| Forfatter |
|
Geoff Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 23 September 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker... den må også hellere få et lyt. Kan se der er en del Primare I30 til salg rundt omkring, til priser der svarer til nyprisen på en Cayin 252B eller Primare I21, de to modeller som jeg primært kigger på... Så nu kom jeg jo til at overveje om man skulle bruge de sidste penge på en brugt I30 istedet...  Hvordan er kvaliteten på Primare? Umiddelbart siger det mig det er mere gedigent end Cayin...
|
| Til top |
|
| |
Geoff Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom til at læse lidt på www.interceptor.dk... 252B var det første Cayin produkt som er 100 % udviklet i samarbejde mellem Interceptor og Cayin. Designet af en dansk designer og lyd- tilpasset af Interceptors lytte- panel.Vidste ikke den var SÅ dansk... og det forklarer hvorfor jeg ikke kan finde den på www.cayin.com.
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Primare. En A30.1 (En tidligere udgave af I30). Jeg er meget, meget glad for den, og vil klart anbefale Primare. (Men selvfølgelig er de fleste nok glade for det, de har. Ellers ville de nok ikke have haft købt det)!!! __________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
Geoff Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det har du ret i... synes også den er meget lækker. Men den er desværre lidt for stor. For lige at vende tilbage til Marantz. Der nævnes flere steder at dette mærkes forstærkere står for varm lyd... fandt følgende forstærker som Google fortæller mig ikke rigtig er nævnt herinde... Marantz PM 8003... Den ser fantastisk flot ud... men det gør visse biler jo også uden at performance følger med. Som jeg starter denne tråd, har jeg ikke den nødvendige erfaring til udfra tal at sige "den kan jeg godt glemme på forhånd uden at have hørt den..." Cayin 252B er stadig min favorit, men jo længere man grave sig ind i dette område jo flere muligheder dukker der jo op... og så er det jo godt man kan smide det ind her. Det der for mig taler for den er at den fås i champagne farve... ved godt det er lidt fy at sige at farven også spiller ind. Men både min Denon CD og DVD fremstår i champagne, så det vil jo se godt ud at resten også gjorde det... Men hvad siger I til den og PM7003? PM7003: http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro duct&cont=eu&bus=hf&prod_id=3790&series=comp &type=ampPM8003: http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro duct&cont=eu&bus=hf&prod_id=3791&series=comp &type=amp...op imod de andre der er nævnt her Cayin 252B, 153B eller f.eks. Xindak XA-6800
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er rigtig hurtig, så tag et smut forbi Peak Consult i Middelfart. Der er pt opsat et Marantz anlæg der spiller overraskende godt  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Geoff Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Hvis du er rigtig hurtig, så tag et smut forbi Peak Consult i Middelfart. Der er pt opsat et Marantz anlæg der spiller overraskende godt  |
|
|
Spændende!! Ved du hvad det består af?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Geoff skrev:
Chr. R. skrev:
Hvis du er rigtig hurtig, så tag et smut forbi Peak Consult i Middelfart. Der er pt opsat et Marantz anlæg der spiller overraskende godt  |
|
|
Spændende!! Ved du hvad det består af?
|
|
|
Fokus var et andet sted i går 
Har sendt en mail af sted for at få det afklaret. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Geoff Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder godt...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er tale om et Marantz 15 setup, og dermed burde det bl.a. værre denne. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
| Der er tale om et Marantz 15 setup, og dermed burde det bl.a. værre denne. |
|
|
Så bliver han nok nødt til at finde den brugt hvis budgettet skal holdes. Hvis han kan det, er jeg enig i at det vil være et godt køb. Jeg har da aldrig fortrudt at jeg gav det dobbelte for min.
|
| Til top |
|
| |
Geoff Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Chr. R. skrev:
|
|
Så bliver han nok nødt til at finde den brugt hvis budgettet skal holdes. Hvis han kan det, er jeg enig i at det vil være et godt køb. Jeg har da aldrig fortrudt at jeg gav det dobbelte for min.
|
|
|
Den ser rigtig lækker ud og har også kigget på den, men ja, den ligger et stykke over mit budget. Har istedet kigget på Marantz PM8003. Den ser rigtig godt ud sammenlignet med Cayin 252B. Men det er jo indmaden det kommer an på...
Her er en lille sammenligning... hvad siger I?
Marantz PM8003

|
FEATURES |
|
Channels |
2 |
|
Current Feedback Topology |
|
|
Class A amplification |
|
|
Linear Drive Power Supply |
|
|
CCNE |
|
|
Power Transformer |
Toroidal power transformer |
|
HDAM |
CF |
|
Symmetric PCB Layout |
|
|
Chassis |
Copper plated |
|
High Grade Audio Components |
|
|
Customized Components |
|
|
System Block Shielding |
|
|
BTL Possibility |
|
|
Treble, Bass |
|
|
Balance |
|
|
Loudness |
|
|
Source Direct |
|
|
Separate Solid Heatsinks |
|
|
Speaker A/B |
|
|
Record Selector |
|
|
Tape Monitor |
|
|
Temperature Gauge |
|
|
Standby mode |
|
|
Gold Plated Cinch |
|
|
IN/OUTPUTS |
|
Audio Inputs |
6 |
|
Phono Input |
MM |
|
Audio Outputs |
2 |
|
Balanced I/O |
|
|
External Control In |
|
|
Processor I/O |
|
|
Pre-out / Main in |
1 / - |
|
D-Bus I/O |
|
|
Speaker Terminal |
2 pairs, Marantz custom made |
|
AC Outlets |
|
|
SPECIFICATIONS |
|
Power Output (8/4 Ohm RMS) |
70 / 100W |
|
Frequency Range |
10Hz - 80kHz |
|
Total Harmonic Distortion(THD) |
0.0001% |
|
Bridged Power Output |
|
|
Damping Factor |
|
|
Input Sensitivity MM/MC |
2mV/47kohm / - |
|
Input Sensitivity High Level |
200mV/20kohm |
|
Input Sensitivity Balanced |
|
|
Signal to Noise MM/MC |
87 dB / - |
|
Signal to Noise High Level |
106 dB |
|
Channel Separation |
|
|
Headphone Out |
|
|
GENERAL |
|
Color |
Black / Silver-Gold |
|
Front Panel |
metal |
|
Remote Control |
RC003PM |
|
Power Consumption |
200W |
|
Detachable Power Cable |
|
|
Dimensions WxHxD (mm) |
440 x 364 x 123 |
|
Weight |
11.0kg |
Cayin 252B
Tekniske specifikationer:
Udgangseffekt: 2 x 150 Watt / 8 Ohm. Spændingsforsyning: 750 Va. Kapacitet: 30.000 uF. Frekvensområde: 5- 50.000 Hz. +/- 0,5 dB. Forvrængning: 0,5 %. Støjdæmpning: 98 dB. Indgangsfølsomhed: 380 mv. Indgange: 5 linie / 1 tape. Vægt: 15,5 Kg. Mål: 44,0 x 14,0 x 35,0 cm. (B x H x D)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Geoff skrev:
Stanley skrev:
Chr. R. skrev:
|
|
|
|
|
Den ser rigtig lækker ud og har også kigget på den, men ja, den ligger et stykke over mit budget... |
|
|
Reelt ligger den kun lidt over dit budget, og med dette alternativ ville jeg overveje om der er mulighed for at trække lidt i budgettet. Hvis man senere ønskede at opgradere, så er det en klar fordel at ikke alt i setup'et skal udskiftes. Så tænk også lidt ud i fremtiden, og husk om muligt at låne flere alternativer hjem på samme tid inden der handles  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Geoff Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent fysisk er den også lige i overkanten desværre.... har lige nålt op. Ved godt det er de færreste man denne passion der går op i dette, men den skal passe ind i rack'et...
|
| Til top |
|
| |
Geoff Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Densen Beat 100??
Nogen der kan sige noget om den??
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan stå inde for Cayin 153b. Fantastisk forstærker. Også lækkert dimensioneret når man tænker på den er sat til 100 watt og så faktisk har 90,000 uF lytter og en trafo på 500 mv. Den vejer knap 15 kilo. Hvis vi ikke ser så meget på tallene, kan jeg love dig for den lyder helt fantastisk, og du skal smide mange penge i hifiklubben for at få noget der lyder bedre. ;)
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg talte nu min gamle 153B til at have i omegnen af 50.000 uF, men kan være at de har ændret det. Men ellers er det rigtigt at hifiklubben ikke har noget der lyder bedre under 15 k, efter min mening.
Jeg mener at Densen B100 lyder okay hvis man kan lide dens lyd, men strømmæssigt mangler den helt utroligt meget. Jeg har hørt den nogen gangen nu og den går altså i knæ meget hurtigt når den skal spille højt og meget, meget hurtigt når mden får krævende højttalere at spille på. Men den er mega flot. 
|
| Til top |
|
| |