Sendt: 17 Maj 2014 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg går med tanker om at få 5.1 surround til min pc, så jeg får mere ud af mine spil. Så vidt jeg ved, har jeg to muligheder for dette. En surround forstæker, samt et lydkort som som dette som er i stand til at encode DTS, således at jeg kan tilslutte forstærkeren ved hjælp af s/pdif. Alternativt kunne jeg købe nogle gode computer højtalere som jeg tilslutter med de gamle jack-stik. Den første løsning lyder for mig som den bedste, der er dog nogle ting jeg er i tvivl om: 1. Når lyden først skal komprimeres, har jeg så vundet noget ved den digitale tilslutning til computeren? 2. Idet systemet skal bruges på et skrivebord skal højtalerne selvfølgelig være relativt små, så dette vil vel reducere hvad jeg får ud af en surround reciever, som vel er bygget til at trække større højtalere? 3. Så vidt jeg ved bliver der i spil ikke brugt så mange ressourcer på lyd-kvaliteten, så vil jeg spilde mine penge ved at købe andet end et par gode computer-højtalere? Kort fortalt: Vil det være spild af penge at købe en surround reciever i forhold til computer-højtalere når det primært skal bruges til spil? Tak.
|