Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Nu vi er ved bånd-snakken, hvad gør man ved et kassettebånd der er stramt? Har et der godt kan spilles men spiller for langsomt, kører op og ned i hastighed |
|
|
Hvis ikke en gang spolen fram og tilbage - løser problemet, skal det over i et andet hus .
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
TroelsKrøigaard skrev:
PS. Jeg plejer at gå stille med dørene omkring færdigindspillede spolebånd - der er jo ingen grund til at skabe øget konkurrence (!) - men jeg må konstatere, at interessen igennem de senere år har været stigende, og priserne desværre ditto! |
|
|
Amerikanerne er helt vilde med at jagte færdigt indspillede bånd
Jeg har lagt øre til nogle af dem - det er ren kakao for trommehinderne
http://www.tapeproject.com/ __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak Jan det må prøves  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Nu vi er ved bånd-snakken, hvad gør man ved et kassettebånd der er stramt? Har et der godt kan spilles men spiller for langsomt, kører op og ned i hastighed |
|
|
Det kan være båndet der er blevet til klister (er det fra 80'erne?). Hvis det er tilfældet skal båndet bages, over i en ny kassette, og kopieres... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
audioareal Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa - ang. færdigindspillede spolebånd , vil jeg da lige nævne at jeg fandt 2 stk på et loppemarked idag. Det ene er med Ole Erling - rico kvintetten : Dans med os , dansk top solisterne - 36 tophits , - populær musik i SUPER HI-FI STEREO...
Det andet var : DECCA STEREOTAPE : I Still Like To Play French Songs The Best - George Freyer..
Jeg har dog ikke hørt dem da det ikke lige er min musikstil , men syntes det kunne sjovt at ha liggende,hi hi .
mvh thomas __________________ Akai 4 ever.
Quadral Phonologue for good taste.
Altid frisk på en hyggesnak om spolemaskiner..
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik lige pakket dagens gave ud, Pioneer CT-F1250.

og fruen synes den står pænt til resten af anlægget... Det bliver en god aften.
|
Til top |
|
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
heldige asen, en 1250, fra 1979... jeg venter til jeg har råd til at ervherve mig en ctf-9191 eller en 7171'er
eller måske endnu federe, en Revox spolebåndoptager... men der går nok lang tid..
mvh.
Søren __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
En 9191 er nu heller ikke så ringe, men nu er jeg mest til de blå lamper.
Jeg synes ikke de ældre Pioneer modeller kommer op så tit, men jeg skal holde øjne og ører åbne for dig.
|
Til top |
|
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er mest en kærlighed til træsider, VU metre og varmen ved det lidt ældre grej (1972 - 1975)
jeg er dog lige blevet tilbudt en CTF-1000 som jeg skal have pillet lidt ved, men hvem ved, måske ender den med at køre noget
så smukt.
__________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
heldige asen, en 1250, fra 1979... jeg venter til jeg har råd til at ervherve mig en ctf-9191 eller en 7171'er eller måske endnu federe, en Revox spolebåndoptager... men der går nok lang tid..
mvh. Søren |
|
|
Revox'erne er ved at være fremme i hobetal nu - men pas på alle de afdankede - nye hoveder er pænt stygge i pris
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Ja - et sæt nye tonehoveder kan nemt koste laaaangt mere end køb af hele maskinen - dvs +3000 inden montering.........
Så skal man være glad for maskinen.
De bedste er dem der har være i privat eje hele livet - som oftest har de ikke kørt astronomisk mange timer. Det har gammelt DR grej, det er ikke for sjov DR skiller sig af med dem..............
MVH Jan
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
Hey
Ja - et sæt nye tonehoveder kan nemt koste laaaangt mere end køb af hele maskinen - dvs +3000 inden montering.........
Så skal man være glad for maskinen.
De bedste er dem der har være i privat eje hele livet - som oftest har de ikke kørt astronomisk mange timer. Det har gammelt DR grej, det er ikke for sjov DR skiller sig af med dem..............
MVH Jan |
|
|
Man kan hurtigt brænde nallerne - jeg købte en tidligere DR maskine, godtnok til en ok pris <1000, fik da bestemt nogle timer til at gå, og havde gudskelov en donor maskine jeg kunne plukke visse stumper fra - flid, slid og slæb, og en gang hattelak (high glossy black) - så dukkede Fugl Fønix op af asken - den blev rimeligt nydelig, og spiller fint (skriver med vilje ikke _som_ _ny_ ) men den spiller, og med lidt reservedele er den atter kampklar - der er ikke noget så frydefuldt for øjnene ;) - den har indbygget effektforstærker, så 2 højttalere og vi ruller !§

|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Jeg var heldig og finde en, der har være privat ejet altid. Til en familiekomsammen engang, viste det sig, der var en der havde en A77 IV 4 track stående i skunken han ikke havde brugt i mange år. UHELDIGVIS skulle han lige se om den kunne spille inden jeg kom og skulle hente den, frem med maskinen og i stikkontakten, han havde boet i USA og haft den med derovre, og hvad glemmer manden så, den stod på 120 volt..... det overlevede den dog - der var kun stået en stor transistor af i strømforsyningen og et par pærer. Ellers spillede den som den skulle.
Så den kom lige en tur forbi Jens V og blev renoveret, så den idag spiller rigtigt godt.
MVH Jan
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
Hej Jan
Jeg var heldig og finde en, der har være privat ejet altid. Til en familiekomsammen engang, viste det sig, der var en der havde en A77 IV 4 track stående i skunken han ikke havde brugt i mange år. UHELDIGVIS skulle han lige se om den kunne spille inden jeg kom og skulle hente den, frem med maskinen og i stikkontakten, han havde boet i USA og haft den med derovre, og hvad glemmer manden så, den stod på 120 volt..... det overlevede den dog - der var kun stået en stor transistor af i strømforsyningen og et par pærer. Ellers spillede den som den skulle.
Så den kom lige en tur forbi Jens V og blev renoveret, så den idag spiller rigtigt godt.
MVH Jan |
|
|
en A77 i god stand spiller bestemt ikke dårligt ! derom ingen tvivl , og de findes derude, så båndfolket behøver ikke undvære ;)
Jeg har en svaghed for de gamle kæmper ...... og snart hytten fyld med dem ;)
(der vist mere end en enkelt håndfuld af dem ...... for mange, siger "She who must be obeyed" ) __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Der er også indbyggede forstærkere i min - den spiller sådan set RET godt på et sæt Snell J IV - der er lidt "rørlyd" det - musikke flyder bare......
Jan
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
Hejsa
Der er også indbyggede forstærkere i min - den spiller sådan set RET godt på et sæt Snell J IV - der er lidt "rørlyd" det - musikke flyder bare......
Jan |
|
|
Hehe - Jeg blev da også lidt overrasket, over at se de 2 print med køleplader.........
Jeg skiftede den fjogede netfatning ud til en normal 3 polet fatning (piece of cake) , og lavede ekstra ventilationshuller i toppen's bagkant. __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 07 August 2009 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig fat i den Luxman K5 båndoptager jeg har ledt efter et stykke tid...det kan godt betale sig at have'købe'
annoncer opslået!
Efter en rens og indsættelse af ny drivrem virker den bare herligt  ...de VU-metre er en nydelse!
I samme ombæring fik jeg af nysgerrighed for en lille hundredekroneseddel købt mig en anden båndoptager af mærket
Scansonic 900CD...et mærke jeg aldrig før er stødt på, men måske nogle af Jer kender den. Så vidt min googling kunne
afsløre er den dansk!...Designet er i mine øjne lidt ude af balance, men ellers fin.
 __________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 07 August 2009 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daels VArehus have Davatronic - kunne man forestille sig at Scansonic var et dansk "butiksbrand"
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Daels VArehus have Davatronic - kunne man forestille sig at Scansonic var et dansk "butiksbrand" |
|
|
*Det* kunne man sagtens forestille sig - jeg har da set et par forskellige ting under det "brand" - men faktisk bor Scansonic i Pandrup, og er nok filtret lidt sammen med Dantax.
.... all hearsay - but it's written on the net ;)
|
Til top |
|
|