studio Monitor's er fantastisk gode til det de er bygget til, og bliver brugt til! - Der er vel heller ikke nogen der køber en 6-tons lastbil, hvis deres behov og smag dikterer en lille let bil der kan listes ind på de parkeringspladser hvor der ikke er plads til en rigtig bil.
Jeg bryder mig for eksempel ikke om "konebiler", jeg vil ha ( og har ) en rigtig slæde, men det gør da ikke for eksempel en Opel Corsa eller en VW Lupo til en dårlig bil!!!
Lars / Viborg
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
Sendt: 01 April 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt nogle ret fine Cutaway billeder af de 3 enheder i LSR 6332.

Her er 12 tommer bassen 252g
Det er så mellemtonen.

Det er den nye titanium komposit diskant.
__________________ Thomas Mygind
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 03 April 2005 kl. 05:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv i fordums tid haft JBL. et par TI220 samt et par TI240 og en overgang et sæt 4412 studie monitors! var meget glade for dem!... de rockede bare vildt!..
Alm hifi højtalere kan lære meget her!.. dynamisk mm. lyder de fleste tamt og utroværdigt!
Jeg har haft mange hifi højtalere efter mine JBL. og ingen har kunne give den rette blanding af rå power og hifi lyd!... ( de få der kan er ubetalelige!!)
Af samme grund laver jeg mine egne!! dog er det forbandet svært, og næst til umuligt at få den der drive og energi som mange Power højtalere har!.. 
Mine 4412 har jeg været utrolig glade for!..
JBL kan bare generelt et og andet der!...
Har altid haft og har stadig et blødt sted i hjertet for dem!!
Iøvrigt så ser de her omtalte højtalere fornemme ud!! og se lige en frekvensgang!!! FORNEMT!!!.. forebilledeligt!! snore lige helt ud til 30 grader!!.. nice!!
mvh.
__________________ M.
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 03 April 2005 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
Fandt nogle ret fine Cutaway billeder af de 3 enheder i LSR 6332.
de er ret profe... men de koster også en krig at få lavet

Her er 12 tommer bassen 252g
hvor lufter den ud under DC ? og spideren ?
Det er så mellemtonen.
med udluftning gennem formeren og den SL, så ser det ikke ud som om der er samme udluftning i hele SL, er det ikke et problem ?

Det er den nye titanium komposit diskant.
dæpme dimsen inden i, vel deformeret efter gennemskåring ! ellers må den buzze en del 
|
|
|
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

|
Sendt: 03 April 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
til 3dx. Hvis du surfer om på side 1 og ser på billede nr 5 fra toppen vil det besvare dit spr
C500 er ligesådan dog med centereret udluftning.
Diskant domen blev klippet med en pladesaks og monteret i enheden efter den var skåret igennem.
Det er altid en god ide at læse en lang tråd fra starten før man stiller spr, chancen er at de enten gir sig selv eller er blevet stillet af en anden vaks hund 
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 03 April 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
til 3dx. Hvis du surfer om på side 1 og ser på billede nr 5 fra toppen vil det besvare dit spr
er de ikke under spolen ? de kan vel næppe udlufte ret meget under DC, og dens luft skal så gennem et lant snæveret "rør". men fedt med udluftning på bagsiden af spolen... tit et overset ptoblem.
C500 er ligesådan dog med centereret udluftning.
men udluftningen variere altså ? når hullerne er begyndt at gå ned i gabet, er der minder og minder den vej :-(
Diskant domen blev klippet med en pladesaks og monteret i enheden efter den var skåret igennem.
så er det nok derfor den ser så "grim" ud 
Det er altid en god ide at læse en lang tråd fra starten før man stiller spr, chancen er at de enten gir sig selv eller er blevet stillet af en anden vaks hund 
ja jo, men hvis det ikke står der, må man vel godt spørge. tag det roligt det er bare et par spørgsmål, ikke en person angreb på dig eller JBL og det er vist første gang du har vist dem gennem skrået...
kop skive... går det vikelig godt 
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

|
Sendt: 03 April 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe. Du må hjertens gerne spørge 
hullerne er placeret under spolen nemlig for at tvinge luften den vej. Det forøger spolens kobber konstant og nedsætter kompression. Samtidig er det parametre der sammen med ophænget og ddd motoren giver enheden i forhold til alm enheder en relativt unik progressivitet.
Ja c500 lukker pneumatisk af for det indre kammer når den nærmer sig excursion limit. Det giver en mere bedre kontrol af enheden end hvis man havde valgt at gøre spideren mere agresssiv. Giver også bedre impulsvillighed og højrer holdbarhed end hvis samme funktion blev gjort mekanisk.
mht spr så var det kun for at drille dig da du normalt har øjnene med dig  __________________ Thomas Mygind
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
hehe. Du må hjertens gerne spørge 
hullerne er placeret under spolen nemlig for at tvinge luften den vej. Det forøger spolens kobber konstant og nedsætter kompression. Samtidig er det parametre der sammen med ophænget og ddd motoren giver enheden i forhold til alm enheder en relativt unik progressivitet.
den er sgu rimelig gennemarbejdet/ gennemtænkt 
Ja c500 lukker pneumatisk af for det indre kammer når den nærmer sig excursion limit. Det giver en mere bedre kontrol af enheden end hvis man havde valgt at gøre spideren mere agresssiv. Giver også bedre impulsvillighed og højrer holdbarhed end hvis samme funktion blev gjort mekanisk.
ok, men giver det ikke problemer når den skal retur. vil den så ikke bliver bremset af IKKE at kunne udligne tryk den anden vej ?
men nej mekanisk og meget progresive ophæng er bestem ikke at fortrække.
mht spr så var det kun for at drille dig da du normalt har øjnene med dig 
ja...øhh tak, men må indrømme at dovenskab ligge mig lige for  |
|
|
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo man kunne godt forstille sig det. Enhedens dustcap er tættere på polstykket end 3. stage i spiderens progressivitet så problematikken er mindre relevant i den modsatte retning.
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, den er altså rimelige gennemtænkt 
og, må jeg kondolere med dit "logo"s afgang i slutning af Marts. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker. Havde holdt fast i håbet om DMC2 indtil det sidste  Han vil dog fortsat være mit forbillede. __________________ Thomas Mygind
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

|
Sendt: 04 April 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe.
Ja og det er efterhånden en del år siden..Men hans legacy vil også leve videre og med det nye prof lineup (Vertec, srx,lsr,vrx) kan han rolig være stolt __________________ Thomas Mygind
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 04 April 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
hehe.
Ja og det er efterhånden en del år siden..Men hans legacy vil også leve videre og med det nye prof lineup (Vertec, srx,lsr,vrx) kan han rolig være stolt
|
|
|
Innovatører er altid værd at samle på... __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 04 April 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ærgeligt de er så dyre.. kunne være spændende at prøve..
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 05 April 2005 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed lidt "oprydning" i form af slettede indlæg som ikke høre hjemme et sted som her!
Gutter: Stay focused!
- BR
|
Til top |
|
|