| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvordan kan det være at når jeg ser udsendelser på LCD eller Plasmaskærm, at det ser for mig ud til at de har en meget ringe farvepalette. Altså under 16 bit farver. Så hvad sjovt er det at se film, så man ikke kan lade være med at lægge mærke til de tydelige farveforskelle?
Jeg har set flere forskellige typer, og de ser meget skuffende ud for mig. Nogle kan end ikke holde en stabil baggrundsfarve selv om at den er 100% ensfarvet.
Den eneste der jeg har været imporneret over, er, Philips LCD flagskib med AmbiLigt Digatal Natural Motion - som osse, for mig, har en lille farvepalette. LG-Philips har lavet en til halv pris - kan den det samme forresten?
Kilderne jeg har set det fra er: TDC-Kabel TV, ViaSat Parabol, DVD, Divx og PC.
Hvis den type tv kan vise flere farver end et normalt CRT tv - hvad er der så galt?
|