Forfatter |
|
Soffe Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte sidste år en Rotel RSX-1057 men der er et mindre problem med den, så ville have den til reperation, som burde være dækket af garrentien.
Desværre så er den butik jeg købte den hos lukket, så kan ikke aflevere den hos dem. Men hvem har så ansvaret ? er ikke så meget inde i købeloven, men hvis en forhandler lukker inden for garrenti perioden, er det så importøren der har ansvaret ? eller har jeg bare trukket nitten ?
Hvis det er mig selv, hvem skal man så sende en forstærker til, for at få den lavet ?
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bor i København kan du indlever den til rep. hos www.topsoundhifi.dk, Østerbrogade 90, eller kontakte www.csn-teknik.dk som også er
forhandler af Rotel.
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2008 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det som jeg nu mest er nysgerrig efter, er mht til garrentien, er ens garrenti forsvundet, hvis en forhandler lukker ?
Chr. R. Kan du smide et link til en google søgning, som svarer på mit spørgsmål ?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
din garanti ligger som udgangspunkt hos sælger, men du kan være heldig at rotel, og dermed importøren, giver en garanti.
nu er hifi jo til dels en servicebranche, så hvis importøren NIREP trading vil have lidt gratis reklame, så er her chancen. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 07 September 2008 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
din garanti ligger som udgangspunkt hos sælger, men du kan være heldig at rotel, og dermed importøren, giver en garanti... |
|
|
Helt korrekt, men det spiller også ind om varen evt. er parallelimporteret. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2008 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, fandt lige forhandlerens hjemmeside takkevære thewaybackmachine, og fandt forsiden fra den uge, hvor de lukkede og der skrev de, at hvis man købte noget under deres ophørsudsalg, så ville man få adresse på et værksted, hvor man kan få den fixet, dækket af garrentien.
Så er det bare at finde ud af, hvilket værksted (;
|
Til top |
|
|
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 10 September 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er normalt JJ teknik der tager sig af Rotel reperationer i DK, men de skal normalt have forhandlerens købsfaktura fra distributøren, så ja, du må lige have en snak med den lukkede forhandler, så han kan sende bilaget til JJ teknik.
__________________ Mvh. Ronni Søby
|
Til top |
|
|
r1r1 Branchemedlem

AVCentrum.dk
Bruger siden: 04 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soffe skrev:
Jeg købte sidste år en Rotel RSX-1057 men der er et mindre problem med den, så ville have den til reperation, som burde være dækket af garrentien.
Desværre så er den butik jeg købte den hos lukket, så kan ikke aflevere den hos dem. Men hvem har så ansvaret ? er ikke så meget inde i købeloven, men hvis en forhandler lukker inden for garrenti perioden, er det så importøren der har ansvaret ? eller har jeg bare trukket nitten ?
Hvis det er mig selv, hvem skal man så sende en forstærker til, for at få den lavet ? |
|
|
JJ-Teknik i Farum er impotørens værksted af Rotel i Danmark. www.jjteknik.dk
|
Til top |
|
|