| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
jensen skrev:
Så er det snart færdig  |
|
|
Hej Rene.
Kører de 2 Amp´s som monoblokke ??
Det ser jo bedre og bedre ud, ville jeg bestemt ikke høre 
|
|
|
Nope den ene til SS den anden til S . Jeg smider bare to sæt speakercabel på . Min musik amp amp skal ikke ødelægges med film lyde
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Jensen,
Jeg kan godt undres lidt over din opstilling af højttalerne. Rykker lydbilledet og perspektivet ikke noget til venstre, når din højre højttaler står frit og den til venstre er meget tæt på vinduet?
Din højre højttaler står vel ca. 1 meter tætter på en baggvæg end den anden. Giver det ikke anledning til problemer i basområdet??
Lytterummet har jo meget at sige 
Men måske kan du ikke høre det?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Hej igen Jensen,
Jeg kan godt undres lidt over din opstilling af højttalerne. Rykker lydbilledet og perspektivet ikke noget til venstre, når din højre højttaler står frit og den til venstre er meget tæt på vinduet?
Din højre højttaler står vel ca. 1 meter tætter på en baggvæg end den anden. Giver det ikke anledning til problemer i basområdet??
|
|
|
Spørgsmålet er vel nærmere om højttalerne står så tilpas langt væk fra bagvæggen til at det ikke har så meget at sige. Afstanden er trods alt mere end rigelig stor og der er god plads over det hele. Samtidig vender basserne også ind ad.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Bjørn B skrev:
jensen skrev:
Så er det snart færdig  |
|
|
Hej Rene.
Kører de 2 Amp´s som monoblokke ??
Det ser jo bedre og bedre ud, ville jeg bestemt ikke høre 
|
|
|
Nope den ene til SS den anden til S .
Jeg smider bare to sæt speakercabel på .
Min musik amp amp skal ikke ødelægges med film lyde
|
|
|
Okey, men kan de kører som monoblokke de Flight 100 ??

|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 26 Februar 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Hej igen Jensen,
|
|
|
hej Nej det gør det ikke , da jeg havde TACT blev der målt ud til mahler og strauss og det er der hvor de står bedst , i den ende af stuen , de kunne stå meget bedre i den ande side af stuen men så fylder mit setup næsten det hele . Der er ca 180cm til bagvæg og 96cm til den højre sidevæg og 92cm til den venster sidevæg . Kun når jeg spiller meget hørt og det er meget højt flytter det sig lidt , men så højt lytter jeg nu ikke . Der ligger også målinger på min side . Jeg prøvet at stille dem lige langtfra hver væg der gik det helt galt i mellemtone ca -8db på venster højttaler og hvorfor ved jeg ikke , jeg fik også en mærklig målinge over 4000hz det kom på plads med de to plader på bagvæg . Så de kan ikke stå bedre nu . Det med afstand til bagvæg har ikke meget at sige når de er så langtfra Og ja lyttet rumet har meget at sige , og det med om jeg kan høre det , det kan du tro jeg kan , men jeg tro nu ikke du kan for de fotos jeg har set af dit setup tyder da ikke på det Her gør vi noget udaf det , jeg skal have målt igen da jeg har fået tykker tæppe på og skal have nyt l**t . Men det bliver med noget andet måle udstyr denne gang , som jeg har tænk mig at købe og låne ud til VA ejer .
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da godt at høre at du har tænkt over opstilling og endda taget lavet målinger. Visuelt ser din opstilling ikke helt rigtigt ud, men hvis det virker i praksis for dig er det jo fint. Lidt underligt at du kun kan høre ubalancen i lydbilledet når du spiller meget højt... Det er nok fordi det ikke er en sonus faber - de er faktisk meget fintfølende overfor placering, men det kan være du finder ud af det engang...
PS. du skriver: "Men det bliver med noget andet måle udstyr denne gang , som jeg har tænk mig at købe og låne ud til VA ejer . "
hvordan synes du forresten selv ovenstående sætning stemmer overens med din signatur "Jeg er her som privat , så pas dig selv ." ??
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 06:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey René.
Meget imponerende set-up!!!
Jeg har kun ét spørgsmål - hvordan stemmer lydern overens med den afstand du har fra fronthøjttalerne til skærmen?
Jeg synes dine fronter står LANGT foran din skærm - kan du få det til at virke?
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
Det er da godt at høre at du har tænkt over opstilling og endda taget lavet målinger. Visuelt ser din opstilling ikke helt rigtigt ud, men hvis det virker i praksis for dig er det jo fint. Lidt underligt at du kun kan høre ubalancen i lydbilledet når du spiller meget højt... Det er nok fordi det ikke er en sonus faber - de er faktisk meget fintfølende overfor placering, men det kan være du finder ud af det engang...
PS. du skriver: "Men det bliver med noget andet måle udstyr denne gang , som jeg har tænk mig at købe og låne ud til VA ejer . "
hvordan synes du forresten selv ovenstående sætning stemmer overens med din signatur "Jeg er her som privat , så pas dig selv ." ??<!-- Signature -->
|
|
|
Malthek , jeg synes den passer rigtig godt .
Det er ment til dig , kan du side ned ?
Ja SF kan alt i din verden , de er skam gode bare synd mange af dem der har dem går mere op hvordan de ser ud end at behandel dem rigtig .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Hey René.
Meget imponerende set-up!!!
Jeg har kun ét spørgsmål - hvordan stemmer lydern overens med den afstand du har fra fronthøjttalerne til skærmen?
Jeg synes dine fronter står LANGT foran din skærm - kan du få det til at virke? |
|
|
Ja den passer meget godt , køre den center med +3db så det er ok , men en Tact 10 CH ville hjælp på det , men har valgt at købe en Linn UNI SC i første omgang .
Men jeg har også prøvet at flytte Center frem og det er klart bedre , men gider ikke at have den til at stå der ,den center kan spille hele huset op , jeg har prøvet med to andre center det dur slet ikke de bliver for små .
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen ! ......det med den Linn kunne være spændende at høre hvordan den klare sig "alene" (mest lyden altså) - jeg har kun haft lejlighed til at høre Linn i komplette opsætninger ,og det er mildest talt ikke noget for mig !?
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond skrev:
Hej Jensen ! ......det med den Linn kunne være spændende at høre hvordan den klare sig "alene" (mest lyden altså) - jeg har kun haft lejlighed til at høre Linn i komplette opsætninger ,og det er mildest talt ikke noget for mig !?
Bond  |
|
|
Det kan jeg ikke sige noget om , jeg hørte den kort i århus , selvom jeg bedst kunne lide den lille han spillet på .
Men håber på jeg kan få et lyt mere på den i kbh .
For den kan det jeg mangler til at styre mit SS setup .
ps
Det var en sjovt demo LINN holdte i århus håber på det samme i kbh .
|
| Til top |
|
| |
Obii Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Ført og fremmest - fedt setup!
Jeg synes jeg læste at du ventede på nogle REL subwoofere - Er det rigtigt (og hvis, så: Er de kommet og hvordan spiller de?)
Mvh
obii __________________ The door is open but the ride ain't free....
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået lidt kik på sådan to
http://sound-at-home.de/velodyne_dd15.html
Nogle der kender dem
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan jeg ikke påstå, men det ser ud til efter specs, at det er noget der vil kunne give drøn på jeres Doom III aftener.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
valget fald på DD18" 2 stk i piano så de passer til mine nye speaker .
Best Real-World Solution: Velodyne DD18
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder rimeligt brutalt. Mon ikke de kan flytte noget luft.
Nye speakers? Mahler eller Strauss i sort piano?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
| Lyder rimeligt brutalt. Mon ikke de kan flytte noget luft.Nye speakers? Mahler eller Strauss i sort piano? |
|
|
Jo håber jeg , men der skal nu meget til at få mig af stolen , jeg har jo haft 8 12" inde.
Ja mahler i ny rose og piano
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
valget fald på DD18" 2 stk i piano så de passer til mine nye speaker .
Best Real-World Solution: Velodyne DD18
 |
|
|
Monster bas......fedt __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja når 2x2 10" sidemonterede basser ikke er nok, så må disse 2 kæmpe subs være det man leder efter.. jeg håber du giver en demo en dag
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
ja når 2x2 10" sidemonterede basser ikke er nok, så må disse 2 kæmpe subs være det man leder efter.. jeg håber du giver en demo en dag |
|
|
Ikke demo , men et lyt er ok .
Men det bliver først efter sommer .
|
| Til top |
|
| |