Emne: B&O nostalgi ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Tak for tilbagemeldingerne. Jeg er positivt indstillet over for højttaleren og vil gerne høre den live ;)
|
|
|
Velbekomme. Så må du en tur i byen for en lytter, jeg tror du får en stor oplevelse.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Restek Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa.
Har haft en del af de ældre samt nyere Beosystemer/Beosond. Men som interessen for hifi udviklede sig, ændrede det at lytte til musik sig også. Et større fokus går nu på at udforske de musiske produktioner - simpelt hen at lytte intensivt til musik og lade sig rive med. Det går ikke så godt med et B&O anlæg. Det er der flere grunde til, bl.a.: Som selvbygger/hifinørd med lidt komponentkendskab, er det meget svært at blive imponeret over "indmaden" i specielt B&O's hifi. Der bruges ofte rigtigt billige stumper. En anden ting er, at designet ofte er en hindring for konstruktørerne. En god strømfosyning til et hifiapparat fylder altså. Desværre har B&O's konstruktører ikke meget plads at gøre godt med. Et andet godt eksempel er deres nuværende aktive højttaler. Kabinetvolumen er meget begrænset. B&O´s trick med de aktive højttalere er en Linkwitz Grainer korrektion (forstærkning af det faldende bass output p.ga. manglende kabinetvolumen) og et tilhørende ABL system, som gør denne forstærkning adaptiv, altså afhængig af lydstyrken. For ikke at overbelaste de små bas/mellemtoneenheder skrues der gradvist ned for basforstærkningen, når lydstyrken hæves. Prøv f.eks at lytte til Beolab 1 ved høj lydstyrke. De er meget skingre. Ved Beovox Penta, som jo ikke er aktiv, har B&O kompenseret for det manglende membranareal og kabinetvolumen på akustisk vis. Højttaleren er afstemt med et ganske voldsomt løft omkring ca. 80hz (højt Q?)for at give indtryk af dyb bas uden dog, at højttaleren rækker specielt dybt. Det gøres ikke uden knosekvenser. Lyden har et indeklemt, tæt præg. Den lever aldrig.
Defor er B&O i mine øjne ikke at betragte, som seriøs lydgengiver, hvilket vel næppe heller ikke er B&O's primære intention.
MVH
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
Der er kælet for alle detaljer på Penta, læg især mærke til de relativt små basenheder, det betyder at basenhederne membraner er utroligt hurtige til at sætte igang og stoppe igen, hvorved man opnår en usædvanlig fast og meget kontant bas.
Med ICEPOWER, uanset kaliber,så får man virkelig smæk for skillingen, en person skrev et sted, at det var ligesom at få et knytnæveslag i ansigtet. Forskrækket kan man godt blive de første par gange, før man vænner sig til den ekstreme dynamik, som ICEpower leverer og som Penta gengiver i smuk harmoni.
|
|
|
Kan der koges suppe på de to modrettede påstande ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
b2299 skrev:
Jeg vil lige høre hvad jeres holdning er til B&O udstyr, når vi snakker god lyd, grunden til min nysgerighed er at B&O aldrig rigtig bliver omtalt, når vi snakker high end udstyr herinde.
Giver man virkelig kun pengene for design hos B&O
|
|
|
??? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 630
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem der spørger om B&O overhovedet er noget værd og til andre der måtte tvivle, og til alle andre iøvrigt, kan jeg kun sige, at det kan jo ikke nytte, at man skal holde sin familie ude fra stuen og at en lille dreng på 3 år ikke må lege med Duplo ovre hos nabohuset fordi det kunne skabe uheldige negative svingninger i bydelen som kunne påvirke de sarte elektrostater i éns stue, og at naboen ikke må banke et søm i sin væg og hænge et billede op af frygt for en regning på en ny Kiseki i træ med asfaltdæmpning, eller at man skal bruge en førerhund og et gps anlæg for at kome igennem myldret af kabler og effektblokke som rager rundt alle steder, eller at man bruger ½ time på at finde den rette fjernbetjening blandt de 350 der er almindeligt i mange anlæg, eller at man nærmer sig en skilsmisse, fordi éns ego er så stort, at ½-delen af historierne herinde kommer med små-sarkastiske bemærkninger til deres familieliv/ægteskab, for at lukke deres harme ud, fodi de lige har brugt 175.000 på et nyt sæt militærrør i sølv til deres rørslæder, og skal til det igen om ½ år og deres kone ikke fatter en brik og siger at de må være sindsyge, eller at man får naboerne på nakken fordi man absolut skal have Nesa til at grave hele vejen op, for at de kan trække tonstunge og kloaktykke strømforsyningskabler ind i din lejlighed, eller man hapser DR's hovedmast og stikker den i jorden for at på sig et ordentligt jordspyd, og at éns unger får mærkelige udslæt og hjerteflimmer fordi man absolut skal have en dual mono strømforsyning på ikke under 3.000 Watt og har lytter i lange rækker der er store som olietønder for at give en spidseffekt målt i 64 Ohm, som er nok til at henrette hele befolkningen på en større ø i Stillehavet, hvis den røg baglæns, eller at éns snobeffekt er så enorm over den nye Milliard-pladespiller, at der ikke er nogen der må endog se den, og den er hugget ud i ét marsklippestykke, fordi platin var for tarveligt et massepøbelmateriale til at beklæde den med...
Nej ærlig talt du, måske skulle man være lidt mere kvik i bøtten og lidt mindre asocial og vælge et p***eflot B&O anlæg som spiller fint. Og kan man ikke lide det nye, så vælg blot de gamle.
Enkelt
Men kan man ikke forlige sig med at de fleste B&O-nydere ikke er snobber og at de dyre kassemænd som beskrevet øverst som anser B&O-nydere for snobber men selv er langt større ditto, og kan man ikke forlige sig med en udmærket lyd, et par apparater som falder lige ind i næsten ethvert hjem, og som familien også kan nyde lyd og/eller billede fra, bl.a. fordi det ikke skal fintunes og varmes op i 2½ uge for at få lyden fra "Anna og Lotte" eller "Kaj og Andrea" eller "Møllenborg versus Fjelleupnedre Boldklub" eller en 284 år gammel optagelse af Old Blue Eyes som partout SKAL lude som om den aldrig har været spillet og er så realistisk gengivet at man får tårer i øjnene af røgen i rummet, og kan mærke sprutstanken af Dean Martins ånde og bruger den til at tænde et stearinlys med, som i øvrigt ikke må stå i HiFi-rummet, som hedder stuen hos andre mennesker, da det forurener belægningen på stikforbindelser, der er så stramme, at der skal en Litra MZ i to-spand til at dreje omløberen rundt og en hær af NASA-teknikere til at forsegle det alligevel, og familien alligevel bare går een på nerverne med deres tåbelige tilstedeværelse, så man ikke kan nyde det i fred, og derfor ikke måtte opdage at éns teenagedatter har pjækket fra skole i 3 år, fordi man ikke liiiiiige har til da man er ved at spille den nye cd-laser til på en ganske bestemt nannofrekvens, og synes man at det er fedt at slanke sig 375 Kilogram fordi man skal sidde med en led fjernbetjening af plastik fra japan der får een til at svede som 791 gange Grete S. fra TV som flyder desperat rundt på gulvet med perler på panden og et nært forestående hjertestop i et gammelt Leisner-show... Ja, så værsgo', gør hvad du vil. Det er en fri verden vi lever i.
Mindre kan nok gøre det.
Hilsen Redfox.
ps: jeg har haft mange B&O ting, som spillede GREAT, som nævnt tidligere i div tråde, og har også nogle af de andre ovenfor nævnte kasser, som indgår i en skøn samhørrighed i VORES hjem.
Hey, måske skulle nogle mennesker som de nævnte ovenfor ligefrem lave et chatroom og mødested for HiFi-nørder, som mangler en viv eller et par børn, som de ikke havde tid til at få, da de liiiiiige skulle høre forskel på om det nye triclohrethyl preparat med indbygget mikronannoeffekt der er så stærk, at hele familien bliver så klinisk rene, at alle får allergi, renser stiksokler bedre end naboens ditto, og deres 18-årrige kærreste derfor nåede at komme i den sene overgangsalder...
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter idag at have lyttet til B&O for godt 80.000kr. (Beolab 5, Beosound 3200), huskede jeg, hvorfor jeg ikke har B&O: Jeg har langt bedre lyd for langt færre penge i mit bestående anlæg...
|
Til top |
|
|
redfox Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det har jeg også, uanset om det er et af mine B&O-anlæg, eller det er mit stueanlæg med Copland/Rega/Musical Fidelity/B&W m.m.
Red Fox.
|
Til top |
|
|
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
Efter idag at have lyttet til B&O for godt 80.000kr. (Beolab 5, Beosound 3200), huskede jeg, hvorfor jeg ikke har B&O: Jeg har langt bedre lyd for langt færre penge i mit bestående anlæg...
Du kan da umuligt ha lyttet til ovenstående... For beolab 5 koster alene ca 115.000... Så kom igen når du har lyttet til dem..
Og hvad har du selv der er langt bedre??? &nbs p; &nbs p;
|
|
|
|
Til top |
|
|
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
redfox skrev:
Til dem der spørger om B&O overhovedet er noget værd og til andre der måtte tvivle, og til alle andre iøvrigt, kan jeg kun sige, at det kan jo ikke nytte, at man skal holde sin familie ude fra stuen og at en lille dreng på 3 år ikke må lege med Duplo ovre hos nabohuset fordi det kunne skabe uheldige negative svingninger i bydelen som kunne påvirke de sarte elektrostater i éns stue, og at naboen ikke må banke et søm i sin væg og hænge et billede op af frygt for en regning på en ny Kiseki i træ med asfaltdæmpning, eller at man skal bruge en førerhund og et gps anlæg for at kome igennem myldret af kabler og effektblokke som rager rundt alle steder, eller at man bruger ½ time på at finde den rette fjernbetjening blandt de 350 der er almindeligt i mange anlæg, eller at man nærmer sig en skilsmisse, fordi éns ego er så stort, at ½-delen af historierne herinde kommer med små-sarkastiske bemærkninger til deres familieliv/ægteskab, for at lukke deres harme ud, fodi de lige har brugt 175.000 på et nyt sæt militærrør i sølv til deres rørslæder, og skal til det igen om ½ år og deres kone ikke fatter en brik og siger at de må være sindsyge, eller at man får naboerne på nakken fordi man absolut skal have Nesa til at grave hele vejen op, for at de kan trække tonstunge og kloaktykke strømforsyningskabler ind i din lejlighed, eller man hapser DR's hovedmast og stikker den i jorden for at på sig et ordentligt jordspyd, og at éns unger får mærkelige udslæt og hjerteflimmer fordi man absolut skal have en dual mono strømforsyning på ikke under 3.000 Watt og har lytter i lange rækker der er store som olietønder for at give en spidseffekt målt i 64 Ohm, som er nok til at henrette hele befolkningen på en større ø i Stillehavet, hvis den røg baglæns, eller at éns snobeffekt er så enorm over den nye Milliard-pladespiller, at der ikke er nogen der må endog se den, og den er hugget ud i ét marsklippestykke, fordi platin var for tarveligt et massepøbelmateriale til at beklæde den med...
Nej ærlig talt du, måske skulle man være lidt mere kvik i bøtten og lidt mindre asocial og vælge et p***eflot B&O anlæg som spiller fint. Og kan man ikke lide det nye, så vælg blot de gamle.
Enkelt
Men kan man ikke forlige sig med at de fleste B&O-nydere ikke er snobber og at de dyre kassemænd som beskrevet øverst som anser B&O-nydere for snobber men selv er langt større ditto, og kan man ikke forlige sig med en udmærket lyd, et par apparater som falder lige ind i næsten ethvert hjem, og som familien også kan nyde lyd og/eller billede fra, bl.a. fordi det ikke skal fintunes og varmes op i 2½ uge for at få lyden fra "Anna og Lotte" eller "Kaj og Andrea" eller "Møllenborg versus Fjelleupnedre Boldklub" eller en 284 år gammel optagelse af Old Blue Eyes som partout SKAL lude som om den aldrig har været spillet og er så realistisk gengivet at man får tårer i øjnene af røgen i rummet, og kan mærke sprutstanken af Dean Martins ånde og bruger den til at tænde et stearinlys med, som i øvrigt ikke må stå i HiFi-rummet, som hedder stuen hos andre mennesker, da det forurener belægningen på stikforbindelser, der er så stramme, at der skal en Litra MZ i to-spand til at dreje omløberen rundt og en hær af NASA-teknikere til at forsegle det alligevel, og familien alligevel bare går een på nerverne med deres tåbelige tilstedeværelse, så man ikke kan nyde det i fred, og derfor ikke måtte opdage at éns teenagedatter har pjækket fra skole i 3 år, fordi man ikke liiiiiige har til da man er ved at spille den nye cd-laser til på en ganske bestemt nannofrekvens, og synes man at det er fedt at slanke sig 375 Kilogram fordi man skal sidde med en led fjernbetjening af plastik fra japan der får een til at svede som 791 gange Grete S. fra TV som flyder desperat rundt på gulvet med perler på panden og et nært forestående hjertestop i et gammelt Leisner-show... Ja, så værsgo', gør hvad du vil. Det er en fri verden vi lever i. Mindre kan nok gøre det.
Hilsen Redfox.
ps: jeg har haft mange B&O ting, som spillede GREAT, som nævnt tidligere i div tråde, og har også nogle af de andre ovenfor nævnte kasser, som indgår i en skøn samhørrighed i VORES hjem. Hey, måske skulle nogle mennesker som de nævnte ovenfor ligefrem lave et chatroom og mødested for HiFi-nørder, som mangler en viv eller et par børn, som de ikke havde tid til at få, da de liiiiiige skulle høre forskel på om det nye triclohrethyl preparat med indbygget mikronannoeffekt der er så stærk, at hele familien bliver så klinisk rene, at alle får allergi, renser stiksokler bedre end naboens ditto, og deres 18-årrige kærreste derfor nåede at komme i den sene overgangsalder...
|
|
|
Hvor har du ret...
|
Til top |
|
|
redfox Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bryder jeg mig ikke så meget om det der med "Og hvad har du selv..." som dengang man var 14 og stod og målte sin diller i forhold til de andres eller lign, men jeg kan love dig at jeg har lyttet til dem hos B&O, og jeg finder at mine gamle Beovox MS150.2 lød mere som jeg vil have det. Hvad DU så vil have er jo helt fint for mig, ikke et ondt ord der, det er bare ikke det samme.
Jeg har haft talrige B&O anlæg, ting, dimser, o.s.v. og det har resten af familien også, men du må ligesom sætte det i perspektiv til den let satiriske tekst jeg skrev. Det er så let at hakke noget ned, specielt B&O, for een som har noget andet. Nøjagtigt som det er let at svine en Ferrari til, og den GÅR jo vitterlig også i stykker, og den MÅ jo heller ikke køre mere end max 130km/t, men kan man lide den, ja så kan man lide den, og det samme gælder en gammel Fiat 500. HELT det samme. Sådan er det til dels også med HiFi. Jeg har haft en del HiFi fra alle mulige og umulige mærker igennem 23 år, ofte flere anlæg ad gangen, og jeg lover dig, at jeg har lyttet til mangt en anlæg, hos ligesindede.
Jeg synes lidt at den der med at kun ikke B&O snak lugter lidt for meget af "Uha nu skal vi svine det til", eller "æv bæv, se min marmorpladespiller til 100,- kr som lyder LANGT bedre, eller alt det jeg beskrev ovenfor. Hvis der er så mange der er så enormt kompetente inden for udvikling af HiFi, så søg dog ind hos B&O RogD så vi "kan få dem på ret kurs" og lyden igen kan komme i højsædet, hvis det er det man er ude i. Støt Danmark og dansk HiFi, ved at gøre det bedre. Det er SÅ let at rakke ned, men meget sværere at lave noget selv. En verdenssucces som B&O har haft i langt flere år end min levetid, det skal man nok lige tænke lidt over inden man siger, at den fjong-Lu dåse man kan få på mandagstilbud i netto, er LANGT bedre, specielt efter at man satte et 220V kabel på til 9.000,- kr.
Smag og behag er som altid forskelligt, men der er altså nogle faktorer som man ikke kan komme uden om. B&O har taget mange relevante patenter og glimrende lydmæssige løsninger igennem rigtig mange år. Om man så mener at de bruger dem forkert, ja det er jo så noget andet. Tænk nu f.eks. bare på Beocord 9000. Ganske enkelt en af verdens 3 bedste casettespillere. Nå, ja og så kom den fra Struer... Så er den lige pludselig ikke fin nok, for der er ikke adgang til de fines selskab, med mindre det er en Limited Edition Mk 12,8 i rent guld. Siden hvornår har Dét gjort noget for lyden. Snarere noget for skilsmissen... Og så lyder anlægget lige pludselig knap så godt, når man er fraskildt p.g.a. netop det der anlæg.
Nej, engang imellem kunne man godt lige falde lidt ned fra de høje hatte, og bruge vores ører og andre sanser, som vi jo alle erkender at lytte og sanse med.
Hvad med B&O's Beogram 4002. Lige i øjet hos datidens entusiaster. Superlyd med mange gode ideer, som man ikke bør kimse ad, hvis man kan lide LP'er.
Hvad med Faselinære højtalere, som mange byg selv entusiaster prøver at indkoorperere i deres hjemmedesigns? Nå, nej, det var jo B&O som satte trumf på med en hel serie af gode højtalere som var faselinære. Nej da, uha da da, så er de pludselig ikke gode nok. Men hvis der havde stået VA på dem idag, så skulle du se en mængde falde på numsen for at rose deres idé... Ja, det taler jo nok for sig selv.
Hvad med HXPRO? sammen med Dolby labs, var det jo B&O som lavede det, solgte det i 10.000 vis og med så stor ægte succes, at mange andre kopierede det, ved at købe sig til rettigheder o.s.v. Nå, nej det lød jo dårligt, for det var jo B&O som sikkert klattede noget sammen i garagen i Struer, og så er man ikke medlem af de fines selskab. Faktum er at det var smaddergodt, og at jeg ihvertfald kunne lide det, for det gav en bedre diskant på båndoptagelser, hvorimod det DBX som konkurrenterne fra f.eks. Aiwa og mange andre havde til nøjagtigt samme formål, lavede en tragisk pumpende lyd. Det tror jeg at mange af os godt kan huske. Men f.eks. Tandbergs Aqtilinear og Dyneq, er jo ikke blivet givet det glatte lag, måske fordi det var andre end B&O man så skulle hade.
Jeg véd, at når jeg trykker på LIGHT1 og DVD, så slukker (og tænder) lyset i rummet, DVD'en viser den ønskede film, og TV'et er allerede igang. Dét er altså bare en god oplevelse. At det så er en Sony dvd, er ligegyldigt, for den kan laves om til at snakke med B&O tv'et, og den er så flad, at den glider ubemærket ind under min V8000 video i pianosort, frem for skodplastikgrå. Det tiltaler min æstetiske sans, lige så vel som jeg nyder at lytte til musikken, frem for det anlæg det spilles på. Og skal det endelig komme til det, så vil jeg meget meget hellere nyde koncerten live i en koncertsal. Det er der ikke noget anlæg der klarer, for det er der ikke, men det er jeg. Mine ører. Ikke en konstruktørs, men mine ører.
Hvad med B&O's TV? Har det meste af DK ikke haft et apparat til TV-kigning fra Struer inden for dørene? Jo, det tror jeg godt man kan sige. Og ved du hvad? Det har sgu været et smadder godt billede, med ikke Sony-opblæste farver, hvor hudtoner ligner tomater fra Føtex; og den bedste lyd du har hørt fra et TV... Som mangeårig fotograf har jeg også lagt mærke til lidt om lys og farver. Hvor mange moderne fladskærmstv har, hånden på hjertet, et kanon flot naturligt, flimmerfrit billede, i en opløsning, hvor man ikke skal 20meter væk, for ikke at kunne stå og glo direkte på en pixel?? Nå, ikke?
Hvad med 1 fjernbetjening, som man ikke sveder med, når man krampagtigt zapper rundt mellem Bogarts gamle sort hvid og FCK/Brøndby? Og som duer til det meste? Hvor mange systembetjeinger fra Kina sælges der ikke til alle mulige mærker idag? Netop, de HAR set lyset for længst og kopieret det. Nøjagtigt som de gjorde i Japan mange år efter efter krigen, hvor England primært dominerede motorcykelmarkedet. Kopier den gode idé.
Jeg gider i hvert fald ikke have et sofabord stående lige foran min sofa, når jeg lytter til musik eller ser TV, fordi der partout skal være en lang række af grimme kasser ved siden af hinanden. Nej, tak du, så rejser jeg mig hellere.
Men hør hov, hvad er mon det, der lige er til højrehånden, dér bag mig på væggen? Det er jo en Beo4. Kom nu mand, det spiller bare.
Når jeg tænker over det, så har jeg haft temmelig dyre komponenter i diverse anlæg, igennem årene, nogle gange billige, nogle gange mere rimelige. Men ærlig talt du, lidt senere kom der en kasse, som var billigere, og spillede bedre... Eller gjorde der? Hvordan kan det være, at der er SÅ mange der værdsætter gammelt HiFi? Både B&O og et VÆLD af andre mærker? Det er sgu da fordi det HOLDER, mand! At der så kører nogle humoristiske tråde herinde med f.eks. Tandberg versus B&O eller noget andet, det er jo bare et sjovt krydderi på tilværelsens ulidelige lethed, og lige netop på prund af dissse sidste ord, ligesom filmen, siger jeg at jeg ALDRIG er blevet mere lykkelig af at have købt en møg dyr effektblok, end af at have købt en billig cd-afspiller. Og jeg har aldrig hørt at den gav en større forbedring end den billige, da dens forgænger blev skiftet ud. Og det er lige meget om det var ikke-B&O eller B&O. Man skal nok se lidt mere nøgternt på det, og træde lidt ned fra sin høje piedestal, og vurdere hvilke mekanismer der egentlig er i spil her. Lyd-oplevelse-fornuft-psyke-penge-forbrug-udskiftning o.s.v.
Rigtig god aften til alle derude, lige meget hvad I spiller på.
RedFox.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
RedFox, hold da helt op en ordstrøm, men det er jo så rigtigt alt hvad du har skrevet.
Du rusker virkeligt op i de gamle minder jeg også har med Bang & Olufsens produkter. Hver gang jeg har købte et nyt stykke B&O hi-fi har jeg siddet og nyde hvor smukt det er, og hvor dejligt det lyder. Der er også i dag nogle modeller jeg ikke kan lide, men så køber jeg dem ikke. Så jeg har kun smukke minder fra dengang, og idag en pragtfuld oplevelse i samvær med mit nyeste BeoVision TV, hvor både lyd, billede og udsende går op i en højere enhed. Det er alle pengene hver, og hvis jeg en dag ikke får den oplevelse, ja så får B&O det bare i hoved igen. Den dag håber jeg ikke kommer.
RedFox, også en god nat til dig. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
kaso skrev:
Du kan da umuligt ha lyttet til ovenstående... For beolab 5 koster alene ca 115.000... Så kom igen når du har lyttet til dem..
Og hvad har du selv der er langt bedre??? & ;nbs p; & ;nbs p;
|
|
|
|
|
|
Beolab 5 stod til ca. 60.000 kr. - jeg overså åbenbart, at det var stykprisen, men det gør ikke just sagen bedre. De lød "indeklemt" og manglede helt den detaljerigdom og præcision, jeg er vant til i mine B&W CDM1NT. Muligheden for placering af instrumenter/vokaler udeblev totalt.
Til baggrundsmusik var de ganske behagelige, men mine forventninger til højtalere i denne prisklasse er betragteligt højere - og de blev langt fra indfriet - desværre!
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redfox: Jeg synes, at du koger lige rigeligt meget suppe på den samme pølsepind
HXPro var fint - og den eneste reelle ting, der hævede Beocord 9000 over konkurrenterne. En af de 3 bedste? - Nej - den må du længere ud på landet med. Mærker som Tandberg, Nakamichi, Teac m.fl. leverede lige så gode eller bedre kassettebåndoptagere (de var bare ikke nær så pæne).
B&O TV - jo - de var udbredt dengang de var til at betale for "hr. og fru Jensen". Desværre var visse serier plaget en del af jævnlige fejl (mens andre kørte i 20 år uden problemer) - og i kombination med en stærkt stigende pris, er deres markedsandel i DK vist faldet ganske betragteligt.
1 fjernbetjening? Jeg har i mange år nøjedes med 1 fjernbetjening til mine mange apparater af forskelligt fabrikater. Programmérbare fjernbetjeninger med macrofunktioner har eksisteret i mange år - og følger med mange apparater idag. Jeg har selv en Logitech Harmony 895 - virker i hele huset og alt indstilles ved tryk på 1 knap. Det er smart - og det ville formentlig ikke være kommet så langt, hvis ikke B&O havde vist vejen. Men alternativerne har været der i årevis...
Jeg synes - som tidligere nævnt - at B&O er et fint nicheprodukt med "prestige", design og betjening i højsædet. Lyd-/billedmæssigt må man blot ikke sammenligne med andre i prisklassen - for de penge, der er brugt til "branding", design og betjening er jo gået fra et andet sted: Billed og lydkvalitet. Man skal vurdere B&O udfra dets præmisser - og være ærlig om at det ikke er billed og lyd, der har 1. prioritet. Udfra disse præmisser er det et fint produkt, som Danmark kan være stolt af.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 02 November 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 02 November 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 03 November 2006 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Peter Pan] <FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Tante berg, du er sku uden for pedagogisk rækkevide, det må være et manglende led i din opdragelse.
Hahaha  Ja,du har nok ret.Jeg ved ikke hvorfor,men når snakken er om hvor smukt og fantastisk B&O er så er det som at vifte med en rød klud foran mig.......jeg kan ikke dy mig.Nå,men det vigtigeste er at du selv er helt vild med dit grej __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 03 November 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
redfox Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahem, jeg husker tydeligt tandbergs flotte tv-design i min mors nabos stue, WAUW hvor var det... ... ... grimt.
Om man så synes at B&O er flottere, er så noget andet, men det vemmelige tandberg tv, lø brummende i lyden, mistede konstant kanalerne, og havde ikke samme skarphed som min mors B&O fra samme tid. Samt naturligvis B&O's lækre design. Og dette har ikke noget med røde klude at gøre. Dem lader jeg Fjogs politiske modstandere, d.v.s. alle, om at bære... eller hvad?
tandberg:
Tæske Afskyelig Nørdet Design B&o E R Bedre!
RedFox.
|
Til top |
|
|
redfox Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2006 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til det der med faldende markedsandel for B&O, så er det jo klart, at i krisetider, vil folk hellere rende ned i bilka eller et lign. sted og give 1995,- kr. for et splattertv, end svinge 10.000-18.000,- kr. for et B&O TV. Men hvad, jeg mener også at B&O er alt for dyrt.
Der er jo nok røget lidt mere B&O over disken senere hen i bedre tider.
RedFox.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|