| Forfatter |
|
kbbajer Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Har 1 stk. �højtaler og 1 stk gammel forstæ�rker st�ende som ikke bliver brugt til noget. Har derfor planlagt at det skal st�å i "feststuen" hvor lydkvalitet ikke er i hø�jsæ�det. Men, og nu kommer sp�ørgsmå�let, er det muligt at få� den ene hø�jtaler til at spille for bå�de hø�jre og venstre kanal? Så�dan så� den spiller "det hele", hvis der nu skulle komme en sang på�, hvor der ikke bliver spillet helt det samme i begge sider. Et eksempel er starten på denne sang med Good Charlotte: http://www.tinyurl.dk/4917H�åber i forstå�r mine hå�blø�se "hi-fi forklaringer" :-) Pft Kristian
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sætte sådan en på indgangen af din forstærker...
Stereo/mono trafo
Men hvis nu din forstærker er tilstrækkelig gammel til at have en "mono" omskifter på fronten er det jo nemmest.
|
| Til top |
|
| |
kbbajer Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Min forstærker har ingen stereo/mono omskifter, og at købe den der gør det til et større projekt. Tænkte det måske kunne løses ved at sætte et kabel fra hver udgang, til samme højtaler.
Men tak for dit svar :)
Kristian
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kbbajer skrev:
Okay. Min forstærker har ingen stereo/mono omskifter, og at købe den der gør det til et større projekt. Tænkte det måske kunne løses ved at sætte et kabel fra hver udgang, til samme højtaler.
Men tak for dit svar :)
Kristian
|
|
|
Uha... pas på med det... Så får de 2 udgange jo også forbindelse til hinanden = korsslutning
|
| Til top |
|
| |
kbbajer Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Uha... pas på� med det... Så� få�r de 2 udgange jo ogs�å forbindelse til hinanden = kortslutning
|
|
|
Nå� ja. Det er klart nok. Så� må� jeg hellere lade væ�re med det :) Tak for info.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kbbajer skrev:
|
|
|
Det vil brænde forstærkeren af. Derimod kan du gøre det på indgangen med en Y-splitter:
http://avconnection.dk/?PNo=06-015&ML=852
|
| Til top |
|
| |
kbbajer Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit svar. Hvor skulle den dog sidde?  Musikken bliver spillet fra iPods og lignende.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så er det bare mig der ikke følger med. Jeg troede du brugte noget så gammeldags som cd´er og cd-afspillere. 
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kbbajer skrev:
Tak for dit svar. Hvor skulle den dog sidde? Musikken bliver spillet fra iPods og lignende.
|
|
|
Man sætter bare y-splitteren på ipod-ledningens rca-ende og slutter det ene (det nu er) rca-stik til den ene indgang (højre eller venstre) på forstærkeren, som højttaleren er sluttet til. No big deal! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Man sætter bare y-splitteren på ipod-ledningens rca-ende og slutter det ene (det nu er) rca-stik til den ene indgang (højre eller venstre) på forstærkeren, som højttaleren er sluttet til. No big deal!
|
|
|
Det havde jeg faktisk skrevet, med et link til dette kabel :
http://avconnection.dk/?PNo=07-021&ML=313
Jeg slettede dog indlægget igen da jeg kom lidt i tvivl om hvad en iPod siger til at få kortsluttet udgangen. Normalt vil en hovedtelefonudgang ikke tage skade af det, men jeg kender ikke nok til udgangen på en iPod til at jeg turde skrive det.
|
| Til top |
|
| |