Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 00:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Båndoptagere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 August 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Fik her i weekenden erhvervet mig lidt gammelt grej fra min mormor som er flyttet på plejehjem (91 år).. eller rettere grejet var nok mere min morfars der gik bort sidste år.

Men jeg fik bla. følgende:

Kassettemaskine: Nikko 1000 (I rigtig god stand)

Billeder vil komme snarest.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 August 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Fandtes der egentlig pre-indspillede DAT-bånd? Eller DCC-bånd for den sags skyld?
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Fandtes der egentlig pre-indspillede DAT-bånd? Eller DCC-bånd for den sags skyld?

Ja, det gjorde der. I hvert fald DAT. Men det blev vist aldrig rigtig en succes.

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

freako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:

Mine 2 gamle Denon Båndoptagere aftjener deres værnepligt ude på værkstedet som kilde der, når radioprogrammerne ikke lige rykker.

Den en er en Denon DRM-800A, som stadivæk gør det ganske godt.

Det er en båndspiller der stadigvæk kan findes rundt omkring til billig penge, og den gør det altså godt.

Den anden Denon er en jeg købte i 1986 og den har tjent mig tro lige siden, den står ude i værkstedet, hvor der både er træstøv, metalspåner og maling i luften, men det er den tilsyneladende ligeglad med, for den kører upåklageligt stadigvæk.

En god gammel Denon DR-33 kassettebåndoptager

Her er den spændt op til lir for HIFI4ALL  (Det tæteste på spolebånd jeg lige kan komme, det er da spoler inde i kassetten).

Det er nu ikke noget særligt, men selve kvaliteten må man bare tage hatten af for, for jeg tror ikke dan kan slides op, jeg har i hvert tilfælde prøvet i mange år nu.

Hvad var egentligt forskellen på DRM-800 og DRM-800A? Jeg har en DRM-800 som stadig spiller som den skal, og er ret glad for den. Jeg kender bare ikke A-modellen.

mikkelbreiler1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Jeg mener at der blev udgivet nogle titler med klassisk musik på DAT, men DCC var faktisk fremme med almindelig pop musik, jeg har en Abba- Gold. Jeg synes blot jeg skulle have en enkelt titel, det var hos AA-Audio jeg købte den.

Jeg mener også at huske at Axel Music havde en del af disse DCC titler under disken medens de endnu lå i Scala bygningen. Og netop den bygning er omtrent et spøgelseshus midt Kbh.

Axel Music holder nu til på Hovedbanegården. AA-Audio mener jeg ikke findes mere, den flyttede ud imod Trianglen og så igen imod Valby. Jeg har købt en del udstyr hos Peter fra 2003 og frem. Jeg samler mest Technics så jeg ringede til ham et par gange inden jeg ville lægge vejen forbi, han havde dog ikke noget, men jeg nåede aldrig nogen af de to sidste steder. Og hans website er også væk.

Det flotteste jeg har købt hos ham er en Akai GX-570D II. Det er en drøm af en kassettebåndoptager, men efter et par år indgik den i en bytte handel for en Pioneer RT-909 og den har jeg fortsat.

-Mikkel
Til top Vis mikkelbreiler1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelbreiler1

mikkelbreiler1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Båndoptagere er jo i sagens natur allmost vintage uanset hvad - men det er klart at det jeg her ønsker er alle indputs og brugerberetninger om vintage bånooptagere.Spolebånd - Kassettebånd - Elcasette (jeg skal nok rette det hvis det staves anderledes)

ElCaset.

-Mikkel
Til top Vis mikkelbreiler1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelbreiler1

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 11
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes