Emne: Casa Dejen; nye billeder pr. 220409 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Equilibrium0.5 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 27 August 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen
Det bekrafter lidt min teori om at Exon gør sig best i disk/mellem men
jeg kan godt nok ikke høre selv i mine mkI at de er tibagetrukket
 tværdimod men vi har nu ikke ens
højtaler og kabler mf.Synes faktisk at deres force er netop alt andet
end bas ( her taler om kvalitet bas ) men de nu var ikke så tossede i
sin tid men måtte desværre bukke under ICEpower.
Mit system er bygget op med udgangspunkt i en
mellemtone enhed som min kære "nabo" i sin tid fald over i nogen
rigtig ..rigtig dyre højtaler han havde lejlighed til at lytte til,det
var nu også den eneste enhed som han synes lyd godt i den forbindelse,
en Focal Utopia Audiom 6W.
mvh
Max
PS:NYD musiken !!!
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 27 August 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Equilibrium0.5 skrev:
Hej Dejen Det bekrafter lidt min teori om at Exon gør sig best i disk/mellem men jeg kan godt nok ikke høre selv i mine mkI at de er tibagetrukket tværdimod men vi har nu ikke ens højtaler og kabler mf.Synes faktisk at deres force er netop alt andet end bas ( her taler om kvalitet bas ) men de nu var ikke så tossede i sin tid men måtte desværre bukke under ICEpower. Mit system er bygget op med udgangspunkt i en mellemtone enhed som min kære "nabo" i sin tid fald over i nogen rigtig ..rigtig dyre højtaler han havde lejlighed til at lytte til,det var nu også den eneste enhed som han synes lyd godt i den forbindelse, en Focal Utopia Audiom 6W. mvh Max PS:NYD musiken !!!
|
|
|
Nemlig, man skal nyde musikken først og fremmest. Og det gør jeg bestemt også. Jeg når vist heldigvis aldrig derhen hvor det er anlæggets lyd, der lyttes mest på.
På den anden side skal det lyde rigtigt før de store musik-oplevelser finder sted.
God weekend
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 28 August 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen
Jeg har et Cursa 3 + Exon 3 sæt, hvor Cursa jo nok er det svageste led - Men der kan vindes en hel del, ved at afkoble den med eks. korkdomer eller en afkobling med; nederst en flise (evt. tyk granit ) derpå gummi eller en god kvalitet liggeunderlag i 2 smalle striper og øverst en plade af MDF eller evt. en tynd flise. Perspektivet bliver betydeligt bedre ved sådan et arrangement. Har du stadig 2 apparater ovenpå din Cursa, så prøv at lade dem stå hver for sig, det kan måske give en lydforbedring.
Da jeg købte mit anlæg, prøvede jeg en Gryphon ( ret dyr ) forforstærker. Den var klart bedre, både i perspektiv og detaljer, men PRISEN !
Hvis du skal suplere med en sub - forstærker, og ikke tror på Exon, kommer jeg gerne på besøg med mine - Så kan du høre, om de ikke bliver bedre af at blive aflastet i toneområdet. Jeg kunne evt. medbringe korkdomer.
Mvh. Kim
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim
Jeg har afkoblet Cursa´en med kork - og jeg synes også det forbedrer perpspektivet en smule.
Jeg er nødt til at have DVD og CD ovenpå Cursa´en - simpelthen af pladshensyn. Men det er da rigtigt at det som udgangspunkt nok ikke er så smart at have dem ovenpå hinanden.
Jeg er efter behørig overvejelse gået væk fra at overveje ICE til bunden. Køber jeg noget, bliver det ny effekt. Exon kan sådan set godt trække højttalerne, de er bare ikke forenelige med den lydfilosofi, som Von Schweikert står for; transparans, kæmpedynamik og tilnærmet monitorlyd. Dertil er de for runde og upræcise, især i bunden.
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 28 August 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt (fra Kurt i Lydstuen) at der er nogle, som har skiftet en Mark Levison effekt-amp ud med 4 Exon, fordi de var bedre til at sætte skub i et par mandshøje Dunlevy højtalere, ikke mindst i bassen. Nu har jeg ikke den store erfaring med andre effekt forstærkere, men synes at et sæt VR 2 lød ret godt her i stuen; ret tør og fast i bassen, men lidt svag pga. mit HT-kabel. Jeg har ikke haft fornøjelsen af at høre VR-4jr, men kan forestille mig at det er en stor forbedring af lyden ( bl.a. pga nedennævnte oplevelse).
Jeg har lige tilføjet en subbas til et 2vejs system, og det gjorde en stor forskel mht. dynamik, informations-niveau og perspektiv. Jeg overvejer at bi-ampe højtalerne, for at højne kvaliteten endnu mere - Derfor er jeg meget interesseret i emnet.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg havde mine VR2 koblet sammen med noget rimeligt billigt Taralabs signal- og højttalerkabler spillede de slet ikke; der var en stor mangel på dynamik.
efter jeg har fået Van den Hul hele vejen igennem er der sket en massiv forbedring. Det er som om al dynamikken blev hevet ud af systemet med de Taralabs (Prism, tror jeg det var af højttalerkabel), så kabler betyder en del med Von Schweikert, men VR2 ER en smule slank i lyden. Ikke at der mangler bas, men den spiller ikke en rund og fyldig én.
Det er en kæmpeforbedring på alle punkter med VR4jr. De er stadigt ved at spille til, og nu er de nået dertil hvor diskanten begynder at stikke lidt af. Den smule "mørke" der var for en uge (læs: mindst 70 timers musik siden) er væk, afløst af en anelse "hvidlighed" i toppen.
Det lyder lidt vildt i mine ører at nogen skulle udskifte en Mark Levinson-effekt med 4 Exon-blokke. Hvem har dog gjort det? Jeg undrer mig i al fald lidt, Exon er IKKE de stærkeste når det kommer til at skulle drive tunge højttalere (det baserer jeg i øvrigt kun på ydinstrykket på mine egne 4 ohms bundkasser), men det kan være 4 stk. lyder helt anderledes, hvem ved...
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der er nogle ting man bør være opmærksom på, når man taler om basgengivelse.
Ofte idealiseres "tør" basgengivelse, men bas er sin natur rund og fyldig, hvilket man overbevises om, når man hører en kontrabas live eller for den sags skyld en Fagot. En anden almindelig årsag til at basgengivelsen kan være fyldig, er rummets ressonanser og stående bølger. Til stor glæde for os der sælger HI Fi er det ofte forstærkeren eller kablerne der får "skylden" og ritigt er det da også at der kan hentes noget på, specielt forstærkersiden, men i forhold til, hvad der kan hentes,ved at gøre noget ved rummet, er det forsvindende lidt man kan ændre på nyindkøb, når man i forvejen har kvalitetsgrej.
Nu spiller jeg lidt bas. I de tilfælde,hvor det er tør bas der efterspørges, så skruer jeg ned mellem 40 og 80 hz og hæver mellem 400 og 1khz, så får jeg"tør" bas, men samtidigt får jeg en manipuleret basgengivelse, der som effekt kan være fin, men ikke har noget med hi fi at gøre.
Så prøv at rykke lidt rundt med højttalerne, prøv eventuelt nogle basabsorbenter, så tror jeg at der kan fjernes noget "overskydende brummeri.
Venligst
Bent
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent
Som jeg skriver i ovenstående har Exon-blokkene egentlig rimeligt godt styr på de nye højttalere. Forstærkerne spiller en rimelig rund og fyldig bas, hvilket jeg godt kan lide - men de mangler lidt headromm/overskud, hurtighed og kontrol i de dybeste frekvenser
VR4jr spiller ned til 23 hz. Rega-blokkene er vist opgivet til at have en båndbredde fra 16 hz, hvilket så burde være nok, men det er nu ikke specielt dybt i forhold til hvad andre seriøse forstærkere opgiver, kan jeg se. Om det er noget af forklaringen aner jeg ikke.
Jeg tror faktisk ikke det er rummet og nogle stående bølger der gør den dybeste basgengivelse lidt upræcis og langsom:
Mit lytterum har faktisk ikke 2 parallelle vægge overhovedet, så lyden brydes meget op, hvilket da også gør at rummet i sig selv måske kan siges at være befordrende for en anelse "tynd" lyd (sådan synes jeg dog ikke mit setup decideret spiller).
Det er muligt at forklaringen ligger andetsteds, måske vil nogle basabsorbenter kunne gøre et og andet ved lyden - men det lyder som om Rega-forstærker-lyden måske ikke helt formår en tør, kontant og magtfuldt dyb basgengivelse.
For jeg ved Von Schweikert kan, det har jeg jo hørt i et andet setup (på en Rogue Zeus-effekt)
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
En båndbredde til 16 hz er rigeligt til at gengive 23 hz, prøv at lån en tonegenerator, så skal du høre (føle) Med hensyn til basgengivelse ved 23 hz, så tvivler jeg på at man, i beboelsesrum, får andet end en volumiøs rumlen, der ihvertfald ikke kan forveksles med tør og kontant. Vær også opmærksom på at meget få instrumenter rækker ned til 23 hz, velsagtens kun store kirkeorgler og de lyder sjældent kontant eller for den sags skyld tørre. Prøv at hjembringe andre forstærkere, for eventuelt, at afprøve om hvorvidt Exon er problemskaberen, jeg tror det næppe. Hvis man laver sammenligninger, i det hele taget, så bør man gøre det, således at der spilles i samme set up og samme rum ellers er sammenligningen ikke så meget værd. Iøvrigt tror jeg at kontrol over den dybeste bas er svær, når man er i rum, tænk på at bølgelængden på de laveste frekvenser er 10-15 mtr. lange, hvilket også betyder at de rumler rundt og bliver kastet hid og did. Prøv en dag, hvor det er godt vejr at spille med alle dine vinduer åbne og se om ikke det vil hjælpe.
Held og lykke
Bent
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er frekvenserne på strengene på et koncertflygel, altså en 2,8-3,10m lang djævel. Et orgel går langt dybere, 16 HZ er normalt ikkenoget problem. Det værst er dog, at det kræver frekvensgang til DC, for at gengive blot 50Hz korrekt. Det er fuldstændigt som med den høje ende, man skal helst langt over 20KHz for at få det hørbare område blot nogenlunde igennem. Omsat til måleresultater, så vil en firkants lodrette sider hælde eller afrundes som følge af afrulning opefter. Toppen, eller bunden om man vil, af samme firkant vil ikke være vandret, hvis der er tidlig afskæring nedefter. Lyttemæssigt vil dynamikken langt op i grundtoneområdet typisk være indskrænket, såfrem der cuttes for højt. Man bør derfor gå så dybt som man har brug for, og derefter yderligere dividere med 100, såbegynder der at være tale om egentlig modulation i den dybe ende af spektret. DC + en anelse er det fede.
|
Til top |
|
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Et koncertflygel gåt ganske rigtigt til 27,5 hz, det er dog langtfra alle orgler der går til 16hz. Det meste rytmiske musik er som oftest begrænset af el bassens grænse ved 30hz og her taler vi en 5 strenget en af slagsen. De frekvenser der oftest skaber problemer i stuerne ligger dog mellem 60 og 100 Hz og i det frekvensområde er det at man finder den "fede" bas. En forstærker der går fra DC til lys vil, ganske rigtigt, være dækkende, men ikke være uden problemer for de højttalere der skal modtage juicen og da det, der genkendes som bas, i rigelig grad dækkes af de fleste moderne forstærkere, så tror jeg ikke at der er grund til at skifte til såen en DC-lys ting.
Da mit indtryk er at du, Dejen, mest er til rytmisk musik, skal jeg da blot tilføje at de Basforstærkere og PA ting du hører til koncerter, heller ikke går fra DC til lys.
Venligst
Bent
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej
Et koncertflygel gåt ganske rigtigt til 27,5 hz, det er dog langtfra alle orgler der går til 16hz. Det meste rytmiske musik er som oftest begrænset af el bassens grænse ved 30hz og her taler vi en 5 strenget en af slagsen. De frekvenser der oftest skaber problemer i stuerne ligger dog mellem 60 og 100 Hz og i det frekvensområde er det at man finder den "fede" bas. En forstærker der går fra DC til lys vil, ganske rigtigt, være dækkende, men ikke være uden problemer for de højttalere der skal modtage juicen og da det, der genkendes som bas, i rigelig grad dækkes af de fleste moderne forstærkere, så tror jeg ikke at der er grund til at skifte til såen en DC-lys ting.
Da mit indtryk er at du, Dejen, mest er til rytmisk musik, skal jeg da blot tilføje at de Basforstærkere og PA ting du hører til koncerter, heller ikke går fra DC til lys.
Venligst
Bent |
|
|
Jamen det er da fuldstændig rigtigt. Der er heller ikke mange rytmiske numre, hvori den dybeste streng får én på goddaén. Normale skiver indeholder ikke meget under 60Hz. Normale lytterum har længe inde fået anslået stående bølger, som kan få bastoner til at vokse til noget der lyder som 10 dobbelt styrke. Bølgerne kan stå mellem loft og gulv og mellem væggene. De frekvenser resonanserne sådan ca. anslår kan du regne ud ved at måle afstanden, som du så dividerer op i 340. Har du f.eks. 34 m til loftet, så vil du opleve tydeligt stående bølger ved 10 Hz, har du kun 17m mellem væggene, så vil du tydeligt opleve rumlerier omkring de 20 Hz  . Trykket er altid størst i hjørnerne af lokalet, så hvis du vil bekæmpe fænomenet, så er det der du skal sætte ind først. Det ærgerlige er så blot, at du aldrig kan dæmpe dybe frekvenser uden, at du også dæmper nogle højere, og sådan er der så meget. Det er dog meget nemt at høre, at der faktisk er tale om stående bølger, idet det er helt enkelte frekvenser, der vokser meget vildt. Virkningen er også afhængig af, hvilke materialer rummet er bygget af. Bløde materialer absorberer mere energi end hårde gør. Mursten eller beton har det med at kaste energien tilbage igen.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedrørende de stående bølger, så synes jeg ikke det er et problem: Der er nemlgi ikke, som du skriver Kubik, enkelte dybe frekvenser der lyder væsentligt højere end andre. Jeg vil tro der er et mindre hæv et sted i mid-bassen (hvor mange hertz det så præcis er, ved jeg sådan set ikke - 60 hz er måske et bud) - men det er absolut ikke generende for lytteoplevelsen, for det er ikke ret meget, så vidt jeg kan høre. Jeg har ikke målt, for jeg skal alligevel lytte med mine ører.
Jeg er mest til rytmisk musik - men det indebærer jo altså også, at jeg kan høre hvad Tony Levin laver på sin Chapman Stick nede i ankelregionen når han fyrer den af på Peter Gabriels live DVD. Og lige præcis dér savner jeg lidt præcision. Bevares, jeg er glad for den lyd jeg har - mere vil nok bare have mere...
Det kan selvfølgelig være rummet, det kan jeg ikke afskrive - eller det kan være noget i spillekæden, der ikke helt formår netop dette.
I øvrigt kan jeg ikke forstå, at der ikke skulle være ret meget lyd under de 30 hz - i så fald vskulle mine tidligere Cerwin Vega-højttalere, der gik ned til 35hz, jo kunne gengive dybderne i eks. Peter Gabriels "UP"-skive
- de dybder har jeg først hørt siden jeg skiftede hele mit stereo-grej ud
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Vedrørende de stående bølger, så synes jeg ikke det er et problem: Der er nemlgi ikke, som du skriver Kubik, enkelte dybe frekvenser der lyder væsentligt højere end andre. Jeg vil tro der er et mindre hæv et sted i mid-bassen (hvor mange hertz det så præcis er, ved jeg sådan set ikke - 60 hz er måske et bud) - men det er absolut ikke generende for lytteoplevelsen, for det er ikke ret meget, så vidt jeg kan høre. Jeg har ikke målt, for jeg skal alligevel lytte med mine ører.
Jeg er mest til rytmisk musik - men det indebærer jo altså også, at jeg kan høre hvad Tony Levin laver på sin Chapman Stick nede i ankelregionen når han fyrer den af på Peter Gabriels live DVD. Og lige præcis dér savner jeg lidt præcision. Bevares, jeg er glad for den lyd jeg har - mere vil nok bare have mere...
Det kan selvfølgelig være rummet, det kan jeg ikke afskrive - eller det kan være noget i spillekæden, der ikke helt formår netop dette.
I øvrigt kan jeg ikke forstå, at der ikke skulle være ret meget lyd under de 30 hz - i så fald vskulle mine tidligere Cerwin Vega-højttalere, der gik ned til 35hz, jo kunne gengive dybderne i eks. Peter Gabriels "UP"-skive
- de dybder har jeg først hørt siden jeg skiftede højttalere
MVH |
|
|
Dybe toner kommer stort set kun fra et orgel. Der findes meget sjældent rene toner under 60-80Hz på musik skiver. Men evnen til at kunne håndtere dybe frekvenser, påvirker også evnen til at kunne håndtere højere frekvenser. Hvad der bevirker, at du mener at Fån Svajgert går dybere, kansagtens være et andet Q. Herkan jeg give et eksempel: Her hos mig er væggene hårde, hvilket giver tydeligt hørbare stående bølger. Det betyder, at hvis en basgangsiger bum, buuum, buuuuuum. Så kan det sagtens tage sig ud som: bum båååååååååååååååååååååååååååm buuuuuum. Det har ikke noget med set-uppet at gøre overhovedet, men mange tror at båååååååååååååååååååååååm lyden er den dybeste, selv om det slet ikke er tilfældet. Den er voluminøs pga rumforholdene - intet andet. Linninisterne og herunder Jobo ham selv, brækker sig i lårfede stråler, når den slags er til stede. Han vil hellere undvære bassen, fordi - og det er jo helt rigtigt - den stående bølge er ikke i takt med resten af musikken. I mine ører er der intet lettere end at lytte uden om den slags fænomener, fordi det er helt klart hvorfra de kommer, de er til stede først og fremmest fordi udstyret er i stand til at gengive frekvenserne og ikke mindst, hvis man fjerner den slags fra udstyret, så klemmer man dynamikken helt væk. Og så er der dømt kedelig lyd så det batter. Så må det hele op på spikes m.m. bare for at få én eller anden slags spektakel ud af det. Så det mindste af mange onder er noget man selv vælger.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et par nyere billeder:

Bagsiden af højttaleren. Volumen til den bagmonterede mid/tweeter, gode Cardas-terminaler samt det link-kabel man skal anvende når man (endnu) ikke har bi-wiret.
Det anbefales at biwire, men så langt er jeg ikke kommet endnu. Jeg overvejer Van den Huls Clearwater-kabel p.g.a. den meget ros dette kabel har fået herinde - sammenholdt med den fornuftige pris, selvfølgelig.
2 til bassen og 1 til diskant skulle efter sigende være godt... erfaringer udbydes
Et spørgsmål: Kan man man samle 3 længder Clearwater i én spade, jeg tænker på til forstærkerenden?

Højttalerne står på en granitbase (som er lidt for kort, idet den blev lavet efter VR2´s mål). Der ud over står den på kork - jeg er ikke færdig med at lege med hvor mange lag der skal bruges... ét lag mere eller mindre gør en forskel.

Et samlet billede fra sofaen. Som I kan se er mit 2,5 meter højttalerkabel måske ikke helt langt nok til den venstre højttaler, men der er da forbindelse
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 31 August 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser flot ud. Har du eksperimenteret med bagdiskantniveauet og hvad er dine erfaringer?
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Buch
Jeg har eksperimenteret - og er nået frem til at den kun skal stå på niveau 1/10.
Mit lytterum er til den lyse side, derfor.
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 31 August 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
JA - man kan godt samle 3 længder Clearwater i en spade ( har prøvet ) .
Pres derefter spaden sammen med en tang og lod det hele .
Jeg har haft VR 4,5 for år tilbage - han laver meget fine højtalere .
Mvh Peter
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer et andet HT-kabel af den årsag, at jeg - naturligvis - gerne vil have mere "hul igennem" og "hurtigere" lyd.
Og hvor godt jeg end synes Revelation-kablet er i forhold til detaljeringsgrad og 3D-egenskaber, mistænker jeg det for måske at være lidt "langsomt" grundet det store tværsnit. Kunne der hentes attack og ligefremhed i bassen ved et skift til Clearwater, måske?.
Jeg ved jo ikke om ovenstående har noget på sig....
Her er et link til Revelation-kablets teknikaliteter, hvis I kloge kabel-hoveder så kunne be- eller afkræfte mine overvejelser - 
http://www.vandenhul.com/cable/rvlatn-h.htm
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi flyttede rundt på møbler og anlæg i sidste uge - her er nogle billeder af resultatet:

Sådan ser der så ud nu. Jeg er overordentlig glad for det lydmæssige resultat: Langt bedre perspektiv og forbedret dynamik 
Hvad angår indretningen må forandring jo fryde...

Akvariet og de kære, små fisk som min stakkels kæreste ikke har formået at holde liv i, trods ihærdig pleje og nænsom opmærksomhed; hun må efterhånden have købt 100 fisk til det akvarium - der er pt kun 7, der plasker rundt deri, resten har ikke overlevet lydtrykket...

Her er et billede af mine nye kabler: Van den Hul The Breeze Fusion. Jeg har nu endelig fået biwiret mine Von Schweikert, som det foreskrives af producenten man skal for at få det meste ud af dem. Dermed er linkkablet fjernet.
Det har givet et godt løft, både på detaljesiden og dynamisk. Både Revelation og The Breeze er delvise carbon-kabler, og de fungerer rigtig godt sammen. Breeze er måske ikke helt så luftig og krystallinsk i toppen som Revelation, men det er ikke langt efter, og at der nu er biwiret opvejer klart dette.

Mine Revelation-kabler har en fast og dyb basgengivelse, så de er sat til bunden.

Sådan ser rummet ud set fra anlægget. Lyttepositionen er nu, som det ses, kommet langt væk fra en bagvæg, og det lyder simpelthen bare bedre

Lige et sidste billede fra en anden vinkel.
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|