Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 07:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Casa Dejen; nye billeder pr. 220409 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Min egen Cursa er kommet retur - det hjalp på den lette "skrigen" i toppen.

Nu har jeg fået The Second mellem Planet og Cursa. Det meget omdiskuterede kulkabel spiller totalt anderledes end Integration (i det hele taget er det ret vildt SÅ stor forskel der er på VdH kabler, synes jeg); tilbagelænet, med stor ro, men samtidigt med masser af hul igennem. Toppen afrundes en smule med The Second, mellemtonen er fantastisk med masser af glød. 

I bunden er The Second dog ikke så godt som Integration - bassen ER altså mere slap og lidt for langt tilbage i lydbilledet - i al fald i mit setup og efter min smag .

Jeg tror dog at kablet kan have sin berettigelse i mange andre kombinationer. Det har i al fald den mest fantastiske gengivelse af især kvindestemmer og klaver-musik (Rachmaninovs 3. pianokoncert har aldrig lydt bedre i Casa Dejen)

Så jeg venter pt på The Jubilee fra VdH - et rent sølvkabel, der skulle være et rigtigt godt line kabel.

Forhåbentlig er det også bare en anelse mere levende i lyden end The Second, for jeg må indrømme, at uanset hvor glad jeg er for det "hul" igennem disse hollandske kabler leverer, så mangler de altså den bas-accentuering mit gamle Taralabs 3300i - kabel havde. Dette kabel kunne så ikke en hel række ting, som VdH-kablerne gør så godt (rum, detaljering og dimensionering af musikken)

De lyder en anelse kolde hos mig - over én kam. Det er sikkert mit Rega-grej der ikke helt kan honorere sådan at blive udstillet af meget neutrale kabler og Von Schweikert, der også har en neutral klang. Jeg forestiller mig at det er Cursa´en eller Planeten der muligvis er synderen.

På den anden side er mit lytterum også lidt lystklingende, så det kan også være her "hunden ligger begravet"...

Det kunne dog være sjovt at låne en seriøs forforstærker engang...(så er det nu I gerne må byde ind med muligheder)

Jeg leder pt efter et Taralabs 3300i (jeg har haft et, men solgte det).

Det er et forholdsvist billigt kabel, og jeg vil egentlig gerne have det igen, så jeg kan prøve forskellige kombier med The Second, Integration -  og Jubilee når det ankommer fra Holland.

MVH - ikke helt tilfreds, det ene øjeblik i opgraderingstanker, det næste overvejende endnu et kabelskift.....

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

hej synes du har et lækkert anlæg og heheh fede højtalerer, har selv vr4jr ....

mvh novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad

Tak for det 

Jeg er MEGET misundelig på dit setup - de VR4Jr skulle kunne nogle helt fantastiske ting - men jeg har desværre stadigt til gode at høre dem. Hvis de har "storebror-dyder" til VR2 kan det i al fald kun være en meget positiv oplevelse at høre dem i aktion. Og så på sådan noget lækkert grej!

Må man spørge om hvor du har købt dem, og hvor meget du måtte slippe for dem? (Du kan evt. svare i en PB, så bliver det mellem os to)

MVH

Von Schweikert VR2

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 14 Juni 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

hej for det ikke skal være løgn så skifter jeg det ud, da jeg vil have bløderer lyd så mit accuphase ryger ud til fordel, audia flight 100 og aero prima cd afspiller med rør i så det kan kun blive total lækkert, og jo de vr4jr er næsten magiske nøj hvor kan de gå dybt (23hz) dem vil jeg bare ikke af med, og synes også dine er for lækrer.....

mvh Novi

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Det lyder spændende med den Cd-afspiller, og ja; de Von Schweikert kan altså levere den dybe bas udne at kny. Det stiller jo så lidt krav til både rum og spilledåser, men mine Exon-blokke leverer faktisk en fin kontrol i bunden

Deres båndbredde er opgivet til 16-25000 hz, og de har ikke problemer med dyb-bassen.

Til gengæld leger jeg stadig lidt rundt med afkobling, det er ikke så let at få højttalerne til at levere al den lækre bas ud i rummet. Hvad afkobler du dine med, det ligner noget granit af en art?

Men de der VR4Jr er stadig lidt en "våd drøm" - men så skal jeg jo også opgradere det andet, og SÅ langt kan jeg ikke gå. I øvrigt tror jeg en evt. kommende opgradering først vil være på forforstærker-siden for mit vedkommende, evt. et stort sv.. af en effekt fra Gamut, Krell, Levinson, Audia 100 (men den vist stadigvæk meget dyr, også på brugtmarkedet) e.l. hvis det rigtige tilbud lige dukker op.

MVH

Von Schweikert VR2

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen,

Fedt at høre, at du har fået din pre tilbage igen....

Og spændende med lidt nye kabler, leger osse selv lidt for tiden med noget lånt MIT. Kan dine effekt-blokke køre balanceret? Hvis det skulle have interesse engang, så kan jeg da medbringe min Classé CP-35 pre?

Jeg inviterer osse snart til lytte-aften.....så må vi lige finde en dato...

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Daw daw i bolledejen.

Hvis du da er helt fyr og flamme for det, så kan jeg da godt overtales til at skrabe bunden på min VdH kasse og slæbe lidt sager med ud du kan få lov at lytte lidt til. har lidt af hvert, de fleste er noget aflange i det

Måske endda jeg kan overtales til at medbringe andre sager osse, jeg har osse en god CD skive - nemlig.

Jeg kunne da nemlig godt tænke mig at lytte lidt til dersens Fån Swajgert Resørch halløj. De dersens Rega fiduser har jeg vist hørt engang, hvor jeg da vist desværre blev siddende på stolen, men måske dem dersens Få Swajgert Resørch gør hele forskellen.

Så hvad siger ien til den slags?

Det dersens der skrives om The Sægond virker i øvrigt meget rigtigt i mine ører.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 14 Juni 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

ok ja det er heller ikke dårligt faktisk lidt vildt, jeg kommer også til at kunne mærke mere til den dybe bas da min audia kan leverer, noget mere strøm....

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Rettelse: Exon-blokkenes er opgivet til følgende:

"Frequency Response: 11Hz - 50 kHz (1 db points)"

- hvis det da er deres båndbredde der menes med det i manualen...???

Hvorom alting er, så tror jeg "flaskehalsen" i mit setup (siger jeg så, fordi jeg alligevel savner "noget mere") er min Cursa pre. Den skulle, efter sigende, spille lidt afrundet og tilbagelænet.

Men jeg har stadigt til gode at høre andre forforstærkere hjemme, så Dumbo: Det lyder  da absolut interessant hvis du en aften i ferien (fra på fredag for mit vedkommende!) kunne kigge forbi?

Måske kunne vi baske til to fluer samtidigt, hvis Kubikken også ville være med, medbringende lidt kabler?

Så har jeg kaffe på stempelkanden - men tager med det samme forbehold for, at Casa Dejens setup nok ikke kan præstere uforglemmelige ting i forhold til jeres respektive lækre ænlæg

MVH

Von Schweikert VR2

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 14 Juni 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

det er altid en fornøjelse at høre andrer anlæg og så møde folk oveni.

så jeg vil lige finde ud af hvornår jeg kan for det skal jo passe med mit arbejde...

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2005 kl. 06:46 | IP-adresse registreret  

Det finder vi sgu da lige ud af så.....det skulle vel nok kunne lade sige gøre, at vi kan finde en dag....

Men nu er det jo ikke nogen "super-vild" pre jeg har, men det kunne da være sjovt, at høre forskellen. Om det blir til det bedre eller....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 15 Juni 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

heheh ja sådan kan det gå ind i mellem, jeg glæder mig sindsyg til imorgen da jeg får min audia som kan leverer noget mere strøm end accuphasen...

mvh Novi

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Det finder vi sgu da lige ud af så.....det skulle vel nok kunne lade sige gøre, at vi kan finde en dag....

Men nu er det jo ikke nogen "super-vild" pre jeg har, men det kunne da være sjovt, at høre forskellen. Om det blir til det bedre eller....

Super-vild eller ej, så tror jeg du har fat i noget fedt med den Classé - og som sagt kunne jeg godt tæke mig at høre en anden forforstærker, så det må vi lige arbejde videre på (evt. om et par uger..??)

Kubikken: Hvilke VdH-slanger har du liggende - hvis nogle af dem er til den lidt "hidsige" side tror jeg IKKE de vil fungere hos mig, men det kunne være interessant at høre lidt forskelligt, selvfølgelig. Du, Dumbo og jeg kunne evt finde en mulig aften?

MVH

Von Schweikert VR2

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
dumbo skrev:

Super-vild eller ej, så tror jeg du har fat i noget fedt med den Classé - og som sagt kunne jeg godt tæke mig at høre en anden forforstærker, så det må vi lige arbejde videre på (evt. om et par uger..??)

Kubikken: Hvilke VdH-slanger har du liggende - hvis nogle af dem er til den lidt "hidsige" side tror jeg IKKE de vil fungere hos mig, men det kunne være interessant at høre lidt forskelligt, selvfølgelig. Du, Dumbo og jeg kunne evt finde en mulig aften?

MVH

MC Silver
MCD501
MCD501 Hybrid Silver
MC The Clearwater
MC SCS6
Furukawa FA21
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Ikke for at bestemme men Kubiken har en Daner forforstærker prøv at lokke ham til at tage den med.Det er en god forforstærker, faktisk temmelig god.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Så har jeg fået mit VdH  Jubilee-kabel hjem.

Picture of the product

Det er ofte blevet fremhævet i af mange herinde, at der er stor forskel på de hollandske kabler; det vil jeg gerne skrive under på efter nu at have hørt Integration, The Second og endelig Jubilee.

Jeg havde 2 sæt The Second hjemme og kørte med dem fra CD-pre og pre-power; det´blev lige en kende tilbagelænet efter min smag med al den rene kulfiber i kæden.

Jubilee-kablet blev da bestilt hjem, og jeg er, efter det har spillet i 10 timer nu, helt vild med det. Det gør alt bedre end både Integration og The Second.

Hvor The Second i forhold til Integration er mere detaljeret og mindre kantet, er Jubilee bare endnu mere af samme skuffe; det er mere "up-front" end The Second, men med større detaljeringsgrad og bedre dybde i lydbilledet (det lyder næsten paradoksalt at det skulle være mere "up-front" og samtidigt præstere bedre 3D, men det gør det altså)

Toppen er smoooth, diskant-detaljer uden man hæfter sig ved, at det er diskant man hører (bedre kan jeg ikke formulere det).

I bunden går det dybere end Integration med større detaljeringsgrad til følge.

Det koster ca 300 kroner mere end The Second, men er - i mit setup - et langt bedre kabel.

Nu skal jeg så lige eksperimentere lidt med hhv. Integration og The Second som kildekabel - men The Jubilee er kommet for at blive.

MVH

Von Schweikert VR2

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Halløjsa,

Fedt at høre, at du har fundet dig et godt kabel....

Må man spørge, hvad sådan et kabel koster?

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Hej Dumbo

Det koster 1800 for et sæt på 1m/RCA. Jeg har købt det hos Comix, som var så venlige at lade mit ene sæt The Second gå retur.

De holder sig et fint serviceniveau

Nu har jeg hørt lidt mere musik og kablet åbner gradvist endnu mere op. Det spiller meget renere end de andre to kabler gør.

I øvrigt kan mine Exon 3 ikke køre balanceret, som du tidligere spurgte om.

MVH

Von Schweikert VR2

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Det lyder da bestemt spændende det kabel, og prisen er da heller ikke afskrækkende!

Og fin service du har fået.....så handler man gerne der igen....

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Så er der landet nye højttalere i casa Dejen:

Von Schweikert VR4jr

Nu har det spillet i nogle timer og de første indtryk er meget gode:

Mere, endnu dybere slagbas, helt vildt perspektiv (jeg er forbløffet over at det bliver bedre end med mine tidligere VR2 - men jeg har åbenbart meget til gode...) og større detaljeringsgrad.

Jeg har smidt 15 kg blyhagl i bunden af hver højttaler, og det strammer bassen ganske hørbart op.

Mine Exon-blokke driver dem fint, med god kontrol i bunden, også ved ganske høje lydtryk. Der er ingen tvivl om at disse vidundere fortjener det bedste - måske hen ad vejen. Indtil videre kan mine Exon sagtens spille dem op - bedre end jeg havde regnet med på forhånd.

Jeg satser på at smide nogle billeder ind i weekenden - nu står den på først og fremmest på masser af tårnhøj tråd

Jensen leverede sagerne lige til døren - og gav et par gode dessiner med på vejen i forhold til fremtidige forstærkerkøb. Super service og en tillidsvækkende forhandler.

Er der nogen af jer der har erfaringer eller kommentarer til de nye er I selvfølgelig velkomne - god weekend.

MVH

Von Schweikert VR2

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum