Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 03 April 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Tillykke med den lækre sag Drejen.
I forhold til VDH "The Jubilee" kan jeg kun anbefale dig at prøve et sæt HGA "Silver" fra Hificable. Det er billigere og jeg er overbevist om at det lyder bedre, og så plejer sirius gerne at låne sine kabler ud. Det lød i hvert fald bedre på mit anlæg.
Hvis du så skal flotte dig så kunne du jo også prøve HGA "DNA", men pas på du kunne gå hen og blive forelsket i dem . De er RIGTIG gode til prisen. Men prøv dig frem, du vil tydelig kunne høre forskellene på det anlæg du har.
|
|
|
HGA ser sådan set spændende ud. Ville godt høre dem; hvor kan man få fingrene i sådan nogle til låns i Århus?
Mvh __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1009
|
Sendt: 03 April 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften Drejen.
Jeg fik mine sendt med post af sirius fra hificable. Det eneste der koster dig noget er når du skal sende dem retur. Rigtig god service. __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 03 April 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:

Jeg vil prøve at køre med balancerede kabler; både Audia'en og Pass' en kan køre ægte balanceret - så jeg er på udkig efter et XLR interconnect. Det bliver et Van den Hul med mindre der dukker et eller andet andet godt op (jeg er glad for mit Jubilee og vil gerne have fingrene i et sådant med XLR, MC Gold eller the Orchid kunne også være spændende at prøve)
Mvh
|
|
|
Smukt-smukt-smukt. Mere er der vidst ikke at sige til det
Den er fantastisk flot den int-150. Hvordan er den ifht. flight 100 mm. du havde før?
Mht. til din kabelsøgen kan jeg ikke anbefale Van den Hul til Pass. Det virkede ihvertfald ikke i mit setup. Jeg har prøvet Orchid og det var ganske enkelt for glat og uengagerende i i lyden. Kig istedet efter noget Yter, MIT, Fletcher eller Cardas.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
DPetersen skrev:
Tillykke med den lækre sag Drejen.
I forhold til VDH "The Jubilee" kan jeg kun anbefale dig at prøve et sæt HGA "Silver" fra Hificable. Det er billigere og jeg er overbevist om at det lyder bedre, og så plejer sirius gerne at låne sine kabler ud. Det lød i hvert fald bedre på mit anlæg.
Hvis du så skal flotte dig så kunne du jo også prøve HGA "DNA", men pas på du kunne gå hen og blive forelsket i dem . De er RIGTIG gode til prisen. Men prøv dig frem, du vil tydelig kunne høre forskellene på det anlæg du har.
|
|
|
HGA ser sådan set spændende ud. Ville godt høre dem; hvor kan man få fingrene i sådan nogle til låns i Århus?
Mvh
|
|
|
Noget nyt fra Dejen ? mener det jo nok burde være tid for lidt opfølgning.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han har vel travlt med at holde plænen
|
Til top |
|
|
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Han har vel travlt med at holde plænen
 |
|
|
måske. lige for tiden er det ikke det jeg bruger min tid på, dig? 
mon ikke han er blevet gift og fået andre sysler, måske han bare rydder op passer børn og hører musik. i den rækkefølge
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille update herfra Casa Dejens stue
Jeg er ved at være, hvor jeg gerne vil være lydmæssigt Efter at alt er spillet alt behørigt til, står der et setup i mind stue, som gør det meste særdeles godt.
Ét af de allervæsentligste, givet subjektive kriterier for mig, når jeg skal vurdere lyd er lysten og evnen til at lytte til plade efter plade, skive efter skive uden at blive lyttetræt.
Mit "gamle" Rega setup på mine Von Schweikert VR2 befordrede dette; uanset om det var den fuldstændigt skramlede, smadrede punk eller den glatte popproduktion, det handlede om, så formidlede dette setup musik med en form for glød - eller et lille "tilsæt" i mangel af et bedre ord.
"Aha", tænker nogle måske; han kan godt lide en lidt rund og velbehagelig lyd. Det vil jeg nu ikke sige, og det er heller ikke lige sådan jeg vil karakterisere lyden af mit setup. Faktisk slet ikke.
Måske har jeg fået placeret mig mellem den "analytiske" og den "musikalske" stol; og uagtet at man vist nok ikke skal sætte sig mellem to stole, så sidder jeg fint her, såfremt dette er en beskrivende metafor for lyden.
Jeg har senest anskaffet mig et Van den Hul the Second XLR-interconnect, som, qua min Audia og Pass' ægte balancerede opbygning virkelig har løftet lyden yderligere; mere dynamik, fastere bund, flere detaljer og større rum end tilsvarende RCA kabel.
Jeg har været flere interconnects igennem, men the Second er virkelig et fremragende kabel. Subjektivt vurderet er det det kabel, jeg har lyttet til hjemme, som har mindst betoning overhovedet. Det gør bare rigtig meget rigtigt.
Dette nye the Second XLR måler 1 m, det "gamle" RCA 60 cm; kan denne forskeli længde have betydning for lydforbedringen, udenom skiftet RCA til XLR?
Med venlig hilsen - og tilbage til musikken __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
De endog meget velspillende Avalons blevet erstattet af et sæt VA Beethoven Baby Grand - med den hvide pianos anseelige W.A.F.
Lydmæssigt er Avalon og VA inkommensurable. Hvor Avalon ikke mindre end brillerer i neutralitet og hvad der kan udtrykkes som en subjektiv oplevelse af umiddelbar adgang til kildematerialet, er VA en anden historie. Her er den umiddelbare oplevelse snarere en af lyst til- og begejstring for at formidle en musikoplevelse; specielt i de nedre regioner er der saft og kraft - Baby Beethoven spiller virkelig bund, og jeg er i den forbindelse taknemlig for at have en Pass, der kan håndtere tingene med hvad der høres ud som et næsten ubegrænset overskud. Jeg har, uden at have hørt højttaleren på en mindre forstærker, anelser om, at den (højttaleren) hurtigt kan blive lidt for meget for en mindre strømstærk forstærker.
Opadtil er VA ikke så udtalt luftig som mine Avalons var. VABBG lyder bestemt ikke "mørk" (som jeg har set den beskrevet som andetsteds), men er bare en anelse mindre udstrakt i sammenligning. Højttaleren er dog, skal det nævnes, spritny, out of the box, og skal jo derfor spilles behørigt til før en endelig vurdering kan udfoldes.
Skulle den ændre karakter i toppen tilsvarende hvad Avalon gjorde efter et par hundrede timer, vil "mindre udstrakt" næppe vise sig at være en korrekt beskrivelse...
Jeg har postet et par billeder af musikstuen nedenfor - også af CD, pladespiller, forstærker og deslige 

Nå, ja; også af mit rack, som jeg, efter konstateringen af at det er praktisk taget umuligt at finde en standardvare i handelen, der passer i mål mv., har fået lavet hos en lokal møbelsnedker.

Den forstærker bliver her, indtil den ikke kan mere - den er jeg simpelthen så glad for!

Og så de nye VAs:

Mvh __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser virkeligt godt ud, Dejen. Hvordan spiller din integreret pass i forhold til din tidligere audia flight 100 effekt. Jeg spørger fordi at jeg altid har kigget langt efter audia flighten, men har nu bestilt en af pass labs effektforstærkere hos Rene.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Det ser virkeligt godt ud, Dejen. Hvordan spiller din integreret pass i forhold til din tidligere audia flight 100 effekt. Jeg spørger fordi at jeg altid har kigget langt efter audia flighten, men har nu bestilt en af pass labs effektforstærkere hos Rene.
|
|
|
Hej Søren
Det er svært at sige noget præcist, idet jeg, da jeg havde Flight 100, alt andet lige ikke havde en helt "retfærdig" forforstærker foran den (havde spændt en Rega Cursa 3 foran).
Audiaen var nok lidt mere glat i lyden end Pass er; lidt "pænere" om du vil. Jeg oplever at Pass' en har lige så mange kræfter som den store, tunge Audia havde. Og så er Pass jo også i klasse A de første vist nok 10W 
Pass' en bliver i øvrigt næsten lige så varm som Audia'en. Næsten... 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et par billeder mere af min Pass, VAs, MF RIAA + den underlige, (obo-?)spillende "frosk", som er samlet op et eller andet sted i det østeuropæíske 

MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for svaret :) Jeg tror også at det bliver til pass XA 30,5... 30 klasse A watt.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
hendrix Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtig flot ud må man sige. Kan godt lide dit rack, synes det pynter gevaldigt i forhold til et "standard" så at sige... noget helt andet er maleriet på væggen, superflot, hvem har lavet det?? __________________ The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over.
Hunter S. Thompson
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud Mr. Dej. Flot og stilrent som enhver kone vil elske det
Hvor stort er dit rum ? Havde selv baby Grand engang. Huskede den som værende en fin højttaler, dog med kompromisser i basområdet. Synes den mudrede en smule og manglede kontrol.
Men Pass må da have fat i røven af den svingspole eller ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtig godt ud. Ikke mindst med dit rack.
Dine nye højttalere bringer jo skønne minder frem hos undertegnede. De spiller bare dejligt. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
WAW 
Ikke nok med at det ser hammerende godt ud, så er jeg også overbevist om at der er dejlig musik i stuen 
Det er sku et godt sammensat setup dig og fruen har fået bikset sammen 
Lige en anden ting. Så er det sku et hammer FEDT billede der hænger bag setuppet  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 22 April 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig lækkert anlæg Den Pass er bare lækker.
Det må lyde dejligt. Og det rack ser rigtig lækkert ud ! __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
--
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Ser godt ud Mr. Dej. Flot og stilrent som enhver kone vil elske det
Hvor stort er dit rum ? Havde selv baby Grand engang. Huskede den som værende en fin højttaler, dog med kompromisser i basområdet. Synes den mudrede en smule og manglede kontrol.
Men Pass må da have fat i røven af den svingspole eller ?
|
|
|
Hejsa
Min stue er ca. 28 m2 stor. Mht. Baby Grands kompromisser, så har jeg endnu ikke ejet en højttaler uden. Min oplevelse er dog, at det er i de nedre registre Baby Grand gør det rigtig godt, mens det måske (med forbehold for en utilspillet Scanspeak-enhed) som antydet ovenfor er i de højere luftlag "kompromisserne" høres.
Bassen er både dyb og hurtig her - mudret kan jeg ikke genkende overhovedet mangel på kontrol tror jeg let kan forekomme, hvis den spændes for en ikke-strømstærk-nok forstærker; Baby Grand er på papiret en hård højttaler at drive.
Men jo - Pass'en har fat med alle kræfter 
MVH
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 22 April 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
WAW 
Ikke nok med at det ser hammerende godt ud, så er jeg også overbevist om at der er dejlig musik i stuen 
Det er sku et godt sammensat setup dig og fruen har fået bikset sammen 
Lige en anden ting. Så er det sku et hammer FEDT billede der hænger bag setuppet 
|
|
|
Mange tak 
Jeg er glad for mit Avalon-VA bytte, må jeg sige.
Men....
...det ved jeg, jeg kun er på lånt tid; for når jeg engang får hørt en større Avalon (sådan én som din ), så er jeg - med den lille NP 2.0's mange kvaliteter stadig in mente i øregangene - overbevist om, at jeg nok må i gang med højttaler-lobbyismen herhjemme...
MVH
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|