Forfatter |
|
serwal Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan går det med din STUDER A710 r-l-b, lige nu er jeg ved at prøve at optage noget fra en dab/fm tuner SONY ST-SDB900QS på min STUDER A 721 det lyder rimeligt godt af komprimeret lyd af være. Jeg er ved at skal til at bruge min REVOX B 790 til at optage nogle LPer, men jeg er bange for min pickup er for dårlig, det er en AKG jeg ved ikke hvad for en model det er, Kan du anbefale en og er det nemt at skifte pickupen på 790eren. Jeg skal have optaget på min B77mkll der kun har været brugt få timer.
Søren.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har optaget Norah Jones "not to late " fra 200 gram vinyl via B790eren og B750MKII over til både B710 MKII og Studer 710 for at sammenligne - begge dele lyde gudeskønt.
Jeg bruger en Ortofon OM 30 Super som normalt har en listepris på 12-1400 kr men som hos TopSound på østerbro kan fås for 895
Den er alle pengen værd - den er tilpas blød til den lille tangential arm - dog har jeg øget vægen og samtidigt dæmpet den lidt med noge "tack-all" (elefantsnot/pædagogklister - kært navn ha mange navne men ihvert fald sådan noget blåt klister gummi der kan bruges til at hænge ting op med)
Det er ikke nemt at skifte PIckup - armen skal vist drejes ud og så skal man have den på hovedet - der står ikke noget om det i manualen de henviser til værksted!!
skal du til det er du velkommen til at spørge igen så skal jeg finde dokumentationen frem
Måske kunne de nye ortfon 2m også bruges - de har fået fine anmeldelser - hovedsagene er at puen skal være højkompliant - dvs blød i nålefanen pga den lillee lette arm - dvs så også sige at MC puer desværre er udelukket
en anden ting er at bulede plader lyder grint og der er ikke plads til en pladestramme på 790eren - en rigtig bulet plade fremkalder wow eller er det flütter pga armbevægelerne
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:1000 tak for båndet  Det lyder jo rigtigt godt på min Tandberg TCD330!!Er det din Revox der har optaget det?Det er første gang at jeg med fordel kan bruge Dolby ved afspilning.....interessant  Der er ikke de store udladninger i den musik du har optaget,men vokalen er tindrende klar.Det er altså en af Studio Monitor'ens forcer,det er gengivelse af stemmer.Hold da op  Flot optaget,R-l-b.Jeg tror at du selv ville nikke anerkendende,hvis du hørte det
Jeg får set din film inden weekenden er ovre og returnerer den i næste uge.Foreløbigt mange tak
Nu har du ikke som sådan din egen tråd,du har mange  Og denne tråd var vist den mest oplagte __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig at du synes det lyder godt Tante  Det er optaget på revox b710 MK II og jeg har brugt revox b790 med Ortofon OM 30 pickup. Båndet er nyt - Chrome - købte en stak på qxl Man kan hvis man vil terste selve båndet som medie kan man jo prøve med noget fuld knald symfonisk musik - så for man også afprøvet overstyring og hvad det hedder men jeg synes at det enkle musik - som på det bånd til dig, henholdsvist Jack Jonsson "in between dreams" og den nyeste med Norah Jones - begge vinyl (selvfølgelig) -egner sig bedre til at lytte til hvordan mekanikken takler jævn båndhastighed m.m. Jeg kan godt nikke genkendende til det med Dolby - jeg har aldrig brugt det før jeg fik revox kassette maskinen men må indrømme at der gør det godt - jeg tror det er dolby C Det er fedt at dine Monitors er gode til stemmer og akustisk musik - hører du nogen sinde Jazz - bare ganske enkelt afslappet trio - eller kvartet med Saxofon, Bas, Trommer og Klaver - så vil du opleve noget godt i dine monitors  Du skal bare beholde filmen så længe du har lyst - jeg får ikke set den på denne side af november Du har ret jeg har ikke min egen tråd - jeg breder mig - men måske en dag tager jeg mig sammen
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Du spørger om jeg hører jazz....jeg har hidtil ikke hørt ret meget jazz,og da slet ikke på bånd.Men efter at ha' mødt 'Gråskæg' et par gange,så er min 'samling' af jazz vokset med mange hundrede procent  Jeg har fået nogle bånd af ham,og de holder hele vejen(tak for dem,Gråskæg  ).
I skrivende stund hører jeg Papa Bue med Grethe Ingemann og Liller- på bånd på min TCD330  Det lyder knaldhamrende fedt  Der er en anden fantastisk jazz-sangerinde,som Gråskæg har introduceret mig for,og det er Lise Reinau.Hun synger så det er en fryd!  Kender du hende,R-l-b?Hvis du kan finde albummet Lise Reinau - 'Danish delight',så bør du bestemt anskaffe dig det  Ellers skal jeg forsøge at optage det til dig
Grethe Ingemann synger altså godt,og det SWINGER med Papa Bue
Jeg må sige at bånd,og især kasettebånd,er stærkt overset som medie.Og det er ikke sagligt begrundet,lydmæssigt!  Her i huset er der dog ingen fine fornemmelser.Bånd og båndoptagere ruller lystigt deruda,til stor fryd for undertegnede
Jeg modtog endnu en Tandberg TCD300,fra Tyskland.Den lignede noget katten havde slæbt med ind....Men jeg har jo efterhånden prøvet det nogle gange  Skindet bedrager!Det var iøvrigt din TCD320,R-l-b,der gav mig blod på tanden  Jeg kunne dårligt forværre dens tilstand.....  Den endte med at se splinterny ud,og den spiller fantastisk  Det samme kan jeg sige om min seneste TCD300 fra Tyskland.Nu har jeg 6 stk kasettespillere fra Tandberg og en 'delemaskine' som jeg kan plukke lidt fra i ny og næ.....  Det er jo rart at 'ha' lidt i huset' __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjovt du skulle nævne Papa Bue - mit anlæg har en særlig nødsikring der slår fra hvis der kommer Papa Bue og Liller i maskinen   - Det minder for meget om sådan noget fordruken jazz der bliver spillet når der er fødselsdags fest i et indkøbscenter - men fred være med det. Det er rigtigt Lise Reinau kunne faktisk synge og hun havde en god timing (gad vide om hun lever endnu) Jeg kan høre på det hele at er ikke er andet for end at jeg indspiller i jazz bånd til dig  Fedt med alle de TCD maskiner du har oppe at køre __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
sjovt du skulle nævne Papa Bue - mit anlæg har en særlig nødsikring der slår fra hvis der kommer Papa Bue og Liller i maskinen - Det minder for meget om sådan noget fordruken jazz der bliver spillet når der er fødselsdags fest i et indkøbscenter - men fred være med det. Det er rigtigt Lise Reinau kunne faktisk synge og hun havde en god timing (gad vide om hun lever endnu)
Jeg kan høre på det hele at er ikke er andet for end at jeg indspiller i jazz bånd til dig 
Fedt med alle de TCD maskiner du har oppe at køre
|
|
|
Vi ka' jo prøve om vi kan finde tantens sikringsværdi
|
Til top |
|
|
serwal Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har I ikke glemt en der hedder Benny goodman, så swinger det bare.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
serwal skrev:
Har I ikke glemt en der hedder Benny goodman, så swinger det bare. |
|
|
Hvis tanten skal indføres i voksenlivet skal det sgu gøres med stil, og vi er heldigvis mere end rigeligt forsynet med jazz i verdensklasse inden for en radius af få hundrede kilometer
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn - mener du han skal ud at høre det live ??
|
Til top |
|
|
serwal Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er med musik som med kvinder, nogen kan lide moderen, andre datteren og andre foretrækker det samme køn. Men de er ikke lige kønne allesammen. Mange gange, sådan har jeg det selv, er det sådan med musik at man måske hørt det live eller i en helt special forbindelse (kærlighed,mad eller noget helt andet) så når så man hører musikken kan man mærke stemningen igen (næsten), og jo bedre kvalitet af lyden jo bedre oplevelse.
Iøvrigt er der en reklame i tv der kører i øjeblikket noget med briller eller kontaktlinser( nyt syn eller synoptik) den begynder med at en person starter med at spille noget musik og dette bliver gjort ved at trykke på playknappen på en reVox B77 fedt syn i disse digitale tider.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Bjørn - mener du han skal ud at høre det live ?? |
|
|
Ikke nødvendigvis, men muligheden bør være inden for rækkevidde. Jeg giver såmænd en øl hvis han dukker op i Club paradise til mandagstrut
NB det var ikke et generelt tilbud om gratis påfyldning
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i set filmen "München" om gidseldramet med Israelske Olympiske deltagere og Mosads efterfølgende hævntogt - god film meeeen.... .
Der er en afhøringscene fra 1973 hvor der står en B77 i lokalet - sådan ca. 5 år før den blev introduceret på markedet -
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn skrev:'NB det var ikke et generelt tilbud om gratis påfyldning'
 Bjørn,nu ikke så påholden dér  Men jo,jeg må høre noget jazz henad vejen.Gerne et mindre sted,da akustikken generelt er meget bedre på de mindre spillesteder fremfor i f.eks. Valby-hallen
Jeg må sige at jeg idag ikke ville undvære båndoptagere som medie.Tænk at jeg har levet uden båndoptager i små 15 år,indtil engang i vinter.Det er et stærkt overset medie.Det er ikke utænkeligt at mine go'e gamle Tandberg TCD3XX maskiner ikke er decideret High End,men det er fremragende brugsmaskiner!!
R-l-b:Godt spottet dér.Du sidder og ser en film,og lige pludselig er din Revox der  Jeg sad og så den første halvdel af Christiane F igår,indtil søvnen overmandede mig(et generelt problem,når jeg ser film/TV).Jeg sad og håbede på at der var noget Tandberg hjemme hos Christiane....men hun spillede sin David Bowie lp på en eller anden sølvfarvet plastik-sag....Men ikke desto mindre er det den selvsamme lp,som Cristiane F har to af(hun får nummer to af moderens kæreste),som jeg selv har i ud-bunken(øremærket til Krenzler  ).Jeg medgiver at 'Heroes' er et fedt nummer.Så fedt at jeg hellere må optage det over på bånd,inden Krenzler snupper de to plader jeg har med Bowie
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Bjørn skrev:'NB det var ikke et generelt tilbud om gratis påfyldning'
Bjørn,nu ikke så påholden dér Men jo,jeg må høre noget jazz henad vejen.Gerne et mindre sted,da akustikken generelt er meget bedre på de mindre spillesteder fremfor i f.eks. Valby-hallen
Jeg må sige at jeg idag ikke ville undvære båndoptagere som medie.Tænk at jeg har levet uden båndoptager i små 15 år,indtil engang i vinter.Det er et stærkt overset medie.Det er ikke utænkeligt at mine go'e gamle Tandberg TCD3XX maskiner ikke er decideret High End,men det er fremragende brugsmaskiner!!
R-l-b:Godt spottet dér.Du sidder og ser en film,og lige pludselig er din Revox der Jeg sad og så den første halvdel af Christiane F igår,indtil søvnen overmandede mig(et generelt problem,når jeg ser film/TV).Jeg sad og håbede på at der var noget Tandberg hjemme hos Christiane....men hun spillede sin David Bowie lp på en eller anden sølvfarvet plastik-sag....Men ikke desto mindre er det den selvsamme lp,som Cristiane F har to af(hun får nummer to af moderens kæreste),som jeg selv har i ud-bunken(øremærket til Krenzler ).Jeg medgiver at 'Heroes' er et fedt nummer.Så fedt at jeg hellere må optage det over på bånd,inden Krenzler snupper de to plader jeg har med Bowie
|
|
|
Jeg har just fået liv i en gammel Teac A1230 så hvis du vil have nogle smagsprøver på bånd så lader det sig nemt arrangere
Indeholder din Tandberg samling en serie 6 (621) båndmaskine
http://www.bassboy.com.au/getreel/site/samples/tandberg/6x/6 4x.htm
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn:Smagsprøver modtages med tak  Det er skønt at få helt ny musik(for mig) ind ad døren,og da især når det er på bånd.Der ligger jo et vist 'arbejde' bag.Jeg sender gerne noget den anden vej
Du spørger om jeg har en Tandberg Model 6.Desværre nej.Jeg har ingen erfaring med spolebåndoptagere overhovedet.Jeg købte en Tandberg 3600 DX Crossfield(den første med Dolby) sidste år,med henved 100 bånd.Men den skulle serviceres,og det havde jeg ikke mod på,dengang....men idag ville jeg bare gå igang  Jeg solgte den til en nordmand for en slik.Og han kom selv og hentede den og så sendte jeg båndende(40 kg rent!)  Har du selv en Tandberg Model 6,Bjørn? Er den fed?Jeg har en mikrofon(Tandberg TM2 med et stort 'jack'-stik).Passer den i sådan en Model 6? Byggeåret 1966 er jo et fantastisk år og borger generelt for høj kvalitet __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 581
|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
I siger lige til når i vil sælge jeres technics rs 1500 maskine. Jeg har drømt om sådan vidunder siden jeg var knægt, og det er maaaaaaaaaaange år siden. Lige nu kører jeg med 2 sony kassette, den ene tc-k790es og den anden tc-k950es, de spiller s.... godt, de er begge med noget som hedder....hx pro.... øh, hva er det.
|
Til top |
|
|
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen steder på internettet Revox A77 og B710 service og user manualer kan komme til gavn hvis de uploades som indscannet materiale eller er de allerede nemt tilgængelige på nettet? Og ikke mindst: Vil det være en forbrydelse hvis jeg scannede dem og lagde dem på nettet?  "dolph"
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Er der nogen steder på internettet Revox A77 og B710 service og user manualer kan komme til gavn hvis de uploades som indscannet materiale eller er de allerede nemt tilgængelige på nettet?
Og ikke mindst: Vil det være en forbrydelse hvis jeg scannede dem og lagde dem på nettet?

"dolph"
|
|
|
Nok kun en lille bitte én og det kan vel ikke forstyrre din nattesøvn, men du skal have tilladelse af Studer/Revox hvis du skal have din ryg fri.
|
Til top |
|
|
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 28 Oktober 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink skrev:
I siger lige til når i vil sælge jeres technics rs 1500 maskine. Jeg har drømt om sådan vidunder siden jeg var knægt, og det er maaaaaaaaaaange år siden. Lige nu kører jeg med 2 sony kassette, den ene tc-k790es og den anden tc-k950es, de spiller s.... godt, de er begge med noget som hedder....hx pro.... øh, hva er det. |
|
|
Dolby HX og HX pro er støjreduktionssystemer ligesom Dolby A-B-C-S-SR, High com, Tel com, DBX I-II-III-IV, MPX, DNL og SAE. MPX adskiller sig fra de andre ved kun at dæmpe en bestemt frekvens som bliver brugt som bæretone for FM udsendelser. Det er så ikke relevant mere da man ved FM udsendelser, i Danmark i hvert fald, har begrænset frekvensområdet for den hørbare lyd til langt under bæretonens frekvens. De andre støjreduktionssystemer har deres codec/teknik som i nogle tilfælde er videreudviklinger af andre systemer og i andre tilfælde er unikke. Støjreduktions systemer blev til at starte med udviklet til brug i
studier så masteroptagelser kunne fremstå mere støjfrie. Senere blev
støjreduktionssystemer og indarbejdet i konsumvarerne som f.eks. spole-
og kassette båndoptagere. "dolph"
|
Til top |
|
|