Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 00:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Tape Connection igen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

ole_hoejlund skrev:
Undskyld, min fejl. Jeg antog, at publiceringsdatoen på firmatjek.dk var afgørelsesdatoen, da afgørelsesdatoen, så vidt jeg kan se, ikke fremgår af firmatjeks fremstilling.

Bare i orden

Hvis du inde under firmatjek klikker på tapeconnection får du vist hele afgørelsen.

Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

Det er nu lidt mystisk, at når man skriver om TC så kommer der altid et kuld glubske ulve løbende?

Det sker ikke når man skriver om andre forhandlere/virksomheder der ikke overholder købeloven?

edtwodth skrev:

Hvorfor er man hellere interesseret i at gå efter undertegnede i stedet for at tage et kritisk kig på TC?

Kan det have noget at gøre med tideligere medarbejdere og nuværende som ikke skriver helt åbent om hvem de er her på forummet?

Jeg siger ikke det er sådan det er, men man kan få mistanken (har fået nogle detaljer via henvendelser)

Jeg har faktisk, for få dage siden, skrevet i en tråd om Hifiklubben. Her opfordrede jeg også til at man ikke kørte offentlig hetz baseret på gætterier. Og nej, jeg er ikke og har aldrig været ansat i TC eller Hifiklubben. Dine gætterier og antydninger i den retning viser jo tydeligt hvor langt du er ude.

Din sag er afsluttet for år tilbage, så kom dog videre istedet for at gå og være sur resten af livet. Ellers er det da netop dig der opfører dig som "et lille fornærmet barn" for nu at bruge dine egne ord.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

ole_hoejlund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2008
Lokalitet: København
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Jeg har faktisk, for få dage siden, skrevet i en tråd om Hifiklubben. Her opfordrede jeg også til at man ikke kørte offentlig hetz baseret på gætterier. Og nej, jeg er ikke og har aldrig været ansat i TC eller Hifiklubben. Dine gætterier og antydninger i den retning viser jo tydeligt hvor langt du er ude.

Din sag er afsluttet for år tilbage, så kom dog videre istedet for at gå og være sur resten af livet. Ellers er det da netop dig der opfører dig som "et lille fornærmet barn" for nu at bruge dine egne ord.

Hvad der er foregået tidligere kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har kendskab til det. Men jeg kan ikke se, at der i denne tråd er tale om en hetz.  Den refererede sag er ikke afsluttet, og tape connection har nægtet at tale med forbrugerklagenævnet. Det er da forkert adfærd fra en forhandler. Hvad er der galt i at påpege, at tc ikke opfører sig, som en seriøs forhandler burde?

Til top Vis ole_hoejlund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ole_hoejlund

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved gælder forbrugerklagenævnets afgørelse ikke en pind værd, det er op til firmaet selv at bestemme hvorvidt de vil følge afgørelsen. I min verden står FKN nogenlunde på lige fod med en fagforening - de tager alle mulige og umulige sager op, hvis der bare er snærten af der er gjort/sagt noget der måske, under de rette omstændigheder, kan tolkes forkert.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Så vidt jeg ved gælder forbrugerklagenævnets afgørelse ikke en pind værd, det er op til firmaet selv at bestemme hvorvidt de vil følge afgørelsen. I min verden står FKN nogenlunde på lige fod med en fagforening - de tager alle mulige og umulige sager op, hvis der bare er snærten af der er gjort/sagt noget der måske, under de rette omstændigheder, kan tolkes forkert.

Jo, men har TC ikke sagt at de ville følge FKN's afgørelse?
Så er det jo mystisk, hvis det ikke er sket.

ole_hoejlund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Du har muligvis ret, hvad angår firmaets pligt til at følge afgørelsen, men det er den almindelige forbrugers eneste reelle klageinstans, du afskriver. Vi har ikke råd til retsager. Jeg kunne godt tænke mig at se dokumentation for de umulige sager, som er tolket forkert.

I den aktuelle sag er der intet, der kan være tolket forkert, da tc slet ikke har givet deres side af sagen, hvilket er dårlig forhandleradfærd.

Til top Vis ole_hoejlund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ole_hoejlund

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

ole_hoejlund skrev:
Stanley skrev:

Hvad der er foregået tidligere kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har kendskab til det. Men jeg kan ikke se, at der i denne tråd er tale om en hetz.  Den refererede sag er ikke afsluttet, og tape connection har nægtet at tale med forbrugerklagenævnet. Det er da forkert adfærd fra en forhandler. Hvad er der galt i at påpege, at tc ikke opfører sig, som en seriøs forhandler burde?

Mit indlæg var et svar til Edwodth og ikke en kommentar til den aktuelle sag. Jeg synes ikke vi skal diskutere ham og hans årelange kamp mod TC, så der må du selv i gang med at søge hvis du vil vide mere om den. Jeg tror nu nok at han (og en del andre) ved hvad jeg mener.

ole_hoejlund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Mit indlæg var et svar til Edwodth og ikke en kommentar til den aktuelle sag. Jeg synes ikke vi skal diskutere ham og hans årelange kamp mod TC, så der må du selv i gang med at søge hvis du vil vide mere om den. Jeg tror nu nok at han (og en del andre) ved hvad jeg mener.

Jeg kan stadig ikke se, at den aktuelle tråd udgør en hetz fra Edtwodths side. Han pointerer bare, at tc i en aktuel og uafsluttet sag har opført sig forkert, hvilket jeg vil give Edtwodth ret i. Jeg forstår ikke, hvorfor du synes, det er vigtigere at referere tidligere sager mellem Edtwodth og tc end at tage stilling til den aktuelle sag. Man kan heller ikke dømme en mordsigtet ud fra, at han tidligere har begået mord.

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Den sag som TC står på firmatjek med - er det samme sag, som den hvor de lovede at efterleve afgørelsen fra FKN, og udbetale beløbet?

Hvis der er tale om to forskellige sager, er det godt med en lille udredning her.

EDIT: Det er Afgørelse 08/02373 der er tale om, og altså netop denne sag.
Betænkeligt, hvis pengene ikke er modtaget af kunden endnu.

ole_hoejlund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Søgning på brugernavn edtwodth:
http://www.hifi4all.dk/forum/search.asp?KW=edtwodth&SM=1 &SI=AR&FM=0&OB=1

Dét dér er under lavmålet. Tag stilling til sagen i stedet for at grave mere eller mindre relevante ting og sager frem om debattørerne. Der er et link til sagen først i tråden. Det centrale spørgsmål for tråden er:

Synes du, at TC opfører sig som en seriøs forhandler, når de nægter at tage en dialog med forbrugerklagenævnet om en konkret klage? Det er omdrejningspunktet for denne tråd.

Når du i stedet bruger tid på at grave andre ting frem, kan jeg kun tage det som udtryk for, at du synes, at det er helt legitim forhandleradfærd. I så fald vil jeg gerne høre en begrundelse. Det vil være interessant og vedrøre tråden.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
tobo skrev:

Tape Connection har åbenbart intet lært:

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/afgor/afgoe relse-0802373/

Denne sag er lidt speciel. For det første kan jeg starte med at sige at pengene er på vej til kunden.

Grunden til at denne sag har trukket ud er nogen ret uheldige omstændigheder. Tv'et blev afhentet af et værksted for at blive repareret. For indlevering får kunden en kvittering som fungerer som dokumentation for at produktet er afleveret. Ganske som ved indlevering i butik. Det der så sker er at værkstedet går konkurs og de meddeler os at de IKKE har skærmen. Vi kontakter kunden og kunden har IKKE kvittering for at have indleveret skærmen. Det giver nogen problemer. Vi har altså været nød til at finde hoved og hale i denne sag der ikke er helt ligetil. Vi har valgt at stole på kunden og udbetale pengene, men grundet de nævnte omstændigheder har det taget længere tid end sædvanligt.

Har kunden modtaget sine penge?

ole_hoejlund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Den sag som TC står på firmatjek med - er det samme sag, som den hvor de lovede at efterleve afgørelsen fra FKN, og udbetale beløbet?

Hvis der er tale om to forskellige sager, er det godt med en lille udredning her.

Kasper, TC siger i andet indlæg i tråden (fra 22. april), at pengene er på vej i firmatjek-sagen. Ifølge TC er det altså samme sag. Kasper, TC forholder sig bare ikke til indholdet i firmatjek-sagen. Sagen er afgjort til kundens fordel, fordi TC ikke har ville tale med forbrugerklagenævnet om sagen.

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

ole_hoejlund
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Det er et godt spørgsmål. Jeg vil gerne gentage det oprindelige spørgsmål: hvorfor har TC ikke involveret sig i en dialog med forbrugerklagenævnet om sagen?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

ole_hoejlund skrev:

Spencer skrev:

Kasper, TC siger i andet indlæg i tråden (fra 22. april), at pengene er på vej i firmatjek-sagen. Ifølge TC er det altså samme sag. Kasper, TC forholder sig bare ikke til indholdet i firmatjek-sagen. Sagen er afgjort til kundens fordel, fordi TC ikke har ville tale med forbrugerklagenævnet om sagen.

Jeg har sammenlignet sagsnumrene, og kan se at det netop er den sag.
Da der er mange tråde omkring TC her på sitet, var jeg ikke sikker på om det var samme sag, eller en ny.

Kunden er lovet sine penge retur, så han får dem jo nok.

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

ole_hoejlund skrev:

Anda8000 skrev:

Dét dér er under lavmålet. Tag stilling til sagen i stedet for at grave mere eller mindre relevante ting og sager frem om debattørerne. Der er et link til sagen først i tråden. Det centrale spørgsmål for tråden er:

Synes du, at TC opfører sig som en seriøs forhandler, når de nægter at tage en dialog med forbrugerklagenævnet om en konkret klage? Det er omdrejningspunktet for denne tråd.

Når du i stedet bruger tid på at grave andre ting frem, kan jeg kun tage det som udtryk for, at du synes, at det er helt legitim forhandleradfærd. I så fald vil jeg gerne høre en begrundelse. Det vil være interessant og vedrøre tråden.

Det var med henblik på spørgsmålet om hetz. Når det eneste en bruger på et hifi-forum laver (eller tæt på) er at kommentere på én specifik forhandler kan det vel godt nærme sig hetz.

Jeg er udmærket klar over at TC har et problem, og forstår heller ikke måden sagerne er håndteret på. Sådan noget skal bare ud af verden, så man kan komme videre i teksten.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

ole_hoejlund skrev:

Jeg kan stadig ikke se, at den aktuelle tråd udgør en hetz fra Edtwodths side.

Når han genoptager tråden idag uden noget reelt nyt er det en del af hans årelange hetz. Det ville du vide hvis du havde læst tidligere indlæg.

ole_hoejlund skrev:

Han pointerer bare, at tc i en aktuel og uafsluttet sag har opført sig forkert, hvilket jeg vil give Edtwodth ret i. Jeg forstår ikke, hvorfor du synes, det er vigtigere at referere tidligere sager mellem Edtwodth og tc end at tage stilling til den aktuelle sag.

Jeg kommenterede bare at han baserede sin kritik på gætterier.

ole_hoejlund skrev:

Man kan heller ikke dømme en mordsigtet ud fra, at han tidligere har begået mord.

Helt enig, bl.a. derfor kritiserede jeg dette :

edtwodth skrev:
Firmatjek kan jo selvfølgelig have lavet en fejl, men jeg hælder nu mere til at pengene ikke er udbetalt til kunden som lovet af TC.

Det er jo set før at TC har lidt problemer med hvad de lover og hvad der så egentlig sker ;)

Her skriver han jo selv at han ikke ved om pengene er betalt, men at han dømmer dem på fortiden. Var det ikke det du lige skrev at man ikke kan, men alligevel forsvarer du at han gør det ?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

ole_hoejlund skrev:

Spencer skrev:

Det er et godt spørgsmål. Jeg vil gerne gentage det oprindelige spørgsmål: hvorfor har TC ikke involveret sig i en dialog med forbrugerklagenævnet om sagen?

Mere interessant, synes jeg det er hvorfor sagen ikke er fjernet fra forbrugertjek, når TC har lovet kunden pengene retur?
Det må vel betyde at kunden ikke har modtaget dem?

Man kan vel ikke tolke det anderledes, når man ikke får info fra nogen af de berørte parter.

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Mere interessant, synes jeg det er hvorfor sagen ikke er fjernet fra forbrugertjek, når TC har lovet kunden pengene retur?
Det må vel betyde at kunden ikke har modtaget dem?

Man kan vel ikke tolke det anderledes, når man ikke får info fra nogen af de berørte parter.

Hvem giver Firmatjek besked om at pengene er i kundens hænder?

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes