Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 00:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: GZ34 - 5Z4 ? kompatibel erstatning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2011 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har med godt resultat udskiftet et GZ34/5AR4 med et NOS Mullard GZ33.

GZ33 kan tage en noget større belastning end GZ34, så ingen problemer ved erstatning. Mit håb er, at dette gamle robuste rør, vil tjene mig problemfrit i lang tid i forhold til de nyproducerede.

Bemærk dog, at GZ33 fysisk er noget større end GZ34, så det er vigtigt lige at være sikker på, at det fysisk kan anvendes i en given forstærker. 
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Chakaranda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2011 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Ok ...og tak det er da nyttig viden

mht til levetiden af gamle vs. nyproducerede det minder mig om en lille ordveksling fra Asterix og britterne hvor Asterix
spørger til en brittes fine tweedjakke: Nå kan den holde længe ? hvortil britten svarer "det ved jeg sørme ikke, jeg har jo
kun haft den i tredive år"

det samme kan jeg sige om det Mullard GZ34 der sidder i min Fisher: jeg har regnet ud at det har været effektivt i brug i 35
år og der er ikke tegn på at det er ved at dø, så dit gamle GZ33 skal nok holde de næste årtier

Hvorfor så skifte det ud kunne man spørge, jo jeg regner trods alt ikke med at det holder evigt, så derfor køber jeg nu og
ikke om 5 år hvor det sikkert ville være endnu sværere og dyrere at skaffe et NOS Mullard eller philips til en rimelig pris.

Og lige netop med rør-forstærkere er det altså lidt sjovere at skifte ud inden der er noget der brænder af end efter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes