Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 08:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Båndoptagere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

jeg har i øvrigt fået mig en nagra iv - two track mono - den er lidt fed

StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Hvis du nu snakker med din advokat på mandag, er jeg sikker på at han godt kan føje mig ind i dit testamente 

En Nagra havde jeg i det skjulte selv kig på, men det var den lille spion båndoptager i HiFi-stereo, omend prisskiltene selv i brugt tilstand er i realkreditstørrelse.
Nagra....wow. Tillykke med den. Sådan én skal man røre ved én gang i livet. Mindst.
Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

StarKnight skrev:
jan_stevns skrev:
De tynde var oftest noget juks .....  eller også har man optaget alt for kraftigt på dem, hvis de llaver "spøgelser"

Enig. Man må konstatere, at det brugbare dynamikområde ikke er egnet.
Jeg havde en teoretisk fornemmelse op gennem årene, at de lange bånd var såkaldt dårlige. Det var nu alligevel en overraskelse at høre med egne ører.

Direkte dårlige vil jeg ikke kalde dem ,  det er vel llidt med hvad man skal bruge dem til ....

men generelt set må det være c90, der er det bedste kompromis, både mht spilletid, og ikke mindst holdbarhed.

Jeg kan ikke mindes at have et eneste dårligt c90 bånd overhovedet..

mikkelbreiler1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Hvilke hastiheder skal de afspilles ved - kan de afspilles på NAB standard som ReVox køre medDer var et indlæg på et andet forum om et firma i US som skulle til at sælge "særligt fine kopier af master recordings fra USA" men de kunne ikke spilles på NAB stander men på noget som jeg tror blev kaldt ie-?? De brugt en Technicsbåndoptager som den der er vist i denne tråd til at indspille båndene

www.tapeproject.com

Båndene er lavet efter IEC standarden som er bedre til de nyere båndtyper, der er en teknisk forklaring på sitet.

De er dyre, og man slipper ikke af med at købe under 6 styk af gangen, til en pris af $300 plus porto.
De er til gengæld lækkert udført med flanger som er unikke for Tape Project.
Det er også dyrt at få sin spolebåndoptager kalibreret og sat istand, de fleste er ikke tænkt at køre idag. Otari MX-5050 serien og Technics 15xx serien fremhævet på grund af mekanisk stabilitet og hovederne som i de fleste tilfælde holder rimeligt. Men begge kan opgraderes. Navnligt Otari'en som har faste båndstyr. Min erfaring er at Technics 15xx og lignende maskiner er meget primadonna agtige, det vil jeg også forvente at meget elektronik er efter 30 år. Otari'en er bare en arbejdshest, samme kan siges om min ene Studer A80.

Jeg har en MX-5050B2 som kører rimeligt godt samt to Technics RS-1506 og en RS-1500 som alle kører acceptabelt. Nye hoveder er dog en ting jeg på sigt vil overveje, da de jo trods alt slides.

Tape Project hænger meget sammen med et andet firma som de samme folk står bag, Bottlehead hvilket er rørudstyr i samle kits. De har en RIAA forforstærker som kan tillempes både NAB og IEC standard på programmet til under $400. Snart også en storebror til knap det dobbelte. Der er også en for-vild dedikeret bånd forforstærker til $4000 i 19'' kabinet med både balanceret og ubalancerede udgange. Den er dog for feinschmeckere som ikke er kriseramte - ihvertfald ikke på pengepungen.

Der er er meget få selskaber som idag laver spolebånd af deres udgivelser, der er et i Svejts som har lavet noget i 2007 eller 2008 men ellers er det meget megt småt med dette.

Cheap Trick har i USA udsendt deres nyeste album på 8-track kassette. Godt initiativ, men S/N på disse er typisk 45db og de er mest populære i biler - men vi er nogle som har efterspurgt spolebåndsudgave hos producenten, som faktisk er et mindre mom & pop foretagende som også handler på eBay. Der er også tråde til selskab og band om det samme ønske om spolebåndsudgivelse.

Man kan nyde mange preindspillede bånd fra USA på 7'' spoler i 3.75 ips (9,5 cm/s) eller 7,5 ips (19 cm/s). Men faldgruber findes. Af og til er båndene splejsede og stumper mangler, både i start og slutning men også midt i materialet. De kan også være opbevaret dårligt og have mug, ødelagte æsker, skæve spoler, dårlig kopiering - med dårligt lyd eller lavt lydniveau i en eller begge kanaler.
Oftest er sælgere af disse folk som fandt dem brgt og ike ved andet end at de kan sælges, så det er med håret ned af nakken når auktionen er vundet, sælger har fået penge til bånd, porto, transportforsikring, pengeinstitut og hans syge moster. Og når Tolden er betalt, p.t. 155 plus moms af beløbet fra 80 til 1100 kroner, og moms og told af beløbet fra 110 og op.
Post Danmark er meget dårlige at have med at gøre og kræver for meget op uden at bede om dokumentation for betaling.
Derudover har man betalt for levering til døren men PostDanmark stiller sig tilfreds med at kræe 155 kroner gebyr op og 100 hvis man gerne vil have levert pakkerne.
Så er bånd defekt eller beskadiget fra sælgers hånd så er det et hyr at få sendt det tilbage og dokumentere over for Post Danmark at tolden skal regnes om og penge tilbage.

Man på påregne at købe de albums som betyder mest for en som samler / køber. Og overlade de dårligste annoncer / sælgere til andre bydere.
jeg har været heldig at skaffe spolbånd som er brugt professionelt til vinyl prodution, dvs båndet er det sompladerne er lavet efter. Det lyder hamrende godt, er utroligt pebret i pris (400 Euro per album og op) men der kan gøres kup. Jeg fandt en Bob Dylan bootleg på eBay og fik den for sølle 56 pund plus porto. En vaske ægte TMOQ bootleg Seems Like A Freez-out fra de gode gamle 70ere, der er nogle udemærkede og sjælde acetat optagelser fra 60erne.

Min samling indeholder et antal maskiner fra DR, en del Teac, Tascam, Akai, Sony, Pioneer og Grundig. Og jeg bruger dem primært til afspilning.

Egentligt samler jeg mest Technics men der er dog både design og æstetikmæssigt apparater fra andre firmaer som jeg holder meget af.

Men nogle af mine apparater skal sælges for at give plads til adre nye apparater i min Technics samling, man kan roligt sige at jeg har skudt lidt med spredehagl inden jeg koncenterede mig om Technics.

-Mikkel
Til top Vis mikkelbreiler1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelbreiler1

mikkelbreiler1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Den maskine har kunnet fås i 5 versioner:

Model 1500 (indspiller i 2 spor og kan afspille i 2 eller 4 spor) solgt i DK

Model 1506 (indspiller i 4 spor men kan afspille i 2 eller 4 spor) solgt i DK

model 1520: vistnok en radiofonimodel - aldrig indført i DK

model 1700: samme som 1506, men med autoreverse. Solgt i DK

Model 1800: Voldsom maskine, med adskilt elektronik - mekanik = 2 units vistnok KUN solgt i JP

Vh

Freddy

10B02 omtrent som 1800 men i mere konsumentrettet version.

777 en 7'' udgave.

Der findes en udgave af 1800 som er lavet til digital indspilning, denne nåede aldrig ud i produktion! :(

Noter:
1520 er en udgave af 1500 med balancerede ud og indgange.
Alle 15xx/1700/1800/10B02 er håbløst overprissat på nettet, når man først slipper pengen for maskinen viser det sig at der skal ofres mange penge på at få dem til at sille ordentligt igen. Før i tiden var priserne ti lat have med at gøre og mekanisk er de meget stabile. Desværre er Otari, Studer og Tascam de eneste som kan tilbyde visse dele til reparation. Technics har ingen dele mere. Derfor kan det være nødvendigt at købe to for at få en som virker.

Der er få ting i livet mere ærgeligt end at købe en flot spolebåndoptager og opdage at for at få den til at virke skal du købe een til, som IKKE har de samme skavanker, som netop de FLESTE af dem har.

Der findes udgaver uden kulbrun farve, i alufront, som er forbeholdt en Japanske marked. Det er uhyre sjældent de dukker op til salg.

Skal man have en god maskine til mindre penge så er en brugt Studer A80 ikke det værste, skal man primært afspille kan et nyt tonehovede til afspilning være pengene værd og mekanisk er det noget af det ypperste. Det er en af de masiner som er mest næsom med skrøbelige bånd.
Når maskinen er set igennem, fejl er rettet/udskiftet og kalibreret er den god til mange års tjeneste hjemme i stuen. De er jo lavet til dagligt at blive kostet rundt med i studier.

-Mikkel
Til top Vis mikkelbreiler1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelbreiler1

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

StarKnight skrev:
Hvis du nu snakker med din advokat på mandag, er jeg sikker på at han godt kan føje mig ind i dit testamente 

En Nagra havde jeg i det skjulte selv kig på, men det var den lille spion båndoptager i HiFi-stereo, omend prisskiltene selv i brugt tilstand er i realkreditstørrelse.
Nagra....wow. Tillykke med den. Sådan én skal man røre ved én gang i livet. Mindst.

mærkeligt at folk smider sådan en på kontainerpladsen

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har byttet mig til en Sansui SC-1110 af PQR

Den skal selvfølgelig have nye remme, men den mangler osse et par pærer i VU-meterne. Kan man erstatte dem med diode pærer, da jeg ikke har haft held til at finde dem nogen steder?

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

plasticbertram
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hej har lige fået en Akai GX 630 D pro 2 Track er spændt på om den kan ennes med min Revox A77/ A50 / 0g Stunder A 725 og mine JBL L8000 og er der nogen hvad sådan en Akai GX 630 d pro er værd. 
Til top Vis plasticbertram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plasticbertram

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

plasticbertram skrev:
Hej har lige fået en Akai GX 630 D pro 2 Track er spændt på om den kan ennes med min Revox A77/ A50 / 0g Stunder A 725 og mine JBL L8000 og er der nogen hvad sådan en Akai GX 630 d pro er værd. 

typisk kun affektionsværdi - men den rette køber kan da tænkes at flashe et par tudser ;)

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

jeg tror der er et par stykker herinde der samle på de gamle Akai spole maskiner - prøv at sende en pm til"audireal" han har et indlæg på foregående side i tråden

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

hej

jeg er ny bruger af dette forum,så jeg håber jeg kan finde ud af det.

jeg er en ung mand på 56 år,som hele mit liv har leget med båndoptagere og vil lige fortælle hvad jeg har rodet rundt i.

til min konfirmation (1966) får jeg min første spolebåndoptager,en grundig tk 14.det var der sikkert mange der fik dengang,men hvorfor skulle jeg lige få mandags modellen.den var konstant til rep.men når den fungede blev der optaget top 20 og lign.programmer ved hjælp af den medfølgene mic.placeret foran min phillips mono radios ene højtaler,men snart blev det rigtigt smart da jeg fik et din kabel mellem radio og båndoptager.se nu kunne man tale mens man optog.meget smart,men helt godt blev det nu aldrig ! men nu var jeg blevet hook

da jeg flyttede hjemmefra blev det tid til en ny og det var en phillips (husker ikke nr.) men den

var jo opretstående med 18 cm bånd og kunne kun spille gennem forstærkeren.avanceret !

den kostede 1995,00 i 1971 p***e dyrt for det var egentlig noget plastic l**t.nå den gik også i stykker så ud med den.

da vores første lejlighed brændte fik vi dejlige forsikringspenge,så nu skulle der bla.købes nyt anlæg (micro sugden a48 lowter pm 7 i miniacustic leveret af allan selv fra at audio..jo jo)men jeg manglede en spole og så blev et stk sony tc 640 indkøbt.dejlig maskine 3 motorer og rælæ styret.den maskine havde jeg i 4-5 år,men den var jo kun med 18 cm spoler og det gik jo ikke for nu skulle der optages rockpaladst på p3 hele natten

så ud med sony og ind med en revox a 76 købt brugt for 2500,00 den maskine blev jeg aldrig rigtig glad for og den lød ikke lige så godt som sonyen.måske hovederne havde set bedre tider.

så blev det tid til det som senere skulle vise sig at blive min sidste maskine.en tandberg x 10.se nu rykkede det.den kunne godt virke lidt spinkel og forfinet men var det slet ikke og så kunne den køre 38 cm/sek hvilket var fedt når jeg optog bandet i øvelokalet.den maskine var hi fi men alting får jo en ende og da mit anlæg efter hånden fyldte mere og mere blev den solgt sammen med ca.130 18 cm.og ca.50 26 cm.bånd til en ven som jeg tror har den den dag i dag.

så gik jeg over til cassette bånd og her måtte jeg gennemleve de forfærdeligeste lydoplevelser gennem nogle år med sony luxmann og teac (har lykkeligt glemt model nr.)indtil jeg bliver sendt i hi fi klassen igen med min dejlige nakamichi zx 7.med denne maskine er det utroligt svært at høre forskel på tape/source og jeg er altså ikke døv.den kostede ca.12000.00 for ca.17 år siden hvilket var en "formue" dengang men taget i betragtning at den stadig spiller perfekt er det vel ikke så galt.den maskine bliver her til den dør!!!

ja der er brugt mange timer med denne sjove hobby men jeg optager nu ikke så meget mere,fordi jeg hellere vil have lp og cd så kun ting som er svære at skaffe bliver optaget men jeg spiller skam stadig mine ca.200 bånd  

mit anlæg i dag som nærmest er vintage består af :

technics sl 1200 m.sme 3009 r med linn asaga og ortofon mc 20 mk2 record interface mat og hele værket er dæmpet med acryl fuge.ortofon t20 trafo  yamaha ca 2 a nakamichi pa 5 mk2  marantz cd 16  nakamichi zx 7 og en denon tuner  jbl l 100 (dansk model) supra kimber pcc lifeline mv.

venlig hilsen carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

velkommen til carsten - og tak for din lille båndhistorie

hvor har du dæmpet din sl-1200 ?

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

hej

jeg er ny bruger af dette forum,så jeg håber jeg kan finde ud af det.

mit anlæg i dag som nærmest er vintage består af :

technics sl 1200 m.sme 3009 r med linn asaga og ortofon mc 20 mk2 record interface mat og hele værket er dæmpet med acryl fuge.ortofon t20 trafo  yamaha ca 2 a nakamichi pa 5 mk2  marantz cd 16  nakamichi zx 7 og en denon tuner  jbl l 100 (dansk model) supra kimber pcc lifeline mv.

venlig hilsen carsten

Hallo og velkommen CARS10, alt det dejlige grej bliver du altså nød til og præsentere i en billed tråd, please

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

hej rlb

du skruer bunden af og så fuger du så tykt et lag som du kan komme til .selve decket altså øverste halvdel fuger du så tykt et lag som muligt men pas på omkring printet.fug ca.1 cm.pr.dag indtil du når op på ca.5-6 cm.tykkelse.sørg for at den øverste halvdel er hærdet og tør inden du samler den så det ikke synker ned i bunden

efter denne operation vil du opleve en verden til forskel.nu spiller den nemlig op til de bedste pladespillere.prøv når du spiller en plade at slå med en finger på decket.nu siger den booooom.efter fugningen siger den bom (helt tørt)og husk spil aldrig med låg det skal helt af

jeg hygger mig når mine venner siger at den lyder lige så godt som en cd afspiller for de kan ikke høre noget støj men nej den lyder sgu mere af rigtige instrumenter

jeg har læst at du har en sl 1100 så kom bare i gang.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

hej guldtuborg

jeg kan ikke finde ud af det og jeg har ikke noget digital kamera og mobilen er for skod

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

hej rlb

du skruer bunden af og så fuger du så tykt et lag som du kan komme til .selve decket altså øverste halvdel fuger du så tykt et lag som muligt men pas på omkring printet.fug ca.1 cm.pr.dag indtil du når op på ca.5-6 cm.tykkelse.sørg for at den øverste halvdel er hærdet og tør inden du samler den så det ikke synker ned i bunden

efter denne operation vil du opleve en verden til forskel.nu spiller den nemlig op til de bedste pladespillere.prøv når du spiller en plade at slå med en finger på decket.nu siger den booooom.efter fugningen siger den bom (helt tørt)og husk spil aldrig med låg det skal helt af

jeg hygger mig når mine venner siger at den lyder lige så godt som en cd afspiller for de kan ikke høre noget støj men nej den lyder sgu mere af rigtige instrumenter

jeg har læst at du har en sl 1100 så kom bare i gang.

Det lyder som nogenlunde det samme jeg har gjort med mastic sanitets kit med andre pladespillere (det bliver ikke hårdt) men er ret dyrt - arkyl fuge kan tit fåes ret billigt på tilbud - det vil jeg prøve - jeg har ganske rigtig en sl 1100 og også en sl 1200 så nu må jeg se efter i tilbudsaviserne efter akrylfyge

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

hej rlb

super bare køb det billigste.

min sl 1200 er den originale altså ikke mk2 den er sølvfarvet og jeg købte den fra ny i 1975 til 3085,00 med den originale arm og en stanton 500.denne arm har jeg gemt da jeg skiftede til sme 3009 R men ved ikke rigtig hvad jeg skal bruge den til.

jeg har læst at du syntes at din org.arm på din sl 1100 lyder godt,men det syntes jeg nu ikke min gjorde og de er jo nærmest ens.der er langt op til sme.prøv evt at sætte din 12"sme på sl 1100 og du vil opleve en helt anden verden fra de sorte skiver (også de farvede)

venlig hilsen carsten

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Nu vi er lidt off topic kan jeg kun sige at den gamle technics arm i mine øre klarer en denon 103 betydeligt bedre end en SME 3009 men selvfølgelig ikke så godt som en SME 3012.

Da 103 eren er min favorit pickup til menneske penge så er det den jeg har som udgangspunkt - min 3012er kommer heller ikke væk fra min Garrard - (det ville knuse  at se dem adskilt) den spiller herligt dynamisk med masse bas selvom den ikke har helt ligeså meget torque som SL 1200

nuvel - mange pladespillere, mange arme og et langt liv forude så det er jo bare med at komme igang med plintbyggeriet og fugemassen

TroelsKrøigaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2006
Lokalitet: Denmark
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Sjov tråd, som jeg ikke kendte til. Jeg hører også til den uddøende race af bånd-t**ser, der køber 7" pre-indspillede bånd i USA (helst 7,5 ips). Jeg går primært efter bånd fra 60'erne eller de tidlige 70'ere, som vil være for dyre at anskaffe i originale (LP-)presninger og har efterhånden anskaffet mig en små 30 stykker. Endnu ingen nitter, men som mikkelbreiler skriver, kan der godt være lidt "hengemt" lugt over dem. Jeg følger dog sælgers ratings og er endnu ikke blevet skuffet for alvor. Kun et enkelt bånd er knækket efterfølgende, så det har hidtil været gode oplevelser. Jeg har typisk betalt mellem 5 og 10 USD for båndet og måske 12 USD i forsendelse (beløbet steg fra 6 USD for et års tid siden), dvs. landed cost i brevsprækken er typisk under en hund, dvs. billigere end en CD. Jeg er aldrig blevt ulejliget med moms, skatter eller andet pjat, da det er under bagatelgrænsen. Det er slet ikke dumt, og det har beredt mig mange store oplevelser. Prøv f.eks. at lægge ører til CSNY med 4-Way Street fra 1970 eller Jascha Heifetz, der spiller Bruchs violinkoncert. Det er uden overdrivelse en stor lyttemæssig oplevelse, der ikke er langt fra en velplejet originalpresning - og til en brøkdel af prisen. Bunden er typisk bedre og lidt mere magtfuld på bånd, mens toppen ikke helt når op til en god vinylgengivelse.

Jeg har som cars10 spillet på Tandberg 10X, men spiller nu på en Tandberg TD20-SA, Til den gamle kassettesamling har jeg en Tandberg TCD440A og til lejlighedsvise optagelser fra Danmarks Radio (102,3 MHz) en TCD 3014 A.

PS. Jeg plejer at gå stille med dørene omkring færdigindspillede spolebånd - der er jo ingen grund til at skabe øget konkurrence (!) - men jeg må konstatere, at interessen igennem de senere år har været stigende, og priserne desværre ditto!

Til top Vis TroelsKrøigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TroelsKrøigaard

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Nu vi er ved bånd-snakken, hvad gør man ved et kassettebånd der er stramt? Har et der godt kan spilles men spiller for langsomt, kører op og ned i hastighed

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes