| Forfatter |
|
Clinton Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan og vælge 2 x C272 + C162. Så er det hele adskilt. Og du kan genbruge 2 x C272 i surround(hvis det bliver aktuelt senere)
__________________ Arcam AVR 300
Denon 1730
Sharp LC-37 skærm
Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
|
| Til top |
|
| |
Geoff Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg skriven i en anden tråd har jeg droppet surround til fordel for en god steroe løsning. Derfor er jeg på jagt efter en god intergreret forstærker, der kan trække mine Evidence 870'ere. Af pladsmæssige årsager er jeg kun på udkig efter én forstærker... har været forbi NAD C372 og Cayin 252B, men blev så noget forvirret over alle de tal og hvordan jeg skulle læse dem/gennemskue om de i det hele taget kan bruges til Evidence'rne... for ellers var det jo blot spild af tid at tage ud og lytte til dem.
..men dine forslag frister jo...
Men realistisk set, må jeg nok begrænse mig til én forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har været i HIFI klubben og se på forstærker. Har du overvejet Lyngdorff? Den koster det samme som Denon. Eller hvad med Moon og Musical Fidelity(Tape Connection)? __________________ Arcam AVR 300
Denon 1730
Sharp LC-37 skærm
Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
janils skrev:
| En stor Porshe og en lastbil kan have samme motorkraft (antal hestekræfter), men det er ikke ensbetydende med at de er "ens" ... eller at de skal koste det samme! |
|
|
Lastbilen er højst sandsynligt dyrest |
|
|
Og kan trække væsentligt mere, trods det de har samme antal hestekræfter.  Altså igen: Hestekræfte/watt siger ikke en dyt om hvad de kan. __________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD er desværre noget af det ringeste der er på markedet hvad angår effektforstærerke, og deres C162 er nok et af de køb jeg har fortrudt mest.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Geoff Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Cayin 252B? Har den kræfter og kvaliet nok?
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor nævner du den så 
Det er jo ingen kunst at poste et link til et produkt man intet kender til, der er jo ufattelig mange modeller på markedet at vælge i mellem. Det hjælper bare reelt ikke trådstarter. Dette er nu ikke skrevet for at "dunke dig", men jeg så gerne at der kom mere - ja undskyld udtrykket - seriøs hjælp.
Desværre kender jeg intet til de nævnte højtalere, så her kan jeg ikke hjælpe med en anbefaling. Men mon ikke en søgning i gamle tråde vil resultere i et par ideer  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
|
Hvorfor nævner du den så 
Det er jo ingen kunst at poste et link til et produkt man intet kender til, der er jo ufattelig mange modeller på markedet at vælge i mellem. Det hjælper bare reelt ikke trådstarter. Dette er nu ikke skrevet for at "dunke dig", men jeg så gerne at der kom mere - ja undskyld udtrykket - seriøs hjælp.
Desværre kender jeg intet til de nævnte højtalere, så her kan jeg ikke hjælpe med en anbefaling. Men mon ikke en søgning i gamle tråde vil resultere i et ideer 
|
|
|
Jeg håbede så på, at der var andre, som har hørt den. Så kunne de komme med en vudering. I sidste ende skal der lånes med hjem og lyttes på Dali´erne. For det betyder jo intet, hvad vi andre mener. Dat skal jo lyde godt i Geoff ører
__________________ Arcam AVR 300
Denon 1730
Sharp LC-37 skærm
Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt mange både NAD og Denon, og jeg foretrækker Denon, men giv både Denon, NAD og andre et lyt. Min erfaring siger mig at Denon er et meget stabilt mærke, der har en opbygning og en lydkvalitet der passer mig. Men det behøver naturligvis ikke være tilfældet for dig. Så slå ørene ud og lyt.
Hvis du skal bedømme hvor kraftig en forstærker er så brug en badevægt istedet for oplysninger om hvor mange watt den er på. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clinton skrev:
| Jeg håbede så på, at der var andre, som har hørt den. Så kunne de komme med en vudering. |
|
|
Men det kan i værste fald medfører til uheldige og dyre fejlkøb. Da det faktisk sker (fejlkøb pga. "anbefalinger"), så vil jeg blot advare mod indlæg som ovenstående. Din vilje til at hjælpe fejler ikke noget, men jeg mener vi skal være påpasselig med vores anbefalinger.
Clinton skrev:
I sidste ende skal der lånes med hjem og lyttes på Dali´erne. For det betyder jo intet, hvad vi andre mener. Dat skal jo lyde godt i Geoff ører
|
|
|
Nemlig  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Der er også en integreres Krell til salg har på siden; har ingen personlig interesse i det...Tror den koster 12500, såhudtjeghvisker.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
Geoff Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har været igennem en MASSE tråde herinde om hvad jeg bør vælge... Det har også ledt mig på sporet, men mangler lige det sidste, derfor denne tråd! 
Har Denon i forvejen... en S-10 mk.II og DVD-2900 samt en AVR-3803, som jeg vil udskifte, da jeg ikke længere satser på surround.
Ved godt det for mange af jer herinde er et fy-ord, men forstærkerens dybde må ikke overskride 43 cm. Har endelig fundet det Hifi-møbel der både passer stuen og ikke mindst kæresten. Men jeg er nu enig med hende, det skal se godt ud. Så havde derfor kastet min interesse på NAD'en samt den Cayin 252B efter at have kigget mig rundt herinde.
Den Vencent SV-234 ser også rigtig fed ud, men den overholder desværre ikke de 43 cm, som er mit krav...
Men takker for alle jeres forslag indtil videre...
|
| Til top |
|
| |
rohs Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 23 August 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes et udtryk: "Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves"!
Troede du virkeligt, at jo flere watt, desto bedre lyder det? Og troede du man matchede højtalere og forstærkere ved at læse hvad der stod af watt?
Hvad skal du bruge dit HiFi til?? De fleste lytter til musik, og så er det meget nærliggende at bruge sine ører, når man skal vurdere hvad der passer sammen. Lidt i stil med, at hvis du skal finde et par sko der passer, så tager du dem på og prøver, i stedet for at læse specifikationerne på dem. Desværre er Danmark fyldt med Watt-hoveder, der tror at mange watt = god lyd, og meget bas = god lyd. Beklager, men du tager voldsomt fejl!
|
| Til top |
|
| |
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Geoff skrev:
Har været igennem en MASSE tråde herinde om hvad jeg bør vælge... Det har også ledt mig på sporet, men mangler lige det sidste, derfor denne tråd! 
Har Denon i forvejen... en S-10 mk.II og DVD-2900 samt en AVR-3803, som jeg vil udskifte, da jeg ikke længere satser på surround.
Ved godt det for mange af jer herinde er et fy-ord, men forstærkerens dybde må ikke overskride 43 cm. Har endelig fundet det Hifi-møbel der både passer stuen og ikke mindst kæresten. Men jeg er nu enig med hende, det skal se godt ud. Så havde derfor kastet min interesse på NAD'en samt den Cayin 252B efter at have kigget mig rundt herinde.
Den Vencent SV-234 ser også rigtig fed ud, men den overholder desværre ikke de 43 cm, som er mit krav...
Men takker for alle jeres forslag indtil videre... |
|
|
kig på brugt listen - for så spare du mange penge - har du set noget - så spørg lige så vil jeg da gerne sige min mening __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
rohs skrev:
Troede du virkeligt, at jo flere watt, desto bedre lyder det? Og troede du man matchede højtalere og forstærkere ved at læse hvad der stod af watt?
Hvad skal du bruge dit HiFi til?? De fleste lytter til musik, og så er det meget nærliggende at bruge sine ører, når man skal vurdere hvad der passer sammen.Lidt i stil med, at hvis du skal finde et par sko der passer, så tager du dem på og prøver, i stedet for at læse specifikationerne på dem.Desværre er Danmark fyldt med Watt-hoveder, der tror at mange watt = god lyd, og meget bas = god lyd. Beklager, men du tager voldsomt fejl! |
|
|
Mener DU at viden er noget vi er født med eller noget man erhverver sig igennem livet?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
rohs skrev:
Troede du virkeligt, at jo flere watt, desto bedre lyder det? Og troede du man matchede højtalere og forstærkere ved at læse hvad der stod af watt? |
|
|
Er du sød at tale pænt - det er et fuldstændig ukonstruktivt indlæg - Trådstarteren er ny og fortjener at vi brugere udviser tålmodighed - trådstarteren spørger og fortjener at få saglige svar - han er nybegynder og skal ikke skræmmes væk af hoven tale. Da du selv er nyt medlem herinde så lad dette være et vink med en vognstang - Vi gider ikke folk der taler grimt til andre! så (rohs)- "pretty please with sugar on the top": tal og opfør dig overfor andre som du ønsker de skal opføre sig over for dig __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler og R-L-B  Geoff - håber du finder hvad du søger. Hvad er dit budget? Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonen her skal være noget pænere fremover. Der skulle gerne være plads til alle og selvom man stiller "dumme" spørgsmål, skal man kunne forvente et høfligt og respektfuldt svar. Eventuelle frustrationer må luftes andre steder end på Hii4All's forum.
Mvh
|
| Til top |
|
| |