Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 13:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: interfacelift’s grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Halløj Inderfjæsløft!

De der slatne Alpe-æsker Virus har prakket dig på, skal du nok blive gløj ve'.

De er super fede... og så kan medlemmerne af Målebrigaden klø sig selv et vist sted, hvor solen sjældent skinner. De er IKKE neutrale, og so what? De lyder lækkert (hvis man kan li' dem), og det er det, der tæller.

Haydn Grand blir bedre og bedre, jo mere der nusses om dem med god elektronik. På forstærkersiden bør du endelig ikke holde igen, hverken på kvalitet eller strømstyrke.

Mine daværende Haydn Grand lød aldeles fremragende med en AW180 spændt på hver... i grunden en lidt underlig kombi, da der snildt er plads til en haydn inde i sådan en bette monofidus.

Hygge,

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Ellers kunne du jo spare en del penge ved at købe en Cayin 153B... koster 7k... den Densen koster vel omkring 10k...

Så har du også til en pladespiller
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Halløj Inderfjæsløft!

De er super fede... og så kan medlemmerne af Målebrigaden klø sig selv et vist sted, hvor solen sjældent skinner. De er IKKE neutrale, og so what? De lyder lækkert (hvis man kan li' dem), og det er det, der tæller.

Haydn Grand blir bedre og bedre, jo mere der nusses om dem med god elektronik. På forstærkersiden bør du endelig ikke holde igen, hverken på kvalitet eller strømstyrke.

Mine daværende Haydn Grand lød aldeles fremragende med en AW180 spændt på hver... i grunden en lidt underlig kombi, da der snildt er plads til en haydn inde i sådan en bette monofidus.

Hygge,

Brok

Bedre kunne det ikke siges

Godt vi kan få rusket op i den yderst veltalende Hr. Brok
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
interfacelift skrev:

Du er helt gal på den virious.. De handler jo også lidt om forstærkernes ambitionsniveau.. Nogle opgiver dobbelt af hvad de yder, mens andre opgiver mindre. Og jeg tror ikke densen behøver opgive for højt.

Ok... køb den Densen, så kommer jeg til Århus i nær fremtid og a/b tester den op imod min cayin...

Så kunne jeg jo også tage min Snell med, så kan du se, at der ikke skal møj effekt til, når følsomheden er høj og membranen er stor

Looking forward to it

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
interfacelift skrev:

Thinking isn't knowing

Nope... meeen et kvalificeret gæt er ikke helt ueffent...

Det kan diskuteres

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Sjovt du har oplevet det med dine Haydn, virious.

Jeg synes faktisk at B-110 klarede mine BBG'er ganske fint. Men ja, smag og behag.

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Halløj Inderfjæsløft!

Hygge,

Brok

Ja. Det er noget værre skrammel han har afleveret, og hans automobil skillz er heller ikke for gode  Jeg skal have dem testet med nogle forskellige amps. Det kan skam godt være den densne ikke er kraftig nok..  Men ører er det bedste våben mod den slags

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Ellers kunne du jo spare en del penge ved at købe en Cayin 153B... koster 7k... den Densen koster vel omkring 10k...

Så har du også til en pladespiller

Den koster 8250

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

Jeg synes faktisk at B-110 klarede mine BBG'er ganske fint. Men ja, smag og behag.

Haydn er jo også en ret lille stander ht.... hvis man skal fylde et rum, når basenheden nu er så lille, så kræves der effekt (og ikke mindst strøm)

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
virious skrev:
interfacelift skrev:

Du er helt gal på den virious.. De handler jo også lidt om forstærkernes ambitionsniveau.. Nogle opgiver dobbelt af hvad de yder, mens andre opgiver mindre. Og jeg tror ikke densen behøver opgive for højt.

Ok... køb den Densen, så kommer jeg til Århus i nær fremtid og a/b tester den op imod min cayin...

Så kunne jeg jo også tage min Snell med, så kan du se, at der ikke skal møj effekt til, når følsomheden er høj og membranen er stor

Looking forward to it

Men så få lige fjernet den l**te-klods, så min bil kan komme over...

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
wildstyle skrev:

Haydn er jo også en ret lille stander ht.... hvis man skal fylde et rum, når basenheden nu er så lille, så kræves der effekt (og ikke mindst strøm)

Det er rigtigt nok.

Men jeg kan stadig ikke genkende problemet med kræfter i B-110, når man sammenligner den med andre forstærkere i samme prisklasse og endda lidt over.

Jeg synes nu det er en ganske habil forstærker. Nå, back to topic.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
Va er jo kun 4 ohm, så de får skudt 120W i ryggen

Man skal nok ikke focusere så meget på antallet af watt. Højttalerens følsomhed og hvor sulten den er med strøm for at spille, har stor betydning. Ellers skulle en Krell forstærker på 2x100 watt jo være "dårligere" end den forstærker du selv har på 2x120 watt. Med al respekt for din nuværende forstærker, tror jeg ikke det er tilfældet.

Strøm, strøm og atter strøm
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

interfacelift skrev:
Va er jo kun 4 ohm, så de får skudt 120W i ryggen
Man skal nok ikke focusere så meget på antallet af watt. Højttalerens følsomhed og hvor sulten den er med strøm for at spille, har stor betydning. Ellers skulle en Krell forstærker på 2x100 watt jo være "dårligere" end den forstærker du selv har på 2x120 watt. Med al respekt for din nuværende forstærker, tror jeg ikke det er tilfældet.Strøm, strøm og atter strøm

Det er da rigtigt, men samtidig har følsomheden Vs. watt da stor betydning for den maksimale dynamik man kan opnå med en given højttaler. Men det er klart at ting som bas-definition har meget med forstærkerens evne til at levere strøm at gøre. Men nu er kontrol og basdefinition jo ikke alt - det er blot noget der er nemt at fokusere på.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
interfacelift skrev:

Man skal nok ikke focusere så meget på antallet af watt. Højttalerens følsomhed og hvor sulten den er med strøm for at spille, har stor betydning. Ellers skulle en Krell forstærker på 2x100 watt jo være "dårligere" end den forstærker du selv har på 2x120 watt. Med al respekt for din nuværende forstærker, tror jeg ikke det er tilfældet.

Helt forkert påstand. Jeg har sagt den får skudt dem i ryggen, for at hjælpe på situationen mht. for lidt effekt. Jeg har ikke nødvendigvis sagt det gør den bedre, så ville pa udstyr jo ligge højest på min ønskeliste, og det gør det ikke.

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Kalle_dk skrev:

interfacelift skrev:
Va er jo kun 4 ohm, så de får skudt 120W i ryggen
Man skal nok ikke focusere så meget på antallet af watt. Højttalerens følsomhed og hvor sulten den er med strøm for at spille, har stor betydning. Ellers skulle en Krell forstærker på 2x100 watt jo være "dårligere" end den forstærker du selv har på 2x120 watt. Med al respekt for din nuværende forstærker, tror jeg ikke det er tilfældet.Strøm, strøm og atter strøm

Det er da rigtigt, men samtidig har følsomheden Vs. watt da stor betydning for den maksimale dynamik man kan opnå med en given højttaler. Men det er klart at ting som bas-definition har meget med forstærkerens evne til at levere strøm at gøre. Men nu er kontrol og basdefinition jo ikke alt - det er blot noget der er nemt at fokusere på.

Kontrol og basdefinition er dog to vigtige "ting" til Haydn... ellers bliver det hele da godt nok for svampet...

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
interfacelift skrev:

Jamen jeg vil da meget gerne lytte med. B-110 er bestemt ikke at tage fejl af, og den har mere end rigeligt med muskler til at flytte Haydn!

Men ok, korrekt... Densen er jo blot en B&O klon, og magen til pseudo-hifi skal man jo lede længe efter. Sådan noget designfis

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
virious skrev:
interfacelift skrev:

Jamen jeg vil da meget gerne lytte med. B-110 er bestemt ikke at tage fejl af, og den har mere end rigeligt med muskler til at flytte Haydn!

Fyn, Århus og København... dvs. vi mødes på fyn... jeg finder gode lokaler... pick a date!

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
floe skrev:
virious skrev:
interfacelift skrev:

Fyn, Århus og København... dvs. vi mødes på fyn... jeg finder gode lokaler... pick a date!

Nu er det jo ikke mig der tvivler på Densens evner, og jeg må indrømme, at jeg desværre ikke har lyst til at valfarte 150 km for at høre en kombo jeg udmærket kender i forvejen

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Selv Densens største monoblokke kunne ikke drive et par Elac til 8 k sidste gang jeg lyttede efter. Den med fordoblingen ville jeg derfor ikke tro så meget på. Men deres fordele er ubestridte: De er pæne og dyre.

Yepper. Jeg tvivler fakka talt på at B-350 ville kunne drive et par Eltax Monitor III. Men nuttede er de da

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Juni 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:

Kalle_dk skrev:
interfacelift skrev:

Helt forkert påstand. Jeg har sagt den får skudt dem i ryggen, for at hjælpe på situationen mht. for lidt effekt. Jeg har ikke nødvendigvis sagt det gør den bedre, så ville pa udstyr jo ligge højest på min ønskeliste, og det gør det ikke.

Det nytter altså ikke noget at du har 120 watt, hvis ikke din forstærker kan levere den nødvendige strøm ! Så det er ikke en forkert påstand ! Er det ikke meningen det skal blive bedre ? Det forstår jeg ikke lige.....

Jeg har ikke haft PA-udstyr i tankerne. Slet ikke.

@Sjoenne: Selvfølgelig har højttalerens følsomhed indflydelse. Det er jo barnelærdom
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes