Forfatter |
|
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 630
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er lige sådanne kasser jeg taler om, masser af vellyd til rtimelige penge.
RedFox.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Jeg tror bare, jeg stille og roligt vil gå hen og kysse min Luxman |
|
|
Pas nu på ikke at brænde læberne, det er jo ikke en klasse D forstærker du kysser.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 630
|
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ha ha ha, ja, det kender jeg godt. Min Musical Fidelity bliver ca. 60 grader på kabinettet, så deter en varm steg...
Redfox.
|
Til top |
|
|
renék Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er også hoppet med på B&O voignen for nogle år siden efterhånden.
Jeg har ellers også altid haft noget af det tungere grej inden for HiFi, men blev lidt træt af alt det "udstyr" efterhånden så jeg solgte hele lo**** og købte et GODT B&O anlæg istedet for og må sige jeg har ikke fortrudt det siden, det er både rart og se på og syntes det spiller meget godt i min stue.
Anlægget består af en Beosound 9000 med Beolab 8000 og snart en beolab 2, anlægget har bare mange fede detaljer som jeg ikke syntes man ser andre steder ( ved godt der jo heller ikke lige er andre mærker der har noge ligende) men f.eks at den smider Cd'erne præcis samme sted som den tog den ser fedt ud ( mener at hvis teksten står vandret når den tager den, aflevere den også cd'en med teksten vandret igen) og den hurtige slæde ser også godt ud når den flyver hen efter en Cd.
Lyden i BL8000'erne syntes jeg også er ret god når man ser på strrelsen af dem, de spiller fint bas dog mener jeg de mangler lidt bund 8 derfor jeg køber en BL2 ), og så er de meget flotte mener jeg.
Jeg har også en B&O mobil "Serene" det er også den fedeste mobil jeg har haft og jeg har haft mange gennem tiden også de meget dyre topmodeller fra Nokia SE osv. (sidste var en Nokia 8800) men serenen ser bare fed ud og den er ikke fyldt med allemulige ubrugelige ting som de andre mærker smider i deres telefoner, den har de mest besale ting og ikke mere eller mindre.
Den er lavet til det som en mobil er til nemlig at ringer fra MEGA fed mobil 
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej renék
Jeg kan se at du har fået Beofinitis, og denne sygdom er uhelbredelig så du kan lige så godt blande dig med andre som er ramt af denne sygdom. Gå ind på dette link der deles medicin ud dagligt.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 14 Oktober 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige kigget lidt tilbage i tråden,og læste lidt om bånd og båndoptagere.Jeg er selv lige blevet ejer af en feeeeed Tandberg TCD310 MkII.Spiller meget bånd nu,og det lyder kanon!Selvfølgelig,for det er jo Tandberg.Men jeg husker godt Beocord 8000(?) eller 9000(?).Jeg er ikke sikker på tallene  Men de lød godt,deres båndoptagere.Desværre havde gutterne også resten af B&O,så enden på lyden var ikke værd at skrive hjem om.Har dog hørt deres båndoptagere på andre anlæg,og det lød super!Næsten som Tandberg,men også kun næsten  Kom igen __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må tilstå, at jeg aldrig har følt mig fristet af B&O. De har et flot design og en betjening i særklasse - men jeg køber primært for at få god lyd og billede - og her får man alt for lidt for pengene hos B&O.
Jeg "snyder" så lidt og bruger en programmerbar fjernbetjening for at få lidt af betjeningskomforten - og jeg har en forstærker med multiroom. Ikke samme funktionalitet som B&O - men det - for mig - bedste kompromis
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kaso
Det må jeg sige, det er da både for B&O's kvalitet og snarte løsninger, men imod deres pris politik.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh - jeg er vel ikke imod deres prispolitik - jeg skal ikke sætte mig til dommer over om produkterne er pengene værd - totalt set. Lyden er ikke pengene værd - den kan gøres langt bedre for færre penge, men med B&O betaler man også for design og betjening (og navnet) - og det er jeg ikke villig til - jeg vil hellere have vellyd for pengene.
Omvendt er jeg heller ikke for deres kvalitet, som jeg oplever som særdeles svingende - og bestemt ikke på niveau med prisen.
B&O er et nicheprodukt - en luksusvare for de, der foretrækker design og betjening - og en vis "snobeffekt" . Som sådan har den en prissætning, der - udfra salgstallene - ser rigtig ud. Bedømmer man B&O "bare" som Hifi (dvs. alene udfra lyd hhv. billede), er prisen helt ude af proportioner, men det er vel heller ikke den korrekte sammenligning. Det svarer til at sammenligne en Rolls Royce og en Mazda MX5 på en racerbane. MX5'en kan køre i cirkler om Rolls'en - og til en betydeligt lavere pris, men det er ikke nødvendigvis det rigtige sammenligningsgrundlag.
Produkterne har deres berettigelse - men jeg er blot ikke i målgruppen, da jeg hellere vil have god lyd end godt design for pengene.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Produkterne har deres berettigelse - men jeg er blot ikke i målgruppen, da jeg hellere vil have god lyd end godt design for pengene.
|
|
|
Dette gentager du mange gange, og det er også OK at have en mening. Men når jeg høre den er jeg overbevist om at du aldrig hjemme hos dig selv har lyttet til et godt Digitalt surround anlæg fra Bang & Olufsen, for så havde du skrevet noget andet.
Selv er jeg kommet over stereo stadiet fra først i halvtresserne, og nyder virkeligt musik DVD'er med dts digital surround lyd i fulde drag, dette vil jeg ønske at du også kommer til opleve.
Et besøg i et BeoCenter er slet ikke den samme oplevelse, fordi de eks. skruer deres højtaler op på tynde pap væge som bestemt ikke lyder godt når de spiller med. Men de undgår huller i væggene, og så blæser de på om du får en dårlig oplevelse.
Efter mit besøg på HI-Fi messen i KBH fornylig, er jeg blever ennu gladere for mit B&O setup. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører idag med et surround setup bestående af Denon (3802+DVD 1920) med B&W højtalere (CDM1NT/CDMCNT) - så jeg forstår bestemt din begejstring for surround lyden
Du har også ret i, at jeg ikke har hørt et "moderne" surround-anlæg fra B&O hjemme - men jeg er omvendt ikke i tvivl om, at skal jeg have et B&O anlæg, der matcher den lyd, jeg har nu, skal jeg betale væsentligt mere, end jeg har betalt for mit nuværende anlæg. Design, betjening og dyre kabinetter koster - såvel i udvikling som produktion. Det er der intet galt i - jeg foretrækker blot at bruge pengene anderledes.
Jeg har - indrømmet - ikke hørt meget på B&O i nyere tid, men deres tidligere anlæg har ikke imponeret mig (lydmæssigt). Vi har venner med B&O (omend af de ældre - bl.a. "orgelpibe"-højtalerne), der trods højere pris ikke lydmæssigt kommer i nærheden af, hvad jeg er vant til. Jeg er ikke i tvivl om at B&O kan præstere bedre idag - men prisen er også steget siden....
(Men der har dog sneget sig ICE-power ind i min subwoofer )
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Jeg har - indrømmet - ikke hørt meget på B&O i nyere tid, men deres tidligere anlæg har ikke imponeret mig (lydmæssigt). Vi har venner med B&O (omend af de ældre - bl.a. "orgelpibe"-højtalerne), der trods højere pris ikke lydmæssigt kommer i nærheden af, hvad jeg er vant til. Jeg er ikke i tvivl om at B&O kan præstere bedre idag - men prisen er også steget siden....
(Men der har dog sneget sig ICE-power ind i min subwoofer )
|
|
|
Jeg må give dig ret i at BeoLab 8000 er pæne at se på, men lyden er for folk som kun har musikanlæg for at kunne høre baggrunds musik og radio avis.
Du skriver at ældre B&O ikke har imponeret dig.
Hvis vi lige holder fast i deres højttaler, bruger jeg den dag i dag et sæt BeoVoxPenta. De er købt i 1987 og kostede dengang ca. 10.000 kr. for 2 stk. Det er modellen før B&O begyndte at lave BeoLabPenta med bund forstærker.
BeoVoxPenta spiller uhyre musikalsk, og kan blive ved med at følge med mine opgraderinger. Idag bliver de spillet op af et 2x500Watt ASP ICEpower stereo trin. Nogen spørger så kan de holde til det, og svaret er JA, og det har de gjort i 2 år. Jeg supplere så med en subwoofer for at få bunden med. Her kan man læse om b&o's filosofi bag udviklingen af denne højttaler, mange har prøvet at mudifisere div. men b&o har virkeligt gennemtænkt alle detalger, så de folk der har brugt tid på forsøg på opgradering af Pentaerene, har oplevet at de har spildt deres tid.
Detaljerne bag lyden fra BeoVox Penta.
Inde i søjlen sidder bas- og mellemtone enhederne grupperet omkring den centrale diskantenhed. Det sikrer en kontrolleret udstråling af lyden. BeoVox Pentas karakteriske form sikrer en præcision i tonespredningen, så du selv ved utraditionelle placeringer af BeoVox Penta vil opleve, en helt usædvanlig klangskønhed.
Dette fordi lydens spredning både i vandret og lodret plan ud i rummet, uden den spredes til gulv og loft. Dermed undgås også refleksioner, der forstyrrer det totale lydbillede.
Der er en anden grund til at BeoVox Penta ser ud som den gør. Den femkantede form betyder, at der ikke er parallelle flader i kabinettet og derfor kan der heller ikke stå lydbølger og "svinge med". Og fordi BeoVox Penta er bygget som en sandwichkonstruktion med hårdt kunststof indvendig og rustfrit stål udvendigt, er kabinettet akustisk neutralt, så det ikke i sig selv påvirker lyden.
Bas- enhederne er placeret i bunden og i toppen af søjlen og fungerer efter basrefleks systemet. Det vil sige, at der for hver gruppe basenheder er en afstemt bas-port, hvor lydbølgerne fra bas-enhedernes membran sætter luften i bevægelse, ud og ind af porten. Dette giver en meget præcis basgengivelse ned til 55 Hz.
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke har haft lejlighed til at høre Penta'erne i mange år - så jeg kan ikke seriøst bedømme dem...
Teorien lyder fin - men jeg har set mange eksempler på din teori, der blot ikke lød specielt imponerende i praksis. Bose er et godt eksempel her. Men i teorien ville jeg nok også være lidt nervøs for præcisionen - i betragtning af de mange enheder, der skal spille sammen.
Jeg havde i mange år (ca. 20) et par JBL højtalere fra dengang JBL var referencen i alle pladestudier. De lød fremragende - og var da også en version af referencehøjtalerne, meget musik blev mixet vha.. Da jeg en dag skulle have nye højtalere (kantophænget var begyndt at se "tvivlsomt" ud), mente jeg ikke at jeg - for en rimelig sum - kunne opnå væsentlige forbedringer ifht. JBL'erne - jeg skulle blot finde nogle, der var lige så gode for en pris, jeg var villig til at betale. Der var vel grænser for, hvor meget højtalere kunne være udviklet efterhånden
Jeg må erkende, at B&W CDM1NT'erne viste sig at være et kvantespring ifht. JBL'erne. Der var faktisk sket en stor udvikling undervejs. Præcision, detaljer og placering af instrumenter var i en helt anden klasse.
På samme måde kan du risikere, at dine Pentaer måske er blevet overhalet indenom (uden at jeg som nævnt vil udtale mig faktuelt). Jeg ville ikke blive forbavset, hvis f.eks. B&W's 700-serie (efterfølgeren til CDM#NT-serien) viste sig at lyde markant bedre end Penta'erne - uden af den grund at sige, at Pentaerne lyder dårligt - de andre er bare blevet bedre undervejs. Dermed kan Penta'erne godt have lydt godt - ifht. deres "tid" - jeg er ikke sikker på, at de vil imponere mig idag, men som skrevet - jeg har ikke hørt dem længe....
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken fantastisk tråd dette her er og det tager jo timer at læse den fra ende til anden :)
Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at høre folks mening om Beolab 1 da vi står over for et muligt køb i nær fremtid.
Er den noget værd rent lydmæssigt i forhold til så mange andre højttalere? Man siger jo at Beolab 5 skulle være rigtig fin, men hvad med Beolab 1? Det er svært at vurdere om den høje højttaler kan bidrage med nok detaljer og sågar lydtryk, eller om den "kun" kan se godt ud, ligesom så mange af de øvrige B&O højttalere.
(Sagen er den at min kæreste godt kan lide designet, men jeg går ud over design, også op i lyd) __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi takker for  Olsen
Ja for os som finder Bang&Olufsens produkter interessant er der nok at læse om. 
Jeg har googlet lidt for at finde en test, men kun Testberichet.de skriver år 2000 Sehr Gut, så det flytter jo ikke så meget.
Så må jeg skrive om egne erfaringer med BeoLab 1.
Den er jo fyldt med digital ICEpower teknologi, når jeg skriver fyldt, er det fordi at 1. Bas: 450 W/4ohm + 1. Mellemtone: 125 W/8ohm + 1. Diskant: 125W/8ohm forstærker fylder godt i et kabinet med en netto volume på kun 16 liter. Den har en frekvensgang: 39 - 20,000 Hz, og det er da OK. Den er ikke overfyldt med højttaler, selv om den er høj. Der findes 2 Bas x 16.5 cm. Mellemtone 1. x 7.6 cm. Diskant: 1. x 2.5 cm.
BeoLab 1, er fremstillet fra år 1999 til August i år 2006. Det har nok ikke undgået din opmærksomhed, at jeg selv har et sæt BeoVoxPenta højttaler. I 1999 da BeoLab 1 kom frem blev jeg benovet over at læse, at der sad en 450 W i 4ohm bas ICEpower forstærker i den, og bas var hvad jeg syntes jeg manglede i mine Penta'er.
Nye højttaler er jo noget de fleste er nødt til at drøfte med konen/kæresten hvis man har en, og det var jeg også. Det første BL1 faldt til jorden på hos hende, var at den var for smal i toppen i forhold til Penta, så hun kunne ikke få plads til potteplanter på den  men under store protester om skilsmisse hvis jeg brugte så mange penge på dem, tvang jeg nærmest min kone ind i en Ekspert butik i Frederikssund.
Efter al den ulejlighed må jeg sige, at jeg blev skuffet, - der var jo ikke mere bas i BeoLab 1 end i mine BeoVoxPenta højttaler. Mine egne højttaler har jeg jo rost mange gange på denne tråd, fordi de spiller så musikalsk, der er lyden fra BeoLab 1 mere klinisk, men sammen linet med BeoLab 8000 spiller de fantastisk. Jeg er ikke vild med den lyse, og lidt kolde lyd jeg hørte. Dette vil altid være smag og behag, nok også farvet af hvad man er vant til at høre.
Personligt bevarede jeg mit ægteskab, og købte en B 1-20 ACE- Bass aktiv subwoofer fra Audio Pro.
Olsen du må nok selv ud og lytte til BeoLab 1 for som du kan læse, er det svært at råde andre når der ikke findes en facitliste. Husk nu at forlange et pris nedslag nu B&O ikke laver dem mere.
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det fine svar vedr. Beolab 1. Det var rart lige at få de tekniske detaljer på plads. Hvor kan jeg i øvrigt finde detaljer om Beolab 1? På B&Os hjemmeside er den ikke længere under højttalere og jeg ville jo gerne se lidt nærmere på dens dimensioner osv. ?
Jeg kan forstå, at det måske er nødvendigt med en subwoofer til at trække den dybe bund. Det passer mig egentlig fint, da jeg for nogle år siden købte subwooferen Paradigm Reference Servo 15. Den spiller efter min mening forrygende med den 15" basenhed og går utrolig dybt uden at virke belastet - ja faktisk ned til 17 Hz ved +- 2 dB, men det i sig selv siger jo ikke alt - men imponerende, DET er den!!! Smider lige et link til den hvis det kan have nogens interesse: http://www.soundstage.com/revequip/frank10.htm
Hvis jeg vælger at købe brugt, hvilket jeg nok gør pga. besparelsen, bør jeg så være på vagt over for eventuelle ældre beolab 1 modeller? Her tænker jeg på om der er nogen af dem der har fået nyere software og opgraderinger end andre? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen
På dette link i venster side tryk BeoWorld News, det er det eneste sted jeg kender for produkt opdatering
Øverst til venstre tryk alphabetical listing og find BeoLab 1 når du kommer ind kan du neders finer flere oplysninger.
http://www.beoworld.co.uk/
|
Til top |
|
|
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Olsen
Jeg har selv et par beolab 1, Og synes de spiller kanon godt, utrolig ren og klar lyd selv når man skruer helt op. Men er helt enig med peter i at man måske godt kunne bruge lidt mere dyde i bassen men det kommer helt an på hvilken slags musik man høre. men så må man jo købe en subwoofer.
Overvejer selv og købe et sæt mere til baghøjtalere 
Vi kan vel godt blive enige om at beolab 1 er de pæneste højtalere der findes.
__________________ Mvh Nicolaj
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoLab1 er en OK højttaler, men BeoLab 5 er den bedste højttaler Bang&Olufsen til dato har lavet. Men så må man også have den store tegnedreng frem. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tilbagemeldingerne. Jeg er positivt indstillet over for højttaleren og vil gerne høre den live ;) __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|