| Forfatter |
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klasse D? Adbad..
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Insaneraver Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare de der hypexforstærkere. Er det ikke noget klasse D?  Synes klasse D er en fantastisk ting hvis man holder det i subwoofere, men det kan dræbe mellemtone og diskant fuldstændigt. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Insaneraver Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ok det vidste jeg så heller ikke
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Bare de der hypexforstærkere. Er det ikke noget klasse D? Synes klasse D er en fantastisk ting hvis man holder det i subwoofere, men det kan dræbe mellemtone og diskant fuldstændigt. |
|
|
Fis!! Har du hørt Hypex, eller generaladt nyere seriøse class d fabrikanter?  __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well Lyngdorf? Har kun hørt hypex på subwoofere, så det er rigtigt at jeg ikke kan tillade mig at sige hypex specifikt ødelægger lyden for mellemtonen og diskanten. Jeg vil dog tro Lyngdorf laver noget af det bedste klasse D? Yderligere er det noget jeg tit er blevet bekræftet i, så det er på dette grundlag jeg kom med min udtalelse.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Well Lyngdorf? Har kun hørt hypex på subwoofere, så det er rigtigt at jeg ikke kan tillade mig at sige hypex specifikt ødelægger lyden for mellemtonen og diskanten. Jeg vil dog tro Lyngdorf laver noget af det bedste klasse D? Yderligere er det noget jeg tit er blevet bekræftet i, så det er på dette grundlag jeg kom med min udtalelse.  |
|
|
Hypex er altså ret langt fremme i skoene. Det er ganske korrekt at class d, er som skabt til at lave subwoofer forstærkere, men der er også lavet meget avancerede class d konstruktioner, som er helt med oppe i rækkerne med så meget andet. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nu har jeg godt nok ikke lige læst hele tråden men mit bud ville være en Yamaha RX-V361 til 1499kr hos www.spar-momsen.dk Har lige pt. selv en Yamaha receiver og er super glad for den! Men skifter muligvis til en Denon efter jeg har set deres tilbud på deres Denon 2808 til 5499kr!
__________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Well Lyngdorf? Har kun hørt hypex på subwoofere, så det er rigtigt at jeg ikke kan tillade mig at sige hypex specifikt ødelægger lyden for mellemtonen og diskanten. Jeg vil dog tro Lyngdorf laver noget af det bedste klasse D? Yderligere er det noget jeg tit er blevet bekræftet i, så det er på dette grundlag jeg kom med min udtalelse.  |
|
|
Hypex er altså ret langt fremme i skoene. Det er ganske korrekt at class d, er som skabt til at lave subwoofer forstærkere, men der er også lavet meget avancerede class d konstruktioner, som er helt med oppe i rækkerne med så meget andet.
|
|
|
Det er svært at forstille sig hvordan en digital forstærker skal kunne levere en god diskant hvis man ser på teknologien bag. Du skal jo gøre en kurve af høj/lav om til en sinuskurve. Det må alt andet lige farve i en eller anden retning. Det bedste klasse D jeg har hørt var noget af lyngdorfs finere grej på et par B&W 802D og det lød slet ikke godt. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyngdorfs forstærkere er slet ikke så strømstærke som folk tror. Jeg kan godt se ideen bag dine udtagelser, og til dels har du ret. Hypex syntes jeg bare har gjort det rigtig godt, og de lydder altså godt i mine øre i hvert fald. Jeg har selv en 24 kg UcD700 stereo forstærker, jeg lavede i sommers, og den spiller kanon.  Fik den så ødelagt igen 
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
lyngdorfs forstærkere er slet ikke så strømstærke som folk tror.
Jeg kan godt se ideen bag dine udtagelser, og til dels har du ret. Hypex syntes jeg bare har gjort det rigtig godt, og de lydder altså godt i mine øre i hvert fald.
Jeg har selv en 24 kg UcD700 stereo forstærker, jeg lavede i sommers, og den spiller kanon. Fik den så ødelagt igen 
|
|
|
Okay, må hellere få hørt noget Hypex på andet en subwoofere så! Sikke en skam den døde.. hvad skete der? __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |