Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 22:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: TNT Diva (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
joesch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Svar på spørgsmål: M18'eren sidder i Dali Grand Diva (men ikke i præcis samme variant - 450'eren er vist en billigere VIFA) Jeg valgte den, fordi jeg godt kunne lide Diva'en og fordi jeg ville have en enhed, der ikke behøver en masse komponenter i delefilteret for at fungere. Dali bruger stadig 18'ere i bl.a. Helicon 400, men nu er det en lidt mere eksotisk membran.

Angående finéring: Strygejernet er IKKE min opfindelse og en anden gang foretrækker jeg den lidt mere omstændelige og tålmodighedskrævende metode at lade limen tørre i spænd. Det har jeg erfaring for virker. Medmindre jeg finder ud af, hvad der er gået galt? Jeg havde noget plastisk træ liggende fra dag jeg lægde trægulv i samme træsort så det har jeg spartlet ned i revnerne og så lakeret.

Rillede mdf eller ej? Der skal helt klart lægges flere kræfter i end jeg havde forestillet mig for at få bukket de plader. Men det kan altså lade sig gøre. Forleden dag gik jeg tur ned ad Vesterbrogade og så nogle håndværkere igang med at gøre klar til at banke en disk op - de havde en hel plade mdf, der var bukket meget mere end min selv om pladen var kraftigere. Man kan fugte dem op, men hvor meget der skal til ved jeg ikke - måske bare varm damp? Det er noget jeg selv skal eksperimentere lidt med næste gang. De skal hellere ikke have så meget at de helt mister spændet og evt. går i opløsning. Held og lykke med den Grande.
Til top Vis joesch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joesch

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes