| Forfatter |
|
mhn13 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2015 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 31 Maj 2015 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt et sæt Mentor 5 højttalere, og vil gerne køre biwire på dem. Lige nu bruger jeg kun et sæt højttalerkabel som er det
billige fra Harald Nyborg.
Min receiver er en Marantz SR6009, men mit spørgsmål er så, om jeg vil få noget ud af, at købe enten:
Van den Hull Clearwater
eller Van den Hul the TEATRACK Hybryd kabel
eller Supra Rondo Biwire kabel
fremfor 4mm højttalerkabel fra Biltema??
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 31 Maj 2015 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... Aner det ikke, da dine ører ikke er mine ører... Nogen kan høre forskel, andre ikke... Men mit råd er, prøv det, få din egen erfaring... Jeg har
selv Clearwater, fordi jeg kan høre en forskel på netop sådanne du har nu, og så på en del andre... Men det er min erfaring... Så hop ud i det, om ikke
andet, har du nogle kabler, der virker i en bedre kvalitet
Kan du så høre forskel, jamen så er du i gang... Og her håber jeg fornuften styrer din købelyst... Og den er svær
Med venlig hilsen
Birger
|
| Til top |
|
| |
jukuluff Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 31 Maj 2015 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Supra Rondo har jeg aldrig hørt, så kan ikke udtale mig om hvordan det kabel lyder. Ved de to vdh kabler, vil du givetvis få en lidt anden lyd. Sølv som leder i højtaler kabler giver typisk et lidt lysere og mere veldefineret lydbillede, mest markant vil denne ændring være ved Teattrack kablet. Det er ikke ubetinget en god ting, en meget lys lyd, kan hurtigt blive stressende at høre på. Kort sagt om det er en "bedre" lyd, er langt hen af vejen en subjektiv vurdering.
For Van den hul kabler, er der et velfungerende brugtmarked. Så der kan man næsten altid sælge kablet videre, hvis man ikke bryder sig om lyden. Forudsat at man selvfølgelig ikke betalte overpris for kablerne til at starte med.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 31 Maj 2015 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøve at låne diverse kabler hjem og få lytte til dem som Struktøren også er komme med som en god ide.
Måske kan du blive overraske over dit billige fra Harald Nyborg, hvis du kan distrahere fra at de andre er dyre og derfor per automatik måtte lyder bedre, og netop placebo effekt kan let gå hen og blive en dyre oplevelse.
|
| Til top |
|
| |
mhn13 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2015 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 31 Maj 2015 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene. At kabler er billige gør mig absolut intet, tværtimod. Lyden må bare kke være lysere end den er i nuværende
setup, så tak for hintet med sølv, jeg vil undgå kabler med sølv.
|
| Til top |
|
| |
miki Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 12 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 01 Juni 2015 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen betydelig forskel på de kabler du nævner pånær prisen. Dog kan sølvkabler danne sølvsulfid på overfladen ved
kontaktflader, eneste middel mod dette er forgyldning.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 01 Juni 2015 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er væsentlig mere hul igennem på VdH Clearwater end på dine Harald Nyborg kabler, er min erfaring.
Hvis du ikke er til en lysere lyd, som jeg sagtens kan forstå, synes jeg du skal prøve et par rigtig tykke kobberkabler istedet.
De bedste kabler jeg har hørt på Mentor 5 er VdH Magnum Hybrid, men de er desværre noget dyrere.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 02 Juni 2015 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
HeHe, VdH Magnum Hybrid er skam ikke et dyrt kable kost som kun 299 kr. meter, og i lyd kable verden er det skam meget, meget billigt
|
| Til top |
|
| |
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 02 Juni 2015 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg foretrækker VdH Clearwater lagt dobbelt over VdH Magnum.
VdH Clearwater dobbelt træk er ret godt.
__________________ PRaT er nr.1!
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 05 Juni 2015 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgenstjerne skrev:
Jeg foretrækker VdH Clearwater lagt dobbelt over VdH Magnum.
VdH Clearwater dobbelt træk er ret godt. |
|
|
I de fleste tilfælde er jeg enig med dig. Clearwater dobbelt er rigtig godt, men lige præcis på Mentor 5 synes jeg Magnum Hybrid passer super til da
det har mere af punch og fylde nedadtil. Det er godt til Mentor 5 som måske mangler lidt "kød" på mellemtonen. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |