| Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 07 August 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
TMFH skrev:
Så fik jeg endelig fat i den Luxman K5 båndoptager jeg har ledt efter et stykke tid...det kan godt betale sig at have'købe' annoncer opslået! Efter en rens og indsættelse af ny drivrem virker den bare herligt ...de VU-metre er en nydelse!
|
|
|
Nydelig !!
Jeg spottede en Pioneer ct-979 i den blå, og fik den i dag - mams !

Den ligner noget der har spillet 3 timer ....
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=jan_stevns]Jeg spottede en Pioneer ct-979 i den blå, og fik den i dag - mams !

Den ligner noget der har spillet 3 timer ....
.. Og det kan så måske være oplæg til at føre tråden lidt videre ?
Bruger man stadig sine maskiner, hvor finder man bånd - eller gode maskiner
Erfaringer med maskiner ?
Eller skal vi have en frisk tråd startet op , måske med do & don't ?
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jan
ja selvfølgelig bruger jeg stadigvæk den gamle maskine.jeg har en Nakamichi ZX 7 som er ca.20 år gammel og den spiller stadigvæk som en drøm.(kan de ikke slides op ?)men jeg optager dog ikke så meget mere.det er dog en fornøjelse at spille nogle af mine mange hundrede bånd ind i mellem.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Vitalis Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu på min 3. båndoptager på et års tid. Sidste maskine i hjemmet, er en Denon DR-M2. En rigtig lækker maskine, der bliver brugt dagligt. Jeg optager en del blandede bånd, og udover at det er ret hyggeligt at nørkle med, får jeg hørt enormt meget musik, når jeg sidder og bladrer cderne igennem.
Jeg køber TDK SA 90 bånd på Ebay.co.uk, til ganske gode priser. Er der andre bånd jeg burde prøve?
Og så er kassettebånd vist ikke helt afgået ved døden:
http://www.guardian.co.uk/music/2009/may/30/cassette-tapes-r evival-indie-labels
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 02:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
En Pioneer CT 979 er en kanon fed maskine - og har den ikke kørt meget - er den et FUND til prisen.
jeg har været heldig og finde en CT 900 S (kr 600) - det er en af de sidste med dolby S - den havde heller ikke kørt mange timer. der er ikke fj.betj. til den - men der var ikke "blankslidte" knapper på den - er playknappen " "blank" slidt på størrelse med en finger - så har den nok kørt liiidt alligevel.. ...den spiller godt med et TDK MA-XG bånd.....
Jeg har haft et par Scansonic P-45 højttalere - det var ganske fornuftige enheder der var i dem - ScanSpeak 10" bas på 5,2 kg. dem med den STORE magnet på (175000 maxwell) - 13M mellemtone og 2009 tweeter... - det var ganske rigtigt noget der kom fra de kanter med dantax også.
Der har altså været meget spændende grej imellem fingrene - som det kunne være sjovt at eje idag
MVH Jan
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
| Hej Jan
En Pioneer CT 979 er en kanon fed maskine - og har den ikke kørt meget - er den et FUND til prisen.
jeg har været heldig og finde en CT 900 S (kr 600) - det er en af de sidste med dolby S - den havde heller ikke kørt mange timer. der er ikke fj.betj. til den - men der var ikke "blankslidte" knapper på den - er playknappen " "blank" slidt på størrelse med en finger - så har den nok kørt liiidt alligevel.. ...den spiller godt med et TDK MA-XG bånd.....
[snipper_lidt]
Der har altså været meget spændende grej imellem fingrene - som det kunne være sjovt at eje idag
MVH Jan |
|
|
Jeg er bestemt tilfreds med den - ikke kun fordi prisen var fornuftig, men fordi dens tilstand er ovenud fin. Min 656mkII kører fremragende, og fik vist fornem kritik back_then - derfor gik jeg lidt og lurede på om toppen af kransekagen skulle dukke op, og det gjorde den minsandten.
Der er tilsyneladende et undergrundsmarked, for de kære gamle sager - så lige en
Akai GX-C760d - magen til min salg, i near mint ................... for næsten $700 - vildt ;)
http://www.audio-extasa.eu/akai-gxc760d-cassette-deck-p-731. html
Måske man skulle ??? - på den anden side, den er et arvestykke, jeg fik forærende, så den bliver hvor den er - 
de kan ikke slides op - Kanon solid - kæmpe motorer ..... den var vist også forbistret kostbare dengang, og totalt fri for discolys. Det er sgutte et plastikværk det her

|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her er min drømme maskine:

Teac Z-7000. Har aldrig hørt den, men med en nypris på 17.000kr må den da ikke være helt dårlig.... __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du finder en edge skal du lige før du købe den lave et budget over hvor meget kontaktrens der skal til alle de knapper
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
hvis du finder en edge skal du lige før du købe den lave et budget over hvor meget kontaktrens der skal til alle de knapper |
|
|
Man skal vist også udbede sig en brugsforvirring ? Starter man på trial & error - bliver man da aldrig færdig __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
|
Hej Jan
En Pioneer CT 979 er en kanon fed maskine - og har den ikke kørt meget - er den et FUND til prisen. |
|
|
Nu har jeg så fået kørt en smule med den - det er godtnok imponerende så meget man kan rive ud af et 1/8" bånd, der kører 4.75cm/s - med metalbånd, kom den Store TEAC da godtnok på arbejde, hvis den skal give Pioneer'en kamp til stregen - TEAC'ne vinder, men det er da kun med et hårstrå.
Besynderligt nok kan man til/fra koble HXpro - kan ikke helt se nytten, men ok, med musik, hvor der er meget luft, f.eks __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
|
Det her er min drømme maskine:

Teac Z-7000. Har aldrig hørt den, men med en nypris på 17.000kr må den da ikke være helt dårlig.... |
|
|
Hele serien - 5-6-og 7000, var temmeligt fremragende, for ikke at sige det rent ud, utrolige deck's - vist lavet, bare for at vise at man havde teknologien - selve rammen og værket i en z-7000 vejer utrolige 18Kg - Stik den Revox !
http://www.thevintageknob.org/THEVAULT1/Z7000/Z7000.html
|
| Til top |
|
| |
serwal Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er flot den Z-7000 den ligner mit keybord til min pc. Jeg kan ikke se hvad man skal bruge alle de knapper til, der går vel 5min. inden man kan afspille et bånd.
Fordi en maskine vejer 17kg er ikke ensbetydende at den er perfekt, proff. lydteknikkere brugte før i tiden Studer/revox, hvis de brugte kassettebånd, bla. DR.
Jeg elsker også knapper, men der er en grænse.
Mvh. Søren.
|
| Til top |
|
| |
audioareal Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa , med jer jeg har stædig nogen goe gamle casettemaskiner liggende hvis nogen herinde ku få brug for dem.
mvh thomas
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
serwal skrev:
|
Den er flot den Z-7000 den ligner mit keybord til min pc. Jeg kan ikke se hvad man skal bruge alle de knapper til, der går vel 5min. inden man kan afspille et bånd. |
|
|
det gør der ikke ;) - knapperne er der fordi man kan justere hvad som helst - manualen er sjov hyggelæsning
Citér:
| Fordi en maskine vejer 17kg er ikke ensbetydende at den er perfekt, proff. lydteknikkere brugte før i tiden Studer/revox, hvis de brugte kassettebånd, bla. DR. |
|
|
Jeg siger heller ikke at vægten betyder ret meget, blot at på den serie maskiner, gik man radikalt til værks. Grunden til man i DR valgte Studer/Revox ligger ikke i hensyn tillydkvalitet, men til drift... intet ondt i det - Den Teac lammede enhver Revox casettespille, om den gør det 20 år efter er temmeligt tvivlsomt - problembarnet hedder jo reservedele og tilgængelighed, derfor var/er Studer et godt valg
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
så idag modtog jeg et bælte og hjul kit fra wjoe.com til min Pioneer CT-F1000
og nu står den noget så prægtigt og spiller...
det er en dejlig båndoptager... __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mit gamle hjerte! Det var godt, at den kom i dine kyndige hænder!!
Hvordan er gangkonstansen??
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 10 August 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
gangkonstansen er fin, den virker solid og stærk, men nu må vi se hvordan den ter sig i sit træhus imorgen
du siger som sagt bare til når du skal igennem dine, vil gerne assistere dig!
mvh.
Søren __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
mikkelbreiler1 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg har aldrig ejet et færdig indspillet spolebånd - jeg kan huske fra kassettebånd at de ofte når de var færdiginspillede var ret skod - hvordan er færdig indspillede spolebånd ? Og er de stadig "holdbare" eller klistre de
|
|
|
På 19cm/S (7.5ips) er de normalt ok, men på 9,5cm/S (3,75ips) så kan diskanten godt være lidt ulden.
Men man skal huske på at de færdigtindspillede spolebånd ikke har de problemer med limen som de andre bånd med pålagt lidelag på bagsiden har. Jeg har aldrig oplevet et præindspillet bånd gav problemer.
Når man køber dem så husk:
- ingen af dem er nyere end 1985.
- sælger ved oftest intet om hvordan lyden er på båndet, om der mangler en del af båndet eller om der er det rigtige på eller der er udfald eller splejsninger.
- det giver ingen mening at købe i USA og kræve at sende tilbage for at få penge igen, selv om man aftaler det med sælger, husk at det er to gange forsendelse du skal trække fra i prisen, og så er et bånd hurtigt et meget dyrt bekendskab.
Jeg har efterhånden købt 250 præindspillede, og det er meget få som har været behæftet med fejl, men man kan ikke være heldig altid, for eksempel kan alle 4 bånd fra samme sælger vise sig alle at have samme fejl.
-Mikkel
|
| Til top |
|
| |
mikkelbreiler1 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Den maskine har kunnet fås i 5 versioner:
Model 1500 (indspiller i 2 spor og kan afspille i 2 eller 4 spor) solgt i DK
Model 1506 (indspiller i 4 spor men kan afspille i 2 eller 4 spor) solgt i DK
model 1520: vistnok en radiofonimodel - aldrig indført i DK
model 1700: samme som 1506, men med autoreverse. Solgt i DK
Model 1800: Voldsom maskine, med adskilt elektronik - mekanik = 2 units vistnok KUN solgt i JP
Vh
Freddy |
|
|
Og modellerne
RS-10A02 som minder om 1520 (eller 1800 men i ét).
RS-10A02-4 som er 4 kanals udgave af ovennævnte.
Der er også en PCM version baseret på RS-1800, men den kom ikke i produktion.
RS-777 er en 18cm spole maskine m/blank aluminiumfront. Kun til salg i Japan, kun lavet efter bestilling.
RS-1700 m/blank aluminiumfront. Kun til salg i Japan, kun lavet efter bestilling. Resten af verden fik den med kulbrun front.
Og så skal jeg hilse fra min pengepung og sige at det er p***edyrt at købe originallitteratur, såsom reklamer og prospekter.- Især hvis de er på Japansk er det kun billederne som umiddelbart er til at gå til. Jeg forstår desværre ikke japansk.
-Mikkel
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikkelbreiler1 skrev:
.......Jeg har efterhånden købt 250 præindspillede, og det er meget få som har været behæftet med fejl, men man kan ikke være heldig altid, for eksempel kan alle 4 bånd fra samme sælger vise sig alle at have samme fejl.
-Mikkel |
|
|
Lidt synd markedet aldrig var til det herhjemme.... tror kun meget få ting er udgivet her i landet
|
| Til top |
|
| |