Forfatter |
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 24 April 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Jeg glæder mig til at høre mere - min er som sagt "klippet" og der er et enkelt "stor fempolet stik bagpå" måske et dummy stik ligesom på revox A77 der hvor fjernbetjeningen skal sidde.
|
|
|
Ja det er rigtigt det "tomme" stik er til fjernbetjeningen __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 24 April 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det der hænger på siden
forstærkerdelen er forbundet med samme stik på bagsiden, det er dem der er klippet på din kan jeg forstå.

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 25 April 2007 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min bedste båndoptager tilhører godt nok ikke nogle af de nævnte kategorier, men tager chancen at den går ind under "evt. andre typer jeg ikke har fået nævnt" - den er ihvertfald 100% analog og vel efterhånden også Vintage... Sony BVH-3100PS - 1" C-format videobåndoptager:  Båndtransporten og videotromlen:  Den er født med vakum-sug der selv trækker båndet igennem tranportvejen og rundt om tromlen, og som via hullerne i opsamlerspolen,:  - suger båndet fast til spolen så man ikke skal stå og fedte med den første omgang... total cool! " In 1978 the 1"
Type C format was introduced. This was a high end broadcast format that evolved
from 1" Type A, and ended up replacing 2" Quadruplex.
Instead of 4 heads used
for reading/writing in the Quad machines, only one head was used to read/write
the video in one full helical sweep. This made it possible to obtain smooth slow
motion, picture shuttle and a viewable still frame, none of which were possible
in the Quadruplex systems.
1 inch Type C quickly
became the de-facto standard in the broadcast and high end production markets.
All network feeds were soon coming off 1" type C, and all but the smallest TV
stations had at least several. The ideal editing format of its time; it would
withstand multiple generations incurred in creating multi-layered effects.
Evolving technology
plus high cost of its tape stock resulted in it's demise. (A 1 hr reel of
Ampex tape cost approx. $120 (and that was in 1980 dollars !).
This format was widely used by the broadcast industry into the early 1990's and
remains to this day, the highest quality by far, of any of the analog formats." - og ja, den spiller stadig, og den spiller forrygende  Desværre virker vakum-suget ikke mere, så man skal manuelt føde båndet og sætte det på spolen... men den er - efter min mening - stadig super cool og pynter gevaldigt i stuen!  /Erla
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 25 April 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem gider se DVD med sådan en kalorius i stuen
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 25 April 2007 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Hvem gider se DVD med sådan en kalorius i stuen
|
|
|
Nemlig! Desværre udgives der bare ikke rigtig noget på 1" C ...   ... og så skal det måske retfærdigvis også siges, at den larmer som en lille jetjager når den kører - men alligevel! /Erla
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 25 April 2007 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Her er der så ligt billeder af min Technics RS 1500 US. Jeg købte den "bare" fordi jeg altid har ønsket mig sådan en. Synes den ser så flot ud og så er det dejligt nostalgisk. Dengang i 70'erne da den kom frem kostede den flere måneders løn. Nu kunne jeg få den brugt og billigt.
|
|
|
NØJJJJJJ. Mickey Mouse med ører   
Ej. Den er sq feeeeee __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2007 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grrrr Scatcat !!! nu vil altid se Mickey Mouse når jeg ser den - jeg synes ellers den er så fed!
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt nyt bælte til Sansuien her, er der en der har handlet der før, der kan fortælle hvor kvikke de er ?
Jeg har jo lidt travlt 
http://www.turntableneedles.com/index.asp
Jeg syntes der hører billeder til "hifi" billedet er taget nøjagtig på et peak.

__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Så vil jeg også være med. Har faktisk 2 spolebåndoptagere, men min store Akai er til rep. lige nu.
Her er der så ligt billeder af min Technics RS 1500 US. Jeg købte den "bare" fordi jeg altid har ønsket mig sådan en. Synes den ser så flot ud og så er det dejligt nostalgisk. Dengang i 70'erne da den kom frem kostede den flere måneders løn. Nu kunne jeg få den brugt og billigt.
Spolerne og de sortelokserede NAB nav (samme som Revox anvender) er fra tyske Darklab. De har mange spædende ting på deres hjemmeside www.darklab-magnetics.de. Blandt andet kan de også levere spolebånd samt blanke metalspoler. Har man ikke råd til nye, har de flotte rensede og renoverede til ca. 50,- kr. pr. stk. De sorte her på billedet er lidt dyrere.

Her så til sidst lidt tættere på det flotte panel og Omega Drive båndtransporten. Selv om den er brugt kører det hele fint. Altså lige bortset fra tælleren til højre som normalt står stille, men af og til giver et hyl fra sig, når den pludselig beslutter sig for at virke. Med 38 cm/sek er lyden fantastisk!

Jeg har optaget både radio, LP'er og SACD på bånd. Det går faktisk rigtigt godt og så er der nu noget helt specielt ved at se de 2 spoler snurre rundt, mens musikken spiller 
|
|
|
Hej Janils, her er jeg godt gammeldags misundelig , den er så maskulin, du vil vel mene den passer til ejeren . Hvad måtte du bøde for vidunderet? __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder...
Jeg syntes det er nogle rigtige flotte spolebåndoptagere i kan vise frem, jeg var også varm på at købe en Revox spolebåndoptager i starten af 80'erne, men pengene rakte kun til en Nakamichi LX-5 og den har jeg endnu den er 25 år gammel og still going strong...
Jeg har også oplevet at optage en CD på bånd, og opdage at båndet lyder bedre, mere analog og ikke så metallisk
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Hej rødder...
Jeg syntes det er nogle rigtige flotte spolebåndoptagere i kan vise frem, jeg var også varm på at købe en Revox spolebåndoptager i starten af 80'erne, men pengene rakte kun til en Nakamichi LX-5 og den har jeg endnu den er 25 år gammel og still going strong...
Jeg har også oplevet at optage en CD på bånd, og opdage at båndet lyder bedre, mere analog og ikke så metallisk
mvh. Jan
Båndoptageren medfører en, forhåbenlig beskeden, lavpasfiltrering der så at sige pynter lidt på lyden fra din cd maskine |
|
|
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er bæltet kommet fra USA og det er monteret , så nu hører jeg båndet der fulgte med , contry musik har aldig været min livret . Det lyder ganske fornuftigt men tror optagelsen er lidt ringe, jeg må hellere se om jeg kan optage lidt selv , selvom den primært skal bruges til at afspille bånd fra 60´erne hvis de dur endnu.
Det er hurtig levering af rem, kun seks dage fra jeg bestilte til jeg modtog og billigt var det også. __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Hej Janils, her er jeg godt gammeldags misundelig , den er så maskulin, du vil vel mene den passer til ejeren . Hvad måtte du bøde for vidunderet?
|
|
|
Tja maskulin ved jeg ikke rigtig. Den er snarere lidt sart og lunefuld som en hysterisk kvinde. Men ellers forstår jeg hvad du mener. Med nye 10 nye metalspoler (har også 2 blanke), NAB holdere en masse bånd samt splejsetape, kabler og hvad der nu eller er nødvendig for at holde den kørende er jeg oppe på ca. 6.000,- kroner. Betragter det ikke som en "bøde" men en investering.
Har også lige investeret i dens "fætter" et Technics SP10 mk II værk og er igang med at bygge en solid plint til den. Rigtigt nostalgisk ... de kunne lave noget kram dengang. Synd at Technics forsvandt. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
på grund af jeres tråd er jeg kommet til købe en Nakamichi lx3.men hvilke bånd er bedst i disse dage.Dengang jeg jeg sidst brugte bånd der var det
TDK ma-r i metalhus der var cool. iøvrigt:er det en god spille jeg har fået fat i?
Download rule........NÅÅR NEJ IT SUCKS BIGTIME
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|

Den ser da ud til at være meget godt udstyret med justeringsmulighed for båndtyper m.m. og Nak s har vist et meget godt ry! JEg bruger TDK Chromo bånd når jeg kan skaffe dem - kan jeg få bånd med precision mekanism eller lignende køber jeg det frem for de helt billige plast ting hvor det hele rasler rundt - men det bliver jo sværere at være kræsen med det udvlag der er i dag! Tillykke med den 
|
Til top |
|
|
-nt- Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|

r-l-b skrev:

Den ser da ud til at være meget godt udstyret med justeringsmulighed for båndtyper m.m. og Nak s har vist et meget godt ry!
JEg bruger TDK Chromo bånd når jeg kan skaffe dem - kan jeg få bånd med precision mekanism eller lignende køber jeg det frem for de helt billige plast ting hvor det hele rasler rundt - men det bliver jo sværere at være kræsen med det udvlag der er i dag!
Tillykke med den 
|
|
|
DEN er da for lækker!!!  
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 04:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal love for at det er bare ikke et slaraffenland mere ,med hensyn til at købe casettebånd.
200-300.- for et TDK MA-r ( dem havde jeg dengang det var moderne med casetten.De var gode ,meeeeeen) og de fleste forhandler vil ikke sende
vare til danmark.men jeg fandt tilsidst 20 TDK sa c90 til €40.det må der siges at være et ok køb
er der nogen der har erfaring med QUANTEGY tape reel to reel eller casette?
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
serwal Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået købt en AKAI GX635D. Flot udseende stor optager men da jeg åbnede den blev jeg slemt skuffet. Underdim. motorer, en rodebutik af elektronik. Den kunne selvfølgelig optage og afspille udmærket( hvis man har nedsat hørelse) der er et par til salg i DBA til 3500kr. ikke noget jeg vil anbefale, jeg vil hellere købe en gammel reVox A 77. Iøvrigt er min Akai sendt solgt videre.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for advarslen - det er en flot maskine - synd det kun er skin-deep
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at har læste om og se billder af div. spolebåndopter i denne tråd, begynder jeg igen at få smag efter en velholdt Revox B77 HS 2 spors (hvis
det er mulig at støve en sådan en op), var selv ejer af en sådan en i 80érne samme med en Nakamichi LX-5 kassebåndoptager, som jeg stadig har,
men trænger til en kærlige hånd.
Hvor få man Nakamichi kassebåndoptager renst og justret i dag ?
|
Til top |
|
|