Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 09:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer 427XD vs. Sharp XD1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steen2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er på det stadie hvor jeg fortsat er i tvivl mellem LCD versus Plasma.

Hvor får man mest for pengene mellem Pioneer og Sharp??

Er der iøvrigt noget der ved hvad forskellen er på Pioneer 427 og 4270?

Hvor vigtigt er det egentlig om TV'et har digital tuner eller analog? Jeg har hørt man kan få digital tuner som lille stik nu? Og jeg har under alle omstændighder Canal Digital box

Til top Vis Steen2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen2000
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

427 har flere indgange end 427O (2 HDMI kontra 1)

AFhænger lidt af om det er XA eller XD du tænker på. Der er også noget med digital tuner, ISF kalibreringsmenu, anden fjernbetjening og lidt designforskel.

Hvor du får mest for pengene skal du selv afgøre, men jeg vil HELT KLART mene du skal gå efter Pioneer -endda uden tvivl

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
Steen2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

OK tak!! Så Pioneer 427 versus Panasonic'en du anbefaler V60?
Til top Vis Steen2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen2000
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Det forstår jeg ikke lige?

Hvornår kommer Panasonic ind i billedet? og tænker du ikke på PV60?

Hvis du tænker Pio 427 vs. Panny PV60 er der utallige tråde om det.
De er meget tæt rent billedekvalitetsmæssigt, men prisen er ret forskellig, så der er mest value for money ved PV60'eren (hvis ikke PX60 med DVB-T tuner)

 

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
Steen2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

42PV60. Jo det var den jeg mente. Du anbefalede den lige i den anden tråd.

Pris forskellen er vel ikke så stor mere? Pioneer er da også dernede af iflg hifipriser.dk

Til top Vis Steen2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen2000
 
troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Husk at sammenlign korrekt.

Hvis man tager Panny 42PX60 koster den vel mellem 10 og 11k

Hvis man tager Pio 427 XD koster den 20k

 

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit
 
Steen2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man få Panasonic'en til den pris??
Til top Vis Steen2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen2000
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Der er en del forhandlere listet her: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194953



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Steen2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Tak, men det er PV'eren. JEg kan ikke finde nogen danske forhandlere på PX

Til top Vis Steen2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen2000
 
Steen2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

HVAD BETYDER DET AT DE IKKE GARANTERER KOMPABILITET. ER DET PARALLEL IMPORT? ER DET ET PROBLEM?

 

Desværre har vi på nuværende tidspunkt ikke den danske tekst til produktet, hvorfor vi henviser til den tyske.

Kvalitets plasma-tv med indbygget DVB-T modtager.

Vi garanterer ikke for kompatibilitet mht. undertekstning af udsendelser via det danske digitale sendenet på denne model.

Denne model er i sølv med sort ramme om skærmen.

Der medfølger TY-ST42P60W bordfod

Til top Vis Steen2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen2000
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

PX60 er ikke en dansk model. Alene PX betegnelsen er en indikator for, at den er parallelimporteret, når du ser den herhjemme.

__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Steen2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Okay.....sh*t det er forvirrende!!

Af de Panasonic plasma modeller der er, hvilken en giver bedst kvalitet for pengene hvis man ikke vil op i Pioneer priser? Og bør det være med eller uden digital tuner ?? - og hvilke er med hvad??

Er det dem der hedder PV man skal gå efter??

Kan 600 modellem mere end 60 eller er det blot designet der gør den dyrere? (den er flot!!)

Til top Vis Steen2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen2000
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Forskellen på PV600 og PV60 beskrives i denne tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=2488& highlight=pv600

Umiddelbart vil jeg sige, at du skal satse på PV60. Den giver mest value for pengene, og et et fint billede.

Om du skal bruge digital tuner eller ej, afhænger af hvordan du modtager Tv. Har du kabel-Tv/Satelit eller ser du tv over antennenettet?



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Steen2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Har netop fået Canal Digital i dag. Så parabolmodtagning.

Under alle omstændigheder kan jeg vel altid købe en digital tuner?

 

Til top Vis Steen2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen2000
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Du kan altid købe en ekstern digital tuner, ja. 

Da du har parabol, har du intet at bruge de digitale tunere i Tv'ene til. Disse tunere er af typen DVB-T, og modtager kun digitale kanaler over antennenettet. Når du har Canal Digital modtager du jo allerede de digitale kanaler gennem din boks. Næste skridt er så at sende dem digitalt videre til Tv'et



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Steen2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Digitalt videre til TV'et.............har jeg stadig et issue?

Hvad med dette TV??:  http://www.justbuyit.dk/shop/default.asp?setlng=26&produ ctid=PanasonicTH-37PV60PLASMATV

 

 

 

Til top Vis Steen2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen2000
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hehe, jeg vidste, at den linje ville gøre sig bemærket.

Det jeg mener er blot, at du allerede har et digitalt signal, når du modtager dem fra Canal Digital til din digitale boks. Derfor kan denne boks også sagtens kaldes den digitale tuner. Modsat de digitale tunere, som er indbygget i Tv, kan den dog håndtere parabolsignaler. Dem i Tv'ene kan kun håndtere antennesignaler.

Det du får mest udbytte ud af, er hvis du kan sende signalet fra din Canal Digital boks digitalt videre til Tv'et. Panasonic modellen kan sagtens, det er et spørgsmål om boksen kan. At overføre det digitalt gøres f.eks. med et HDMI kabel mellem Tv og boks. Scart er analogt. Jeg ved ikke hvilken af boksene du har, men hvis den ikke har en HDMI udgang, så brug først komponent (de tre farvestik) eller Scart (RGB).



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Steen2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

OK. Det må jeg checke. Tak

Kender du TV'et i linket?

Til top Vis Steen2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen2000
 
Steen2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Er Pioneer egentlig bedre eller blot dyrere (og flottere)??
Til top Vis Steen2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen2000
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Steen2000 skrev:

OK. Det må jeg checke. Tak

Kender du TV'et i linket?

Linket peger blot på forsiden, men jeg kan se i adresselinjen, at der står: PanasonicTH-37PV60PLASMATV

Panasonic 37PV60 kender jeg ret godt efterhånden, ja. Det er et rigtig godt Tv og bestemt et af dem, hvor du får mest for pegene. Personligt er jeg ikke i tvivl om, at Pioneers nyeste modeller er bedre, men merprisen taget i betragtning er jeg ikke sikker på, om jeg selv ville købe det ene eller andet, hvis det kom dertil.



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes