Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 05:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Spørgsmål vedr. EP 757 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tummes
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Har lige nogle spørgsmål til denne projektor. Her er først lidt spec. om den:

http://www.projectorpoint.co.uk/images/pdf/Optoma/EP757.pdf 

  1. Nogen der kan fortælle mig hvor god denne projektor vil være til film, computer, XBOX (1) og den kommende PS3
  2. Jeg har ikke tidligere haft nogen projektor, så har ikke så meget erfaring... Nogen der ved om den også kan bruges til widescreen film, synes ikke lige jeg kunne finde noget om det...
  3. Jeg skal give 4500 for den, og den har ca. købt i 500timer - men den er desværre uden pris... Er det en fair pris?
  4. Hvor mange tommer bliver skærmen, når kvaliteten skal være bedst mulig?

Tror det var det indtil videre, ser frem til svar...

 

Til top Vis tummes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tummes Besøg tummes's Websted
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Projektoren er primært en dataprojektor og er ikke optimeret til film. Opløsningen på 1024x768 viser at den er optimeret til computerbrug. I widescreen kører den med 1024x576. Det ser ikke ud til at den har HDCP på DVI-indgangen så det vil næppe være muligt at se HD-film via DVI indgangen. Lysstyrken på denne projektor er så høj at den er bedst egnet til brug i et oplyst rum.

Jeg vil anbefale dig i stedet at købe en ny Optoma HD70 som er en ægte widescreen projektor med opløsning på 1280x720 svarende til HDTV standarden 720p. Den kan fås fra omkring 7000 kr. i Tyskland og 8000 kr. i DK.

Hvilken størrelse lærred du skal have afhænger af rummet den skal bruges i. Du skal regne med at sidde i en afstand på 1,5 - 2 gange lærredets bredde.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes