Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 16:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Casa Dejen; nye billeder pr. 220409 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Tusind tak, alle sammen

Grejet står lidt interimistisk; som det nu kan, når der endnu ikke er indkøbt et rack til herlighederne (måske bliver det Clic, men jeg vil have fat på en møbelsnedker og høre, hvad han kan finde på)

Skrev jeg "jeg vil"? Det må blive et "vi vil", for nu er der altså to om at bestemme den slags her omkring ....

Jeg tager nogle billeder, når alt står som godkendt  - umiddelbart er det rigtig godt, det her!  

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

platini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen.

Stort tillykke med dit nye setup,lyder til at være rigtigt lækkert,men er du kommet af med efterklang,jeg læste i et indlæg af Jensen at der var stor efterklangs tid.

Jeg havde det samme problem da jeg lavede min stue om med nyt træ gulv og nye gips vægge,så kom jeg i kontakt med et firma der hedder Accu Dan i Rødding og fik 4 plader med hjem ,og så var lydbilledet bare iorden igen,men da du nu har en kvinde i huset er det ikke sikkert du får lov at sætte dem op  Målene på dem jeg har er 1m*1m

Her er et link til dem,det var da et forsøg værd

http://www.accudan.dk/produkter.html

Mvh

Platini

Til top Vis platini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af platini

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

platini skrev:

Hej Dejen.

Stort tillykke med dit nye setup,lyder til at være rigtigt lækkert,men er du kommet af med efterklang,jeg læste i et indlæg af Jensen at der var stor efterklangs tid.

Jeg havde det samme problem da jeg lavede min stue om med nyt træ gulv og nye gips vægge,så kom jeg i kontakt med et firma der hedder Accu Dan i Rødding og fik 4 plader med hjem ,og så var lydbilledet bare iorden igen,men da du nu har en kvinde i huset er det ikke sikkert du får lov at sætte dem op  Målene på dem jeg har er 1m*1m

Her er et link til dem,det var da et forsøg værd

http://www.accudan.dk/produkter.html

Mvh

Platini

Hej Platini - og tak

Efterklangsproblemet er blevet noget bedre, efter jeg har fået lidt kunst på lærred på væggene - der er mere på vej og placeret rigtigt vil det givet hjælpe endnu mere  Den slags kan fikses og bliver det også, det er bare et spørgsmål om at give sig lidt tid til at dæmpe de første refleksioner behørigt. Jeg vil vente med at gøre mere seriøst ved det til grejet er i rack og højttalerne står som de skal.

Tak for linket. De er sikkert gode til formålet, de plader, men de kommer ikke ind i min stue og op på mine vægge - kvinde eller ingen kvinde

MVH

Von Schweikert VR2

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det nye fede udstyr - glæder mig til at høre om dine lytteindtryk i forhold til dit gamle udstyr.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Tillykke med det nye fede udstyr - glæder mig til at høre om dine lytteindtryk i forhold til dit gamle udstyr.

Lars

Mange tak!

Jeg kan sige så meget, at jeg helt overordnet rigtig godt kan lide, hvad jeg hører; der er et homogent og sammenhængende lydbillede med rigtig god dynamik og detaljering - specielt den forholdsvis lille højttaler taget i betragtning. Den er fornemt afstemt et sted mellem masser af detaljering og luft på den ene side - og det homogene, hele lydbillede på den anden.

Jeg tør ikke sige meget særskilt om Audia' en - jeg har ikke de vilde referencer at holde den op imod (at den er en bedre spiller en Rega Planet er dog helt sikkert! ) Ligesom Audias forstærkere er den utroligt flot og solidt bygget; konstruktionen er second to none (i mit register) i denne prisklasse.

Jeg lyttede til både Flight Two og Pass INT150 som forstærker; Pass'en har en langt mere dynamisk og engageret formidling af musikken end Audia' ens måske lidt pæne og glatte præsentation. Det var i al fald som at træde rigtigt indenfor i musikken, da Pass' en kom i spil  

Men den er naturligvis også en noget dyrere forstærker, så sammenligningen er måske lidt skævvredet.

Jeg skal nok vende frygteligt tilbage med detaljerede lytteindtryk på et tidspunkt.

MVH

Von Schweikert VR2

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Ville meget gerne høre din kombi af Avalon og Pass. Det skulle efter sigende tage ½ år inden Avalon er spillet til - så det bliver bedre i den kommnede tid!

Lars

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen,

Godt at se at du er "kommet ind i kampen" igen

Lækkert grej du har valgt dig.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Ville meget gerne høre din kombi af Avalon og Pass. Det skulle efter sigende tage ½ år inden Avalon er spillet til - så det bliver bedre i den kommnede tid!

Lars

Findes der mon en sammenslutning af "hifientusiaster-mod-utilspillede-produkter-på-markedet"? I så fald kandiderer jeg vist til medlemsskab...  CDen skulle gå rimeligt hurtigt, men jo; højttalerne vil utvivlsomt åbne kontinuerligt mere op den næste tid.

Men et halvt år alligevel? Det lyder af meget (mange timer) - har du læst det specifikt om denne model eller om de større modeller?

MVH

Von Schweikert VR2

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Hej Dejen,

Godt at se at du er "kommet ind i kampen" igen

Lækkert grej du har valgt dig.

Haugaard

Takker  Det har været svært at holde sig ude af kampen, men jeg havde besluttet mig for at tage min tid og researche lidt rundt inden et køb.

Jeg har da bl.a. haft Gamut L3, Phi 5 og deres nye CD og store integrerede på besøg (har glemt de to sidstnævnte navne)

MVH

Von Schweikert VR2

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
lars37 skrev:

Lars

Findes der mon en sammenslutning af "hifientusiaster-mod-utilspillede-produkter-på-markedet"? I så fald kandiderer jeg vist til medlemsskab...

Årh nej ikke igen! ... du er sgu hårdt ramt af det syndrom. Jammen også tillykke med dit nye grej herfra. Glæder mig til at høre om drømme teateret lyder godt på det
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det nye :) vildt lækker grej må man sige.

Så mangler der kun en stak billeder til folket
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

@ Zorglub: DT lyder godt ALLE vegne!  Og helt bestemt i min stue i skrivende stund, også med og trods præ-tilspillede højttalere. Her besynges lyden både nu og i fremtiden  

MathiasLarsen skrev:
Tillykke med det nye :) vildt lækker grej må man sige.

Så mangler der kun en stak billeder til folket

Tusind tak - jeg er meget tilfreds; det ER lækkert grej!

Jeg snupper nogle gode billeder inden længe - skal lige have anskaffet mig et rack (Clic eller design og kvalitet a la Clic - nogle gode forslag?) - så kommer der pics

MVH

Von Schweikert VR2

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
lars37 skrev:

Lars

Findes der mon en sammenslutning af "hifientusiaster-mod-utilspillede-produkter-på-markedet"? I så fald kandiderer jeg vist til medlemsskab...  CDen skulle gå rimeligt hurtigt, men jo; højttalerne vil utvivlsomt åbne kontinuerligt mere op den næste tid.

Men et halvt år alligevel? Det lyder af meget (mange timer) - har du læst det specifikt om denne model eller om de større modeller?

MVH

Nej, jeg har læst det i forbindelse med en test af Ascendant, hvor diskanten har visse fælles lighedspunkter med dine - derfor kan det være, at det alligevel ikke gælder dine...

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Februar 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Sidder og lytter til musik og drikker espresso

Synes jeg vil dele min oplevelse af denne skive med jer:

Det er altså en skive, jeg ikke kan blive træt af; det er grumt, og det er smertefuldt på Opeth's Damnation - men det er først og fremmest skønheden der penetrerer det mørke, som gør det til en stor lytteoplevelse gang på gang at høre den igennem fra ende til anden.

Da min lillebror introducerede mig til Opeth var det gennem "Deliverance" - og jeg var mindst mådeholden skeptisk overfor hvad jeg hørte: "Growl og temaer om død og elendighed - det er jeg vist vokset fra..." tænkte storebror -  og lagde masken i kritiske folder.

Men det var jeg så ikke - selvom lige "Damnation" dog er en semiakustisk plade hele vejen igennem og Åkerfeldts growl glimrer i sit fravær på alle 8 numre

MVH - og god weekend

Von Schweikert VR2

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen

Snublede lige over din tråd. Ville lige sige tillykke med dit nye grej

Og ja den amp ville jeg nu ikke have noget imod at eje. Det ser svinegodt ud 

En lytter måske 

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg har taget et par billeder af min nye forstærker i dag. Jensen var her tidligere for at bytte min PASS LABS INT-150 ud med.... en ny PASS LABS INT-150. Forklaringen er, at René spottede nogle for det blotte øje meget lidt synlige kosmetiske fejl på den første forstærker, da vi pakkede den ud.

- så i dag måtte jeg derfor bære små 35 kg stor, tung herlig musikformidler henholdsvis ned og op af 92 trin.

På trods af, at jeg SELV måtte bære  og jævnført nogle nylige tråde med beskrivelser af lidet flatterende oplevelser med forhandlere er jeg meget glad for at have handlet, hvor jeg har; servicen er uantastelig 

Så skal der spilles til forfra  Jeg tænder ikke før i morgen, når den har fået stuetemperatur, men det skal blive interessant at høre, om det er forstærkerens tilspilning, jeg har kunnet høre som betydelig mere opløst lyd over tid siden jeg fik mit nye setup - eller om det er den nye CD-afspiler eller højttalerne, der er åbnet op.

Jeg har endnu ikke fået et hifi-møbel, men det sker forhåbentlig inden længe.

Indtil da er her et par interimistiske snapshots af min forstærker, der kommer til at stå og spille i min stue meget, meget længe!

(fra i morgen af, altså...)

Og det gør min Audia og mine Avalons i øvrigt også, men dem har I set mange billeder af mange andre steder

Jeg vil prøve at køre med balancerede kabler; både Audia'en og Pass' en kan køre ægte balanceret - så jeg er på udkig efter et XLR interconnect. Det bliver et Van den Hul med mindre der dukker et eller andet andet godt op (jeg er glad for mit Jubilee og vil gerne have fingrene i et sådant med XLR, MC Gold eller the Orchid kunne også være spændende at prøve)

Mvh

Von Schweikert VR2

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 April 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Wow!

Den er fed!.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 02 April 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jamen, hvad skal jeg sige andet end at det er faneme en fed forstærker som jeg møj gerne ville have mine lange fingre i en dag

Og forøvrigt er det et flot brunt græstæppe du har i stuen.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 02 April 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den lækre sag Drejen.

I forhold til VDH "The Jubilee" kan jeg kun anbefale dig at prøve et sæt HGA "Silver" fra Hificable. Det er billigere og jeg er overbevist om at det lyder bedre, og så plejer sirius gerne at låne sine kabler ud. Det lød i hvert fald bedre på mit anlæg.

Hvis du så skal flotte dig så kunne du jo også prøve HGA "DNA", men pas på du kunne gå hen og blive forelsket i dem. De er RIGTIG gode til prisen. Men prøv dig frem, du vil tydelig kunne høre forskellene på det anlæg du har.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

Wow!

Den er fed!.

Tak skal du have. Det synes jeg også, den er

Mvh