| Forfatter |
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj Inderfjæsløft!
De der slatne Alpe-æsker Virus har prakket dig på, skal du nok blive gløj ve'.
De er super fede... og så kan medlemmerne af Målebrigaden klø sig selv et vist sted, hvor solen sjældent skinner. De er IKKE neutrale, og so what? De lyder lækkert (hvis man kan li' dem), og det er det, der tæller.
Haydn Grand blir bedre og bedre, jo mere der nusses om dem med god elektronik. På forstærkersiden bør du endelig ikke holde igen, hverken på kvalitet eller strømstyrke.
Mine daværende Haydn Grand lød aldeles fremragende med en AW180 spændt på hver... i grunden en lidt underlig kombi, da der snildt er plads til en haydn inde i sådan en bette monofidus .
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kunne du jo spare en del penge ved at købe en Cayin 153B... koster 7k... den Densen koster vel omkring 10k... Så har du også til en pladespiller
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Halløj Inderfjæsløft!
De er super fede... og så kan medlemmerne af Målebrigaden klø sig selv et vist sted, hvor solen sjældent skinner. De er IKKE neutrale, og so what? De lyder lækkert (hvis man kan li' dem), og det er det, der tæller.
Haydn Grand blir bedre og bedre, jo mere der nusses om dem med god elektronik. På forstærkersiden bør du endelig ikke holde igen, hverken på kvalitet eller strømstyrke.
Mine daværende Haydn Grand lød aldeles fremragende med en AW180 spændt på hver... i grunden en lidt underlig kombi, da der snildt er plads til en haydn inde i sådan en bette monofidus .
Hygge,
Brok |
|
|
Bedre kunne det ikke siges  Godt vi kan få rusket op i den yderst veltalende Hr. Brok
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
interfacelift skrev:
|
Du er helt gal på den virious.. De handler jo også lidt om forstærkernes ambitionsniveau.. Nogle opgiver dobbelt af hvad de yder, mens andre opgiver mindre. Og jeg tror ikke densen behøver opgive for højt.
|
|
|
Ok... køb den Densen, så kommer jeg til Århus i nær fremtid og a/b tester den op imod min cayin...
Så kunne jeg jo også tage min Snell med, så kan du se, at der ikke skal møj effekt til, når følsomheden er høj og membranen er stor 
|
|
|
Looking forward to it 
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
interfacelift skrev:
Thinking isn't knowing  |
|
|
Nope... meeen et kvalificeret gæt er ikke helt ueffent...
|
|
|
Det kan diskuteres 
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt du har oplevet det med dine Haydn, virious.
Jeg synes faktisk at B-110 klarede mine BBG'er ganske fint. Men ja, smag og behag. 
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Halløj Inderfjæsløft!
Hygge,
Brok
|
|
|
Ja. Det er noget værre skrammel han har afleveret, og hans automobil skillz er heller ikke for gode Jeg skal have dem testet med nogle forskellige amps. Det kan skam godt være den densne ikke er kraftig nok.. Men ører er det bedste våben mod den slags
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Ellers kunne du jo spare en del penge ved at købe en Cayin 153B... koster 7k... den Densen koster vel omkring 10k...
Så har du også til en pladespiller 
|
|
|
Den koster 8250
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Jeg synes faktisk at B-110 klarede mine BBG'er ganske fint. Men ja, smag og behag.  |
|
|
Haydn er jo også en ret lille stander ht.... hvis man skal fylde et rum, når basenheden nu er så lille, så kræves der effekt (og ikke mindst strøm)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
virious skrev:
interfacelift skrev:
|
Du er helt gal på den virious.. De handler jo også lidt om forstærkernes ambitionsniveau.. Nogle opgiver dobbelt af hvad de yder, mens andre opgiver mindre. Og jeg tror ikke densen behøver opgive for højt.
|
|
|
Ok... køb den Densen, så kommer jeg til Århus i nær fremtid og a/b tester den op imod min cayin...
Så kunne jeg jo også tage min Snell med, så kan du se, at der ikke skal møj effekt til, når følsomheden er høj og membranen er stor 
|
|
|
Looking forward to it  |
|
|
Men så få lige fjernet den l**te-klods, så min bil kan komme over...
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
wildstyle skrev:
|
Jeg synes faktisk at B-110 klarede mine BBG'er ganske fint. Men ja, smag og behag.  |
|
|
Haydn er jo også en ret lille stander ht.... hvis man skal fylde et rum, når basenheden nu er så lille, så kræves der effekt (og ikke mindst strøm)
|
|
|
Det er rigtigt nok. Men jeg kan stadig ikke genkende problemet med kræfter i B-110, når man sammenligner den med andre forstærkere i samme prisklasse og endda lidt over. Jeg synes nu det er en ganske habil forstærker. Nå, back to topic.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
| Va er jo kun 4 ohm, så de får skudt 120W i ryggen |
|
|
Man skal nok ikke focusere så meget på antallet af watt. Højttalerens følsomhed og hvor sulten den er med strøm for at spille, har stor betydning. Ellers skulle en Krell forstærker på 2x100 watt jo være "dårligere" end den forstærker du selv har på 2x120 watt. Med al respekt for din nuværende forstærker, tror jeg ikke det er tilfældet. Strøm, strøm og atter strøm
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
interfacelift skrev:
|
|
Man skal nok ikke focusere så meget på antallet af watt. Højttalerens følsomhed og hvor sulten den er med strøm for at spille, har stor betydning. Ellers skulle en Krell forstærker på 2x100 watt jo være "dårligere" end den forstærker du selv har på 2x120 watt. Med al respekt for din nuværende forstærker, tror jeg ikke det er tilfældet.Strøm, strøm og atter strøm  |
|
|
Det er da rigtigt, men samtidig har følsomheden Vs. watt da stor betydning for den maksimale dynamik man kan opnå med en given højttaler. Men det er klart at ting som bas-definition har meget med forstærkerens evne til at levere strøm at gøre. Men nu er kontrol og basdefinition jo ikke alt - det er blot noget der er nemt at fokusere på.
|
| Til top |
|
| |

Lukket, eget ønske!
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
interfacelift skrev:
|
|
Man skal nok ikke focusere så meget på antallet af watt. Højttalerens følsomhed og hvor sulten den er med strøm for at spille, har stor betydning. Ellers skulle en Krell forstærker på 2x100 watt jo være "dårligere" end den forstærker du selv har på 2x120 watt. Med al respekt for din nuværende forstærker, tror jeg ikke det er tilfældet.
Strøm, strøm og atter strøm 
|
|
|
Helt forkert påstand. Jeg har sagt den får skudt dem i ryggen, for at hjælpe på situationen mht. for lidt effekt. Jeg har ikke nødvendigvis sagt det gør den bedre, så ville pa udstyr jo ligge højest på min ønskeliste, og det gør det ikke.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Kalle_dk skrev:
interfacelift skrev:
|
|
Man skal nok ikke focusere så meget på antallet af watt. Højttalerens følsomhed og hvor sulten den er med strøm for at spille, har stor betydning. Ellers skulle en Krell forstærker på 2x100 watt jo være "dårligere" end den forstærker du selv har på 2x120 watt. Med al respekt for din nuværende forstærker, tror jeg ikke det er tilfældet.Strøm, strøm og atter strøm  |
|
|
Det er da rigtigt, men samtidig har følsomheden Vs. watt da stor betydning for den maksimale dynamik man kan opnå med en given højttaler. Men det er klart at ting som bas-definition har meget med forstærkerens evne til at levere strøm at gøre. Men nu er kontrol og basdefinition jo ikke alt - det er blot noget der er nemt at fokusere på. |
|
|
Kontrol og basdefinition er dog to vigtige "ting" til Haydn... ellers bliver det hele da godt nok for svampet...
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
interfacelift skrev:
Du er helt gal på den virious.. De handler jo også lidt om forstærkernes ambitionsniveau.. Nogle opgiver dobbelt af hvad de yder, mens andre opgiver mindre. Og jeg tror ikke densen behøver opgive for højt. |
|
|
|
|
|
Jamen jeg vil da meget gerne lytte med. B-110 er bestemt ikke at tage fejl af, og den har mere end rigeligt med muskler til at flytte Haydn! Men ok, korrekt... Densen er jo blot en B&O klon, og magen til pseudo-hifi skal man jo lede længe efter. Sådan noget designfis  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
virious skrev:
interfacelift skrev:
Du er helt gal på den virious.. De handler jo også lidt om forstærkernes ambitionsniveau.. Nogle opgiver dobbelt af hvad de yder, mens andre opgiver mindre. Og jeg tror ikke densen behøver opgive for højt. |
|
|
|
|
|
Jamen jeg vil da meget gerne lytte med. B-110 er bestemt ikke at tage fejl af, og den har mere end rigeligt med muskler til at flytte Haydn!
|
|
|
Fyn, Århus og København... dvs. vi mødes på fyn... jeg finder gode lokaler... pick a date!
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
floe skrev:
virious skrev:
interfacelift skrev:
|
|
|
|
|
Jamen jeg vil da meget gerne lytte med. B-110 er bestemt ikke at tage fejl af, og den har mere end rigeligt med muskler til at flytte Haydn!
|
|
|
Fyn, Århus og København... dvs. vi mødes på fyn... jeg finder gode lokaler... pick a date!
|
|
|
Nu er det jo ikke mig der tvivler på Densens evner, og jeg må indrømme, at jeg desværre ikke har lyst til at valfarte 150 km for at høre en kombo jeg udmærket kender i forvejen  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Selv Densens største monoblokke kunne ikke drive et par Elac til 8 k sidste gang jeg lyttede efter. Den med fordoblingen ville jeg derfor ikke tro så meget på. Men deres fordele er ubestridte: De er pæne og dyre.  |
|
|
Yepper. Jeg tvivler fakka talt på at B-350 ville kunne drive et par Eltax Monitor III. Men nuttede er de da  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Kalle_dk skrev:
interfacelift skrev:
|
|
Man skal nok ikke focusere så meget på antallet af watt. Højttalerens følsomhed og hvor sulten den er med strøm for at spille, har stor betydning. Ellers skulle en Krell forstærker på 2x100 watt jo være "dårligere" end den forstærker du selv har på 2x120 watt. Med al respekt for din nuværende forstærker, tror jeg ikke det er tilfældet.
Strøm, strøm og atter strøm 
|
|
|
Helt forkert påstand. Jeg har sagt den får skudt dem i ryggen, for at hjælpe på situationen mht. for lidt effekt. Jeg har ikke nødvendigvis sagt det gør den bedre, så ville pa udstyr jo ligge højest på min ønskeliste, og det gør det ikke. |
|
|
Det nytter altså ikke noget at du har 120 watt, hvis ikke din forstærker kan levere den nødvendige strøm ! Så det er ikke en forkert påstand ! Er det ikke meningen det skal blive bedre ? Det forstår jeg ikke lige..... Jeg har ikke haft PA-udstyr i tankerne. Slet ikke. @Sjoenne: Selvfølgelig har højttalerens følsomhed indflydelse. Det er jo barnelærdom
|
| Til top |
|
| |